PDA

View Full Version : gitaar laten bouwen in thailand



Pagina's : [1] 2

fred dons
2 oktober 2006, 19:06
vanwege de goede ervaringen die een aantal kennissen van mij in de VS hebben met deze firma (Atlas guitars, www.guitarandpickup.com) heb ik gevraagt of ze een custom strat voor mij wilden bouwen (ja ik had het zelf kunnen doen maar met mijn beperkte vrije tijd ben ik zo een jaar verder en deze jongens doen dit in 6 weken :D )
ik krijg iedere 2 weken wat progress foto's opgestuurd, zie hier
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2252185&page=1&ktw=ab2aba64f8a1647d87c5ad97cee9ffd0
de specs zijn: 1 piece mahonie achterkant, 5 a quilted maple top, 2 humbuckers (maken ze zelf, erg goede dingen over gehoord), 5 standen switch, gotoh trem, flamed maple neck met ebben toets, warmoth fatback profile, abalone Atlas inlay op kop, kop in dezelfde kleur gelakt als de body, en hij moet deze kleur worden maar dan met een blauwe achterkant (alle kleuren zijn in principe mogelijk)
http://www.guitarandpickup.com/images/1151416741/LB1No1.jpg
Tot nu toe is het contact erg prettig en krijg ik prompte reakties op mijn verzoeken en netjes alle foto's opgestuurd (ik mocht ook de maple top uitzoeken)
prijs (voor invoerrechten) ligt rond de eur 850, en na een 20 % aanbetaling via paypal beginnen ze met bouwen

Gearjunkie
2 oktober 2006, 19:11
damn... ik krijg geen toegang tot het album!

Anders Destium
2 oktober 2006, 19:29
Ziet er erg cool uit zo! Swimming pool quilt ;) Ik kan alleen ook niet bij het album :(

fred dons
2 oktober 2006, 19:46
sorry vergeten openbaar te maken

Fumi SG
2 oktober 2006, 19:46
Damn, dat zijn een paar héle fraaie stukken hout Fred! Wat staat er eigenlijk op de bovenste hoorn van de gitaar die je postte??

fred dons
2 oktober 2006, 19:47
hij doet het weer : D

fred dons
2 oktober 2006, 19:51
er staat een of andere filosofische text op, ik had al close-ups gehad van die gitaar toen ik de kleur uitzocht maar die heb ik inmiddels gedeleted, sorry

Negative K3 fan
2 oktober 2006, 19:55
lijp hoor, het kost ook werkelijk waar geen drol... 850 euro!

bij shamray weten ze trouwens meer dan 90% van de gitaren zo langs de douane te krijgen, ik weet niet of dat daar ook zo is?

Negative K3 fan
2 oktober 2006, 19:57
ontzettend zonde trouwens dat je de achterkant een kleur geeft, transparent mahonie is zo ontzettend mooi, ik zou het haast een schande noemen.

fred dons
2 oktober 2006, 19:57
ik hoop het, bij iets anders wat ik in Thailand had besteld hadden ze er netjes "gift" van gemaakt

Orpheo
2 oktober 2006, 19:59
mooi blauw is niet lelijk, he fred! :D maken ze alleen strats, of ook bv les pauls en es335jes?

fred dons
2 oktober 2006, 20:00
Ik wilde hem volledig blauw hebben omdat ik al een blauw/naturel mahonie body had en het leek me wel leuk om er bij te hebben (daar komt bij dat het stuk mahonie dat uitgezocht was niet echt een schokkende tekening had)

Negative K3 fan
2 oktober 2006, 20:00
kijk dan op die site lambal

fred dons
2 oktober 2006, 20:04
ze maken alles, waaronder echt letterlijke prs kopien (single cut, santana en custom) maar ik wilde niet een kopie maar een "echte" atlas gitaar (kan dat bij een strat ;) ?)

deze is bijvoorbeeld ook van hun
http://www.adpost.com/classifieds/upload/hk/musical_instruments/hk_musical_instruments.130.1.jpg

Noid
2 oktober 2006, 20:39
maar ik wilde niet een kopie maar een "echte" atlas gitaar (kan dat bij een strat ;) ?)
Retorische vraag leidt tot retorisch antwoord :)

Mooie stukjes hout zeg, geweldig zo'n 5a top. Mooi dat blauw, maar die achterkant, wordt dat donkerblauw, of moet dat dezelfde kleur worden als de voorkant? Ik dacht trouwens dat je je gitaren (met Warmoth spul dan) zelf in elkaar zette? Waarom laat je nou deze specifiek bouwen?

BLOK182
2 oktober 2006, 21:16
Mooie dingen! Komend winter overwinter ik in Thailand, zal mijn ogen open houden voor zo'n ding!

almarvk
2 oktober 2006, 22:52
Super gaaf! Als het wat is hoor ik het graag. Lijkt me natuurlijk super om zo'n gitaar te hebben!

fred dons
3 oktober 2006, 07:58
Ik had dit inderdaad ook met Warmoth onderdelen kunnen maken of zelfs helemaal van scratch zelf kunnen maken maar dan was ik een stuk duurder uit geweest, een stratbody met 5a top kost bij warmoth al rond de 500 usd, een 4a flamed maple nek usd 400 en dan moet hij nog gelakt worden en van hardware voorzien (en dit gaat dus een stuk sneller). Daarnaast heb ik wel meer gitaren die niet door mijzelf gemaakt zijn maar door custombouwers zijn gefabriceerd omdat ik het gewoon leuk vind om te zien wat andere bouwers doen.

de achterkant zal wat donkerder blauw worden en het mahonie wordt niet gestained maar van een transparante blauwe laklaag voorzien

@Blok, ik zou zeker proberen bij hun langs te gaan, dat heeft een amerikaanse vriend van me ook gedaan en die geeft daar een prachtige prs kopie laten bouwen waarbij hij nog beter de kans had het hout uit te zoeken en de kleur te bepalen (+ ik heb begrepen dat lokaal de prijzen nog beter liggen) .

gerrekat
3 oktober 2006, 09:31
Tja dat bedrijf wordt weer een nieuwe hype, de foto's die ik gezien heb zagen er mooi uit. Echt custom werk doen ze niet je moet je aan "hun" modellen houden.

Negative K3 fan
3 oktober 2006, 09:47
worden die gitaren trouwens gelakt met nitro cellulose of plastic?

fred dons
3 oktober 2006, 09:55
ze maken ook custom modellen maar omdat sommige modellen nogal tegen het trademark van andere bedrijven ingaan adverteren ze er niet mee op hun site
maar wat ik begrepen heb van hun customshop vertegenwoordigeris alles in overleg mogelijk (er staan, of stonden foto's van hun workshop op de site en daar kon je de productie van wat meer exotische modellen zien )

fred dons
3 oktober 2006, 10:05
en ze worden met een polyurethane gelakt (celullose zou in zo'n korte termijn niet lukken, mits goed gedaan hoeft dat overigens niet perse slecht te zijn, anderson, suhr en prs zijn ook poly gelakt)

gerrekat
3 oktober 2006, 11:44
ze maken ook custom modellen maar omdat sommige modellen nogal tegen het trademark van andere bedrijven ingaan adverteren ze er niet mee op hun site
maar wat ik begrepen heb van hun customshop vertegenwoordigeris alles in overleg mogelijk (er staan, of stonden foto's van hun workshop op de site en daar kon je de productie van wat meer exotische modellen zien )


De modellen die ze op hun site hebben zijn regelrechte Gibson, Fender en PRS copieen, mooie quilttops trouwens!

fred dons
3 oktober 2006, 12:09
ik kom eerlijk gezegt niet zo vaak op die site omdat het uren duurt voordat alle plaatjes gedownload zijn :angry:
maar ze hebben in ieder geval 2 sites, 1 met de kopieen zogenaamd voor de lokale markt en de meer originele modellen voor ide nternationale markt

de sales manager die ik sprak was in ieder geval erg op de hoogte van de verschillende merken en modellen die "in" zijn en hij stuurde me ook plaatjes van bijvoorbeeld andersons en suhrs om diverse mogelijkheden door te nemen, ik heb begrepen dat ze bereid waren een volledig custom model voor me te maken die nog niet in hun catalogus voorkwam (ik wil nog een floyded carved quilted maple top Iceman hebben)

gerrekat
3 oktober 2006, 12:50
Dat klinkt gaaf!

fred dons
13 oktober 2006, 07:28
update
ik heb gisteren de foto's gehad van de eerste kleurlagen (de rechter gitaar is die van mij)
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2252185&i_pos=8&ktw=5e7c755b8538259baa047691f76617d1
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2252185&i_pos=9&page=1&ktw=4d95750fa614fb46f9d3041415ba671b
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2252185&i_pos=10&page=2&ktw=9fb869c1a14309b5f894cc707a24b390
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2252185&i_pos=11&page=2&ktw=d06861e9e90037e50a8e1e0716017930

Noid
13 oktober 2006, 08:03
update
ik heb gisteren de foto's gehad van de eerste kleurlagen (de rechter gitaar is die van mij)
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2252185&i_pos=8&ktw=5e7c755b8538259baa047691f76617d1


