PDA

View Full Version : Damn, wat nu ??



EpiCenturiesAWAy
4 oktober 2006, 19:26
Hallo!
Nu weten jullie allemaal wel dat ik een gibson THE paul heb gekocht een paar weken geleden..
De gitaar ziet eruit zoals ik wil speelt zoals ik wil, maar klinkt niet zo..
Ze klinkt te dun naar mij mening, ik ben een dikke les paul gewoon en deze is niet zo..
Is er iets wat ik hieraan kan doen (nieuwe elementen ofzo ?), of gewoon deze verkopen en een les paul custom (yeah baby!) kopen ?

Squier4ever
4 oktober 2006, 19:31
denk dat een setje seymour duncans ipv die brakke gibson elementen wel zou moeten werken ja

Axelll
4 oktober 2006, 19:36
of gewoon deze verkopen en een les paul custom (yeah baby!) kopen ?

Dit zegt voor mij genoeg, koop gewoon die custom heb je veeeeel meer plezier aan.

jorrit
4 oktober 2006, 19:37
boeie! Als de andere optie een les paul custom kopen is, altijd voor die optie gaan!

EpiCenturiesAWAy
4 oktober 2006, 19:40
hehe, ja die optie kan er zijn, maar dan moet ik wel nog even sparen :)

EpiCenturiesAWAy
4 oktober 2006, 20:18
Maar welke pickups raden jullie dan aan ?
Lekkere dikke palm-mutes, strak niet modderig, en bassig..
Iemand ?

Danny Drug
4 oktober 2006, 20:23
emg.. maar die raad ik mezelf altijd aan :P

Axelll
4 oktober 2006, 20:25
hehe, ja die optie kan er zijn, maar dan moet ik wel nog even sparen :)

Al ga je hier definitief voor zou ik geen pickups in je the paul gooien, scheelt je weer wat geld.

Squier4ever
4 oktober 2006, 20:27
Dimebuckers?

of gewoon de JB/Jazz set

EpiCenturiesAWAy
4 oktober 2006, 21:04
Ben niet zo thuis in die pickup wereld :)
Maar jullie zijn zeker dat pickups de gitaar iets bassiger en voller kunnen laten klinken ?

Squier4ever
4 oktober 2006, 21:07
ik denk het van wel
in goedkope gitaren zitten vaak ook hele schelle pups, een fatsoenlijk element erin scheelt een hele hoop qua sound

Orpheo
4 oktober 2006, 21:14
Dimebuckers?

of gewoon de JB/Jazz set

das helderheid en schelheid tot en met!!!! de JB zeker! de dimebucker imo ook!

nee kerel, ga voor de dimarzio superdistortion of de Breed. die heeft echt een HUGE dosis laag.

Squier4ever
4 oktober 2006, 21:16
ik vind de JB/jazz combo persoonlijk lekker klinken maar is net wat je zoek natuurlijk

Orpheo
4 oktober 2006, 21:41
ik vind de JB/jazz combo persoonlijk lekker klinken maar is net wat je zoek natuurlijk

ja doen ze ook wel (redelijk), maar niet als je meer laag in je sound wilt. in een LP is t lekker; die heeft superveel laag van zichzelf. maar in de gitaar waarin de TS pups zou willen hebben, passen ze imo niet.

Squier4ever
4 oktober 2006, 21:43
heb zelf niet egt ervaring met een The Paul, in een LP klinken ze IMO helemaal geweldig.

Orpheo
4 oktober 2006, 21:45
heb zelf niet egt ervaring met een The Paul, in een LP klinken ze IMO helemaal geweldig.

dat laatste is smaak ;) ik vind ze verschrikkelijk, maar ok. een the paul is veel 'helderder' dan een normale les paul. walnut he. is veel helderder (meer ala maple dan ala mahonie) in tone.

