PDA

View Full Version : Boss TU2 of Behringer TU100



$ander
3 oktober 2006, 12:18
hey

ik zit tusse deze 2 te twijfelen, heeft iemand er misschien ervaring mee?

Wicked Willy
3 oktober 2006, 12:21
Ik kan je de Korg DT10 aanbevelen......goedkoper en beter dan de Boss Tu2

$ander
3 oktober 2006, 12:30
hmm oke bedankt;)

Mike McCready
3 oktober 2006, 12:33
Maar dat is geen stompbox. Moet je weer een apart A/B schakelaar erbij kopen.
Ik heb de Boss TU2 en die bevalt me erg goed. Is bij Feedback in de aabieding geloof ik

Kim Wilson
3 oktober 2006, 12:35
Ik heb ook de TU2 van Boss. Prima pedaal. Die van Behringer ken ik niet...

qroy
3 oktober 2006, 12:36
De DT10 is wel een stompbox.

$ander
3 oktober 2006, 12:45
hmm ik zit op t moment zo'n btje zonder geld :dontgeti: dus vandaar dacht ik eraan om die behringer te kopen. maar mijn ervaring met behringer is niet al te goed omdat mijn oude behringer multi effecten pedaal niet al te lang mee ging en 2 keer terug naar de fabriek is gegaan

Wicked Willy
3 oktober 2006, 12:54
DT10 is gewoon een stompbox hoor.

thieske
3 oktober 2006, 13:40
Ik kan je de behringer niet aanbevelen.. we hebben m met de band allemaal gekocht met het idee van.. tis maar een tuner.. dat kan behringer ook best..
Niet dus..t stemmen op zich gaat... redelijk... maar met batterijen werken kan absoluut niet..
Na een keer gebruiken kan ie opeens leeg zijn..en dan met een nieuwe batterij werkt ie wel.. voor 3 gigs.. en dan opeen weer niet ..
Compleet onbetrouwbaar..ik zou voor een boss of andere betere tuner gaan..scheel een hoop stress opt podium..

almarvk
3 oktober 2006, 13:52
En wat als 'm gewoon voed met een adapter??

Wat is de kwaliteit van dat ding? Kan je er goed en relatief snel mee stemmen? Hoe veel tone suckt ie?

dunnoaname
3 oktober 2006, 14:23
Ik heb de behringer en hij bevalt goed. Suckt klein beetje toon maar heel weinig. hij heeft alleen een korte moment vertraginga als je de tuner aan zet.
Hij begint dus niet meteen met stemmen, je moet eerst een seconde wachten ofzo. Al met al minstens net zo goed als de (niet stompbox) korg die ik had.

E-J
3 oktober 2006, 18:40
Die nieuwe Planet Waves tuner lijkt mij eigenlijk ook wel wat...

http://marltonguitargallery.com/shop/images/pedal_tuner.jpg

Pun
3 oktober 2006, 22:51
Ik zou zeggen Strobostomp, maar aangezien dat je een beetje zonder geld zit zal dit wel lastig worden.

Heb er zelf ook eentje en wil niet anders meer.

rasselbock
7 april 2008, 13:26
Ik heb een behringer tu100. Erg goedkoop en wel handig, via netvoeding, maar hij zuigt wel toon weg. Ik ga zelf voor een tu-2 van boss, handig en lekker compact, de korg is wat groter

Nils47
7 april 2008, 15:14
Gewoon de Boss TU-2 of Korg DT-10 halen. Kun je niet mee mis gaan, werkt goed en gaat lang mee.

Eko
7 april 2008, 15:21
Koop de TU-2. Dat is de beste koop. De tuner gaat je leven mee en heeft tal van mogelijkeden met hoger en lager stemmen of in alternatieve stemmingen. Goed te zien op een podium en robuust genoeg om niet na 2 keer trappen er mee op te houden. Je kunt hem tevens gebruiken als mute, zodra je hem intrapt is gelijk je signaal weg.

pol
7 april 2008, 15:26
tu-2 is prima, voor intoneren zou ik wel iets nauwkeuriger nemen, neem daar een programma voor op pc.

strobostomp werkte niet voor mij, veel te moeilijk om daar even snel mee bij te stemmen live.