Wat een mooie top zeg, het sprankelt er gewoon vanaf, wat wordt die tekening mooi naar voren gehaald! Mooi met die witte binding en die donkere achterkant. Dit wordt een hele mooie.

fred dons
13 oktober 2006, 08:18
zenks, de linker gitaar heeft een natural back en nu ik dat op de foto's zie (ik heb iets van 15 foto's gehad van beide gitaren) ben ik eigenlijk wel blij dat ik voor een donkerblauwe achtkant gekozen heb.

almarvk
13 oktober 2006, 09:04
Wat betaal je nu ongeveer voor zo'n PRS kopie en hoelang moet je er eigenlijk op wachten? Het ziet er namelijk super gaaf uit!

fred dons
13 oktober 2006, 09:10
ik dacht dat een prs kopie zo rond de 1400 USD zat (eur 1150) met een 4a top, 5a heeft een meerprijs
daar komt natuurlijk nog wel vervoer en invoerrechten bij

maar je zou ze een mail kunnen sturen voor een quote, ze reageren binnen een dag en zijn erg behulpzaam

productie tijd is 6 tot 8 weken en tot nu toe hebben ze zich netjes aan hun schema gehouden met regelmatig foto's van de voortgang van de gitaar

Kim Wilson
13 oktober 2006, 09:12
Wat een mooi ding zeg! Deze PRS (kopie dan) vind ik echt mooi, ook met die blauwe achterkant. Echt een plaatje!

fred dons
13 oktober 2006, 09:16
dit is gewoon een strat kopie hoor maar ze maken hele mooie prs kopien zoals deze
http://i3.photobucket.com/albums/y53/gtrbuyer/2006/June%202006/June%2025%202006/YourGuitar2.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y53/gtrbuyer/2006/June%202006/June%2025%202006/YourGuitar1.jpg

Kim Wilson
13 oktober 2006, 09:26
dit is gewoon een strat kopie hoor ...

Oh, vandaar! :D

almarvk
17 oktober 2006, 15:43
Nou, ik ben dus maar aan het sparen gegaan!

Ik weet wat ik wil, maar de finish is not top secret! :D Eerst maar 's geld bij elkaar zien te sprokkelen. Volgens mijn planning gaat dat wel vrij snel :)

robostrat
9 november 2006, 15:19
las ergens in een topic dat de 'strat' zeer binnenkort gaat arriveren :D

ziet er gewoon mooi uit, ben daarom ook zeer benieuwd naar fred z'n bevindingen.....

Ben ook zo zoetjes aan met een projectje begonnen, maaar op voorhand geloof ik dat je voor de kwaliteit en de euro's het zelf niet kan maken ;)

we wachten 'm af :D

a darker shade of grey
9 november 2006, 17:26
wow dat ziet wer allemaal wel retespectaculair uit....die quilt finish is to die for!
Maar dat werkt echt dat bouwen in thailand gebeuren? Want made in korea is ook niet altijd fantastisch.
Ik ben in ieder geval wel benieuwd geraakt, want ik zal nooit genoeg gitaren hebben, maar die site is zo tering langzaam daar wordt je moe van.
Maar post zeker ff ervaringen als ie binnen is, want hij ziet er zeer sexy uit.
Maar die gitaar van jou, is die dus custom made? Want het luxorious model of zoiets lijkt er veel op ;)

Orpheo
9 november 2006, 17:32
wow dat ziet wer allemaal wel retespectaculair uit....die quilt finish is to die for!
Maar dat werkt echt dat bouwen in thailand gebeuren? Want made in korea is ook niet altijd fantastisch.
Ik ben in ieder geval wel benieuwd geraakt, want ik zal nooit genoeg gitaren hebben, maar die site is zo tering langzaam daar wordt je moe van.
Maar post zeker ff ervaringen als ie binnen is, want hij ziet er zeer sexy uit.
Maar die gitaar van jou, is die dus custom made? Want het luxorious model of zoiets lijkt er veel op ;)

dachten we ook over rusland (shamray) maar die maken zeker geen slechte gitaren (understatement!). ik zit ook te denken aan custom.

bloodwood neck
ebben toets
mahonie body
maple top EN back
3 pups
1/3 hol, met f gaten (eigen ontwerp)
rewind/record/forward inleg (schematisch ziet t er zo uit : << # >> ) maar dan echt als pijltje rondje pijltje)
custom binding
3 pickups met zelf ontworpen wiring
finish: tobacco sunburst

G.G.
9 november 2006, 17:33
Want made in korea is ook niet altijd fantastisch.


Als het om massa productie gaat heb je gelijk, maar dit is iets heel anders.

fred dons
9 november 2006, 17:34
de luxerious model is de basis maar ik wilde 2 hbs met een 5 standen schakelaar ipv de 3 sc's die er oorspronkelijk op dat model zat en de neck dikte heb ik zelf bepaald (warmoth fatback). Ik mocht iedere kleur kiezen die ik wilde maar ik vond hun blauw wel mooi dus hij wijkt in ieder geval optisch niet veel af

een medeforum lid heeft een offerte gevraagd op een gitaar die veel meer custom is (en nog goedkoper dan die van mij) maar helaas zijn de specs topsecret :D

robostrat
9 november 2006, 17:59
ze reageren inderdaad binnen een dag op je e mail, en ze sturen nog een boel foto's mee ( om je lekker te maken :D :D )

volgens mij zijn ze niet echt happig om custom werk te doen, maar gaan ze liever uit van bestaande modellen met kleine veranderingen.....

een neck trough vonden ze iig geen strak plan ;)

a darker shade of grey
10 november 2006, 07:52
haha....maar het is echt een geweldig mooie gitaar, ik ben benieuwd hoe die speelt.

ik heb gister voor de lol is een quote aangevraagd bij RAN guitars, niet te veel speciale dingen maar wel míjn gitaar zeg maar...toch ff 1600 euro, das wel duur :(

Shamray is ook al erg duur :(
maar die thaise hier is dus best goedkoop en nog proffessioneel ook met die dagelijkse foto's, ik ben geďntrigeerd :P

fred dons
10 november 2006, 08:11
het zijn overigens geen dagelijkse foto's hoor, tis maar ongeveer 1 keer in de week :D
het lakken van gitaren gaat in batches dus ik heb ook een paar weken moeten wachten voor de volgende update (en toen was er ook nog een staatsgreep in Thailand was ook een paar dagen vertraging opleverde ;) )

almarvk
10 november 2006, 09:16
een medeforum lid heeft een offerte gevraagd op een gitaar die veel meer custom is (en nog goedkoper dan die van mij) maar helaas zijn de specs topsecret :D

En dat houden we ook ff zo ;)


Standaard prijzen wil ik wel vertellen. 980 voor een PRS single cut en 190 voor de verzending. Is bij elkaar 940 euro :)

robostrat
10 november 2006, 10:25
owwja....,


prijzen wil ik wel vertellen. 980 voor een PRS single cut en 190 voor de verzending. Is bij elkaar 940 euro

heb je dan de 5a Top??

een prs santana I + 5a top is 470 e duurder ......

Orpheo
10 november 2006, 11:21
ah, even die in thailand mailen voor een Orpheo-Les Paul!!

gerrekat
10 november 2006, 12:07
Als ik heel eerlijk ben vnid ik € 1000 voor een Thaise gitaar nog aardig wat, vergeet niet dat je ook nog met BTW+import tax zit. Begrijp me niet verkeerd, ze zien er goed uit, maar ja er zit ook nog eens relatief goedkope hardware op. En geen A-grade Pickups volgens mij.

fred dons
10 november 2006, 13:49
de hardware is gotoh dus dat valt wel mee, de pickups zijn inderdaad eigen fabrikaat (een kennis van me die een prs kopie bij ze had besteld vertelde me wel aangenaam verrast te zijn door de kwaliteit)

(minder dan) duizend voor een koreaan (tuurlijk ex btw wel inclusief porto) is natuurlijk niet niks maar ik krijg daar voor wel een massief 5a quilt top, een 4a flame maple nek met ebben toets en kon daarbij zelf aangeven welke opties ik verder op deze gitaar wilde
de gitaar wordt handgebouwd wat ook wel weer een extra charme toevoegt en als ik dat afzet tegen een chinese fabrieks gemaakt epi met fineertop dan is het relatief goedkoop
Indien eerlijk wordt aangegeven dat een gitaar uit korea komt (Boel anyone?)
en door mensen die ik vertrouw wordt aangegeven dat het goede bouwers zijn dan geef ik liever eur 1000 uit voor een dergelijke gitaar in Thailand dan dat ik het 3 dubbele uitgeef voor bijvoorbeeld een nieuw Suhr

(er stond op the gearpage een Dean korina Z voor USD 4199 met een vlek in het hout dus mocht je over overpriced willen praten :D)

gerrekat
10 november 2006, 14:43
de hardware is gotoh dus dat valt wel mee, de pickups zijn inderdaad eigen fabrikaat (een kennis van me die een prs kopie bij ze had besteld vertelde me wel aangenaam verrast te zijn door de kwaliteit)

