PDA

View Full Version : Afgebroken tremolo



future2future
3 oktober 2006, 19:51
Heey toen ik vandaag aan het spelen was, brak mijn tremolo af. Ik was er subtiel mee bezig, serieus, gewoon een akkoord beetje mooi maken en toen brak ie af, ik denk dus dat het metaal moeheid is, de gitaar is uit '84. Nou is mijn vraag weet iemand hoe ik het stukje dat er nog inzit uitkrijg, of heb ik een hele nieuwe brug nodig?

Alvast bedankt!

lennaertn
3 oktober 2006, 19:57
paar opties:

1. Nieuwe brug.
2. Met een tang draaien tot hij er uit is.
3. Andere mensen op dit forum vragen :satisfie:

Nickname
3 oktober 2006, 19:57
Dat ligt eraan.. wat voor tremolo heb je? een floyd of een normaal strat model? met schroefdraad of een kliksysteem? Steekt er nog een stukje uit of is hij vanbinnen afgebroken?

Als je dus wat meer vertelt of zelfs even een foto maakt dan kunnen we je hier wat beter helpen. :)

future2future
3 oktober 2006, 20:04
Dat ligt eraan.. wat voor tremolo heb je? een floyd of een normaal strat model? met schroefdraad of een kliksysteem? Steekt er nog een stukje uit of is hij vanbinnen afgebroken?

Als je dus wat meer vertelt of zelfs even een foto maakt dan kunnen we je hier wat beter helpen. :)

Het is een normale strat tremolo met een schroefdraad. En er steekt niks meer uit, hij is echt binnen de brug afgebroken.

Ik zal later nog een foto posten

G.G.
3 oktober 2006, 20:24
Gebruik de zoekfunctie eens. Onderwerp is zo'n twee weken geleden nog aan bod geweest. Ik heb 3 methodes uitgelegd en heb geen zin om alles opnieuw te tikken. Te veel werk, zoek het ff op, het is pas behandeld.

Trocar
3 oktober 2006, 21:04
Gebruik de zoekfunctie eens. Onderwerp is zo'n twee weken geleden nog aan bod geweest. Ik heb 3 methodes uitgelegd en heb geen zin om alles opnieuw te tikken. Te veel werk, zoek het ff op, het is pas behandeld.

Ik heb hem even opgezocht voor de TS, de naam van het topic is 'Klein probleempje (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=80647) '

Aron Maiden
3 oktober 2006, 21:41
idd daar staat alles goed beschreven!:)

maar mischien is een nieuw brugje ook wel een sgoed.

future2future
3 oktober 2006, 21:52
Ik heb heel de brug uit elkaar gehaald en het zit er nog steeds in en is er niet uit te krijgen. Morgen nog door iemand naar laten kijken en anders neem ik een nieuwe brug. Bedankt voor de tips!

jerome
3 oktober 2006, 22:48
Ik heb heel de brug uit elkaar gehaald en het zit er nog steeds in en is er niet uit te krijgen. Morgen nog door iemand naar laten kijken en anders neem ik een nieuwe brug. Bedankt voor de tips!

Zoals eerder geschreven:
Gaatje in afgebroken stuk boren en het met linkse tap eruitdraaien.
Heb je dit al geprobeerd?