PDA

View Full Version : fretbuzz bij floyd (ibanez)



Pee
7 december 2002, 21:38
ik heb juist een ibanez rg270 gekocht (volgt wel nog in een apart topic) maar ik heb fretbuzz. hoe kan ik dat verhelpen???

pleas help me, vlug alst kan

Ibanez
7 december 2002, 21:45
Hmm ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe gitaar, maar wel vaag dat je gelijk fretbuzz heb. Ik zou ff naar de winkel gaan want dit lijkt me niet logisch voor een net nieuwe gitaar.

Anders Destium
7 december 2002, 21:47
Felici, je hebt er lang genoeg op gewacht :smile:
Heb je hem niet in de winkel laten afstellen? Dan kun je gewoon terug gaan. Anders moet je je brug gaan verstellen via de truss-rods, en dat zou ik zelf bij een nieuwe gitaar niet graag zelf doen :wink:

Pee
7 december 2002, 22:02
tis goed, tis gebeurd. ik had teveel geprutst

foto's volgen later wel.

Moonchild
8 december 2002, 00:11
Op 2002-12-07 21:47, schreef Anders Destium:
Felici, je hebt er lang genoeg op gewacht :smile:
Heb je hem niet in de winkel laten afstellen? Dan kun je gewoon terug gaan. Anders moet je je brug gaan verstellen via de truss-rods, en dat zou ik zelf bij een nieuwe gitaar niet graag zelf doen :wink:


Pffft, je moet JUIST je gitaar helemaal zelf afstellen als je hem nieuw hebt! Dan heb je, 1; de perfecte afstelling naar jouw specificaties en 2; meteen wat meer inzicht in de gitaar zelf

FragDaddy
8 december 2002, 08:58
Anders moet je je brug gaan verstellen via de truss-rods


ik denk dat ik het niet helemaal snap. ik dacht dat de truss-rod in de nek zat, en dat je daarmee de radius (buiging) van de nek instelt.. dat heeft toch niets met de brug te maken? klopt dat, of zit ik fout?

Anders Destium
8 december 2002, 10:37
Ik bedoelde ook eigenlijk de studs :smile:

Neals
8 december 2002, 12:01
fret buzz heb ik ook last van gehad, zelf heb ik de brug laten blokken en ietsjes omhoog... probleem opgelost.

Pee
8 december 2002, 17:19
bedankt allemaal om me te proberen helpen.

ik heb nu mijn gitaar volledig afgesteld op mijn wensen. zo moet ik niet meer naar de winkel. ze speeld zeer lekker enzo...

Stitch
8 december 2002, 19:54
call me a monkey..maareh wat is fretbuzz??

Ibanez
8 december 2002, 20:28
De de frets buzzen :razz: het is dat de snaren tegen de frets aan kletterend en dat geeft dus een kletterend (buzz) geluid.