PDA

View Full Version : No Industries - ASkin'Off



Koekjes zijn lekker
2 oktober 2006, 19:43
Beste mensen,

Ons eerste nummer is opgenomen, afgemixt, beluister- en downloadbaar! Ik ben de afgelopen week hard bezig geweest met het opnieuw opnemen van een gitaartrack, de opnames van de bas en natuurlijk met het afmixen. Het was de eerste keer dat ik zelf afmixte, en het was echt een ramp om te doen. Het was echt een ramp om het in Reason te doen want ik heb niks anders op mn pc staan. Gelukkig kan ik nu wel terugluisteren naar een mooi resultaat (vind ik zelf dan :P).
In ieder geval, je kunt hem downloaden en/of beluisteren op onze myspace:

www.myspace.com/askinoff

Ik ben de gitarist die wat meer begeleid en t "RHCP stukje doet" (wat doffer geluid, komt doordat ik mn strat gebruik), en TMKXL is de gitarist met de solo aan het eind. Volgende nummer is t mijn beurt. :)

Ow ja we hebben een Behringer Xenyx 2442FX gebruikt, een Samson 8-delige drumset en verder een zangmicrofoon voor de gitaren en de bas rechtstreeks in t mengpaneel. Niet allemaal optimaal dus, maar we hadden ook maar een beperkt budget voor onze "home studio". In totaal heeft t ons incl standaars en snoeren 800 euro gekost.

TMKXL
2 oktober 2006, 19:55
Wou, die solo is zoooo super de puper bruut man, wie is die super gitarist toch met die super solo?! !!!!!!!1!!oneone!!1!

:p

bluegate
2 oktober 2006, 23:27
Solo is inderdaad lekker.

Hebben jullie alles in één keer ingespeeld of met losse tracks?

Niet vervelend bedoeld, maar bij het cleane gedeelte is een gitaar niet helemaal
zuiver gestemd.

TMKXL
3 oktober 2006, 10:22
Ja, we hebben alles een voor een opgenomen, met losse tracks. Met gitaar clean en distortion enzo apart, the usual.

De gitaren stonden idd vaag gestemd, tenminste, 'koekjes zijn lekker' (Gertjan) had eerst zijn gitaren opgenomen en toen moest ik er overheen maar het stond allemaal nooit helemaal zuiver, maar ach. Het is een klein verschilletje.

Bedankt voor de reactie. :)

Solidkick
3 oktober 2006, 10:44
Ik vind het helegaar niet gek.
Af & toe een klein missertje maar da's slakken op laag water zouten.
Zanger misschien wat lekkerder in de mix leggen?

Koekjes zijn lekker
3 oktober 2006, 17:19
Ik vind het helegaar niet gek.
Af & toe een klein missertje maar da's slakken op laag water zouten.
Zanger misschien wat lekkerder in de mix leggen?

Ja de zang kan idd wat lekkerder in de mix, maar zoals gezegd was dit de eerste keer dus volgende keer beter.. ;) Het klopt idd ook dat het niet helemaal zuiver is gestemd, ik heb namelijk geen stemapparaat, en het is blijkbaar op t gehoor toch niet helemaal goed gegaan. :P