(minder dan) duizend voor een koreaan (tuurlijk ex btw wel inclusief porto) is natuurlijk niet niks maar ik krijg daar voor wel een massief 5a quilt top, een 4a flame maple nek met ebben toets en kon daarbij zelf aangeven welke opties ik verder op deze gitaar wilde
de gitaar wordt handgebouwd wat ook wel weer een extra charme toevoegt en als ik dat afzet tegen een chinese fabrieks gemaakt epi met fineertop dan is het relatief goedkoop
Indien eerlijk wordt aangegeven dat een gitaar uit korea komt (Boel anyone?)
en door mensen die ik vertrouw wordt aangegeven dat het goede bouwers zijn dan geef ik liever eur 1000 uit voor een dergelijke gitaar in Thailand dan dat ik het 3 dubbele uitgeef voor bijvoorbeeld een nieuw Suhr

(er stond op the gearpage een Dean korina Z voor USD 4199 met een vlek in het hout dus mocht je over overpriced willen praten :D)


Gotoh is best redelijke kwaliteit maar volgens mij hebben we het alleen over de tuners, het is eens tuk goedkoper dan bijvoorbeeld Tone Pro’s of Grover. Tuurlijk de specs zijn prima en de top ziet er super uit dat is ontegenzeggelijk, maar reken maar dat eer hij op je mat ligt je toch over de € 1200 kwijt bent. Tja er staan wel vaker gekke dingen op internet, $ 4199 is belachelijk voor een DEAN Z. Een handgemaakte Korina uit Tjechie zou gebruikt voor ca. 4 a 500 Euro van eigenaar moeten wisselen. Een USA zal nieuw effe boven de € 2000 liggen met de huidige gunstige dollarkoers.

fred dons
10 november 2006, 15:26
de trem is ook gotoh (en bij the way tonepros is ook door gotoh gemaakt, tonepros maakt alleen het imbusje waar de brug mee wordt vastgezet)
en grovers worden alleen nog maar in Azie gemaakt (waarschijnlijk door Ping)
maar ik begrijpt wat je bedoelt hoor :D

mijn tjechise Korina Dean was eur 500 en dat is een wereld gitaar
dit is trouwens de link naar de US Z
http://www.carlinoguitars.com/DeanUSAKorinaZ.html

fred dons
10 november 2006, 15:44
ik krijg net van Atlas de vraag welke pups ik er in wil (ik ging er van uit dat ze maar 1 type hadden)
http://www.guitarandpickup.com/index.php?lay=show&ac=article&Id=371781&Ntype=2

gerrekat
10 november 2006, 16:00
de trem is ook gotoh (en bij the way tonepros is ook door gotoh gemaakt, tonepros maakt alleen het imbusje waar de brug mee wordt vastgezet)
en grovers worden alleen nog maar in Azie gemaakt (waarschijnlijk door Ping)
maar ik begrijpt wat je bedoelt hoor :D

mijn tjechise Korina Dean was eur 500 en dat is een wereld gitaar
dit is trouwens de link naar de US Z
http://www.carlinoguitars.com/DeanUSAKorinaZ.html


carlino, dat verklaart een hoop. Die man heeft de geilste USA's maar vraagt zich maar een slag in de rondte. Desalniettemin zijn de customshop prijzen van DEAN inderdaad belachelijk geworden.

Dirk_Hendrik
10 november 2006, 16:31
ik hoop het, bij iets anders wat ik in Thailand had besteld hadden ze er netjes "gift" van gemaakt


Alsof dat de douane iets uitmaakt. Kleine diingen willen er nogwel eens doorglippen. Dit soort dingen zoe goed als zeker niet.

almarvk
17 november 2006, 10:16
Heb je 'm inmiddels al binnen gekregen Fred?

AgileGhost
17 november 2006, 10:49
Wat een trage pokkesite. Maken ze ook explorers?

Negative K3 fan
17 november 2006, 12:41
Alsof dat de douane iets uitmaakt. Kleine diingen willen er nogwel eens doorglippen. Dit soort dingen zoe goed als zeker niet.

de meeste shamray gitaren komen altijd prima door de douane, zo ook mijne, zullen ze wel van die oostblok trucjes voor hebben.

robostrat
17 november 2006, 15:10
@ almarvk, heb jij er definitief een in bestelling staan ?

zit zelf te twijfelen over een....

en ben ook beniewd naar de bevindingen van Fred :D

almarvk
17 november 2006, 15:24
Eerst de gitaar van Fred Dons afwachten en vooral zijn bevindingen. Dan moet ik nog kijken of de financiën rond zijn. Startbedrag heb ik zo goed als rond, maar nu de btw nog die er boven op komt :(

robostrat
17 november 2006, 15:44
Eerst de gitaar van Fred Dons afwachten en vooral zijn bevindingen.

Yep, was ik ook al van plan

alhoewel ik een hele andere in gedachten heb :D

almarvk
21 november 2006, 08:59
Het is blijkbaar nog steeds afwachten...

robostrat
21 november 2006, 09:09
mmm, kon niet meer wachten dusss...... :dance:

fred dons
21 november 2006, 09:16
hij is onderweg alleen hij reist met EMS/TPG dus ik verwacht hem niet ieder moment binnen ;)

Einzeln
21 november 2006, 20:28
Hier ook iets over shamray's
http://www.roostermusic.nl/shamray/index.php

robostrat
29 november 2006, 08:24
Wowheee, ziet er naar uit dat ze wel meters maken daar .... :eek:
kon niet meer wachten :dance:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=SJI8PGHZ

ben nu al benieuwd naar eindresultaat :D

BTW, heb je al iets gehoord Fred?

fred dons
29 november 2006, 08:38
die wordt mooi!!

die van mij zit nog bij EMS/douane (eikels), hij schijnt deze week wel bezorgt te worden alleen is er dan niemand thuis

robostrat
29 november 2006, 09:10
die van mij zit nog bij EMS/douane (eikels), hij schijnt deze week wel bezorgt te worden alleen is er dan niemand thuis

Heb je nog iets met de bon laten doen??

wat zullen ze er weer van maken?? :angry:

fred dons
29 november 2006, 09:25
ik heb er niet om gevraagd (dat speciale bonnetje) ik laat me wel verrassen
door de TPG (die eikels doen altijd zo moeilijk ook met "speciaal" bonnetje)

robostrat
29 november 2006, 09:37
ik heb er niet om gevraagd (dat speciale bonnetje) ik laat me wel verrassen

tsjaa, dat is wel spannend natuurlijk !
tenslotte is het bijna sinterklaaas :D :D

p.s. in een paar dagen tijd hebben ze wel meters gemaakt met mijn projectje
zullen ze het redden dit jaar?

fred dons
29 november 2006, 09:52
het langste stuk is het lakken, daar zijn ze wel een paar weken zoet mee, zeker met de kleur die jij wilt
maar ze zijn enorm opgeschoten

robostrat
29 november 2006, 11:31
tsja, m'n ogen rolden zowat uit m'n kassen toen ik de mailbox opende :o

maar inderdaad we zijn er nog niet :stop:

fred dons
29 november 2006, 16:46
en mijn wachten erger te maken kreeg ik net de laatste foto's nog opgestuurd
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2252185&i_pos=12&page=2&ktw=b0a4198105bdee41d24b1d94b1d922b0
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2252185&i_pos=13&page=2&ktw=418c6b5a1d21c16e5dd8b047f177f54a
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2252185&i_pos=14&page=2&ktw=a36e4ace491a06fcf6f18afc2d947b14
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2252185&i_pos=15&page=2&ktw=cca20d708b06ea54653a6b0e972de3a7

Luke-wannabe
29 november 2006, 16:53
Vet mooi man! Hoop dat je m gauw binnen hebt!

Axelll
29 november 2006, 16:53
Hoeveel heeft het je in totaal gekost?

fred dons
29 november 2006, 16:57
inclusief koffer en vervoer (dat laatste is nogal prijzig, usd 190) komt het uit op 1000 euro (ex btw en invoerrechten)

Axelll
29 november 2006, 17:02
Netjes! Met zo'n killer top!

robostrat
29 november 2006, 17:54
als tie klinkt zoals the looks.... :rockon:

Noid
29 november 2006, 19:05
Oooowww, ik heb het geloof ik al eerder aangegeven, maar wat een mooie tekening in dat hout: en wat is dat mooi naar voren gehaald zeg! Man, als ik alleen al naar naar die headstock kijk .... brrrrrrrr, gatverdamme en aaiiks - wat mooi!!! http://www.pixum.nl/int/img.php?u=freddons&t=2&i3=%215664568445837946249344464474&ts=13481&np=1&sid=r4wz5d54095e2016597ff5ed586409e9&ktw=8befbb75ef543b349ddffbaa1d542039

Maniaaaak!!
29 november 2006, 19:35
WOW! Mooi ding hoor...

Ik kan mij voorstellen dat je gek wordt van het wachten heb net zelf 14 dagen gewacht op een prewired setje kinmans. Achteraf gezien heb ik ECHt een takkehekel aan wachten, ik neem aan dat jij op dit moment het wachten ook goed zat wordt...

