PDA

View Full Version : Eric zoekt nieuwe versterker



ExRxIxC
4 oktober 2006, 18:27
oke, ik ben dus van plan binnenkort een nieuwe versterker te kopen.
ik wil maximaal 500 euro uitgeven, ik speel het meeste metal.
de versterker MOET een FX loop hebben.
ik heb het liefst een buizen versterker (al weet ik niet waarom...)

op dit moment ben ik van plan een Randall RG 75 G3 (http://feedback.nl/?id=55&b=40940510) te kopen. de Line 6 Spider II 212 (http://feedback.nl/?id=55&b=990101602) (of iets anders uit die spider serie) leek me in het begin ook wel wat, maar ik hoef al de ingebouwde effecten zooi niet.

als iemand nog voordelen/nadelen van de randall of andere goede versterkers weet, laat het me horen.

alvast bedankt 8-)

AART
4 oktober 2006, 18:48
die randall is geen buizenbak.

IK zou btw een Crate Blue Voodoo proberen te scoren voor dat geld of een Mesa Caliber .50+.

ExRxIxC
4 oktober 2006, 19:03
uuuh, oke. maar er staat op Feedback "De versterker is uitgevoerd met een buizen/MOSFET voorversterker"

EDIT: en wil je mischien ook vertellen waarom ik 1 van die versterkes zou moeten nemen 8-)

Squier4ever
4 oktober 2006, 19:28
een buizenvoorversterker maakt een amp nog geen buizenversterker

laat ik het zo zeggen:
een versterker bestaat uit een voorversterker en een eindversterker.
een buizenversterker bestaat uit zowel een buizenvoor- als -eindversterker.

is dit niet het geval en heb je maar een van tweeën met buizen dan is er sprake van een hybride amp.

Die randall heeft een mosfet voorversterker bij mijn weten een speciaal soort transistoramp. dus totaal geen buizenversterker maar verkooppraat van feedback.

ik zou doorsparen voor een mesa/boogie of bijvoorbeeld een engl thunder.

kun je lekker mee scheuren

ExRxIxC
4 oktober 2006, 20:09
bedankt voor de uitleg, k vat het nu wel :satisfie:

500 euro is toch wel het maximale. ik heb nu een cube 15, dat dingetje koste 100, voor 500 is er toch wel wat te vinden waarmee ik redelijk vooruit ga.
en zoiets duurs vind ik ook nog niet echt nodig, doe ik wel als ik wat ouder ben(k ben nu 16)

EDIT: mischien dat een buizenversterker al snel duur is? dan is dat mischien toch niet zo handig te nemen.... (of is het echt zo'n groot voordeel?)

Squier4ever
4 oktober 2006, 20:12
dat je 16 bent wil niet zeggen dat je niets duurs nodig hebt, maar je moet iig reëel blijven en jezlef een budget stellen. echte voor 500 euries een buizen hi-gain amp vinden wordt moeilijk

ExRxIxC
4 oktober 2006, 20:19
oke, geen buizen dan. als ik maar het beste uit die 500 krijg

Squier4ever
4 oktober 2006, 20:24
die randalls klinken iig erg metal
je kan trouwens proberen een randall tc 50 te scoren moet te doen zijn voor 500 pleuro
die is wel buizen en hi-gain

Squier4ever
4 oktober 2006, 20:25
of een nieuwe london city, kun je voor 700 scheuro (halfstack) krijgen.

Toaster
4 oktober 2006, 20:42
ER staat op marktplaats een hughes en kettner warp 7 met 4 x 12 te koop voor 500,-

Meer metal kun je niet krijgen.

let op je krijgt bij deze bak alléén metal eruit.

Toaster
4 oktober 2006, 20:44
er staat trouwens ook een combo te koop voor 300,-

In die add staat dat je zo'n ding nieuw voor 500,- kan kopen.

Ik zou zeggen gaan met die banaan.

almarvk
5 oktober 2006, 09:30
of een nieuwe london city, kun je voor 700 scheuro (halfstack) krijgen.

Daar is ook een combo versie van. Lijkt mij een aanrader!

Squier4ever
5 oktober 2006, 09:36
idd keiharde buizen sound voor een aanvaardbare prijs

jorrit
5 oktober 2006, 09:53
blijf uit de buurt van een hughes en knetter warp 7! leuk voor thuis maar in een band verzuipt dat ding.

Wimvdb
5 oktober 2006, 12:45
De spider II's zijn tot 50 % in prijs gezakt !

