PDA

View Full Version : Basismateriaal



Narvox
3 oktober 2006, 17:29
Ik ben niks als noob op dit gebied, lach eens goed, maar gef aub ook een antwoord:p.
Ik wil iets hebben, waarmee ik gitaar kan opnemen, maar vooral ook stem. En dat terwijl het geen gsm-kwaliteit is (en ja ik wil het liefst iets beter), iets dat niet te veel aan geluidvorming doet zo heel erg vrijwillig, en ik wil zelfs iets dat betaalbaar is, wetende dat ik nogal een schooier ben die geen 150 euro meer heeft. (ga nu niet iets opnoemen van onder 150 euro, ik hoef geen kermiskwaliteit) Wie weet wat?

duckman
3 oktober 2006, 17:56
Als je al een "ok" PC hebt

hardware USB audiocard: m-audio jamlab (70 euro)
Audio software: Audicity ( http://audacity.sourceforge.net (gratis)

of lekker analoog:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=MFP01

hou je nog 60-80 uero over voor een microfoon.

Narvox
3 oktober 2006, 19:45
je moet dus gitaar/microfoon in die jamlab steken en dan versterker op jamlab?
en wat kost een degelijke microfoon in normale mensen termen?:)

bass blom
3 oktober 2006, 20:56
volgens mij is die jamlab alleen voor gitaar.
als je ook zang wilt opnemen moet je een geluidskaart/mixer(tje) hebben
je moet dan gitaar, lijn, eventueeel via een DI
en zang, microfoon ingang hebben

Narvox
3 oktober 2006, 20:59
en ehm kosten van zon dingetjes?:pmr ik kan toch gwoon me versterker op micro zetten, die op de jamlab steken en dan moet het maar werken fzo?:p

bass blom
3 oktober 2006, 21:07
JamLab turns your PC or Mac into a personal guitar system without the need for any other hardware except your favorite guitar. The compact JamLab interface connects easily to your computer via a simple USB connection, and features a 1/4” input for your guitar and 1/8” headphone/line output. The included GT Player Express software features amp simulation and virtual effects boxes for EQ, chorus, reverb and more. GT Player Express can also play standard audio files, and can even slow them down—perfect for practicing and easy learning. You also get WAV drum loops from our popular ProSessions Sound and Loops Library. Load them into GT Player Express in any order for an instant custom drum machine to jam with. Drum songs are also provided as MP3 files. JamLab is ideal for traveling, limited space, and keeping both your budget and the neighbors happy.

1/4” guitar input, 1/8” headphone/line output, built-in USB cable

dat is in mijn optiek een gitaar ding, je kan gitaar opnemen en met jezelf meespelen.
over een microfoon(ingang) wordt niet gerept..