PDA

View Full Version : toekomstige tele plannen



jimihattricks
2 oktober 2006, 21:58
Hoi,

Ook hier begint t te kriebelen, ben nu aan t sparen voor wat spullen... omdat t mn eerste project is, en ik t simpel wil houden, wil ik de meeste dingen - zoals de nek en de body-basis - kant en klaar bestellen.. een btje doe t zelven wil ik toch nog :) dus ik had t volgende in gedachten:

- ik bestel de body dus bij rockinger (1.) - t wordt dus n tele (surprise! :D)

- vervolgens wil ik er zo'n 5 mm vanaf halen (2.), en de binnenkant uithollen (3.)...

- de 5 mm die ik er vanaf haal wil ik dan vervolgens vervangen door een flame maple of ander exotisch topje (ben aan t geilen op spalted maple), met binding (ook van rockinger: 1,5 mm breed, 6 mm hoog)... (4.) er komt dan een see-through slagplaat op (hoewel ik me realiseer dat er dan een uitsparing te zien zal zijn om de neck-pickup, omdat deze direct in t hout zit bij een tele, toch..?) er komt wsl een lil' 59 in de brug een een texas special in de neck en er komt een six-saddle brug op (niet zoals op t plaatje)...

nog allemaal ver weg dus, maar ik wil me alvast n btje informeren...

lijkt jullie dit een goed idee, of zie ik praktische problemen over het hoofd?

http://img122.imageshack.us/img122/5026/telebodyxq3.jpg

tnx, keep up the good work!

p.roeleveld
9 oktober 2006, 11:40
Hoi,

Lijkt een heel goed idee. Ik ben er namelijk zelf mee bezig. Ook een thinline gemaakt door 6 mm van een bestaande body te halen, uit te hollen en daarna een 6 mm esdoorn topje erop te zetten. Ik voorzie weinig problemen als je alles goed uitmeet. Ook raad ik aan om een mal te maken voor de ruimtes die je uitholt.

Patrick

Gerrit
9 oktober 2006, 12:12
......... moest pm zijn

Keesz
9 oktober 2006, 18:40
F HOLE!!!

hardtail bridge en 2 humbuckers