ExRxIxC
5 oktober 2006, 15:23
- Hughes & kettner Warp 112
- Hughes & kettner warp 7 (head+cabinet)
- Randall RG 50 TC
- London City

Die warp 7 op marktplaats ziet er toch wel erg leuk uit, maar word niet echt aangeraden dus... en 500 lijkt mij toch eng weinig voor een head+cabinet ding.
De warp 112 is een stukkie goedkoper, maar heeft lijkt mij de zelfde nadelen als de warp 7 head+cabinet.
en bijde zijn geen buizen (toch?)

op marktplaats staat een Randall RG 50 TC waar 300 op geboden is, de verkoper heeft hem voor 540 gekocht dus ik moet hem wel voor ander de 500 kunnen krijgen. De versterker staat op musicmaniacs.nl in de aanbieding voor € 567,00. Bij feedback zal het dan zeker niet onder de 500 te koop zijn.

bij feedback: London city Pershing stack voor 549 euro
op marktplaats staat nog een of andere london city kop voor 300 euro. daar moet ik dan ook nog zo'n cabinet bij zoeken, dat word dan ook zo'n gedoe..
veel london city amps kan ik niet vinden, ook geen site van dat merk.

ik vind het het handigst iets bij feedback te kopen, daar kan ik ook verschillende dingen naast elkaar testen.
Een van die hughes & kettner lijkt me op dit moment het leukst

enuh die spider dingen hoef ik, ik hoef die effectjes niet en ik wil een FX-loop (zit niet bij een spider toch?)

EDIT: en ik speel trouwens niet in een band, wil het wel graag

almarvk
5 oktober 2006, 15:38
www.jic.nl

Dat is de importeur van London City. Ze hebben ook een 2x12 cabinet voor ongeveer 200 euro. Dat moet dus prima lukken.

Blijf aub van de tranistor spul af van rond de 500 euro. Ik ben bang dat je daar snel op afgeknapt bent. Voor dat geld kan je beter buizen halen, IMHO.

Wimvdb
5 oktober 2006, 15:44
http://muziek.2dehands.be/markt/muz_access/gitaarversterker/16612345-hughes-kettner.html?per=100

Warp 7 + cabinet voor 450

Ik heb alleen ervaring met de warp pedaal maar daar zit toch een lekkere chugga chugga in ( T'is niet mijn genre maar t'is altijd tof om soms eens uit de bol te gaan )

ExRxIxC
5 oktober 2006, 17:50
Die London city head op marktplaats is ook geen buizen versterker, het is de Pershing stack.
als buizen toch echt een stuk beter zijn neem ik denk ik 2e hands Randall RG50TC. zijn er nog andere leuke opties?

bij feedback is een London city Hornet Tube 2 X 12 voor 600 eurie, is deze ook een beetje geschikt voor metal? (beter als die RG50TC?)

:roll: ... wat houdt dat stack en halfstack eigenlijk in?... :???:

caliban
5 oktober 2006, 18:25
Half stack wil zeggen een head met een cabinet erbij
Full stack wil zeggen een head met twee cabinets erbij

Toaster
5 oktober 2006, 18:26
ERic ik ken de warp 7 alleen maar van het losse pedaal dat in de serie te koop is.

Dat pedaal is zeer goed vind ikzelf en ik dacht dat de versterker net zo goed zou zijn. Als deze in band situatie echter niet overeind blijft moet je misschien inderdaad naar een buizen bak kijken

(en daarna het warp 7 pedaal kopen :D) )

dat pedaal wordt trouwens door menig doorgewinterd gitarist gebruikt.

P.s. ga inderdaad naar feedback, sluit jezelf op in een hok met versterkers tot 500,- en kom er over een dag of twee weer uit.

Dan weet je het wel.

ExRxIxC
5 oktober 2006, 20:42
Die London city Bulldog stack begint nu ook wat te knagen :D
ik denk dat ik mn pinpas ga verbranden en mezelf opsluit zodat ik geen eten kan kopen, dan kan ik hem over 2 maanden mischien kopen 8-)

Maar die Warp 7 amp is dus niet echt bruikbaar in een band, ik kan me dan niet echt voorstellen dat die Randall RG50TC die wel buisjes heeft dat wel is.

ExRxIxC
1 november 2006, 20:05
UP!

ik was van plan om te gaan sparen voor de London City Bulldog (http://www.groove-factory.nl/catalog/product_info.php?cPath=30_39_238&products_id=2018) (voor 700 euro in huis)

maaar, ik zie net een Randall RC50TC voor 400 euro op marktplaats.
ik heb het idee (vooroordeel) dat die randall toch wat meer metal is dan die london city. bij die randall zit alleen geen 4x12 ding en het is 50 watt inplaats van 100.
als het dus nodig zou zijn kan ik er alsnog een cabinet bij kopen.
(cabinet van die london city is 250 euro, als ik die erbij koop zit ik nog onder de 700 euro).
wat ik me dan afvraag, hoeveel maakt die 50 watt uit als er nog zo'n kabinet bij komt?

