PDA

View Full Version : Ik wil mijn mark IIC+ combo van mesa ombouwen tot een top



kirk19
4 oktober 2006, 15:50
kan iemand mij helpen om een cabinet te vinden waar mijn IIC+ zou inpassen? Of kan er iemand een maken? Het is een chassis met de shockmounted sus 4 schroeven van mesa. Ik wil gewoon van die super zware speaker van ev af...

Chris Winsemius
4 oktober 2006, 15:54
Franc van www.VernetAmps.com (http://www.vernetamps.com) zou je zeker goed kunnen helpen imho!

AART
4 oktober 2006, 15:55
Is niet moeilijk te maken:

Zoek 4 planken mooi hout(18 mm).

Neem de maten op van je mesa en zaag de planken op maat, even netjes afschuren, aan elkaar lijmen/schroeven/duvelen en lakken.

Mooi wicker cane frontje erop en klaar.

Heb zelf al een keer een top gebouwd voor een Mark IV, waarschijnlijk zelfde maten.

Waar woon je btw, als je in de buurt woont kan ik er best een voor je bouwen.

Debaser
4 oktober 2006, 15:59
wat voor hout kan je het best gebruiken voor een top?

Is minder belangrijk dan bij een speaker cabinet, ivm geluid.


ik zie een hoop info in deze thread (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=59018)

AART
4 oktober 2006, 16:00
wat voor hout kan je het best gebruiken voor een top?

Is minder belangrijk dan bij een speaker cabinet, ivm geluid.


Als je gaat tolexen: Vuren of Berken, makkelijk bewerkbaar en goedkoop.

Als je mooie hardwood wil: Walnoot, Bubinga, Mahonie, Esdoorn etc etc.

kirk19
4 oktober 2006, 16:19
ik dacht aan zo een mooie hardwood cab bubinga en dergelijke houtsoorten inderdaad... Iets exotisch. Ik kom uit belgië, uit gent eigenlijk ( student hé )

Het zou zoiets moeten worden: link naar een hardwood IIC+ top

http://toddduane.com/iic_small.jpg

Als iemand zoiets kan maken wil ik hem daar gerust voor compenseren: materiaal en werkuren zolang het maar geen 740 dollar is zoals bij boogie zelf...

AART
4 oktober 2006, 16:29
ik dacht aan zo een mooie hardwood cab bubinga en dergelijke houtsoorten inderdaad... Iets exotisch. Ik kom uit belgië, uit gent eigenlijk ( student hé )

Het zou zoiets moeten worden: link naar een hardwood IIC+ top

http://toddduane.com/iic_small.jpg

Als iemand zoiets kan maken wil ik hem daar gerust voor compenseren: materiaal en werkuren zolang het maar geen 740 dollar is zoals bij boogie zelf...


Zoiets is heel simpel te maken.

Het ergste bij boogie is trouwens de wachttijd, het is een kleine fabriek(eigenlijk woonhuis) in Petaluma, het duurt minimaal 3 maanden voor een simpele custom optie.

kirk19
4 oktober 2006, 16:35
oh daar ben ik mij van bewust; ik heb navraag gedaan en het was 740 dollars ( exclusief verzendingskosten ) en minstens 7 maand wachten, tegen dan is mijn rug kapot van met die combo rond te trekken... Kan jij zoiets ineen krijgen met een degelijk resultaat?

AART
4 oktober 2006, 16:36
zeer zeker, maar ik woon in nederland aan de duitse grens, dus je moet dan wel een flinke reis er voor over willen hebben.
Ik weet niet of Franc dichterbij woont.

kirk19
4 oktober 2006, 16:37
bestaat er niet iets zoals de post/UPS? Ik heb er wel iets voor over als het resultaat even goed is als het cabinet op de foto ja...

AART
4 oktober 2006, 16:38
:satisfie: dat bestaat idd.

Ik zal eens kijken of ik hier zoiets kan vinden, zoals dat hout.

kirk19
4 oktober 2006, 16:41
Oke thanks voor de moeite... Zolang het maar degelijk hout is en een beetje in dezelfde kleur zit als op de foto is het goed hoor.

AART
4 oktober 2006, 16:48
Ik wil even het volgende weten:

-Diepte boven(chassismaten dus).
-Diepte onder.
-Breedte.
-Hoogte(chassis)
-Hoogte(Met buizen)
-Heeft ie reverb(dus zo'n tank? daar moet een gat voor in de bodemplaat)

Daarmee kan ik iig een bouwtekening maken.

Echter, ik weet niet of ik er binnenkort de tijd voor heb, dus stel je wil hem door mij laten maken, word het rond kerst(misschien eerder, ben echter erg druk voor schoolPO's).

kirk19
4 oktober 2006, 16:53
oke ik zal dit weekend de maten door pm en. Ik zit momenteel niet thuis maar in gent in mijn studio. Wachten is geen probleem...

AART
4 oktober 2006, 17:04
oke ik zal dit weekend de maten door pm en. Ik zit momenteel niet thuis maar in gent in mijn studio. Wachten is geen probleem...