Sterkte! :)

robostrat
1 december 2006, 15:55
http://www.mijnalbum.nl/Foto=J6FNHBKW

@fred

hoe lang heb je minimaal nodig om dit af te maken ??

so far i am impressed........

fred dons
1 december 2006, 16:04
zij spuiten polyurethane dus ik zou zeggen 2 weken max (inclusief uitharden)

gaat echt snel bij jou

robostrat
1 december 2006, 17:13
ze praten over half dec :eek:

was benieuwd of het technisch mogelijk was....

@fred je hebt een pm' etje

robostrat
1 december 2006, 17:58
fred, je hebt nog (steeds) een pm

fred dons
6 december 2006, 16:26
ja hij is binnen !!!! (alleen ik ben niet thuis :( )
morgen een recensie

ze waren overigens zo vriendelijk er een shipment waarde van USD 200 aan te hangen ;)

DarknessAwaits
6 december 2006, 17:22
ja hij is binnen !!!! (alleen ik ben niet thuis :( )
morgen een recensie

ze waren overigens zo vriendelijk er een shipment waarde van USD 200 aan te hangen ;)

Gefeliciteerd Fred! Ik hoop dat 'ie aan al je verwachtingen voldoet, maar uiterlijk zit het in ieder geval al helemaal snor. Moet wel erg vervelend zijn om nét nu niet thuis te zijn :).

fred dons
6 december 2006, 17:37
ach ik ben al lang blij dat mijn echtegenote wel thuis was (UPS slaagt er altijd in om langs te rijden als er niemand thuis is)

DarknessAwaits
6 december 2006, 17:48
ach ik ben al lang blij dat mijn echtegenote wel thuis was (UPS slaagt er altijd in om langs te rijden als er niemand thuis is)

Bij ons huis slagen ze er vreemd genoeg áltijd in om eerst een paar keer langs te rijden zonder ons te zien. Ooit 1 keer een pizza besteld... ondertussen weet ik wel beter, en heb ik nog steeds honger.

robostrat
6 december 2006, 18:28
ze waren overigens zo vriendelijk er een shipment waarde van USD 200 aan te hangen

goh, je moet niet alles verklappen :stop:

wachten recensie met spanning af :D

artnaz
6 december 2006, 20:26
Prachtig dude... Dus in totaal zo'n 1200 dollar = 900 euro incl. alles? Geweldig!

Als ik geld over had had ik het wel geweten...:seriousf: Maar ik weet wat mijn volgende gitaar wordt:D!

fred dons
7 december 2006, 07:49
tuurlijk zijn het nog de witte broodsweken maar ik ben er erg blij mee :blast:, afwerking is gewoon perfect en van het niveau van bijvoorbeeld een PRS.
perfect fretwerk, goed degelijke hardware (gotoh trem met rollerzadels, planet waves locking tuners)
zat een goede koffer bij en hij was ontzettend goed ingepakt (ik was 20 minuted kwijt de bubblewrap te verwijderen ;) )

normaal moet ik een neck altijd iets afstellen omdat ik van weinig relief hou maar bij deze was dit dus al gedaan
de kleur van de body is moeilijk te fotograferen (hij is in het echt meer azuurblauw) maar hij is dus in het echt nog mooier

(en ik ben dus al bezig de specs te verzamelen voor een volgende gitaar :D)

http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2252185&i_pos=16&page=2&ktw=c5853b7262e193cf4e755714e360c48f
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2252185&i_pos=17&page=2&ktw=8d704f035f80f46554e3572192384f40
flamed neck
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2252185&i_pos=18&page=3&ktw=7462d1269599286a6176e9f37b184186
tussen z'n nieuwe vriendjes
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2252185&i_pos=19&page=3&ktw=6ae30253ac6074d7972dc72cce1da976
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2252185&i_pos=20&page=3&ktw=2edbce9a0ba139a492c6ac67c766eabb
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2252185&i_pos=21&page=3&ktw=99c035e2d98b5c4b5bc3697ac055d725

a darker shade of grey
7 december 2006, 07:53
Mooi ding man! Die top is helemaal geweldig...zeer mooi gemaakt!
En de sound is ook lekker neem ik aan? Die pickups zijn van die Thaien zelf he?

Ik vind hem prachtig gefeliciteerd ermee!

robostrat
7 december 2006, 07:57
vind het een mooie Axe!

op de eerste foto lijkt hij donkerder dan op de andere foto's

strakke top, gewoon een mooie gitaar
spelen was oke had ik al begrepen :D :D

nu maar hopen dat ze mij niet ontmaskeren :eek: ;)

fred dons
7 december 2006, 07:59
inderdaad helemaal vergeten te vertellen over de pickups, die zijn inderdaad van hun zelf. Ik had de versie voor medium/high gain uitgekozen
en met name de neckpup is een wondertje, nog steeds die mooie overtones waarbij een noot net niet overgaat in feedback maar wel mooi uitsterft.
de pups is mooi helder maar toch warm (zoals een sd jazz in een goede les paul klinkt)

er zit een 5 standen schakelaar op voor de gebruikelijke PRS sounds (dus beetje lp, beetje strat, beetje superstrat echt heel bruikbaar) + een push pull op de toneregeling waarbij die push pull waarschijnlijk switched tussen seri paralell (maar dat weet ik niet helemaal zeker)

BLOK182
7 december 2006, 08:02
Mooie gitaar! Ik ga de 19de naar Thailand, ik zal mijn ogen open houden, kijken of die dingen daar ook al kant-en-klaar te koop zijn!

fred dons
7 december 2006, 08:42
ze hebben ook gitaren op voorraad en leveren ook aan lokale winkels (en die prijzen zijn nog schandalig lager)

Elixir
7 december 2006, 08:47
wow... erg mooi hoor.

hoe klinkt ie?

Kim Wilson
7 december 2006, 08:54
Wat een vre-se-lijk mooie gitaar. Hier past enkel eerbiedige stilte...









































....

fred dons
7 december 2006, 09:03
hij klinkt erg goed, beter dan ik verwacht had, kijk ik doe wel alsof ik zo vooruitstrevend ben :D maar natuurlijk heb ik ook een (veelal) onterechte ingebouwde aversie tegen aziatische electronica. Zeker in dit geval is mijn ongelijk bewezen; deze pups kunnen makkelijk mee met SD's of Andersons
een mooie complexe toon die je echt uitnodigt tot spelen

gerrekat
7 december 2006, 09:20
Mooi hoor gefeliciteerd, erg gave top!

G.G.
7 december 2006, 09:40
Schitterend Fred.

Vraagje, ben jij meer een verzamelaar en spuiter/airbrusher van gitaren of ook een gitarist? Alles ziet er namelijk uit alsof het alleen aan de muur hangt, zo mooi en glimmend. En als je dan wat pakt om op te pingelen.... welke gitaar is dan je favoriet?

fred dons
7 december 2006, 09:53
ik speel ook gitaar hoor en van dichtbij zul je de deuken en de krassen wel zien hoor (ik ben verschrikkelijk onverzichtig met mijn gitaren, echt soms schandelijk (o; )

mijn favoriet wisselt nog wel maar er is in ieder geval een harde kern;
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=141&page=18&ktw=820b380c0457e9e85109a588c947a46b
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=122&page=16&ktw=f09e9cfaac91b7031bfa29f17e84b478
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=82&page=11&ktw=e3ea56bf9dcbf6405925429154925245
en deze oude esp
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=68&page=9&ktw=6b6b0f318204a0c43ece1f9ba4b8b377
in principe moet er een trem opzitten en een humbucker in de brugpositie

Veekeren
7 december 2006, 09:59
Soms heb ik het idee dat ik nogal pimpy tops op mn te grote hoeveelheid gitaren heb. Maar dan kijk ik naar Fred, huil, voel me nederig, en obey the master...

Maar dikke gitaar joh. Als ik straks echt een baan heb en ook teveel geld lijkt me dat ook wel een leuke optie. Iets zonder FR en quilt tops genieten ook niet mn voorkeur, maar lijkt me duidelijk dat ze daar geen problemen mee zullen hebben. Gefeliciteerd!

G.G.
7 december 2006, 10:05
Alsik niet zo veel plezier beleefde aan zelfbouw, dan zou die Thai een hele goeie optie voor me zijn.

Fred, in die post hierboven met je linkjes: Jammer dat je die eerste zo geweldig vind. Zou mooi zijn als je een schurfthekel aan dat ding hebt, dan neem ik hem wel van je over :hippie:

fred dons
7 december 2006, 10:08
ik weet het het is je favoriete headstock ;)

almarvk
7 december 2006, 10:23
Heb je er nog BTW enzo overheen moeten betalen??

Harm
7 december 2006, 10:27
Hoi Fred!!!

Ik zit deze post al een tijdje in de gaten te houden enne... Het resultaat mag er wezen!! Verdorie wat een mooie gitaar... Trouwens die favourietjes van jou mogen er zeker wezen...

Mooie aanvulling in jouw collectie!! Super!

Harm

fred dons
7 december 2006, 10:34
ja ik ben een beetje verwend qua gitaren en het is natuurlijk altijd een gok als je zoiets besteld maar ik heb het nog even nagemeten, de nek is precies zoals ik hem besteld had (warmoth fatback) dus tis een blijvertje
De nek namleijk in 90 % van alle gevallen de reden dat ik een gitaar weer weg doe (en dat is dan meestal als ik de gitaar online gekocht heb)
(en hij kleurt natuurlijk mooi bij de rest)

nu nog even plek maken want mijn kamer is al te vol (er gaat wat spul naar de slaapkamer verhuizen)

en nee ik heb geen btw betaald maar dat kan nog komen,fedex stuurt ook wel eens een nota achteraf, veel kan het in ieder geval niet zijn omdat de "officiele" waarde usd 200 was ;)

Arjo
7 december 2006, 10:35
Wat een gave gitaar!!!!

Ga je veel plezier van hebben :D


Arjo

BLOK182
7 december 2006, 11:29
ze hebben ook gitaren op voorraad en leveren ook aan lokale winkels (en die prijzen zijn nog schandalig lager)
Das erg mooi, wie weet vind ik daar wel wat leuks! (na een mislukte zoektocht bij Feedback:p).

DarknessAwaits
7 december 2006, 11:36
Ziet er echt super uit Fred! Met blanke headstock nog net een tikkeltje mooier denk ik, maar dat bewaren we maar voor mijn gitaar :).

fred dons
7 december 2006, 11:39
nou achteraf was een flame maple fingerboard nog mooier geweest (maar dat is voor de volgende)

BLOK182
7 december 2006, 11:48
Maple fingerboard met een strat headstock (a la oude Charvel) was ook geil geweest ja! Hier trouwens nog 2 gitaartjes die ik zelf wel zie zitten:

http://img245.imageshack.us/img245/6439/butterfly2ip9.jpg

http://img218.imageshack.us/img218/8913/ultimate8ra2.jpg

Vooral die PRS hollowbody / Santana kruising lijkt me wel wat!

fred dons
7 december 2006, 11:53
deze laat robostrat nu maken en die zier er ook wel super uit
http://www.mijnalbum.nl/Foto=J6FNHBKW

BLOK182
7 december 2006, 11:57
Ook erg mooi! Zo'n PRS hollowbody met p90s lijkt me te gek, de "echte" is gewoon onbetaalbaar. Hopelijk hebben ze in Thailand een paar redelijke winkels waar ze de Atlas gitaren gewoon op voorraad hebben. Je kan daar dan wel in 1 dag een maatpak laten naaien, een gitaar bouwen in 1 dag zal er wel niet inzitten:-)

fred dons
7 december 2006, 12:06
er is ook een engelse dealer en die heeft deze op voorraad
http://www.atlas.dymani.com/images/Atlas/toys055.JPG

fred dons
7 december 2006, 12:09
en deze danm (helaas geen prijzen)

http://www.atlas.dymani.com/images/Atlas/toys087.JPG

BLOK182
7 december 2006, 12:14
Heb die site eens rondgekeken, en ik word laaiend enthousiast haha! Ook een prachtige PRS singlecut-versie, en die Santana II/III vorm vind ik ook super. En dan niet cheape ripoff vormen, maar gewoon ook met birds en leuke headstocks:-)

G.G.
7 december 2006, 12:19
Ook erg mooi! Zo'n PRS hollowbody met p90s lijkt me te gek, de "echte" is gewoon onbetaalbaar.

Misschien is dit wat voor je?

http://img145.imageshack.us/img145/6350/image00129fx4.jpg

Is hol, f-holes zouden later nog uitgefreesd kunnen worden en hij komt waarschijnlijk zodra ie af is op marktplaats voor een fractie van de prijs van die thai :cooler:

robostrat
7 december 2006, 12:20
en deze danm (helaas geen prijzen)

damn, wat een mooie finish!

mine is on the way :D

BLOK182
7 december 2006, 12:26
Hoe heb jij de betaling geregeld robostrat? Deel overgemaakt, en dan beginnen ze te bouwen? Mochten die dingen me echt bevallen, en geen winkel heeft wat op voorraad, kan ik alsnog daar wat specs aanwijzen, dan sturen ze em maar na (of ze werken zich maar uit de naad:p)

Orpheo
7 december 2006, 13:09
als ze nu een LP/singlecut maakten met EN trem EN rosewood hals, wist ik wel wat ik ging doen :(

BLOK182
7 december 2006, 13:12
Ehm, je kan ze gewoon opdracht geven zo'n ding te bouwen hoor:-)

Orpheo
7 december 2006, 13:19
Ehm, je kan ze gewoon opdracht geven zo'n ding te bouwen hoor:-)

ik heb ze al 3 keer gemaild, maar ik krijg maar geen antwoord terug...

BLOK182
7 december 2006, 13:25
Hmm...ja Fred heeft er dus gewoon een laten bouwen, en robostrat heeft er ook een besteling uitstaan. Vreemd...

robostrat
7 december 2006, 14:00
Hoe heb jij de betaling geregeld robostrat? Deel overgemaakt, en dan beginnen ze te bouwen? Mochten die dingen me echt bevallen, en geen winkel heeft wat op voorraad, kan ik alsnog daar wat specs aanwijzen, dan sturen ze em maar na (of ze werken zich maar uit de naad)

tsja, ik kon niet wachten tot die van fred er was.........

en ja, volgens mij is tie nu met de postduif mee :D :D

wilde hem eerst zelf maken, maar zo snel bouwen gaat waarschijnlijk nog niet
begin ik eerst met een wat eenvoudiger projectje :cooler:

betalen tsja met pp/visa of dergelijke

artnaz
7 december 2006, 18:40
Fred, nogmaals gefeliciteerd! Ziet er echt fantastisch uit.

Ik heb gisteren naar Shamray en naar onze Thai gemaild over "dé gitaar". Shamray zegt 1400 dollar (excl. verzenden)... Niet niks. Van de Thai nog niks gehoord, maar ben laaiend enthousiast.

Helaas duurt het een tijdje voordat ik een bestelling kan maken...:(

Orpheo
7 december 2006, 18:43
hoera; ik heb mail gekregen! en ook mail van een bouwer uit engeland. de bouwer uit engeland vraagt 1600 euro voor een LP met rosewood hals, korina body, maple top AAA flame, trem, en 3 gouden pups.

nu wachten op atlas guitars :)

Jorikjet
7 december 2006, 19:02
damn gast, hoeveel gitaren heb je wel niet!

maar erg gave gitaar die thai!

fred dons
8 december 2006, 07:54
ik heb er nu iets van in de 70 (maar ik ben aan het minderen hoor, ik tegenwoordig nogal hoge hypotheek lasten :D)

Negative K3 fan
8 december 2006, 15:06
bouwer uit engeland vraagt 1600 euro voor een LP met rosewood hals, korina body, maple top AAA flame, trem, en 3 gouden pups.

ook n iet duur eigenlijk!

fred dons
8 december 2006, 15:17
zeker niet, engelsen zijn nooit zo goedkoop

Punt
9 december 2006, 12:38
Fred ik heb een quote voor en SG model binnen van Atlas.
Ik overweeg een Gibson Customshop SG, maar dit Thaise bod is erg verleidelijk moet ik zeggen. Natuurlijk is de gitaar tweedehands niet veel meer waard, maar toch. En ik heb geen idee hoe de kwaliteit zich verhoud tot een Gibson CS.

Hoe bevalt die van jou nu je hem een tijdje hebt als je hem vergelkijkt met een CS Fender?

Orpheo
9 december 2006, 16:44
1050 dollar vooor een les paul met 3 pickups, met mahonnie hals. nu nog weten hoeveel t is met rosewood....

Orpheo
9 december 2006, 18:50
ah lache! ik heb een email gekregen van atlas guitars, en omdat ik fred dons 'ken' (via fred ben ik daar terecht gekomen) willen ze nu wel gaan kijken naar een prijs voor die hals van rosewood :D 1050 dollar tot nu toe, ex de hals, en met AAA flame top. niet slecht! ben heel benieuwd.

Punt
9 december 2006, 20:29
ah lache! ik heb een email gekregen van atlas guitars, en omdat ik fred dons 'ken' (via fred ben ik daar terecht gekomen) willen ze nu wel gaan kijken naar een prijs voor die hals van rosewood :D 1050 dollar tot nu toe, ex de hals, en met AAA flame top. niet slecht! ben heel benieuwd.

Waarom zou je een rosewood (palisander) hals willen?
Bedoel je soms een rosewood fretboard?

Ik ben ook met ze in gesprek, maar het probleem is dat je niet weet wat de kwaliteit van de materialen is.
Het ene stuk "rosewood" is niet hetzelfde als een ander stuk.
Je hebt van iedere houtsoort goede en mindere stukken.

Orpheo
9 december 2006, 20:53
Waarom zou je een rosewood (palisander) hals willen?
Bedoel je soms een rosewood fretboard?

Ik ben ook met ze in gesprek, maar het probleem is dat je niet weet wat de kwaliteit van de materialen is.
Het ene stuk "rosewood" is niet hetzelfde als een ander stuk.
Je hebt van iedere houtsoort goede en mindere stukken.

vanwege de sound. de feel. en ebben toets dan :)

Punt
9 december 2006, 23:12
vanwege de sound. de feel. en ebben toets dan :)

Ok, dus je wilt een Ebony fretboard. Ik hoop dat ze dat daar begrepen hebben :)
Zal ik als ik jou was toch ff checken. Mahogany neck with ebony board.

