PDA

View Full Version : eindelijk!!!



gerrekat
3 oktober 2006, 08:42
Pfff…kennen jullie dat een gitaar kopen als semi-project en hem dan vervolgens omdat je genoeg “goeie” gitaren heb maanden uit elkaar op de werkbank laten liggen, wegen gebrek aan motivatie/onderdelen.
Nou ja het zag er niet uit. Eerst had ik verkeerde pots besteld, gewone normale LP style pots. Mijn Jackson RR heeft allen een geanodiseerde aluminium slagplaat waar precies gaten in geboord zjin groot genoeg voor minipots, dus exit pots, nogal zonde en makkelijk te voorkomen geweest met wat beter opletten.

Maar goed toen ik pas in Canada en de US was heb ik bij bezoek aan een gitaarwinkel toch wat mooie CTS minipots op de kop getikt en nu een week na terugkomst toch maar eens de moed gevat. Ik had weliswaar al vaak pickups vervangen maar nog nooit een hele gitaar opneiuw bedraad. De Jackson kwam met EMG actieve PU’s maar ik heb echt een hekel aan die dingen dus die heb ik eruitgerost en verkocht.

Helaas heb je voor EMG’s 25k pots nodig waar je voor passieve PU’s begint met 250K en meestal 500K toepast, ik zou overigens ooit nog wel eens 1 meg pots willen proberen. Maar goed het is gelukt en nu zit en een mooie pikzwarte DiMarzio X2N en een Bill Lawrence L 500 L (nek) in, hij klinkt gelijk 10 x beter geen pleurisbatterijen meer.

Het grote probleem met EMG’s is dat je na 1 week al verschil merkt als het voltage van je batterijen gaat dalen, ze klinken maar een week goed en daarna begint het verval al, laat je je snoer een keer in je gitaar zitten zijn ze na een dag leeg. Allemaal zaken waar ik niet vrolijk van wordt, de pro’s verwisselen niet voor niets elk optreden batterijen met die dingen maar bij € 7 voor een duracell 9V block kan ik daar ook niet echt warm van worden. Anyway ik ben helemaal blij, heb de floyd nog een setup gegeven, vanavond nog een beetje intoneren voor zover nodig en ik ben helemaal happy, zal vanmiddag wel wat foto’s posten. Ik akn mijn werkbank gaan opruimen.....vrouw ook blij!

zeppo
3 oktober 2006, 09:17
Zo: het zat je kennelijk nogal hoog, of niet ;)

Een beetje opmaak in je topic kan geen kwaad: het is erg slecht leesbaar.

Danny Drug
3 oktober 2006, 09:24
Zo: het zat je kennelijk nogal hoog, of niet ;)

Een beetje opmaak in je topic kan geen kwaad: het is erg slecht leesbaar.

alinia's zijn je vriendjes ;)



ik ben ook nog steeds bezig aan zo'n projectje... hopelijk vandaag of morgen kan ik beginnen met afmaken van dat beestje..

gerrekat
3 oktober 2006, 09:29
Zo: het zat je kennelijk nogal hoog, of niet ;)

Een beetje opmaak in je topic kan geen kwaad: het is erg slecht leesbaar.


tevreden? LOL ja het zat me nogal hoog, dat ding lag daar maar....

Negative K3 fan
3 oktober 2006, 09:50
leuk verhaal :D

was het trouwens veel werk om de gitaar helemaal opnieuw te bedraden?

LaurentB
3 oktober 2006, 10:12
(...)de pro’s verwisselen niet voor niets elk optreden batterijen met die dingen maar bij € 7 voor een duracell 9V block kan ik daar ook niet echt warm van worden.

Eh, oplaadbare batterijen? Gebruik ik al twintig jaar voor mijn Ibanez Musician...

Anders Destium
3 oktober 2006, 10:25
Mooi dat het nu is afgerond en dat je tevreden bent! Een paar maanden is trouwens niets, ik heb hier een gitaar al meer dan anderhalf jaar liggen geloof ik :sssh:

gerrekat
3 oktober 2006, 11:45
leuk verhaal :D

was het trouwens veel werk om de gitaar helemaal opnieuw te bedraden?


