PDA

View Full Version : Waarschijnlijk nieuwe aankoop



rePUNKtative
8 december 2002, 12:36
Ok, iedereen is zo lovend over de Engl amps, dus ik ben ze ff wezen checken met mn eigen gitaar.... DAMN WAT HEBBEN JULLIE GELIJK!!! :grin:. Wat een bakken zeg!

Waarschijnlijk word het een Fireball (999 eurotjes) met een 4 x 12 kast (standard V60, 640 eurotjes). Over mn handgebouwde Tele met 2 humbuckers (D# gestemd, later nog E gedaan) klonk ie echt onwijs bruut. Ik kon er echt alles mee... Ok, ik ben dan wel een simpele slag gitarist, dus hij werd niet echt belast met hoge tonen, maar wat ik er uit kreeg, poeh poeh, harde plasser!! Ik heb ook de powerball uitgeprobeert, maar die vond ik eigenlijk helemaal niks, veelste luid voor thuis.... En optreden doe ik nog niet voorlopig, hooguit kleine zalen en kleine buiten concerten / fests...

Ik heb ook op een mesa gespeeld en vond hem minder voor de prijs die je moest betalen ervoor....

signsofzodiac
8 december 2002, 12:42
Hehehehe, welkom bij de Engl-clan! Leuk om te zien dat het merk begint aan te slaan. Van de andere kant jammer omdat het nu nog redelijk uniek en origineel is...

Goeie keus, de Fireball. Hele vette compressie op de high-gain, geschikt voor het hele heavy werk. Ik geef de voorkeur aan het meer open geluid van mijn Savage SE, maar mocht ik ooit weer in een harde metal band gaan spelen of zo, zou zo'n Fireball ook niet mis staan!

BLOK182
8 december 2002, 14:17
Die Fireball is idd erg vet, stond ook op mijn verlanglijstje. Alleen zocht ik wat meer veelzijdigheid, maar zeker een stoer ding.

Lacrymosa
8 december 2002, 14:50
ENGL Rules
alleen vin ik Koch toch net ff wat beter
(en koch is nog exclusief)

Maar als ik er geld er voor had, had ik nog een ENGL bak er bij gekocht

CheerS!!