PDA

View Full Version : gitaar schuren/lakken



ventje
3 oktober 2006, 15:49
hey, k heb een ibanez beginners gitaartje die k tot op het hout wil gaan schuren zodat ik hem blank kan gaan lakken en een (mooie) houtkleur gitaar heb als resultaat, misschien wil ik er wel een licht gekleurde lak op gooien zodat het hout er wat warmer uit ziet.

heeft iemand nog tips voor hoe ik moet schuren, en vooral hoe ik dat stuk hout moet lakken, k heb nog nooit eerder een gitaar geverfd/gelakt dus alle tips zijn welkom.

alvast bedankt

Pun
3 oktober 2006, 15:50
Kijk eens in Zelfbouw, daar staat als een sticky de Lak FAQ, staan al veel tips en zo in.

ventje
3 oktober 2006, 15:53
:P

srry voor de post dan :P

net geregistreerd

G.G.
3 oktober 2006, 15:54
hey, k heb een ibanez beginners gitaartje die k tot op het hout wil gaan schuren zodat ik hem blank kan gaan lakken en een (mooie) houtkleur gitaar heb als resultaat, misschien wil ik er wel een licht gekleurde lak op gooien zodat het hout er wat warmer uit ziet.



Verzeker je er eerst van dat het wel een mooi stuk hout is en geen multiplex, spaanplaat, geperst karton etc..... Ik heb vreemde materialen onder laklagen vandaan zien komen bij goedkope gitaren. Zelfs een keer een stratbody, die bestond uit een heleboel losse latjes.

Nickname
3 oktober 2006, 16:11
Verzeker je er eerst van dat het wel een mooi stuk hout is en geen multiplex, spaanplaat, geperst karton etc..... Ik heb vreemde materialen onder laklagen vandaan zien komen bij goedkope gitaren. Zelfs een keer een stratbody, die bestond uit een heleboel losse latjes.

Zo heb ik eens een strat body gezien met een solid back en een multiplex top :P WHAHAHAHA :seriousf: Maargoed.. die ibanezjes bestaan meestal uit "gewoon" hout, maar als je het zeker wilt weten moet je even de hals ervanaf halen :)

AART
3 oktober 2006, 16:12
Ibanez gio gitaren zijn van echt hout, soort mahonielike, agathis heet het.

Aron Maiden
3 oktober 2006, 18:44
hey weet iemand ook of een london city comet wel echt van mooit hout gebouwd is?

Micro-e
3 oktober 2006, 19:56
Ja het is een Elzen of Populieren body, iig echt hout

Aron Maiden
3 oktober 2006, 20:59
Oke dankje!

ventje
4 oktober 2006, 00:07
Verzeker je er eerst van dat het wel een mooi stuk hout is en geen multiplex, spaanplaat, geperst karton etc..... Ik heb vreemde materialen onder laklagen vandaan zien komen bij goedkope gitaren. Zelfs een keer een stratbody, die bestond uit een heleboel losse latjes.

nee deze ibanez is gelukkig wel normaal hout, k ben vandaag begonnen met schuren en ziet er wel aardig uit, moet nu maar kijken of ik um in de olie zet of dat k um ga lakken.

cardinal
4 oktober 2006, 18:51
lekker olie doen man, gemakkelijk.

Blanke lijnzaadolie

G.G.
4 oktober 2006, 20:21
lekker olie doen man, gemakkelijk.

Blanke lijnzaadolie

Let er wel op dat daarna lakken niet meer goed mogelijk is!