PDA

View Full Version : Vox AC30TB lampje voor warning op paneel



Juup
4 oktober 2006, 17:06
Hoi, sinds kort ben ik weer in het bezit van mijn Vox AC30/6 TB na een afwezigheid van 20 jaar. Op het paneel zit een rood lampje met "Warning". Dit lampje gaat meteen branden als ik de versterker aanzet.
Is dit lampje nou een gewoon aan/uit-of is het toch iets anders????
De versterker is uit plm. 1965

Greetzzz Juup :soul:

beus
4 oktober 2006, 19:04
dat is inderdaad gewoon het aan-uit lampje, vreemde benaming inderdaad.

Aart

the sure thing
8 oktober 2006, 12:06
Het lampje waarschuwt je voor een erruug mooi geluid :-)

Juup
8 oktober 2006, 18:39
Nou en of het een mooi geluid geeft. FF een half uurtje of zo laten warmdraaien, zodra je het stof gaat ruiken is het tijd om te vlammen. Ik speel op een Gibson ES175, man.....dit is niet meer normaal wat je hoort. Wat idd grappig is, is dat het echt sixties klinkt(is logisch). Ik heb ook een Vox Valvetronix met een AC30TB -patch, maar dat haalt het toch echt niet met the real stuff!!!
Ik laat de Vox binnenkort nakijken/servicebeurt. Dit is volgens mij al 40 jaar niet meer gebeurd.

Greetzzz Juup :soul:

jerome
8 oktober 2006, 18:44
Gefelicifietstas Juup!!
Top he, zo'n ouwe brulbak?! 8-)

Juup
8 oktober 2006, 18:47
Hey Jerome, jaja die ouwe Celestions zijn wel ok he????? :soul:

Don Olivier
8 oktober 2006, 19:41
@ Juup

In Groet woont een te gekke reperateur voor oa AC-30, misschien een idee om em daar langs te brengen? En nee mensen ik heb daar niks mee te maken probeer alleen iemand te helpen ;)

Negative K3 fan
9 oktober 2006, 18:22
hey juup, 30 minuten laten opwarmen voordat je gaat spelen is echt niet nodig! Een servicebeurt daarentegen wel, elco's hebben officieel gezien een levensduur van een jaar of 20 (hangt er vanaf of hij regelmatig gebruikt is of dat hij veel ongebruikt heeft gestaan) en als die de geest geven en evt andere componenten meenemen kunnen de reparatie kosten aanzienlijk gaan oplopen.....

Juup
10 oktober 2006, 09:24
OK, 30 min. is misschien wat overdreven, maar het is wel een feit dat de Vox beter gaat klinken naarmate ie warmer wordt(tis net een vrouw, he??)
Greetzzz Juup :soul:

John Schouten
10 oktober 2006, 11:15
Draaien?
Dat hoor je vaker.als het nou om een motor gaat of een draaimolen o.k.
maar een versterker? :hippie:

Groetz,John

Kim Wilson
10 oktober 2006, 11:33
Een motor draait ook niet. Zou niet best zijn. Dan zou het een mooie bende worden onder je motorkap...

John Schouten
10 oktober 2006, 13:21
Haha,laten we het dan gewoon niet meer gebruiken