Uiteindelijk vroeg ik me af waar ik nu zo tegenop gezien had, was in 40 minuten klaar...viel erg mee dus!

gerrekat
3 oktober 2006, 11:46
Eh, oplaadbare batterijen? Gebruik ik al twintig jaar voor mijn Ibanez Musician...

een oplaadbare 9V levert maar 7,2V en dat hoor je gelijk aan de output van de EMG's! Probeer voor de gein eens een Duracell Alkaline 9V en je zult versteld staan!

gerrekat
3 oktober 2006, 11:48
Mooi dat het nu is afgerond en dat je tevreden bent! Een paar maanden is trouwens niets, ik heb hier een gitaar al meer dan anderhalf jaar liggen geloof ik :sssh:

HAHAHA, ik heb daar een hekel aan, ligt daar maar te liggen, zit er elke keer tegenaan te kijken en het is een zooitje....je raakt gaandewijs vaak onderdelen kwijt (schroefjes!!!). Ik ben blij dat het achter de rug is en geslaagd. In het verleden was het einde van het varhaal vaak na een jaar toch maar naar een pro gitaarbouwer en veel geld betalen....

gerrekat
3 oktober 2006, 17:27
OK hier zijn de pics, vind hem best gaafz o met de X2N/ L 500 combo, heb ook gelijk maar wat rig pics gemaakt, de Marshall gaat overigens snel weg.


http://www.deanguitars.com/userpics/lib6/JacksonRR.jpg

http://www.deanguitars.com/userpics/lib6/JacksonRR1.jpg

http://www.deanguitars.com/userpics/lib6/rigodoom1.jpg

Tho
3 oktober 2006, 17:35
Vet man! zal wel lekker scheuren. Ook een ontzettend vette en asociale collectie heb je :D

gerrekat
4 oktober 2006, 09:42
Dat scheurt zeker, thanx! ik heb ook weinig GAS op het moment moet ik zeggen.

Anders Destium
4 oktober 2006, 11:23
Ziet er zo wel echt extreem metal uit :rockon:

Axelll
4 oktober 2006, 20:06
de Marshall gaat overigens snel weg.

Een gewone of een gemodde?

gerrekat
5 oktober 2006, 21:32
Nee hij is bone stock

grayfink
5 oktober 2006, 22:42
Ik koop mijn 9V Alkaline blokjes bij Aldi of Lidl. 2.29€ voor 2. (Bij beide winkels).

Solidkick
5 oktober 2006, 23:11
de Marshall gaat overigens snel weg.


Heh, een 1959 als ik me niet vergis. Zie je niet zoveel.
Ik had er 1 met het bruine kleedje.
Nogal luid...... :D

Mooi gitaartje geworden overigens.

gerrekat
6 oktober 2006, 08:36
Ja die Marshall gaat pleurishard, met name vanwege het ontbreken van een mastervolume, het is inderdaad een 1959. De mesa gaat nog harder trouwens, totaal zinloos want zelfs in de oefenruimte of live gaat de master niet veel hoger dan 2-3. grappig genoeg is de POWERBALL het minst luidruchtig van de 4. De SE is ook een waanzinnig brulboei.

BLOK182
6 oktober 2006, 10:13
Gave rig! Powerball is inderdaad niet zo hard alsie lijkt, op mijn Budda staat de master ook altijd lager dan vroeger bij de Powerball, en dies maar 30 watt:p

Chris Winsemius
6 oktober 2006, 10:18
Ja die Marshall gaat pleurishard, met name vanwege het ontbreken van een mastervolume, het is inderdaad een 1959. De mesa gaat nog harder trouwens, totaal zinloos want zelfs in de oefenruimte of live gaat de master niet veel hoger dan 2-3. grappig genoeg is de POWERBALL het minst luidruchtig van de 4. De SE is ook een waanzinnig brulboei.

PM me even als je 'm niet weg wilt doen en toch op lager volume wil rocken.

Fijn weekend alvast!

Ps Wat is die amp onder de Marshall?

Josdevos
6 oktober 2006, 10:49
Ps Wat is die amp onder de Marshall?

Dat is een Engl Powerball, die daaronder de Engl SE.

Philippe
6 oktober 2006, 11:43
Is dat een Mark III of IV?

Orpheo
6 oktober 2006, 12:15
Is dat een Mark III of IV?
mark 4


tien tekens

Flipkoos
6 oktober 2006, 12:27
wat een gruwelijke set! jaloers! :P