PDA

View Full Version : ervaringen pedaltrain en T-rex tonetrunk



Tristan
2 oktober 2006, 22:17
Hallo allemaal,

Ik zit eraan te denken een Pedaltrain of een T-rex Tonetrunk pedalboard te kopen, maar nu ben ik even benieuwd wat jullie ervaringen zijn met deze pedalboards...
Welke is volgens jullie het beste en wat zijn ongeveer de prijzen?
Wat zijn de verschillen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord...

drap
2 oktober 2006, 22:23
Volgens mij het enige verschil voor zover ik weet is dat de Pedaltrain in een stevige draagtas meegaat en de T-Rex in een koffer (van de laatste ben ik het niet helemaal zeker). De T-Rex zal dus wel duurder zijn.

Ik heb zelf de Pedal Train (zie het "post je pedalenplank topic" ofzo) en die functioneert naar behoren. Ben d'r in ieder geval zeer tevreden mee. Koste me E119,-

Tristan
2 oktober 2006, 22:25
Ze zijn allebei zowel met softcase als met hardcase verkrijgbaar, het gaat mij om de softcase uitvoeringen...

Les Paul
2 oktober 2006, 22:25
Pedaltrain is prima. Alleen de bijgeleverde velcro is zwaar klote. Maar voor een paar euro kan je dat bij een hardwerkzaak halen.
Pedaltrain kan je kopen in uitvoering met koffer of tas. Ik vind zelf een tas altijd lekker omdat ik dan meer gitaren in mijn handen kan meenemen, terwijl de pedaaltjes op mij rug hangen :)

Tristan
2 oktober 2006, 22:29
Daarom heb ik liever ook zo'n schoudertas, die zijn nog enigszins te tillen...
Bij het board van jou merkte ik dat deze niet schuin omhoog liep en dat daardoor de bovenste pedalen moeilijker bereikbaar zijn zonder de onderste pedalen in te trappen...
Het schijnt dat de T-rex hier minder last van heeft, aangezien deze wel schuin omhoog loopt, misschien dat je bij deze bovendien een Voodoo Lab Pedal Power 2 onder de bovenste tree kan plaatsen om nog wat ruimte te besparen, maar dat weet ik niet zeker...

drap
2 oktober 2006, 22:32
Daarom heb ik liever ook zo'n schoudertas, die zijn nog enigszins te tillen...
Bij het board van jou merkte ik dat deze niet schuin omhoog liep en dat daardoor de bovenste pedalen moeilijker bereikbaar zijn zonder de onderste pedalen in te trappen...
Het schijnt dat de T-rex hier minder last van heeft, aangezien deze wel schuin omhoog loopt, misschien dat je bij deze bovendien een Voodoo Lab Pedal Power 2 onder de bovenste tree kan plaatsen om nog wat ruimte te besparen, maar dat weet ik niet zeker...

Die van mij loopt wel schuin omhoog hoor. Misschien een nieuwer type ofzo.

DREAMMACHINE
2 oktober 2006, 22:48
Ik gebruik zelf de pedaltrain 2, dus het middelste model. Ik heb hierbij de harcase en deze is vooral voor mij praktisch omdat ik er lekker mee kan stapelen in de auto. Nadeel is idd het gewicht en grootte, maar die wegen voor mij niet op tegen de uitstekende bescherming. Tevens heb ik bij de pedaltrain zelf mijn pedalpower 2 er onder bevestigt. Dit vereiste echter wel het nodige doe-het-zelf werk, maar het resultaat mag er zijn. Ik zal binnenkort eens wat foto's posten ( dit roep ik ook al een half jaar....maargoed....). De prijs was 180E bij jukebox in boekel.

xshredx
3 oktober 2006, 00:01
Tevens heb ik bij de pedaltrain zelf mijn pedalpower 2 er onder bevestigt. Dit vereiste echter wel het nodige doe-het-zelf werk, maar het resultaat mag er zijn. Ik zal binnenkort eens wat foto's posten ( dit roep ik ook al een half jaar....maargoed....).

Ik zou zeker geïnteresseerd zijn om te zien hoe je je pedal power onder een pedaltrain 2 bevestigd hebt...

DREAMMACHINE
3 oktober 2006, 09:08
zo: http://i39.photobucket.com/albums/e184/rutger_cornege/DSC00155.jpg

....dus met dremel 2 gaten achterin voor de 230v in en out, dan bij de 2e balk iets weggeveild voor de voltageregelaars van, maar verder pp2 klem tussen de achterste balken en vastgezet. That's it, en de pedaltrain verliest geen stevigheid of iets dergelijks.

Les Paul
3 oktober 2006, 09:13
Mijn pedaltrain loopt wel degelijk schuin omhoog.

bluegate
3 oktober 2006, 10:19
Ik heb de Tonetrunk en daarvoor had ik de pedaltrain JR.

