PDA

View Full Version : action



Emocide
3 oktober 2006, 19:15
ik heb net mijn action erg verlaagt en het speelt op zich wel wat fijner, maar als ik dan bijv. op de lage E snaar fret 5 aansla krijg ik een redelijke snaarklettering geluid, maar ik krijg dit (VOLGENS MIJ) niet te horen door mijn versterker, is het dan erg je action zo laag te hebben :)?

vasnd
3 oktober 2006, 19:16
je fretten slijten volgens mij sneller ( lijkt me iig logisch ) en je sustain is grotendeels weg. Maar als je er geen last van hebt kan je het doen, clean is ook niet meer echt te doen maar dat maakt denk ik in jou geval niet veel uit .

Emocide
3 oktober 2006, 19:18
nee klopt, net pedaal uitgezet en clean hoor je het wel...

Flipkoos
3 oktober 2006, 19:20
was al bang dat het een onderwerp over action-gitaren zou worden :P

Nickname
3 oktober 2006, 19:23
was al bang dat het een onderwerp over action-gitaren zou worden :P

+1



en 10 tekens!

Kaïn
3 oktober 2006, 22:43
Hmmm als het goed is zou je het ook moeten horen met distortion. Zelf hoor ik het door de meest debiele distrotions heen. Geeft altijd een ander geluid. Soms is het nog bruikbaar, dat wel.

Danny Drug
4 oktober 2006, 08:25
staan je elementen niet te hoog?

en anders toch even IETS hoger zetten.. beter voor je geluid en je frets

guhlenn
4 oktober 2006, 10:44
dat hoor je zeker, maar of het je stoort is een tweede. Het is harder werken met hgoere actie, maar je krijgt er meer toon voor terug. ()u begrijpt, ihk hou van hoge actie)

Cheetoria
5 oktober 2006, 00:13
nadeel is: ook je snaren slijten er sneller van. een stuk.
als je echt een heel lage action wilt, zou ik sparen voor een epi of gbsn Les paul custom blackbearty, ook t Fretless Wonder genaamd. speelt onwijs. lage action, etc. nadeel is alleen de prijs