PDA

View Full Version : sound RHCP



Narvox
3 oktober 2006, 21:17
weetje, ik weet dat je niet te snel met bepaalde stijlen enzo mag beginnen, maar ik wil geen tijd verknoeien aan nutteloze dingen, en ik zou graag net iets meer naar de chili peppers toe willen gaan spelen. als ik bv fortune faded de intro speel, lijkt het of geen van mijn knopjes kan de sound nabootsen:p clean is the akoestisch klinkend, en uiteindelijk kwam britsh ofzoiets het best in de buurt:s:p hebben de rhcp een bepaalde sound die makkelijk uit een (betaalbare) versterker komt ofzo?
ik wil over het algemeen ook wel eerder funky gaan dan metal te doen om het zo maar even te zeggen:)

Brammibal
3 oktober 2006, 22:19
mischien kan je dit beter in moderne versterker vragen.
ben wel geinteresseerd wat ze daarop te zeggen hebben ..

Bassbitch
4 oktober 2006, 15:34
Onderwerp verplaatst naar Moderne Versterkers.

DREAMMACHINE
4 oktober 2006, 16:00
fortune faded is uit iedere marshall (achtige) buizenversterker te krijgen......ga voor de echte peppers sound voor een 2-kanaals marshall ( bvb. silver jubilee of jcm800 2-kanaals). Daarnaast erg veel overdrive/fuzz pedalen aanschaffen ( ff via search john z'n pedalboard opzoeken, dat geeft je een aardig idee).

AART
4 oktober 2006, 16:02
Marshall buizenbak moet het wel kunnen lijkt me.

Narvox
4 oktober 2006, 16:16
ehm ka je er zo wat de gemidelde prijs bijzetten? want ik denk dat je mijn mogelijkheden niet kent:p ik heb mss nog 200 euro over;)

Helter Skelter
4 oktober 2006, 16:37
ehm ka je er zo wat de gemidelde prijs bijzetten? want ik denk dat je mijn mogelijkheden niet kent:p ik heb mss nog 200 euro over;)

dat wordt dan geen Marshall buizenbak vrees ik :satisfie:

Frusciante heeft niet echt een bijzonder geluid, volgens mij ga je die sound met de juiste gitaar en speelstijl ook wel op andere versterkers benaderen

Harry
4 oktober 2006, 16:54
en anders speel je het lekker met je eigen geluid. Kan ook leuk zijn hoor.

Narvox
4 oktober 2006, 20:00
mja is waar, maar ik wil feitelijk snel afstemmen op iets ik echt wil en geen tijd verkneoien, zodat ik sneller deep into kan gaan zal ik mr zeggen:p als ik johns zen jams hoor, wtf..:pik wil dan geen tijd verknoeien aan bv technieken om i hate the world achtige liedjes beter te kunnen:p niet dat ik rhcp 2 wil worden, wel wil ik iets meer een stijl gaan vinden, ik speel nu gewoon wat ik leuk vind, mr ik weet niet wat er nog allemaal is en hoe ik eran kom:)

drap
4 oktober 2006, 20:11
Het voorbeeld Fortune Faded wat je noemde is gespeeld over een gemodde Marshall JCM800 met de gain vol open. Ook de gitaar doet er toe, want dit nummer is niet gespeeld met z'n ouwe vertrouwde Fender strat, maar met een ouwe SG met P90's.

Z'n cleane sound met randje verkrijgt ie met een ouwe Marshall Major en z'n Fender strat, of z'n tele. Bijna alle andere scheurgeluiden verkrijgt ie door z'n Marshal Silver Jubilee's en een zooi pedalen.

Ik denk niet dat je met E200,- in de buurt gaat komen van z'n geluid eigenlijk. Met dat geld heb je nog niet eens een Line 6 Flextone. Dat is zo uit het hoofd nog het meest betaalbare alternatief om toch enigzins in de buurt van Frusciante's geluid te komen, met de nadruk op enigzins.

Narvox
4 oktober 2006, 20:26
hm achja ik heb nog wel paar jaartjes tijd zoiets als john te leren;) en het is niet de bedoeling hem te gaan kopieren ofzo..
me gitaar is Ibanez RG321MH dacht ik, daar iets over te vertellen wat wel/niet goed is voor de sound ik iets meer naartoe wil?

Toaster
4 oktober 2006, 20:53
ik zou zeggen sluit jezelf op op je kamer leer de techniek.

Voordelen van deze eenzame opsluiting is dat je geen geld kan uitgeven aan bier, vrouwen, nutteloze gitaarzooi. Zodat jij ook een marshall kan kopen.

Ibanez RuleZ
4 oktober 2006, 21:17
wat is er in s hemelsnaam tegenwoordig allemaal zo hot aan de RHCP??? zo bijzonder is het geluid niet, maar de topics over john frusicante vliegen aan alle kanten om je oren.... gewoon stratje en een buizenamp van marshall en je bent al een heel end.

Harrald

drap
4 oktober 2006, 21:17
Niks tegen je Ibanez, maar je gaat met een Ibanez nog niet eens in de buurt komen van de sound van Frusciante.

Narvox
4 oktober 2006, 21:49
je moet me niet verkeerd gaan begrijpen, ik wil niet zoveel mogelijk nar john toe, en ik ben geen poppy sound stadium arcadium fan.. hoewel ik het album wel heerlijk vind. bij mij staan de jare 80 cds meer op dan wat anders, ook blood sugar sex magik is heerlijk, de nieuwere zijn zachter, maar daarom ni slechter.
ga nu ni denken dat ik zo we like to cum on the rythm of the drum van hillel enzo ni heb gehoord van me leven..
maar iig wel bedankt vor jullie uitleg, heb door ik mag gan sparen..:p

drap
4 oktober 2006, 22:01
wat is er in s hemelsnaam tegenwoordig allemaal zo hot aan de RHCP??? zo bijzonder is het geluid niet, maar de topics over john frusicante vliegen aan alle kanten om je oren.... gewoon stratje en een buizenamp van marshall en je bent al een heel end.

Harrald

Wat er zo bijzonder aan het geluid van Frusciante is, is dat het eigenlijk helemaal niet zo heel makkelijk te benaderen is. Ik ben Peppers fan en heb een strat en een buizen Marshall, maar benader het geluid ook bij lange na nog niet. Niet dat dat m'n streven is, ik vind het wel mooi zo, maar ik ben er gaandeweg wel achter gekomen dat zijn enigzins cleane sound niet te vergelijken is met die van andere gitaristen. Ik kan in ieder geval zo uit het blote bolletje niet één ander gitarist opnoemen met enigzins dezelfde sound.

Wellicht dat het 'm er ook in zit dat er KT88 buizen in die Marshall Major van 'm zitten en aan het warme geluid te horen flink warm gebiast. En niet te vergeten z'n manier van spelen natuurlijk, maar dat geldt voor elke gitarist.

Orpheo
4 oktober 2006, 22:30
probeer niet iemands sound te bouwen of te vinden. neem je eigen sound!

DREAMMACHINE
4 oktober 2006, 22:43
...en leer schrijven op een forum, leesbaar a.u.b.!