PDA

View Full Version : Arion Chorus



GuitarMaster
5 oktober 2006, 13:58
Vorige week heb ik een Arion sch-1 gekocht, ik zocht nog een goede chorus en deze stond voor een prikkie op marktplaats. Net kreeg ik hem binnen en ik ging hem gelijk ff testen. Tot mijn grote verbazing was het geluid wat eruit kwam echter nauwelijks anders dan mijn standaard geluid. Als ik aan de knoppen draai gebeurd er wel iets, maar niet veel. Als ik een chorus effect wil moet ik de depth knop de hele tijd heen en weer draaien.

Ik kan het pedaal natuurlijk wel terugsturen, maar als iemand weet wat er mis mee kan zijn en dit een niet al te moeilijke reparatie nodig heeft laat ik hem liever repareren.

Iemand een idee?

piezo
5 oktober 2006, 14:05
Heb je de andere output ook geprobeerd? In de mono stand van de schakelaar doet 1 van de outputs niets, zeg ik zo even uit mijn hoofd.

GuitarMaster
5 oktober 2006, 14:08
Yep, heb ze beiden geprobeerd, ook in allebei de standen (mono/stereo)

piezo
5 oktober 2006, 14:15
Stuur dan Dirk-Hendrik even een PB.

Dirk_Hendrik
5 oktober 2006, 15:38
Inderdaad. Ik heb meer SCH1's en broertjes daarvan onder de vingers gehad ;-)

piezo
5 oktober 2006, 15:43
Zeg D-H, als je nog eens een batterijdekseltje van een SCH-1 overhebt, vanwege een in- of ombouwoperatie, wil je die dan aub voor me bewaren? Die van mijn "greyback" mist namelijk.

Dirk_Hendrik
5 oktober 2006, 16:26
Hihihihihi,

Ik zal een kijken of ik er nog eentje kan vinden in het doosje met DOD, Pearl en Ibanez 9-serie dekseltjes....


;)

Wat betreft ombouwen krijg ik als het goed is volgende week wel een SCH-Z te logeren voor TB verbouw (nee, zonder rare gaten) . Ik ben erg benieuwd om eindelijk eens een compleet vergelijk tussen een SCH-1, Een SFC en een SCH-Z te kunnen maken.

piezo
5 oktober 2006, 16:38
Ik zal een kijken of ik er nog eentje kan vinden in het doosje met DOD, Pearl en Ibanez 9-serie dekseltjes.... Merci.

Bij andere fabrikanten wil het wel eens zijn dat het hele verschil tussen 2 modellen slechts 1 of 2 goedkope componentjes is. Is dat ook zo bij het verschil tussen een SCH-1 en een SFC-1 soms?

GuitarMaster
5 oktober 2006, 17:04
Wow wat een blunder, het lag aan de batterij...
Ik had hem met 2 batterijen getest, maar beide hadden blijkbaar alleen genoeg stroom om het ledje te laten branden.
Nu er een nieuwe batterij in zit werkt hij prima.

Het valt me wel op dat dat ding niet voor veel meer bruikbaar is dan een leslie-simulatie, qua echte chorus vind ik hem wel minder dan mijn boss ce2.

Dirk_Hendrik
5 oktober 2006, 18:49
Merci.

Bij andere fabrikanten wil het wel eens zijn dat het hele verschil tussen 2 modellen slechts 1 of 2 goedkope componentjes is. Is dat ook zo bij het verschil tussen een SCH-1 en een SFC-1 soms?

Geen dank, ik was cynisch. Het zou kunnen zijn dat je dat gemist hebt ;)


Wat betreft die 2 componentjes, niet bepaald. De SFC en de SCH-1 die ik naast elkaar heb gehad zijn extreem verschillend in de filtering voor en na de vertragingslijn.

ateng
5 oktober 2006, 21:05
Wow wat een blunder, het lag aan de batterij...
Ik had hem met 2 batterijen getest, maar beide hadden blijkbaar alleen genoeg stroom om het ledje te laten branden.
Nu er een nieuwe batterij in zit werkt hij prima.

Het valt me wel op dat dat ding niet voor veel meer bruikbaar is dan een leslie-simulatie, qua echte chorus vind ik hem wel minder dan mijn boss ce2.

Klopt, ik gebruik m ook meer als leslie dan als een gewone chorus. Ik heb de snelheid niet zo hoog als een echte leslie maar daardoor vind ik m lekkerder klinken. Hij klinkt ook waterig als je begrijpt wat ik bedoel en dat vind ik juist weer vet klinken dan een standaard chorus.

GuitarMaster
6 oktober 2006, 19:04
Ok, volgende probleem:
Heb vandaag een visual sound one spot aangeschaft, en hij doet het prima, behalve met mijn beide Arion pedalen (sch-1 en een tuner) terwijl ze toch allebei gewoon 9v negative tip gevoed horen te worden. Iemand bekend met dit probleem?

Met batterij werken ze dus allebei prima, maar als ik het voedingsstekkertje er in steek valt het pedaal uit.

Dirk_Hendrik
7 oktober 2006, 13:49
Zou kunnen zitten in de wat aparte schakeling van de interne massa van Arion pedalen. Ik kan je er niet direct een passende oplossing voor adviseren.

GuitarMaster
7 oktober 2006, 17:31
Ik denk dat ik al weet wat het probleem is, las net in een artikel dat hij aca-powered moet worden en dat het met een normale 9v adapter niet gaat werken, behalve als er meerdere psa-powered pedalen in de effectketen staan (dat zou een ground-loop opleveren ofzo). Zo maar ff checken of het probleem daarmee opgelost is.

piezo
7 oktober 2006, 18:02
Ik voed mijn pedaaltjes - ook SCH-1 -met een gewone 1000 mA Philips adapter, zonder problemen. Ik opper maar even iets, zou het niet kunnen zijn dat de SCH-1 niet goed kan werken op een adapter als er ook al een batterij in zit? Dus alleen of/of en niet en/en.

Dirk_Hendrik
7 oktober 2006, 18:06
Ik denk dat ik al weet wat het probleem is, las net in een artikel dat hij aca-powered moet worden en dat het met een normale 9v adapter niet gaat werken, behalve als er meerdere psa-powered pedalen in de effectketen staan (dat zou een ground-loop opleveren ofzo). Zo maar ff checken of het probleem daarmee opgelost is.


is dat ACA/PSA ding niet van toepassing op Boss pedalen?

GuitarMaster
7 oktober 2006, 19:31
is dat ACA/PSA ding niet van toepassing op Boss pedalen?

Daar ging het inderdaad wel over in die artikelen, maar aangezien de led van de arion nu wel fel brandt neem ik aan dat hij het wel zal doen (heb even geen amp bij de hand om het te testen).