Orpheo
10 december 2006, 11:21
Ok, dus je wilt een Ebony fretboard. Ik hoop dat ze dat daar begrepen hebben :)
Zal ik als ik jou was toch ff checken. Mahogany neck with ebony board.

zeker. rosewoodHALS en ebben toets heb ik gevraagd, en daar gaan ze nu naar kijken voor me.

Punt
10 december 2006, 13:12
ah, nou snap ik het, sorry :)
waarom denk je dat die LP van 1050 euro beter is dan een Epiphone LP oid?
dat is nl de vraag die mij bezighoud bij m'n zoeken naar een leuke SG.

Orpheo
10 december 2006, 13:26
ah, nou snap ik het, sorry :)
waarom denk je dat die LP van 1050 euro beter is dan een Epiphone LP oid?
dat is nl de vraag die mij bezighoud bij m'n zoeken naar een leuke SG.

weet ik niet. maar ik hoor zo wat fred over die strat zegt, en dan denk ik 'hmm, is het proberen waard!!' en tis rosewood HALS. en dat trekt mij heel erg. tis allicht prettiger die gitaar, dan een zelfgebouwde. die gasten hebben er namelijk meer verstand van dan ik :)

Punt
10 december 2006, 13:32
tis allicht prettiger die gitaar, dan een zelfgebouwde. die gasten hebben er namelijk meer verstand van dan ik :)

Ja allicht beter dan een zelfgebouwde, maar ook beter dan b.v. een LC van 220 euro...

Tristan
10 december 2006, 13:34
Een Indiaas pallisander hals klinkt heel anders dan een mahonie hals met een Indiaas pallisander toets...
Veel meer harmonischen en opener, meer sprankel, ander middengebied en minder zompig laag...
Een ebben toets op een pallisander hals heb ik nog nooit gezien, ik denk dat de klank dan een beetje te fel en te dun gaat worden...
Wil je echt iets bijzonders dan zou je ook voor een Braziliaans pallisander hals kunnen gaan, of een Madagascar pallisander hals, een volledig Pau Ferro hals lijkt mij ook wel wat...
(het zijn maar suggesties)

Orpheo
10 december 2006, 13:42
Een Indiaas pallisander hals klinkt heel anders dan een mahonie hals met een Indiaas pallisander toets...
Veel meer harmonischen en opener, meer sprankel, ander middengebied en minder zompig laag...
Een ebben toets op een pallisander hals heb ik nog nooit gezien, ik denk dat de klank dan een beetje te fel en te dun gaat worden...
Wil je echt iets bijzonders dan zou je ook voor een Braziliaans pallisander hals kunnen gaan, of een Madagascar pallisander hals, een volledig Pau Ferro hals lijkt mij ook wel wat...
(het zijn maar suggesties)

dat doen ze niet. tis rio pallisander wat ze gebruiken. en ik weet hoe rosewoodhals klinkt. ik heb nl al eens een PRS met zo'n hals gehad. hij ging weg, omdat de sound te weinig POWER had. te weinig les paul zeg maar. met een dikkere plak mahonie was dat zo opgelost denk ik, maar ja. das achter de feiten aanfietsen.

wat inderdaad natuurlijk ook kan is rosewood toets., maar ik wil geen braz. pallisander of pau ferro; veel te helder in vergelijking met rio.

Negative K3 fan
10 december 2006, 13:51
uhm goedemorgen, rio en brazilian rosewood is hetzelfde, waar denk je waar de naam Rio vandaan komt???

Tristan
10 december 2006, 14:02
dat doen ze niet. tis rio pallisander wat ze gebruiken. en ik weet hoe rosewoodhals klinkt. ik heb nl al eens een PRS met zo'n hals gehad. hij ging weg, omdat de sound te weinig POWER had. te weinig les paul zeg maar. met een dikkere plak mahonie was dat zo opgelost denk ik, maar ja. das achter de feiten aanfietsen.

wat inderdaad natuurlijk ook kan is rosewood toets., maar ik wil geen braz. pallisander of pau ferro; veel te helder in vergelijking met rio.

Dude, als je dat heldere niet wil begin dan ook niet aan een pallisander hals, zeker geen Braziliaans/Rio/Madagascar pallisander of pau ferro hals en al helemaal niet met een ebben toets...
Just my 2 cents...

@NegK3:
Inderdaad, volgens mij is dat ook vrijwel hetzelfde, tegenwoordig wel tenminste...
Vroeger werden specifieke bomen uitgeselecteerd en dat was dan Rio pallisander, de rest gewoon Braziliaans pallisander, maar tegenwoordig wordt met Rio pallisander en Braziliaans pallisander hetzelfde bedoeld als ik het goed heb...

Orpheo
10 december 2006, 14:32
@ tristan: t geeft een iets helderdere sound, maar dat veel meer heldere van braz. wil ik niet.

trouwens; ik heb 2 lp's met esdoornhals en ebben toets. das echt helderder dan rosewood.

nja, ik kom niet goed uit mijn woroden wat ik zoek qua tone, maar ik weet wel dat t rosewood is, kijkend naar mijn vorige ervaringen ermee.

Tristan
10 december 2006, 14:43
Ja, okee, ik kan je in ieder geval niet meer volgen...
Je wil dus een Indiaas pallisander hals als ik het goed begrijp, maar dan met een ebben toets?
Dan zou ik die ebben toets nog steeds gewoon weglaten en voor een volledig Indiaas pallisander hals gaan...

Orpheo
10 december 2006, 14:49
Ja, okee, ik kan je in ieder geval niet meer volgen...
Je wil dus een Indiaas pallisander hals als ik het goed begrijp, maar dan met een ebben toets?
Dan zou ik die ebben toets nog steeds gewoon weglaten en voor een volledig Indiaas pallisander hals gaan...

het ebben ook alleen voor de looks hoor ;) t word namelijk, eignelijk, ene les paul custom met rosewood hals. simpel gezegd. niet helemaal, maar wel zo ongeveer. en een custom met rosewood toets is zoiets als een tele met emg's.

Tristan
10 december 2006, 15:02
Huh?
Laat je dan die pallisander hals zwartlakken ofzo?
En wordt het nou Indiaas pallisander of niet?
(lijkt me in jouw geval wel wenselijk)

Er is wel een verschil hoor, een Tele met EMG's klinkt i.m.o. vreselijk, maar van een Les Paul Custom met volledig pallisander hals kan ik me voorstellen die 'ie heel mooi gaat klinken...
Wil je dan ook precies dezelfde inlays als gebruikelijk op een Les Paul Custom?
Iets PRS of Nik Huber achtigs zou wel mooi samengaan met een volledig Pallisander hals, dan de kop niet lakken, een mooie maple top met dunne flame erop en in een soort cinnamonburst spuiten, dat lijkt me erg mooi...
Helemaal met van die creme P90's erop en dan zo'n naturel binding a la PRS...
Fuck it man, nu ben ik ook aan het gassen... :seriousf:

Orpheo
10 december 2006, 15:16
Huh?
Laat je dan die pallisander hals zwartlakken ofzo?
En wordt het nou Indiaas pallisander of niet?
(lijkt me in jouw geval wel wenselijk)

Er is wel een verschil hoor, een Tele met EMG's klinkt i.m.o. vreselijk, maar van een Les Paul Custom met volledig pallisander hals kan ik me voorstellen die 'ie heel mooi gaat klinken...
Wil je dan ook precies dezelfde inlays als gebruikelijk op een Les Paul Custom?
Iets PRS of Nik Huber achtigs zou wel mooi samengaan met een volledig Pallisander hals, dan de kop niet lakken, een mooie maple top met dunne flame erop en in een soort cinnamonburst spuiten, dat lijkt me erg mooi...
Helemaal met van die creme P90's erop en dan zo'n naturel binding a la PRS...
Fuck it man, nu ben ik ook aan het gassen... :seriousf:

nee de hals laat ik naturel. en zwart gestained/lakt rosewood spreekt me niet aan.

ja, er komt custominleg op. de kop zal zwart zijn. tis gewoon qua looks een LP custom (maar dan met clearcoat binding ipv die lagen plastiek) en rosewodhals. en 3 gouden elementen.

Tristan
10 december 2006, 15:19
Zwart gestaind pallisander vind ik ook echt afschuwelijk... (kotssmiley)

Orpheo
10 december 2006, 15:22
Zwart gestaind pallisander vind ik ook echt afschuwelijk... (kotssmiley)

mooi, zijn we het daar over eens! :D

Negative K3 fan
10 december 2006, 15:54
nee de hals laat ik naturel. en zwart gestained/lakt rosewood spreekt me niet aan.

ja, er komt custominleg op. de kop zal zwart zijn. tis gewoon qua looks een LP custom (maar dan met clearcoat binding ipv die lagen plastiek) en rosewodhals. en 3 gouden elementen.

Als je michaels posts op het shamray forum een beetje hebt gevolgd heb je daarin kunnen lezen dat vrijwel al het ebbenhout wat je tegenwoordig als toets op gitaren tegenkomt ook gestained is... met dat in het achterhoofd is een gestainede rosewood toets niet eens zo'n slecht idee.

