PDA

View Full Version : Wit poeder in Strat (echt waar!)



Stardust
4 oktober 2006, 17:42
hey allemaal,

Sinds enkele maanden ben ik de trotse eigenaar van een American Standard Stratocaster en ik ben er erg tevreden over. Nou heb ik vandaag eens het afdekplaatje op de achterkant eraf geschroefd en kwam tot de ontdekking dat de holte eronder vol zit met een soort wit "poeder"....
Oké, vol is misschien een beetje overdreven maar, op de zijkanten en in de hoeken ligt toch echt een dikke laag. Ik heb dit poeder een beetje proberen te verwijderen met een wattestaafje, maar dat wil niet echt lukken aangezien er veel aan de zijkanten blijft plakken.

Heeft iemand enig idee wat dit poeder is en waar het vandaan komt? Misschien weet iemand nog een goede manier om het te verwijderen?

Alvast bedankt!

bass blom
4 oktober 2006, 17:44
stardust?
lekker laten zitten.
your ticket to stardom :D

G.G.
4 oktober 2006, 17:45
Dat poeder is het zogenaamde Stardust :)


Nee, ik weet het niet, maar heb het zelf ook vaak gezien. geen idee wat het is.

Fok!!! Bass Blom was net iets eerder.

RS-Rik
4 oktober 2006, 17:46
Tip: snuif het eens en misschien gebeurt er wat...

hendrix_appendix
4 oktober 2006, 17:46
Anthrax! Of een andere manier van terroristische samenzwering.:nervous:

d'oh
4 oktober 2006, 18:08
had ik ook in me strat, heb het opgesnoven zoals RS-rik zei, en dat gaf geen plezierig effect

Franc
4 oktober 2006, 18:40
Opgdroogde polijstpasta?

Mike McCready
4 oktober 2006, 18:44
Misschien van dat poeder dat vocht opneemt zodat deze niet in je gitaar trekt?
De plek waar jij het over hebt is niet voorzien van een laklaag.
Wilde gok, maar best aannemelijk volgens mij.

Jay Cal
4 oktober 2006, 19:01
franc gaat door voor de koelkast. het zijn restjes polijstmiddel. ik moet nog een gitaar tegenkomen die het niet heeft.

provisus
4 oktober 2006, 19:25
Misschien toch nagaan of ie wel echt uit USA komt maar misschien uit Mexico, cocaine :O

Robbert
4 oktober 2006, 19:33
Toegevoegde mojo, niet alle gitaren hebben dat genoeg van zichzelf :)

Zino Z
4 oktober 2006, 19:53
als het snuiven niet werkt moet je het is over je pannekoek doen misschien dat dat werkt...

G.G.
4 oktober 2006, 20:07
Restjes polijstpasta klinkt wel heel aannemelijk. Het oppervalk wordt gepolijst, de holle ruimtes niet, die blijven ruw en daar blijft het stof in hangen.

Grappig, heb me vaak zat afgevraagd wat het was.

Debaser
4 oktober 2006, 20:10
franc gaat door voor de koelkast. het zijn restjes polijstmiddel. ik moet nog een gitaar tegenkomen die het niet heeft.

mijn gibson SG heeft het niet is een faded, zonder lak.

Jay Cal
4 oktober 2006, 20:13
okee, eerlijk gezegd heeft mijn gibson explorer (gothic) het ook niet... maar alle hooggepolijste bijltjes wel.

vasnd
4 oktober 2006, 20:41
bij mij zit er nog wat in mijn neck cavity van mijn charvel strat. idd gewoon poeder dat overbleeft tijdens het maken wss. Fabrieken kunnen ook stoffig zijn zeker als er veel met hout word gewerkt

Noid
4 oktober 2006, 20:50
What a fuzz about a bit of dirt! :)

Zoals al gezegd: Polijstpasta.

Enterprice
5 oktober 2006, 10:26
Ik heb een Stratocaster Elite met een actief circuit erin en als ik het dekseltje van de batterij losschroef zitten er ook resten van wit poeder in.
Wat het precies is ben ik nog niet achter...of zou Fender soms stiekum in de Coke handel zitten....

zonniewiw
5 oktober 2006, 10:31
Ik ben mijn pas geverniste body aant schuren met waterschuurpapier 2000 grid ,

Hoeveel witte poeier moedde hebben ?

tis vant schuren/polieren vd vernislaag

wytz
5 oktober 2006, 13:01
Deze vraag is gezien je naam inderdaad wel erg dubieus! :soul: