PDA

View Full Version : Voor de G-system bezitters



vinni
3 oktober 2006, 20:23
Ik heb'm zelf niet meer.

Maar dit zit in Software ver 2.0

G-System software v.2.0

List of changes / New features

Dual voice intelligent pitch
The renowned intelligent pitch from the legendary TC Electronic processor, G-Force, is now available for the G-System through this update. The intelligent pitch allows you to choose a scale and then tie the pitches to the notes played, creating sounds and harmonies truly out of this world.

MIDI Clock synchronization
MIDI clock synchronization allows users to remote control the tempo of the G-System. This means total control of time-based effects like delay, tremolo and echo through an external device using MIDI clock.

Factory preset lock
Through this new feature you can lock or disable all factory presets and rest assured that no matter how hectic the gig gets, only your own presets will come up.

Volume and expression pedal input response
Set your pedal up to feel just like that vintage wah-wah pedal you love, but are afraid to bring out to a gig, or any other desired feel and response.

Tap tempo MIDI out
Want to control an external device via the G-System “Tap tempo” foot switch?
Simply define the MIDI controller to be sent out when you tap the tempo.

MIDI Ctrl change stored in preset
MIDI control change can now be stored in presets, facilitating control of external devices such as loopers and switchers. This results in even further integration of guitar rigs with the G-System.

MIDI CC latch/Unlatch
New update allows MIDI CC (continuous controllers) to be used in a “Hold” or “Release” state fashion, enabling you to tailor the specific switch functionality any time, even when using switches for MIDI CC control.

Optimizations

Tuner fully functional in all modes
Reports on random tuner dysfunctionality turned out to be a false level setting occurring when insert loop was activated. This has now been fixed.

Loop level range min. = 0dBu vs. previously 6dBu
Loop level, the level sent to pedals on the loop, can no be turned down to 0dBu.

Compression out level goes full range
Compression outlevel can now be turned all the way down to -100dB.

Wah-wah filter noise is history
a new wah-wah filter accuracy at 48 bit resolution has eliminated noise from wah-wah filters, which had been experienced at very low input level.

Routing level differences neutralized
Level differences in semi-parallel and parallel routing when enabling/disabling effects have been neutralized by implementing a new “constant dry signal” mix strategy in all effects, meaning that your dry signal won’t change before exceeding the mix 50% point.

Plezier dr met.

Vinni

MaBeCo
3 oktober 2006, 22:06
Hoi Vincent, nu ff via deze weg...
Hoe kom jij aan deze info wat er er in update 2.0 zit?
Martin

vinni
3 oktober 2006, 23:01
Gewoon van een andere site gejat.

Vinni

patricia
3 oktober 2006, 23:41
ja duhh,

waar dan?

ik kan trouwens die hele update niet vinden hoor.

vinni
4 oktober 2006, 00:03
Guttegut.....Waar denk je dat de info vandaan komt? :nervous:

http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=9147

Vinni

Harm
4 oktober 2006, 07:24
Guttegut.....Waar denk je dat de info vandaan komt? :nervous:

http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=9147

Vinni

Altijd ff regelmatig bij tc checken!!! Ik hoef dat niet meer met mijn oude 2290 en G-force :)

Maar bedankt voro de tip Vinni!!

patricia
4 oktober 2006, 08:51
dank je vinni!!:p

Nocki
4 oktober 2006, 11:59
Bedankt vinni,

ben toevallig net bezig met een koffer te maken voor de g-system en 2 ernieball pedals. komt helemaal goed. ik ben erg benieuwd naar de updates...

het is een geweldig systeem!

Nocki

patricia
4 oktober 2006, 12:08
ja..maar als je link aanklikt kom je wel bij de update,maar ik zie nergens dat hem kan downloaden.:confused:

patricia
4 oktober 2006, 12:09
heee,wacht eens ff.....haha nu wel!:)

patricia
4 oktober 2006, 19:16
nocki en andere gebruikers....

sla je patches en instellingen op!!!
de update heeft bij mij het een en ander gewijzigd.
zoals de mix...en de instellingen van mijn exp.pedaal.

MaBeCo
4 oktober 2006, 22:54
Dat had ik ook, jammer dat ik je berichtje te laat las..., ik heb net alles weer opnieuw moeten instellen, veel werk maar duidelijk wel weer een verbetering deze update, bijvoorbeeld ben mijn "gegrom" bij gebruik van wahwah helemaal kwijt. Gewoon ff pedal opnieuw calibreren.

patricia
4 oktober 2006, 22:57
ja ik ben de hele middag bezig geweest om alles weer een beetje terug te krijgen.

Nocki
4 oktober 2006, 22:57
Voel me al schuldig dat ik zelf de update nog niet heb gedaan. maar ik denk toch dat ik er aan vast zit op nieuw te programeren als de nieuwe update erop zit.
Ik ben wel blij met de nieuwe pitchshift. ik vond de dingen die op de g-force zaten ontzettend fijn werken (niet 100% maar daar moet je eventide centen voor hebben).
ben ook erg benieuwd wat de wah wah gaat doen. ik vond m wel fijn klinken al dus als het nog beter kan zie ik het wel zitten.

iedereen succes.