EuroCinema
7 april 2008, 16:00
+1 voor die Korg of anders de Boss. Een goeie tuner gaat makkelijk 15-20 jaar of meer mee, dus de Behringher is een ernstig gevalletje goedkoop-duurkoop.

Sinner
7 april 2008, 16:44
Ik heb zelf de Behringer (inmiddels als backup) en de Korg DT10 (echt wel een stompbox :) ) en de zangeres van mijn band heeft de TU-2.

Ik zou, als je de ruimte hebt voor de Korg gaan (heel duidelijk en betrouwbaar), anders de Boss. De Behringer is goedkoop, maar gaat frustreren: je moet even wachten na het aanzetten, en soms trekt-ie de lage E niet (een basgitaar is helemaal drama).

R.J
8 april 2008, 10:11
ik zeg een lineswitcher en een ouderwetse chrono stemmer, heerlijk met zo'n naaldje.

Die boss tu-2 kan ik niet zeggen dat ik er goede ervaringen mee heb :chicken:

Trouwens, korg ding opgezocht: http://www.feedback.nl/?b=DT10&a=

the sure thing
8 april 2008, 11:28
Ik gebruik al jaren de TU-2 voor op m'n pedalenbordje. Niks mis mee, om gewoon mee te stemmen. 2e hands zijn ze ook op marktplaats te vinden. Voor intoneren (afstellen van je gitaar) is ie niet zuiver genoeg, maar gewoon stemmen is ie 100% OK: het is voor live (buhne) situaties een fijn, snel reagerend pedaaltje. Ik ken de brightness van de ledjes van de Korg niet, maar de TU-2 zie je nog door een dik rookgordijn oplichten!

almarvk
9 april 2008, 09:44
De Korg DT10 schijnt een stuk nauwkeuriger te stemmen dan die van Boss.

Ik heb zelf de über-low-budget stemmer van Behringer uit de eerste serie. Ding werkt prima en ik merk weinig signaal verlies als ie uit staat. Als je 'm aan zet duurt het ff voordat ie 'm pakt, maar live heb ik er nog geen problemen mee gehad. Als je 'm in de mute functie zet, werkt ie prima. Als je amper geld te besteden hebt is het wel een aanradertje. IMHO.

Kim Wilson
9 april 2008, 09:46
De Korg DT10 schijnt een stuk nauwkeuriger te stemmen dan die van Boss.

...
Ik vraag me af in welk opzicht. Als ik mijn gitaar stem met de TU-2, staat ie ook zuiver goed. Misschien dat ie wat minder "schommelt", maar de Boss is nauwkeurig zat.

almarvk
9 april 2008, 09:47
De Korg schijnt 10x nauwkeuriger te zijn dan de Boss. Waar ik dat onderzoek heb gelezen kan ik zo 123 niet vinden.

Kim Wilson
9 april 2008, 09:50
Ja, maar hoe dan? Dat zeg ik, als ik mijn gitaar stem met de Boss, staat ie zuiver gestemd. Als ik ook maar iets te ver draai, loopt ie al van het groene lampje af. Hoe kan dat dan nog 10 keer nauwkeuriger?

Mitch
9 april 2008, 09:57
Wat de bluesman niet kent.... :D
Een TU2 heeft een accuratess van 3cent, de DT10 van 1 cent. Dat scheel tdus nogal. Maar goed, het gaat niet alleen om specs op papier, ik vind 'm in de praktijk ook makkelijker/vlotter om zuiver te stemmen. Het 'schommelen' van de lampjes gebeurt op een bepaalde manier sneller, duidelijker. Misschien dat het effect versterkt wordt doordat de ledjes ook harder/minder hard gaan branden dat je er makkelijker mee kan stemmen.
De TU2 voldoet, maar vindt het niet raar als er mensen zijn die de DT10 prettiger en beter vinden.

Kim Wilson
9 april 2008, 10:01
Oke, dat is 3 keer zo nauwkeurig. Dat klinkt al aannemelijker. En dat ie sneller reageert, zou me niet verbazen. Maar 10 keer zo nauwkeurig leek me wel heel sterk. :satisfie: