PDA

View Full Version : Narciso Yepes



Janne
3 oktober 2006, 13:47
Iedereen kent wel het nummer Romance uit de film jeux enterdits, van die onbekende componist.
Sinds een paar weken heb ik een platenspeler, en heb ik ook maar meteen de oude platen van mijn ouders overgenomen. Daar zat ook een plaat bij van jeux enterdits en de uitvoerende gitarist is Narciso Yepes, maar hij staat bij het nummer romance ook als componist.
Heb ik nu het grootste raadsel binnen de gitaarmuziek opgelost, of is het gewoon een foutje op de plaat? :)

Flipkoos
3 oktober 2006, 14:06
Goh wat stel jij moelijke vragen!
Hoor deze niet onder het 'gitaristen'-topic thuis?

Don Capo
3 oktober 2006, 14:15
inderdaad, what happened to the 'ik moet een snaar vervangen op mijn gitaar hoe doe ik dat' vragen. Dit gaat way boven mijn pet. Maar goed ik kopeier hem ook even naar Gitaristen zoals Flip al aangaf.

Trocar
4 oktober 2006, 23:32
Iedereen kent wel het nummer Romance uit de film jeux enterdits, van die onbekende componist.
Sinds een paar weken heb ik een platenspeler, en heb ik ook maar meteen de oude platen van mijn ouders overgenomen. Daar zat ook een plaat bij van jeux enterdits en de uitvoerende gitarist is Narciso Yepes, maar hij staat bij het nummer romance ook als componist.
Heb ik nu het grootste raadsel binnen de gitaarmuziek opgelost, of is het gewoon een foutje op de plaat? :)

Uhm, ik heb geen idee over wie of wat het gaat, maar de Internet Movie Database (IMDB.com) zegt over de film:

-Original Music by
-Narciso Yepes

En bij de meneer zelf:

-Composer - filmography
-Jeux interdits (1952)
-... aka Forbidden Games (USA)
-... aka The Secret Game

Dus wat nu het grote raadsel zou moeten zijn?

[EDIT: Ik ga maar eens luisteren naar deze meneer trouwens...!]

Janne
7 oktober 2006, 11:16
Als je dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=81258 leest, blijkt dat t nog steeds niet helemaal duidelijk is waar het nummer vandaan komt.