als iemand mij nog wat nuttigs weet te vertellen over die london city of randall, ik hoor het graag 8-)

ben vanhoof
1 november 2006, 22:36
Die londen city bulldog is een echte aanrader, kheb er zelf ook zo een. Ik speel in een trash metal band, en voor dit is deze echt zeer geschikt. Wel gebruik ik een effectenkas die ik ook als equaliser gebruik, veel makkelijker om de sound aan te passen dan met de knoppen zelf. Dit ook omdat ik verschillende leadsounds gebruik, van het zakk wyle scheur tot het zwaardere machine head afhankelijk van nummer tot nummer. Ik vind dat je beter 200€ meer kan geven voor iets degelijks, dan 500€ ofzo voor een combo van +/- 100 watt. Met die 100watt buizentop en het cabinet van 700watt mono kom je zeker niets tekort, dat garandeer ik je!!

AART
1 november 2006, 23:04
50 W buizen is genoeg voor paradiso, geloof, dat is hard zat.

Heb zelf verschillende 100/120 W buizenheads gehad en die gaan toch niet boven standje 3 in de band.

Door de band komen gaat btw niet om volume in dit geval maar om de hoeveelheids mids/defenitie.

die randall snijd prima door de band heen.

Bigfoot414
1 november 2006, 23:39
Als je vooral metal speelt, is zo'n transistor Randall nog niet eens zo'n slechte keus.
Best wel een acceptabel geluid voor weinig pegels.
Ik weet niet hoe die bakken zich in een band gedragen, daar hebben anderen meer verstand van.

BLOK182
2 november 2006, 09:50
Goed speuren naar een Peavey 5150 combo, is rond de 500 te vinden tweedehands, ubermetal, waardevast, en ramvet:p

<_-Tijs-_>
3 november 2006, 17:51
Die londen city bulldog is een echte aanrader, kheb er zelf ook zo een. Ik speel in een trash metal band, en voor dit is deze echt zeer geschikt. Wel gebruik ik een effectenkas die ik ook als equaliser gebruik, veel makkelijker om de sound aan te passen dan met de knoppen zelf. Dit ook omdat ik verschillende leadsounds gebruik, van het zakk wyle scheur tot het zwaardere machine head afhankelijk van nummer tot nummer. Ik vind dat je beter 200€ meer kan geven voor iets degelijks, dan 500€ ofzo voor een combo van +/- 100 watt. Met die 100watt buizentop en het cabinet van 700watt mono kom je zeker niets tekort, dat garandeer ik je!!

Eventjes buiten het hoofd onderwerp om, heb jij misschien een sound sampletje van die LC bulldog, ik ben namelijk ook van plan om voor die kast te gaan maar ik heb er nog niet op gespeeld dus zou leuk zijn als ik hem ff kan horen!

Magic Bean
3 november 2006, 17:59
Die randall buizenbak is van een maat van me. Is echt een bruut ding. Voor 400 € krijg je waarschijnlijk niet meer toon dan dat. En die komt echt wel door de mix heen hoor!! Ik kan hem vragen of hij misschien wat samples voor je wil maken...

ben vanhoof
4 november 2006, 12:37
Eventjes buiten het hoofd onderwerp om, heb jij misschien een sound sampletje van die LC bulldog, ik ben namelijk ook van plan om voor die kast te gaan maar ik heb er nog niet op gespeeld dus zou leuk zijn als ik hem ff kan horen!

Ik heb thuis enkel een eenvoudige computermicro waarmee je enkel n hoop gekraak en ruis hoort, dus die samples ga ik hier niet online zetten.
Volgende week treedt ik op in een klein zaaltje, en één of andere dj zou daar eens graag zn gear uittesten (zeer uitgebreid!!). Daar gaat alles dus versterkt worden, en gaan we al onze liedjes opnemen via de pa installatie.

Kzal dus volgende week de link geven waar die liedjes online staan, zodat je een duidelijk beeld krijgt van de Bulldog en zn cabinet.

<_-Tijs-_>
4 november 2006, 14:30
Ik heb thuis enkel een eenvoudige computermicro waarmee je enkel n hoop gekraak en ruis hoort, dus die samples ga ik hier niet online zetten.
Volgende week treedt ik op in een klein zaaltje, en één of andere dj zou daar eens graag zn gear uittesten (zeer uitgebreid!!). Daar gaat alles dus versterkt worden, en gaan we al onze liedjes opnemen via de pa installatie.

Kzal dus volgende week de link geven waar die liedjes online staan, zodat je een duidelijk beeld krijgt van de Bulldog en zn cabinet.

Okee alvast bedankt!