PDA

View Full Version : akoestisch over naar elektrisch



johnfrusciante2
2 oktober 2006, 20:23
Ik speel nu al 10 weken akoestisch ,Ik kan alle grepen,en ik kan makkelijk liedjes spelen.Is dit het moment om over te stappen naar elektrisch?
Ik heb in mijn gedachte een squier strat!

Groetjes Erik

Aron Maiden
2 oktober 2006, 20:28
Ik denk niet dat je na 10 weken "alle grepen" kunt;) maarja...

Je kunt idd squier nemen, maar wat veel mensen van dit forum je waarschijnlijk ook aanraden is een london city! maar dan moet jij eerst je budget vertellen + wat voor muziek je speelt/ wilt gaan spelen,

johnfrusciante2
2 oktober 2006, 20:34
Ik ben 13 jaar dus mijn budget is rond de 130 euro ,ik wil red hot chili peppers spelen ! :lp:

Pais
2 oktober 2006, 20:48
Mijn gitaarleraar vertelde dat hij vind dat je moet beginnen met de gitaar die je het beste ligt. Sommige leraren vinden dat je akoestisch redelijk moet leren spelen voor je naar elektrisch gaat. Meningen verschillen daarover, maar ik kan me voorstellen dat voor iemand die elektrisch wil gaan spelen, akoestisch geen hol aan is. En de eerste prioriteit is natuurlijk dat je het leuk blijft vinden. Over naar elektrisch in dat geval!

Ik speel ook niet zo lang, en speel het liefst akoestisch. Sinds kort heb ik ook een elektrische gitaar omdat mn buren klagen over de akoestische. Na akoestisch speelt het heerlijk licht, dat wel :)

Gearjunkie
2 oktober 2006, 20:48
Ik speel nu al 10 weken akoestisch ,Ik kan alle grepen,en ik kan makkelijk liedjes spelen.


Geweldig toch? :)

Squiers zijn mooi!

Pun
3 oktober 2006, 15:53
Sinds kort heb ik ook een elektrische gitaar omdat mn buren klagen over de akoestische.

Dus jij denkt: "Ik koop maar even een elektrische, met een 4 x 12 cabinetje en een leuk topje en zet de speakers richting de muur, op vol volume, en dan zullen ze me smeken om weer akoestisch te gaan spelen", he?

Pentatonic
4 oktober 2006, 15:20
hehe dacht juist hetzelfde :)

Nickname
4 oktober 2006, 15:23
Dus jij denkt: "Ik koop maar even een elektrische, met een 4 x 12 cabinetje en een leuk topje en zet de speakers richting de muur, op vol volume, en dan zullen ze me smeken om weer akoestisch te gaan spelen", he?

My thoughts exactly :D ik heb meestal het tegenovergestelde probleem :)

Aron Maiden
4 oktober 2006, 15:37
haha

even weer on-topic.

Je kunt wel een squier kopen voor 130 euro, maar je moet ook nog een versterker hebben, Ik weet niet of je daar ook geld voor appart gezet hebt?

Keesz
4 oktober 2006, 16:08
neem als je je gitaar + versterker gaat kopen, iemand mee die er kijk op heeft....je leraar ofzo en onthoud goedkoop is duurkoop!

Squiers zijn goed te doen, maar er zitten altijd rotte appels bij....Versterker? ik zou (met jou budget) voor een klein Voxje kijken ofzo, leuke amps, veel variatie uit te halen, en redelijk goedkoop

ik speel zelf op een squier strat + vox 15 watt versterker...en speel van QOTSA tot SRV....