Is prima.

Misschien leest Franc het ook nog, hij bouwt ook altijd wel leuk spul.

AART
4 oktober 2006, 17:12
jouw foto heeft trouwens een bubinga headbox.

kirk19
4 oktober 2006, 17:21
oke dat zou kunnen, indien mogelijk zou ik graag ook bubinga hebben dan. Dat is waarschijnlijk wel duur hout maar je kan geen cheapo shell rond zo een super amp zetten hé

AART
4 oktober 2006, 17:27
ik zal eens kijken hoe duur het is.
Edit: bij de af: 2870 per m3.

Valt mee dus.

kirk19
4 oktober 2006, 17:32
2870 euro voor een kubieke meter????? hoeveel zou je nodig hebben om zo een cab te maken? Mijn budget is maar een 300 euro ofzo

AART
4 oktober 2006, 17:33
Meranti heeft trouwens ook zo'n donkerrode tekening, en een stuk goedkoper(en makkelijker te vinden) dan bubinga, kan je ook nemen.

kirk19
4 oktober 2006, 17:34
op hoeveel zou zo een cab komen van bubinga met werkuren enzo erbij: gewoon een ruwe schatting...

AART
4 oktober 2006, 17:37
pff, is best moeilijk hoor, werkuren zit het hem niet in(ik doe het graag), meer in materiaal, maar ik gok zo op 200 euro, en dat is redelijk ruim.

Edit: denk zelfs dat het bijna zeker onder de 150 blijft incl, verzenden.

Meranti is niet duur, hoekjes en handvat, meer heb je niet nodig, ja, wat lak en schroeven en lijm.

Dat is het in feite.

Nocki
4 oktober 2006, 18:04
Welke idioot haalt er nu een Mesa combo uit elkaar om er een lossen top van te maken. dan ben je echt niet goed bij je hoofd. wat ga je straks doen? verkopen? dat snap ik nou echt niet. kan er met mn hoofd niet bij.



































tomdietomtietomdietomtietom... :)

kirk19
4 oktober 2006, 18:19
oh met die IIC+ en wordt dat veel gedaan en met zo een hardwood top van bubinga geeft het meestal nog een meerwaarde. Reden bij mij is dat de combo gewoon veel te zwaar is, dat is niet zo goed voor de rug en een top plaats je ook makkelijker in een flightcase met andere heads. De combo behuizing blijft hier gewoon bij mij staan en indien ik de IIC+ ooit terug verkoop dan steek ik het chassis gewoon terug in de combo behuizing...

AART
4 oktober 2006, 18:50
oh met die IIC+ en wordt dat veel gedaan en met zo een hardwood top van bubinga geeft het meestal nog een meerwaarde. Reden bij mij is dat de combo gewoon veel te zwaar is, dat is niet zo goed voor de rug en een top plaats je ook makkelijker in een flightcase met andere heads. De combo behuizing blijft hier gewoon bij mij staan en indien ik de IIC+ ooit terug verkoop dan steek ik het chassis gewoon terug in de combo behuizing...


HIj maakt een geintje, dat heeft ie zelf namelijk al 10000000000000000 etc keer doorgemaakt.

Ik heb nu zijn oude Boogie Mark IV staan, die had ie eerst als combo, daarna als head en daarna weer als rackunit, en daarna weer als top.

Ik heb die amp nu en die zit nu in een rackmountkit. :)

kirk19
4 oktober 2006, 18:54
oh verkeerd begerepen dan... Als je weet hoeveel die boogie combos wegen dan weet je het wel waarom ik nogal happig ben om hem om te bouwen... Dat ding is ongehoord zwaar en dat is hoofdzakleijk door de zware magneet van die ev speaker denk ik...

AART
4 oktober 2006, 19:31
oh verkeerd begerepen dan... Als je weet hoeveel die boogie combos wegen dan weet je het wel waarom ik nogal happig ben om hem om te bouwen... Dat ding is ongehoord zwaar en dat is hoofdzakleijk door de zware magneet van die ev speaker denk ik...


die ev speakers zijn idd heel erg zwaar, en mesa combo's zijn idd heel erg.

kirk19
6 oktober 2006, 13:46
oke ik heb het aan mijn grootvader gevraagd en hij wil dit ook wel doen, hij was vroeger schrijnwerker dus het was geen probleem. We hebben nu nog 1 probleem: het hout. Ik weet niet waar je in kleine hoeveelheden bubinga kan kopen, kan iemand me helpen

AART
6 oktober 2006, 15:15
Idd, zoals nico al zei, maar meestal wil een groothandel je ook best helpen hoor.

Zoek trouwens eerst goed wat fotos van die dingen, en lijm de top zoveel mogelijk, geen schroeven maar duvels(schroeven word lelijk na lakken).

kirk19
6 oktober 2006, 16:31
ja alles lijmen als het mogelijk is toch? Mijn grootvader heeft vroeger nog gewerkt aan het hout van biljart tafels ( hij maakte die zelf in een bedrijf in brussel ) dus ik denk wel dat hij een beetje overweg kan met hout...