PDA

View Full Version : Egnator preamp



tnijland
2 oktober 2006, 21:00
Zijn er meer mensen die de Egnator preamp al eens hebben uitgeprobeerd? De modules soundsamples en videoclips klinken heel erg goed op het web www.indoorstorm.com

Hoe staat de kwaliteit in verhouding met bijv. Triaxis, Rover, CAE....

Welke modules zou je op basis van de samples nemen:)

vinni
2 oktober 2006, 22:36
Egnater is sinds kort ook te koop in Nederland.
Daarvoor moet je bij www.gtrgear.com (http://www.gtrgear.com) zijn.

Overigens....de man achter gtrgear is Maestro_nl, ook een forummember.

Heb zelf op de MOD100 head gespeeld. Erg goed hoor!
De blackface en de twee marshall modules zijn mijn favoriet.

Vinni

morris
2 oktober 2006, 23:22
+1, ik heb de nieuwe serie ook al getest en was behoorlijk onder de indruk. Ik weet nog niet of ik mijn 3+ ervoor wegdoe (zal wel niet) maar het is zeker top of the bill. En het idee achter de verwisselbare modules is geniaal. Doe mij maar de twin, Vox, SL en highgain modules ;-)
Overigens, ik vind persoonlijk de Randall 1086 en grail modules de beste die ik ooit gehoord heb, maar zijn die compatible met de M4/MOD series van Ome Bruce?

Morris

LordRiffenstein
3 oktober 2006, 09:50
Ik heb alle modules gehoord in de Egnater heads en vond ze allemaal super, de Vox is inderdaad een van de beste maar Twin, Deluxe, SL, Erect enz zijn allemaal super.

Jimi Hendrix
3 oktober 2006, 09:52
ik heb van 't weekend de mod100 besteld, lichte twijfel nog over modules, maar ik denk Twin, VOX (die sowieso), SL.
Ik wil hem gaan gebruiken voor vintage-achtige sounds, zoals je ziet.
Dat vind ik eigenlijk het mooie van egnater, de low(er)-gain-liefhebber komt ook aan zijn trekken. Maar wel alle moderne features: midi, fx loops, zelf biassen etc.

Superbak!!

vinni
3 oktober 2006, 15:55
ZOZO!


Da's bepaald geen miskoop!
Echt een superding.....Ik heb'm gehoord met KT77's van Groove Tubes.
Echt super......

Hmm.....Helaas platzak! :chicken:

Anders wist ik het wel!

Vinni

kokeleko
3 oktober 2006, 17:33
Zekers een mooie amp die MOD-100, ze worden populair die Egnaters.

vinni
3 oktober 2006, 20:16
Die TOL van jou staat vast en zeker op instorten! :seriousf:

"Echt waar hoor schat....Ik MOET een nieuwe versterker" :p

Vinni

tnijland
3 oktober 2006, 21:09
Ik vond persoonlijk van Video #3: "The MOD 50 loaded with B'man and SL Modules with The Suhr Classic" de SL module erg mooi en puur naar voren komen.

Mooi spul hoor...

Rectifier
3 oktober 2006, 22:12
Zekers mooi spul. Ben ook zeer onder de indruk.
Op de testdag de meeste favo module's kunnen testen en
voor mij zou het ideaal plaatje zijn: Twin - Vox - SL2 - Recto

Nog effe wachten...

Jimi Hendrix
3 oktober 2006, 22:29
Zekers mooi spul. Ben ook zeer onder de indruk.
Op de testdag de meeste favo module's kunnen testen en
voor mij zou het ideaal plaatje zijn: Twin - Vox - SL2 - Recto

Nog effe wachten...


Kom op man, nu of nooit! :rockon: :rockon:

Rectifier
3 oktober 2006, 22:41
Als er nou iemand mijn Prosonic wil kopen :D

morris
3 oktober 2006, 23:05
weet niemand of de nieuwe randall modules compatibel zijn?

Rectifier
3 oktober 2006, 23:08
Waarop zijn die module's van Randall gebasseerd?

maestro_nl
3 oktober 2006, 23:12
Egnater, Randall, single- en dual channel modules en chassis' zijn onderling uitwisselbaar.
Bij gebruik single module in een dual channel chassis blijf je natuurlijk maar 1 sound houden per module.
Dual module in een single channel chassis werkt alleen het eerste kanaal van de dual module.

Rectifier
3 oktober 2006, 23:15
De Recto module... is dat dan de Dual Recto? :D

Jimi Hendrix
3 oktober 2006, 23:16
:chicken: Als de Twin twee kanalen heeft, heeft ie er dan vier? :chicken:

Rectifier
3 oktober 2006, 23:18
Feit is dat het een 'De'Luxe top is.

Jimi Hendrix
3 oktober 2006, 23:18
Feit is dat het een 'De'Luxe top is.

Volgens mij heet de nieuwe module duoluxe :D :D

morris
3 oktober 2006, 23:20
Egnater, Randall, single- en dual channel modules en chassis' zijn onderling uitwisselbaar.
Bij gebruik single module in een dual channel chassis blijf je natuurlijk maar 1 sound houden per module.
Dual module in een single channel chassis werkt alleen het eerste kanaal van de dual module.

Thanks! (damn...)

Jimi Hendrix
3 oktober 2006, 23:26
Thanks! (damn...)

welke randall module vind je dan gaaf en waarom?

Rectifier
3 oktober 2006, 23:31
Gooi die CAE3+ maar in de verkoop.
Je mist het high-gain toch... :D

Rectifier
3 oktober 2006, 23:34
http://www.randallamplifiers.com/products/amplifiers/mts/sigmods/index.asp

De Grail en 1086 toch?

Hmmm niet slecht als ie tussen Plexi en Recto gebied zit.
Ook wel mijn ding. Dan kan ik't ook wel af met een MOD50.

morris
3 oktober 2006, 23:40
ja, de grail en de 1086 zijn super. Vooral de grail! Ik heb die wel alleen in de Randall Lynchbox getest dus ik weet niet of een M4/MOD er iets heel anders van maakt, maar dat lijkt me niet... na ja, eerst maar eens een m4 aan de tand voelen dan. Zijn ze al leverbaar?

Morris

Jimi Hendrix
3 oktober 2006, 23:46
ja, de grail en de 1086 zijn super. Vooral de grail! Ik heb die wel alleen in de Randall Lynchbox getest dus ik weet niet of een M4/MOD er iets heel anders van maakt, maar dat lijkt me niet... na ja, eerst maar eens een m4 aan de tand voelen dan. Zijn ze al leverbaar?

Morris

http://www.gtrgear.com/news-NL.htm .....

kokeleko
4 oktober 2006, 07:01
Die TOL van jou staat vast en zeker op instorten! :seriousf:

"Echt waar hoor schat....Ik MOET een nieuwe versterker" :p

Vinni

Dat is wel erg dratisch, maar je weet het he? de oudjes doen et nog best.

Moet jij toch weten met die stokoude gedateerde TRIO :-)

vinni
4 oktober 2006, 10:57
Hahahaha....

Yep.....weet ik alles van....dat ding van mij is van '92....

Maarru,
Vrees toch dat dat egnater spul een tikkie beter is.
Maar ja....een Trio is ca Eur 500. Egnater heeft het bijbehorende prijskaartje.

zoals gezegd....nog effe sparen.

Moet eerlijk bekennen dat zo'm MOD50 wellicht ook wel wat voor mij is.
Zit al een hele tijd in tweestrijd.....head of rack....

Zie ook :
http://www.hugeracksinc.com/board/viewtopic.php?t=25818

Vinni

vinni
4 oktober 2006, 11:03
Hmmmmm

Vergat FF iets....met die TRIO heb je ook een eindbak nodig.
Ik gebruik de VHT 2/50/2....is toch tweedehands toch ook Eur 1000.
Ik kom al in de buurt! :gitarist:

Vinni

Chiel
4 oktober 2006, 15:47
Jemig, wel dé ultieme veelzijdigheid in die preamp! Echt van super clean tot brute metal. Als het echt zo goed klinkt heb je dus een alles in één doosje!

"Doet u mij maar een Fender '59 Bassman en een Vox AC30 enne doet u mij die Marshall Plexi ook maar :)."

"Uuuh, oh mag ik d'r nog eentje uitzoeken? Vet! Schroef die Mesa Dual Rectifier d'r dan ook maar in :satisfie:."


Who knows... die Hook is alweer 4 maanden uitgesteld dus als het nog gekker wordt ga ik maybe toch maar weer eens ff hier en daar rondneuzen.

LordRiffenstein
4 oktober 2006, 16:58
Who knows... die Hook is alweer 4 maanden uitgesteld dus als het nog gekker wordt ga ik maybe toch maar weer eens ff hier en daar rondneuzen.

OUCH, innige deelneming!!

Las net op HRI dat er een M2 preamp in de pijplijn zit, 1HE en 2 modules en het toeval wil dat ik nog net 1HE vrij heb in mijn rack :cooler:

vinni
4 oktober 2006, 19:00
Hee Chiel....
Dr zit ook een behoorlijke levertijd op Egnater....ligt er een beetje aan wat je wil. Ik heb wel begrepen dat die M4 er redelijk snel kan zijn......

Maar het is echt een geweldige amp/preamp.....geluiden zijn echt goed.

Vinni

Rectifier
4 oktober 2006, 23:19
Is er verder nog 19" ontwikkeling bij andere producenten?
Suhr zou toch ook nog een keer met een nieuwe 19" preamp komen?

Tis trouwens Egnater en niet Egnator.

future2future
4 oktober 2006, 23:44
Ik vind die Egnater amps echt te gek met die modules, echt slim voor verschillende geluiden. En ze zien er IMO echt helemaal te gek uit!

BeeJee
5 oktober 2006, 17:09
ff een vraag die ik ook al in een ander topiv (off-topic) heb gesteld: Zit er in de M4 ook een effectloop?

Chiel
5 oktober 2006, 20:48
Hee Chiel....
Dr zit ook een behoorlijke levertijd op Egnater....ligt er een beetje aan wat je wil. Ik heb wel begrepen dat die M4 er redelijk snel kan zijn......

Maar het is echt een geweldige amp/preamp.....geluiden zijn echt goed.

Vinni

Wat ik vooral wil is zekerheid! Die Hook zou er eigenlijk afgelopen februari al zijn, maar ik kijk er niet vreemd van op als dat februari 2007 wordt! Laatst de bestelde cab bij Paul Lenders ook maar afbesteld. Na 2 telefoontjes, 5 mailtjes en 9 weken wachten heb ik nog steeds geen enkele reactie gehad. Geen offerte bevestiging, niets. Nou dan laat maar lekker zitten hoor. Ik ga d'r vooral niet om smeken om iets bij 'm te kopen. Erg vreemd om zo zaken te doen hoor. Beetje projectmatig denken kan geen kwaad bij die jongens. Zaken gaan blijkbaar erg goed. Hoop voor ze dat het zo blijft, want normaliter red je het zo niet in de grote mensenwereld.

Maar goed. ff back on-topic. De CAE gaat niet weg, die hou ik gewoon. Dus wat ik wil is een top en geen preamp. De twee kanaals versie is eigenlijk wel voldoende voor mij, maar een kanaaltje extra is natuurlijk wel kicken. Bassman/Vox/SL2 hmmmm, moet ik maar eens goed over nadenken 8-).

Rectifier
5 oktober 2006, 22:01
Goed bezig dus die Hook :s

Je kan je klanten toch wel op de hoogte houden.
Het lijkt nu net hoe meer je betaald des te schofteriger je wordt behandeld.

Wees eerlijk als leverancier/producent. Als het december 2006 wordt, zeg dat dan. Jeminee

Jimi Hendrix
5 oktober 2006, 22:25
Sjonge Chiel, das klote jongen....
Als het nou customwerk was in de zin van: jouw specificaties uitvoeren, vooruit dan maar...
maarja, uit ervaring weet ik dat omkomen in het werk ook niet alles is...

Leendert zal wel druk zijn met spelen...

'k zou zeggen, morgen ff naar de kapper :soul: en gaan voor het/de Eggie!

El Bastardo
6 oktober 2006, 08:42
Wat ik vooral wil is zekerheid! Die Hook zou er eigenlijk afgelopen februari al zijn, maar ik kijk er niet vreemd van op als dat februari 2007 wordt! Laatst de bestelde cab bij Paul Lenders ook maar afbesteld. Na 2 telefoontjes, 5 mailtjes en 9 weken wachten heb ik nog steeds geen enkele reactie gehad. Geen offerte bevestiging, niets. Nou dan laat maar lekker zitten hoor. Ik ga d'r vooral niet om smeken om iets bij 'm te kopen. Erg vreemd om zo zaken te doen hoor. Beetje projectmatig denken kan geen kwaad bij die jongens. Zaken gaan blijkbaar erg goed. Hoop voor ze dat het zo blijft, want normaliter red je het zo niet in de grote mensenwereld.

Maar goed. ff back on-topic. De CAE gaat niet weg, die hou ik gewoon. Dus wat ik wil is een top en geen preamp. De twee kanaals versie is eigenlijk wel voldoende voor mij, maar een kanaaltje extra is natuurlijk wel kicken. Bassman/Vox/SL2 hmmmm, moet ik maar eens goed over nadenken 8-).

Misschien een beetje een pijnverzachter; Paul heeft het heeeeeeeel erg druk met de afronding van de productie van een zekere pedaal. Ik denk dat jij wel weet waar ik het over heb.
Daarbij blijft dat hij een eenmanszaak runt, er wil nog wel vaker eens wat activiteiten zoals het klantcontact bij inschieten...

Rectifier
6 oktober 2006, 19:27
Hmmm das meer een pijnverzachter voor Paul zelf.
Geef daar dan blijk van. Lijkt mij niet zo moeilijk. Met het medium internet.

Wat voor pedaal maakt ie? Een PL M1? Waar 1 egnater module in past? :D

Chiel
6 oktober 2006, 21:29
Misschien een beetje een pijnverzachter; Paul heeft het heeeeeeeel erg druk met de afronding van de productie van een zekere pedaal. Ik denk dat jij wel weet waar ik het over heb.
Daarbij blijft dat hij een eenmanszaak runt, er wil nog wel vaker eens wat activiteiten zoals het klantcontact bij inschieten...

Dat kan allemaal best hoor, maar ff een autoreply met de melding: "Door enorme drukte ben ik helaas niet in de mogelijkheid om. . . bla, bla" is toch zo gefixed? Of ff iemand regelen die iedere dag ff een half uurtje de tijd neemt om de mailtjes te sorteren en onderscheid maakt tussen offerte bevestigingen/aanvragen/algemene vragen? Eventjes de mailtjes in een mapje slepen en een bulk reply erheen met "je aanvraag is ontvangen kom er zsm op terug!" Het is maar een idee. Lijkt mij allemaal niet zo heel moeilijk en het blijft inherrent aan het ondernemerschap. Ik weet wel als ik zelf zo mijn zaakjes regel dat ik erg gauw m'n koffers kan pakken.

BeeJee
6 oktober 2006, 22:01
Is inderdaad niet zo denderend voor je 'goodwill' als je zo met je klanten omgaat. Dat kost vroeg of laat op zijn minst klanten en ook je goede naam als ondernemer lijdt eronder. Niet slim dus!

kokeleko
7 oktober 2006, 08:04
Rectifier en Chiel, het gaat deze heren gewoon te goed, zo goed dat het bijna neerbuigend is. Wees aan de andere kant blij want anders heeft iedereen straks dezelfde spulletjes, en das ook niet exclusief.

MarcoB
7 oktober 2006, 10:37
Heb sinds een 2-tal maanden een MOD-100, en ik ben ZEER tevreden. IK heb de Deluxe, SL en Rectifier module. De deluxe is prachtig voor het clean en het vuile randje. De SL doet de klassieke Marshall (duh!), en de Rectifier is (in mijn ogen) de beste high-gain module. Is uiteraard ook helemaal clean te krijgen met de volume-knop van je gitaar, maar wordt echt heel erg vet bij het openschroeven. :rockon: Ik heb trouwens de versie met E34L GT buizen. Heb nog niet gestoeid met andere buizen.