Tristan
10 december 2006, 16:02
Overdrijven is ook een vak hoor, dat gebeurt veel bij de oosterse en goedkopere gitaren, dat klopt, maar dan is het meestal zelfs geen pallisander wat er onder laklaag verborgen zit...
Ebben kan je herkennen aan de dichte structuur (met weinig nerf) van het hout, zwart gelakt of gestained pallisander ziet er heel anders uit (erg lelijk) en hoe moeten ze dan in godsnaam het zo lakken of stainen dat het lijkt alsof er een ebben toets op de pallisander hals zit?
Lijkt mij een beetje te veel gevraagd...

Negative K3 fan
10 december 2006, 16:12
ik bedoelde dat ze ebbenhout vrijwel altijd stainen om het echt zwart te maken, het meeste ebbenhout is vaak nog vrij bruin van zichzelf en niet egaal zwart...

maar ik geloof je op je woord, ik kan me namelijk niet herinneren dat ik ooit op een gestained rosewood fretboard heb gelet.

Tristan
10 december 2006, 16:17
Oh ja, dat schijnt inderdaad zo te zijn ja, geen idee eigenlijk...
Het beste ebbenhout schijnt ook juist niet volledig zwart te zijn, maar behoorlijk afstekende oranje strepen te hebben (heb ik ook maar van horen zeggen hoor, ik weet het niet zeker)...

Negative K3 fan
10 december 2006, 16:25
het beste is natuurlijk erg relatief :)

Tristan
10 december 2006, 16:44
Ja, dat is ook, maar ik dacht dat dat in ieder geval het hardste was en het meest stabiel...

Negative K3 fan
10 december 2006, 16:48
als je iets hards wil, dan moet je een toets van RVS nemen

wil je iets stabiels, dan moet je een stuk keramiek ofzo gebruiken :)

het beste is relatief.

Tristan
10 december 2006, 16:54
Jaja, ik had het ook maar van horen zeggen, geen idee of het echt stabieler en/of harder is en of het lekker(der) klinkt...
Ach ja, geen boeiend verhaal verder... 8-)

G.G.
11 december 2006, 00:14
Orpheo, een paar dingen snap ik niet.

Uit veel van je posts (niet alleen dit topic) krijg ik het idee dat je een behoorlijk Pietje Precies bent qua sound, en daar is niets mis mee.

Nu wil je een gitaar laten bouwen aan de andere kant van de wereld bij mensen waar het dus moeilijk is zelf de materialen te zien, voelen en horen (lekker kloppen op stukken hout etc). Ook praat je over combinaties die zo onconventioneel zijn (super hoor, ben zelf met een mahonie body, merbau top, beuken hals en wenge stukken bezig, geweldig al die vreemde soorten hout). Maar hoe kan je de klank voorspellen bij zulke combinaties. Je kan niet ff naar Feedback fietsen en een soort gelijke gitaar testen om te horen, voelen wat je te wachten staat.

Waarom speel je niet iets meer op safe en kijk je naar een gitaar die je lekker vind klinken, en kijk dan of je het model enigszins kan aanpassen naar jouw wensen (LP).

Als ik alle 16 pagina's lees lijkt het wel alsof klank ondergeschikt is aan de looks die je voor ogen hebt of aan bepaalde houtsoorten die je koste wat het kost in de gotaar wilt hebben.

Ik kan er helemaal naast zitten. Dan heb ik niets gezegd :cooler:

Orpheo
11 december 2006, 00:23
Orpheo, een paar dingen snap ik niet.

Uit veel van je posts (niet alleen dit topic) krijg ik het idee dat je een behoorlijk Pietje Precies bent qua sound, en daar is niets mis mee.

Nu wil je een gitaar laten bouwen aan de andere kant van de wereld bij mensen waar het dus moeilijk is zelf de materialen te zien, voelen en horen (lekker kloppen op stukken hout etc). Ook praat je over combinaties die zo onconventioneel zijn (super hoor, ben zelf met een mahonie body, merbau top, beuken hals en wenge stukken bezig, geweldig al die vreemde soorten hout). Maar hoe kan je de klank voorspellen bij zulke combinaties. Je kan niet ff naar Feedback fietsen en een soort gelijke gitaar testen om te horen, voelen wat je te wachten staat.

Waarom speel je niet iets meer op safe en kijk je naar een gitaar die je lekker vind klinken, en kijk dan of je het model enigszins kan aanpassen naar jouw wensen (LP).

Als ik alle 16 pagina's lees lijkt het wel alsof klank ondergeschikt is aan de looks die je voor ogen hebt of aan bepaalde houtsoorten die je koste wat het kost in de gotaar wilt hebben.

Ik kan er helemaal naast zitten. Dan heb ik niets gezegd :cooler:

nee je hebt helemaal gelijk. maar ik weet al hoe een mccarty met rosewood hals klinkt. en ik weet ook wat daar mis mee was en hoe dat op te lossen is; meer mahonie!

looks is belangrijk, maar niet superbelangrijk, maar omdat ik toch 'zo lekker bezig ben' mag t. ik weet ook hoe ebben uitpakt op n gitaar met een hals die redelijk helder doch warm klinkt, dus dat is ook ok. het is allicht een gok, absoluut, maar als het positief uitpakt, MOOI! pakt t minder goed uit; boeiend. lak ik 'm dekkend zwart, witte bullseye erop, emg's, en ik ben ook blij. het is ook zo dat deze toko zo goedkoop is, anders had ik het nooit overwogen, om eerlijk te zijn.

zoals je wellicht ook van mij wel weet maakt geld mij niet superveel uit. ik geef grif 600 euro uit aan elementen die eigenlijk, onbekend zijn, en die nog niet de tand des tijds doorstaan hebben, of 1000 euro voro een japanse gitaar om 'm aan stukken te slaan na een paar maanden :P ik wil alleen maar hiermee zeggen: als een uitgave mij weer iets leert, en me dichter bij mijn tone brengt (of mijn tone verder uitdiept) is dat alleen maar mooi meegenomen.

ik bedenk me ineens; de zoektocht naar amps is voor mij al afgelopen. was wel even schrikken, die realisatie. ik speel op heel veel amps waar ik gek op ben, maar at the end of the day kom ik uit op mn jcm800 en in mindere mate, de cmw.

Negative K3 fan
11 december 2006, 00:25
oeiiii....

9 10 11

G.G.
11 december 2006, 00:31
nee je hebt helemaal gelijk. maar ik weet al hoe een mccarty met rosewood hals klinkt. en ik weet ook wat daar mis mee was en hoe dat op te lossen is; meer mahonie!

looks is belangrijk, maar niet superbelangrijk, maar omdat ik toch 'zo lekker bezig ben' mag t. ik weet ook hoe ebben uitpakt op n gitaar met een hals die redelijk helder doch warm klinkt, dus dat is ook ok. het is allicht een gok, absoluut, maar als het positief uitpakt, MOOI! pakt t minder goed uit; boeiend. lak ik 'm dekkend zwart, witte bullseye erop, emg's, en ik ben ook blij. het is ook zo dat deze toko zo goedkoop is, anders had ik het nooit overwogen, om eerlijk te zijn.

zoals je wellicht ook van mij wel weet maakt geld mij niet superveel uit. ik geef grif 600 euro uit aan elementen die eigenlijk, onbekend zijn, en die nog niet de tand des tijds doorstaan hebben, of 1000 euro voro een japanse gitaar om 'm aan stukken te slaan na een paar maanden :P ik wil alleen maar hiermee zeggen: als een uitgave mij weer iets leert, en me dichter bij mijn tone brengt (of mijn tone verder uitdiept) is dat alleen maar mooi meegenomen.

ik bedenk me ineens; de zoektocht naar amps is voor mij al afgelopen. was wel even schrikken, die realisatie. ik speel op heel veel amps waar ik gek op ben, maar at the end of the day kom ik uit op mn jcm800 en in mindere mate, de cmw.

duidelijk verhaal, persoonlijk vind ik het geen bedragen om "gokjes" mee te wagen, met name omdat de verkoopwaarde totaal ruk zal zijn. Maar als jij het er voor over hebt, vooral doen en uitgebreid je bevindingen posten. Leuk om van te leren

Orpheo
11 december 2006, 00:33
duidelijk verhaal, persoonlijk vind ik het geen bedragen om "gokjes" mee te wagen, met name omdat de verkoopwaarde totaal ruk zal zijn. Maar als jij het er voor over hebt, vooral doen en uitgebreid je bevindingen posten. Leuk om van te leren
is waar. maar ja, ik ben ook zo iemand die 1000 euro een schijntje vind, en pas bij 3000 euro denkt 'hmm, dit is wel een beetje duur nu!". wellicht ook omdat ik gewoon heel veel per maand krijg (financieel gezien) en weinig vaste lasten heb. 90 euro zorgverzekering. thats it. en daar staat tegenover een slordige 900 euro inkomsten, als niet meer (fooi).