MaBeCo
5 oktober 2006, 23:35
Hoi Nocki, ik wil je bij deze ff een vraag stellen over je/mijn G-system. In de nieuwste update 2.0 zit inderdaad een Dual voice intelligent pitch, hier lees ik nogal positieve verhalen over, o.a. ook van jou. Wil je mij eens uitleggen wat dat is en kan je me misschien zelfs eens een paar data ( instellingen ) doormailen hoe ik er een lekker geluid mee krijg, weet eigenlijk niet eens wat het is en wat het doet maar ik las dat jij er blij mee bent dus lijkt het me dat je ook weet hoe die werkt. Alvast bedankt! Martin

Nocki
6 oktober 2006, 08:05
Hoi,

Zelf heb ik update 2.0 nog niet op mn g-system zitten (tjonge een gitarist die het heeft over updates. wanneer koop ik een vetta??? :) ) maar dat gaat nog wel gebeuren...

de pitchshifters zoals die op de g-forrce zaten waren inteligent en konden dus een boventoon uitzoeken bij de gespeelde toon. dat deed de g-force redelijk goed en het was een leuk speledingetje ik zal er weer even mee moeten spelen want de g-force is al 2 jaar geleden de deur uit gegaan dus ik kan je eigenlijk niet meer vertellen wat ik er allemaal mee deed. maar een leuk voor beeld is brian may die vaak dubbelstemmige stukken speelde op zn gitaar. dat kan je dus met die intelligent pitchshift.

in plaats van een normale pitchshift die gewoon een toon 60% boven de gespeelde toon speelt geeft de intelligent pitchshifter echt een G
zo moet je het denk ik zien,. maar er zijn hier vast mensen die het nog beter kunnen uitleggen :)

succes ermee

MaBeCo
6 oktober 2006, 09:48
Bedankt, ik snap nu inieder geval wat het is!

Nocki
10 oktober 2006, 17:19
Hoi iedereen,

Wat zijn de ervaringen met versie 2? ik moet m nog installeren en ben benieuwd.

verder heb ik wat problemen met mn volume pedaal. het als ik m beweeg is de vertraging erg groot. het duurt een seconde tot 2 seconden er iets gebeurt.

iemand een idee hoe dat komt en hoe ik er wat aan kan doen?

alvast bedankt

Nocki

patricia
10 oktober 2006, 18:43
gaat allemaal goed met die nieuwe update.

nocki...heb jij een stereo kabeltje gebruikt voor je volumepedaal.
bij mij ging het nl.ook niet helemaal lekker.
met een stereokabeltje is alles weer oke!!

MaBeCo
15 oktober 2006, 21:37
Update ( patch ) 2.01 is alweer verkrijgbaar........

MaBeCo
15 oktober 2006, 21:40
LET WEL EVEN OP VOOR HET UPDATEN VAN 2.01!!!!
ZIE OPMERKINGEN OP VOLGENDE SITE!!!!
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=88835&page=39&highlight=g-system

vinni
15 oktober 2006, 22:30
Update ( patch ) 2.01 is alweer verkrijgbaar........

Hahahaha....

Ahum.....zeer bedenkelijk.

Have fun!

Vinni

Nocki
19 oktober 2006, 08:15
gisteravond ook 2.01 er op gezet n het liep gesmeerd. ik wordt steeds blijer van mn g-system. bedankt vinni.

een aantal dingen klinkt beter en mn volume pedaal werkt nu 100% zoals ik wil. ook de wah is wat verbeterd volgends mij en daar was ik al erg tevreden over. al met al ben ik dus helemaal voor de gsystem!

rjong999
24 oktober 2006, 15:47
Gisteren ook de upgrade gedaan. Ging probleemloos. Mijn volumepedaal werkt nu ook goed (Roland EV5). En inderdaad alle presets kwijt.

De intelligent pitchshifter werkt geweldig !

Vraag: wie kent er een oplossing voor een flightcase waar je de Gsys + 2 pedalen vast in kunt stoppen ? Zal wel maatwerk worden ? Wie weet er een adresje ?

Nocki
24 oktober 2006, 22:37
Ik heb m zelf gebouwd. precies zoals ik wil. maar er is ook een speciale die je bij bv feedback kan kopen. helaas heeft die geen ruimte voor 2 volume pedalen...

patricia
24 oktober 2006, 22:42
nocki?waar moet ik dan kijken bij feedback? (online shop)

Nocki
24 oktober 2006, 22:46
Geen idee. ik zag m liggen toen ik voor het eerst de g-system zag liggen bij feedback. dat is nu een paar maandjes terug.
dit is wat ik zelf maakte:
http://people.zeelandnet.nl/nocki/pb1.JPG
Nocki

patricia
24 oktober 2006, 22:59
ja dat heb je mooi gedaan !

concrats.

rjong999
25 oktober 2006, 10:51
Mooi gedaan, Nocki. Zoiets zoek ik dus, maar ik ben niet zo'n knutselaar (geen zin, geen tijd, speel liever gitaar). Wat zijn trouwens de binnenmaten ? Misschien kan ik iets anders passends vinden.

Bij Thomann hebben ze wel flightcases voor de GSys maar daar kan dan je pedaal niet bij (129 eruo, geloof ik)