Een klein nadeel van deze amp is dat je hebberig wordt. Ik wil toch eigenlijk ook nog wel de bass-man en de SL-2 modules. En de VOX. En.... :stop:

Waar je wel op moet letten is dat je door een dergelijke versterker alles hoort; Mijn Zion moet EMG elementen valt hierdoor wat tegen.
Ik speel nu vnl. op mijn MXG (swamp ash) met Anderson elementen, en dat klinkt erg goed.
Ik wil eigenlijk nog een andere gitaar, maar weet nog niet wat. Misschien herkennen jullie het probleem :p


Marco

El Bastardo
7 oktober 2006, 17:29
Dat kan allemaal best hoor, maar ff een autoreply met de melding: "Door enorme drukte ben ik helaas niet in de mogelijkheid om. . . bla, bla" is toch zo gefixed? Of ff iemand regelen die iedere dag ff een half uurtje de tijd neemt om de mailtjes te sorteren en onderscheid maakt tussen offerte bevestigingen/aanvragen/algemene vragen? Eventjes de mailtjes in een mapje slepen en een bulk reply erheen met "je aanvraag is ontvangen kom er zsm op terug!" Het is maar een idee. Lijkt mij allemaal niet zo heel moeilijk en het blijft inherrent aan het ondernemerschap. Ik weet wel als ik zelf zo mijn zaakjes regel dat ik erg gauw m'n koffers kan pakken.

heh, ik snap precies wat je bedoeld. Het probleem met mensen als Paul is dat ze enorm goed zijn in wat ze doen, alleen het commercieel/ondernemers talent missen. Het is net zoiets als proberen om een drummer een bepaald besef van tijd mee te geven zodat ze op tijd komen op repetities.
Ik ben er van overtuigd dat Paul een boel klanten verliest doordat hij dit soort zaken niet beter oppakt, maar aan de andere kant heeft hij zo lang als ik hem ken al meer werk gepland staan dan dat hij eigenlijk aankan.

dml
7 oktober 2006, 17:34
Dat kan allemaal best hoor, maar ff een autoreply met de melding: "Door enorme drukte ben ik helaas niet in de mogelijkheid om. . . bla, bla" is toch zo gefixed? Of ff iemand regelen die iedere dag ff een half uurtje de tijd neemt om de mailtjes te sorteren en onderscheid maakt tussen offerte bevestigingen/aanvragen/algemene vragen? Eventjes de mailtjes in een mapje slepen en een bulk reply erheen met "je aanvraag is ontvangen kom er zsm op terug!" Het is maar een idee. Lijkt mij allemaal niet zo heel moeilijk en het blijft inherrent aan het ondernemerschap. Ik weet wel als ik zelf zo mijn zaakjes regel dat ik erg gauw m'n koffers kan pakken.

Djiez, als een mailtje niet wordt beantwoord, een tweede ook niet, dan bestaat er bij ons nog zoiets als telefoon. Helemaal niet zo modern, maar werkt een stuk effectiever. Altijd dat gelul over email........ BELLEN!!!

tnijland
7 oktober 2006, 22:50
Heb sinds een 2-tal maanden een MOD-100, en ik ben ZEER tevreden. IK heb de Deluxe, SL en Rectifier module. De deluxe is prachtig voor het clean en het vuile randje. De SL doet de klassieke Marshall (duh!), en de Rectifier is (in mijn ogen) de beste high-gain module.

Een klein nadeel van deze amp is dat je hebberig wordt. Ik wil toch eigenlijk ook nog wel de bass-man en de SL-2 modules. En de VOX. En....
Marco

Marco, hardstikke mooi dat jij zo'n dijk van een versterker hebt! Wat voor geluid zocht jij eigenlijk voordat je deze versterker kocht en heb je nog ook andere versterkers als referentie materiaal gehad of gehoord?

Ik ben tevens erg benieuwd naar jouw ervaringen met de SL module. Had jij bijvoorbeeld niet liever de SL2 willen hebben?

vinni
7 oktober 2006, 22:56
Ik heb de SL en de SL2 heel eventjes aan de tand gevoelt.