EpiCenturiesAWAy
4 oktober 2006, 21:46
Dus superdistortion is the way to go ?
Kan nu eentje 2dehands kopen.. :)

Squier4ever
4 oktober 2006, 21:48
ik zou het iig proberen, pups kun je vaak vrij makkelijk doorverkopen en anders kun je em houden voor later in een andere gitaar of evt. een project....

iwamoto
4 oktober 2006, 21:58
Maar welke pickups raden jullie dan aan ?
Lekkere dikke palm-mutes, strak niet modderig, en bassig..
Iemand ?
ik zeg dan gelijk Evolutions van Dimarzio, die hebben precies namelijk wat jij beschrijft :D

zoon van Piet
4 oktober 2006, 23:46
Ben niet zo thuis in die pickup wereld :)
Maar jullie zijn zeker dat pickups de gitaar iets bassiger en voller kunnen laten klinken ?

De originele pu's die destijds in de The Paul zaten, waren zo slecht nog niet. Zeker niet te vergelijken met wat tegenwoordig in een goedkopere gitaar zit. Ik denk dat je probleem idd meer zit in de gitaar, walnut klinkt gewoon niet als maple/mahonie. De gitaar is dus altijd lichter van toon en ik vraag me af of je dat met pu's echt kunt oplossen.
Doorsparen, dus....

vester86
5 oktober 2006, 00:13
een setje Air Nortons misschien? heeft vrij veel bass van zichzelf, klinkt heel erg clean en romig in de neck en erg strak en vol in de brug.heb ik ook in mn RG zitten en die heeft ook niet veel laag van zichzelf, maar nu meer dan genoeg

AART
5 oktober 2006, 07:16
Definately de tonezone, ontzettend bassig high output ding.

Vriend van me heeft een NDM met zo'n ding, en die basswood gitaar is zo bssig dat ik de geq streep van de bass van mijn mesa bijna helemaal naar beneden moet halen om het nog ok te laten klinken.

Zelf gebruik ik EMG 85's, ook erg dik en vet, maar als je echt een hele hoop meer bass wil moet je een Tonezone nemen.

jorrit
5 oktober 2006, 09:48
heb net een dimarzio tone zone gekocht, echt super, heeft wat meer bas als een super dist (zo op het eerste gehoor) maar is door de magneten (volgens mij is SD keramisch en de tonezone iets waarvan ik ff de naam kwijt ben) niet zo schel/agressief.

Enterprice
5 oktober 2006, 10:16
Ik heb jaren geleden ook zo'n The Paul gehad, de orginele Dirty Fingers Pups die erin zaten klonken zeker hard en schel.
Had er toendertijd een Dimarzio Dual Sound en een Super Distortion ingestopt en dat was echt wel een verbetering.
Je had er geloof ik ook nog SG model van, ook van Walnut hout gemaakt.

Kim Wilson
5 oktober 2006, 10:18
Waarom zou je heel veel bas willen hebben? Dan zit je alleen je bassist maar in de weg, plus dat een geluidstech er niks meer mee kan. Een dik geluid is wel mooi, maar je kunt ook overdrijven. Wat op je slaapkamer mooi klinkt, kan in een bandsituatie wel heel verkeerd uitpakken...

Orpheo
5 oktober 2006, 12:01
Waarom zou je heel veel bas willen hebben? Dan zit je alleen je bassist maar in de weg, plus dat een geluidstech er niks meer mee kan. Een dik geluid is wel mooi, maar je kunt ook overdrijven. Wat op je slaapkamer mooi klinkt, kan in een bandsituatie wel heel verkeerd uitpakken...

ben ik met je eens.



onder normale omstandigheden! maar omdat deze gitaar zo schel is, heb je een pup nodig die veel bass heeft die dat compenseert.

Kim Wilson
5 oktober 2006, 12:05
Ja, dat ben ik dan weer met jou eens.

Lacrymosa
5 oktober 2006, 12:26
Ik ben zelf helemaal niet meer zon fan van Dimarzio, ik vind ze veel te gemaakt klinken.

Je zou kunnen kijken naar een Duncan Custom, helderheid en definitie van de JB alleen veel vetter, nog geen tonezone vet, maar dat is te compenseren met je EQ settings