Overstap was puur vanwege het formaat.
Volgens mij komen ze uit dezelfde fabriek, want er is niet veel verschil.
Klitteband bij de TT is in orde, alles blijft op z'n plek zitten.
Ik heb de koffer erbij, maar gebruik ik niet vanwege draaggemak gebruik ik
mijn oude Warwick rockbag.

Tristan
3 oktober 2006, 11:46
Mijn pedaltrain loopt wel degelijk schuin omhoog.

Dat noem ik niet echt schuin omhoog lopen, of het moet dan wel heel weinig zijn, want ik vond de bovenste pedalen nog niet echt gemakkelijk bereikbaar...

Tristan
3 oktober 2006, 11:54
Ik heb de Tonetrunk en daarvoor had ik de pedaltrain JR.

Overstap was puur vanwege het formaat.
Volgens mij komen ze uit dezelfde fabriek, want er is niet veel verschil.
Klitteband bij de TT is in orde, alles blijft op z'n plek zitten.
Ik heb de koffer erbij, maar gebruik ik niet vanwege draaggemak gebruik ik
mijn oude Warwick rockbag.

De Tonetrunk heeft inderdaad wat meer ruimte...
Wat heb je voor de Tonetrunk en voor de Pedaltrain Jr betaald als ik vragen mag?
Is die Tonetrunk nou wit of toch ook gewoon zwart?
Ik zit zelf een beetje te twijfelen tussen de Pedaltrain 2 Softcase en de Tonetrunk 68 Gigbag...
Dus de Tonetrunk loopt niet schuiner omhoog dan de Pedaltrain?

bluegate
3 oktober 2006, 12:21
De hoek is volgens mij gelijk.

Ik weet niet meer precies wat ik betaald heb, de PT JR 90 en de TT 115?
Mijn TT is zwart.

Tristan
3 oktober 2006, 12:31
Dat zijn nette prijzen...
Ik denk dat ik toch maar eens ga kijken voor die Tonetrunk 68 Gigbag, want die is nog 7 centimeter breder dan de Pedaltrain 2 en ik heb altijd de neiging om grote pedalen te kopen...
Waarom klinken grote pedalen meestal beter dan kleine pedalen? :D

Bedankt allemaal voor de info!

@DREAMMACHINE:
Dat heb je netjes gedaan, die Burkey Flatliner zal er wel niet tussen passen denk ik, wat denk je?

DREAMMACHINE
3 oktober 2006, 13:38
denk het niet idd, zal vooral de hoogte zijn die je dan nekt

Tristan
3 oktober 2006, 14:02
Tsja, het enige voordeel wat die Flatliner heeft is dat die nog wat flexibeler is met het voeden van pedalen, die kan bijvoorbeeld ook 24V pedalen voeden, maar voor de rest zijn er ook niet echt voordelen aan, of die Flatliner moet echt nog beter zijn dan de Pedal Power, maar dat denk ik niet...

ewout
3 oktober 2006, 15:16
Tsja, het enige voordeel wat die Flatliner heeft is dat die nog wat flexibeler is met het voeden van pedalen, die kan bijvoorbeeld ook 24V pedalen voeden, maar voor de rest zijn er ook niet echt voordelen aan, of die Flatliner moet echt nog beter zijn dan de Pedal Power, maar dat denk ik niet...

Ik zit toevallig ook te kijken naar een tonetrunk of pedaltrain 2, en ik heb ook een burkey. Telkens bekruipt me het gevoel om de burkey te verkopen, maar ik begrijp dat ie wel degelijk meer vermogen heeft als een Pedal Power, en je hebt de AC output, die ik in ieder geval wel nodig heb. Volgens mij krijg ik er in ieder erg spijt van, ook al scheelt het een boel gezeul en ruimte.

Die tonetrunk heeft met die 7cm extra ruimte aan de zijkant voor mij net genoeg voor wat ik mee wil nemen aan pedalen, maar ik vraag me af hoe hoog die softcase is (hij lijkt zo dun) en hoe goed hij is gevoerd. Iemand enig idee?

Tristan
3 oktober 2006, 16:20
Geen idee, ik vond die gigbag van de Tonetrunk er juist wel netjes uitzien...
Ik heb overigens geen Burkey, dus ik denk dat ik toch maar voor de Pedal Power ga, je kan van Voodoo Lab ook nog de AC power extra kopen, dan kan je ook AC pedalen voeden, die zou je dan rechts in je pedalboard in kunnen bouwen en de Pedal Power links... Mooi hoor, maar niet goedkoop natuurlijk... :D

DREAMMACHINE
3 oktober 2006, 16:38
stond een pp2 op gitaarmarkt/marktplaats voor 150 dacht ik.....

Tristan
3 oktober 2006, 16:56
Bedankt voor de tip, maar voor 50 euro meer koop ik liever een nieuwe...