Ik zou het echt niet weten.....doe beide dan maar ! :p

Vinni

tnijland
7 oktober 2006, 22:57
Tja Vinni, beetje jammer dat er maar 4 in een preamp gaan.....

Reden voor de interesse in de SL: Ik ben nogal fan van die klassieke Marshall geluiden. Als rock gitarist ben ik van hardrock steeds meer richting jazz, bluesrock gegaan en passen de ouwe Marshalls wat meer bij mijn speelstijl. Mede daarom ben ik enorm geinteresseerd in de meer vintage geluiden (geldt trouwens ook voor keyboards zoals Hammond Fender Rhodes, Wurlitzer etc).

Ik kan alleen geen afstand doen van mijn (tr)ouwe jaren 90 rack met Triaxis, Rover & SP77 en daarom heb ik daarnaast nog een Bluesbreaker combo voor de oude Marshall sounds (incl Guv'nor 1 voor de "still got the blues" Gary Mooore sound)

Uiteraard in combinatie met een oude vintage sunburst Les Paul:)

Chiel
8 oktober 2006, 06:57
Djiez, als een mailtje niet wordt beantwoord, een tweede ook niet, dan bestaat er bij ons nog zoiets als telefoon. Helemaal niet zo modern, maar werkt een stuk effectiever. Altijd dat gelul over email........ BELLEN!!!

Nog ff off topic, uiteraard heb ik dit ook gedaan . . (duh?). Maar beide heren hebben liever een mailtje ter bevestiging/archivering etc. etc. Ach ja. Ze blijven leuke spulletjes hebben, alleen ga ik d'r niet mee lopen :stop:.

Nu weer ff on-topic. Ben zeer benieuwd welke kast er onder de mod100 past (klankmatig dan hè).

MarcoB
8 oktober 2006, 10:19
Marco, hardstikke mooi dat jij zo'n dijk van een versterker hebt! Wat voor geluid zocht jij eigenlijk voordat je deze versterker kocht en heb je nog ook andere versterkers als referentie materiaal gehad of gehoord?

Ik ben tevens erg benieuwd naar jouw ervaringen met de SL module. Had jij bijvoorbeeld niet liever de SL2 willen hebben?

Ik was niet echt op zoek naar een bepaald geluid. Daarom ben ik ook bij de MOD100 uitgekomen. Hiervoor speelde ik op een Triple Giant en een VHT 2/90/2 (ook niet verkeerd!), en daarvoor een PODXt Pro door de eindtrap van een JCM900 (dat klinkt toch wel HEEL wat minder). Ik wilde al een tijdje iets anders, en heb het maar gelijk goed aangepakt. Andere versterker die ik overwogen/geprobeerd heb was een OD-100. Ook een prachtig ding, maar de modulariteit, midi-switchable, uitgebreide effect-loop, EN DE KLANK van de MOD100 hebben me overtuigd.

De SL is een prachtige module voor die klassieke Marshall sounds, maar soms zou ik idd willen dat het iets verder gaat (bijv. voor de Gary Moore geluiden).
Dus neem ik daarvoor nu de E-rect module, en ik ben een beetje aan het experimenteren met pedaaltjes. Heb inmiddels de Maxon SD-9 en de MI-audio Crunch Box.

MarcoB
8 oktober 2006, 10:26
Nog ff off topic, uiteraard heb ik dit ook gedaan . . (duh?). Maar beide heren hebben liever een mailtje ter bevestiging/archivering etc. etc. Ach ja. Ze blijven leuke spulletjes hebben, alleen ga ik d'r niet mee lopen :stop:.

Nu weer ff on-topic. Ben zeer benieuwd welke kast er onder de mod100 past (klankmatig dan hè).

Ik heb er een (ironisch?) Paul Lenders 2x12" met Eminence V12 Legends onder, en ben daar zeer tevreden over. Ik vind overigens luidspreker-kasten erg moeilijk beoordelen. Laatst op de Egnater demo-dag van gtr-gear mijn kast met en aantal andere vergeleken, en het klonk allemaal anders, maar als je de toonregeling aanpast en even speelt wen je aan het geluid. Het viel me wel op dat mijn kast erg 'direct' was.

vinni
8 oktober 2006, 10:30
Ben zeer benieuwd welke kast er onder de mod100 past (klankmatig dan hè).

Heb'm toen gehoord/getest met een Bogner 2X12. Klonk super!!!!
Maarru....standaard zitten daar V30's. Maar Edwin en ik hebben meer voorkeur voor Governors....Dus Edwin?.....

Weet ook niet of-ie closed of open was.

Op HRI is er een Topic over iemand die twee MOD50's gebruikt (eentje met EL34's de ander met 6L6) die gebruikt de 1X12 kasten van Egnater zelf.
Die hebben een V30. Maarru vergis je niet.....die dingen zijn bijna net zo groot als een 4X12 :seriousf: !

Vinni

Rectifier
8 oktober 2006, 12:56
Mijn voorkeur gaat uit naar de SL2. Deze gaat een stuk verder dan de SL en als ik de SL zou nemen dan zou ik daar weer een TS9 voor zetten.
Ik zie veel gitaristen die op een plexi-top spelen met TS9's werken.
Voor mijn gevoel is de SL2 hier een combinatie van.

Ik denk dat het qua speakerkast gewoon een kwestie van smaak is.

Iemand die veel low-gain modules gebruikt (bv. Deluxe/Twin/Vox/SL) zal waarschijnlijk andere speakers/cabs prefereren dan high gain jongens met Recto/MHG/SL2 enz.

tnijland
22 oktober 2006, 21:27
Het is inmiddels wel duidelijk dat er meer geinteresseerden zijn in de Egnator producten. Wat mijzelf eigenlijk nog niet duidelijk is, dat is het kwaliteitsniveau van Egnator.

Is een Egnator m.b.t. kwaliteit (dus niet qua sound) ook te vergelijken met een Custom Audio, Soldano, Mesa Boogie (duurdere modellen) Ernst Flieck en is het dus een duidelijke toevoeging tot de eredivisie preamps?

vinni
22 oktober 2006, 22:00
De M4 zelf (het chassis) heb ik nog niet mogen aanschouwen.
Die komen geloof ik binnenkort. De MOD100 en de modules heb
ik wel mee mogen klooien.....Echt goed spul! Kan zeker mee in de eredivisie.
Marru....neem even contact op met GTRGEAR voor een afspraak?
Forums zijn leuk....maar dr gaat niets boven zelf testen en beetpakken.


Groet,
Vinni

tnijland
22 oktober 2006, 22:16
Thanx, het is namelijk wel echt iets nieuws en lijkt mij qua concept ideaal om met name die authentieke Marshall sounds te hebben in rackformaat.

P.S. Ik zag dat jij de GT Trio had verkocht. Komt daar nou een Egnator voor in de plaats?

skyth
23 oktober 2006, 11:29
Het is inmiddels wel duidelijk dat er meer geinteresseerden zijn in de Egnator producten. Wat mijzelf eigenlijk nog niet duidelijk is, dat is het kwaliteitsniveau van Egnator.

Is een Egnator m.b.t. kwaliteit (dus niet qua sound) ook te vergelijken met een Custom Audio, Soldano, Mesa Boogie (duurdere modellen) Ernst Flieck en is het dus een duidelijke toevoeging tot de eredivisie preamps?

Ze heten geen EgnatOr, maar Egnater :)

En ja het zijn echt hoge kwaliteits amps. De tone van deze preamps vind ik zelf geweldig, maar zoals iemand anders al zei... ga maar eens proberen :)

vinni
23 oktober 2006, 13:00
Thanx, het is namelijk wel echt iets nieuws en lijkt mij qua concept ideaal om met name die authentieke Marshall sounds te hebben in rackformaat.

P.S. Ik zag dat jij de GT Trio had verkocht. Komt daar nou een Egnator voor in de plaats?

Nee hoor....
Heb dat hele rack gedoe vaarwel gezegd.
Nu weer een head. Zal wel weer eens een topicje openen.

Groet,
Vinni