G.G.
11 december 2006, 00:41
is waar. maar ja, ik ben ook zo iemand die 1000 euro een schijntje vind, en pas bij 3000 euro denkt 'hmm, dit is wel een beetje duur nu!". wellicht ook omdat ik gewoon heel veel per maand krijg (financieel gezien) en weinig vaste lasten heb. 90 euro zorgverzekering. thats it. en daar staat tegenover een slordige 900 euro inkomsten, als niet meer (fooi).

Aha, thuiswonende student, met een bijbaan (zwart), geen colleges volgen en een uitwonende beurs vangen. 5 fictieve kinderen in de kinderbijslag en een wezenpensioen terwijl je bij je ouders woont.

Lang leve de eeuwige student.

Orpheo
11 december 2006, 00:59
Aha, thuiswonende student, met een bijbaan (zwart), geen colleges volgen en een uitwonende beurs vangen. 5 fictieve kinderen in de kinderbijslag en een wezenpensioen terwijl je bij je ouders woont.

Lang leve de eeuwige student.

:sneaky: ik volg al mijn colleges, ik heb een baan, maar ik betaal netjes belasting, en ik fraudeer niet. en ja; ik woon thuis. iets mis mee? ;)

Luke-wannabe
11 december 2006, 06:44
Aha, thuiswonende student, met een bijbaan (zwart), geen colleges volgen en een uitwonende beurs vangen. 5 fictieve kinderen in de kinderbijslag en een wezenpensioen terwijl je bij je ouders woont.

Lang leve de eeuwige student.
Nou nou. Kan ook wel een beetje rustig. Wat is er mis met thuis wonen?
Het is veel gezelliger. Ik woon ook gewoon thuis. Kan mij het verrotten dat ik elke dag 3 uur reis.
Beetje temperen kan wel :)

fred dons
11 december 2006, 08:12
ik woon ook thuis trouwens ;) maar nu weer even terug naar Atlas

het hout wat gebruikt wordt is van een super kwaliteit en zij bestellen dat bij de zelfde leveranciers als ik zelf mijn hout koop (o/a curlymaple.com)
dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
het ebben van de toets is ongegestaint maar wel volledig zwart, het wordt steeds moeilijker om aan pikzwart ebben te komen maar het is nog wel mogelijk (onlangs bij Mattia nog een hele partij gekocht)
Overigens heb ik zelf niets tegen gestreept ebben, ik heb wat macassar ebben toetsen en die hebben zwarte strepen op een bruine achtergrond en dat ziet er erg mooi uit

ik heb de Atlas van het weekend vergeleken met een Anderson en een Suhr (daar heeft tie toch het meest van weg) en hoewel er duidelijke verschillen zijn (dikkere nek, andere electronica) doet hij qua afwerking niet voor beide merken onder, qua geluid is het misschien nog wel moeilijker te vergelijken omdat de Anderson en de Suhr allebei een floyd hebben en beiden een single coil in het midden maar als ik alleen naar de buitenste pickupstanden keek (humbuckers) gaat de atlas meer richting Suhr dan Anderson, de Anderson klinkt meer "open" de Atlas meer gefocussed (beetje meer hifi)
Omdat de Atlas een mahonie body heeft klinkt hij minder strat in de tussenstanden (ligt waarschijnlijk ook wel aan het ontbreken van de single coil in het midden) maar in de volledige humbucking standen komt hij gewoon het meest tot zijn recht, een mooie complexe toon, dwz een toon die "normaal" begint maar daarna op bepaalde posities op de neck zo mooi overgaat in een hogere noot.

kortom ik ben nog steeds blij :D

G.G.
11 december 2006, 11:10
Nou nou. Kan ook wel een beetje rustig.

blablablablabl

Beetje temperen kan wel :)

Als je goed leest zie je dat Orpheo en ik helemaal op een lijn zitten (uiteindelijk). Orpheo ziet mijn quote ook als een geintje en gaat er normaal op in. Dus chill!!!


maar nu weer even terug naar Atlas


Helemaal gelijk Fred, sorry



ik heb de Atlas van het weekend vergeleken met een Anderson en een Suhr (daar heeft tie toch het meest van weg) en hoewel er duidelijke verschillen zijn (dikkere nek, andere electronica) doet hij qua afwerking niet voor beide merken onder, qua geluid is het misschien nog wel moeilijker te vergelijken omdat de Anderson en de Suhr allebei een floyd hebben en beiden een single coil in het midden maar als ik alleen naar de buitenste pickupstanden keek (humbuckers) gaat de atlas meer richting Suhr dan Anderson, de Anderson klinkt meer "open" de Atlas meer gefocussed (beetje meer hifi)
Omdat de Atlas een mahonie body heeft klinkt hij minder strat in de tussenstanden (ligt waarschijnlijk ook wel aan het ontbreken van de single coil in het midden) maar in de volledige humbucking standen komt hij gewoon het meest tot zijn recht, een mooie complexe toon, dwz een toon die "normaal" begint maar daarna op bepaalde posities op de neck zo mooi overgaat in een hogere noot.

kortom ik ben nog steeds blij :D

Zoiets zou met 3 sc's (in een traditionele stratvorm) mijn grote droom zijn.

Fred, hoe heb jij de tussentijdse contacten ervaren. Heb je het idee gehad dat je steeds ruimte had om het bij te sturen? Heb namelijk zelf bij bouw altijd het idee dat ik steeds naarmate het proces vorderd hele kleine beslissingen wijzig omdat ik iets net iets mooier vind en dat zie je alleen tijdens het proces.

Anders Destium
11 december 2006, 11:25
Echt een prachtige gitaar, gefeliciteerd!

Ik denk dat er naar aanleiding van jouw foto's en jubelrecensies wel wat extra verkeer zal gaan ontstaan ;) De wachttijden zullen dan ook wel gaan oplopen binnenkort!

fred dons
11 december 2006, 11:36
ja er was ruimte om te sturen, mijn oorspronkelijke opdracht aan atlas was een amberkleurige gitaar en omdat de paint 1 van de laatste dingen is die ze doen was dat iets dat ik op het alllerlaatste moment kon aanpassen terwijl de body en neck als klaar was.

tijdens de bouw kreeg ik nog steeds foto's toegestuurd van andere gitaren die net af waren en hierdoor ging ik dus over de kleur twijfelen

Het enige punt wat roet in het eten kan gaan gooien is het tijdbestek, die van Robostrat (prs santana type ) was dus in een paar weken al klaar en als je dan nog twijfelt :D

almarvk
11 december 2006, 12:00
Tjah, wat dat betreft kan je het beter bij Shamray laten bouwen ;)

Ik ga kijken of ik in januari genoeg geld heb ervoor. Ik hoop dat het gaat lukken, want ik loop nog steeds flink te gassen!

Kim Wilson
11 december 2006, 12:27
... Ik hoop dat het gaat lukken, want ik loop nog steeds flink te gassen!
Ik hoop het ook! Ik kan het hier ruiken! :o

almarvk
11 december 2006, 12:32
Ik hoop het ook! Ik kan het hier ruiken! :o

De deur zit dicht, dus dat gaat lastig...

Ik zie net dat ik nog van 4 maanden reiskosten vergoeding krijg. Dat kan mooi in bij het budget :)

Kim Wilson
11 december 2006, 12:34
Nee hoor, ik ruik het echt!! Zelfs hier in Lelystad! :o

robostrat
11 december 2006, 13:08
Fred, hoe heb jij de tussentijdse contacten ervaren. Heb je het idee gehad dat je steeds ruimte had om het bij te sturen? Heb namelijk zelf bij bouw altijd het idee dat ik steeds naarmate het proces vorderd hele kleine beslissingen wijzig omdat ik iets net iets mooier vind en dat zie je alleen tijdens het proces.

kan niet anders zeggen dan dat de communicatie ook tussentijds
gewoon super is !! het was in ieder geval ver boven mijn verwachting !!

De gitaar die ik heb besteld wilde ik zelf bouwen........ maar voor dat geld kreeg ik waarschijnlijk niet die kwaliteit en kon ik waarschijnlijk niet eens de onderdelen kopen .......

hij is al door de douane dus kan van de week :jam:

owja, de 21 j.l. besteld :cooler:

fred dons
11 december 2006, 14:05
het is gewoon asociaal snel zoals ze die van jou gemaakt hebben, beloven ze 6 weken doen ze er zo'n 2 weken over, schande !! ;)

Orpheo
11 december 2006, 14:13
ik kan niet wachten tot ik 't geld heb voor atlas guitars, en ik kan niet wachten tot de email in mijn inbox valt met de definitie prijsquote.

almarvk
11 december 2006, 14:41
Ik kan ook niet wachten op het geld. Jammer genoeg krijg ik pas het daadwerkelijke geld eind januari, maar toch nog ff doorsparen en dan bestellen!

artnaz
11 december 2006, 14:47
Ben zeer benieuwd naar prijsquote. Helaas heb ik bijna een week lang nog niets gehoord...

Maarja, ik heb het geld toch niet:D.

Negative K3 fan
11 december 2006, 15:51
Fred, hoe heb jij de tussentijdse contacten ervaren. Heb je het idee gehad dat je steeds ruimte had om het bij te sturen? Heb namelijk zelf bij bouw altijd het idee dat ik steeds naarmate het proces vorderd hele kleine beslissingen wijzig omdat ik iets net iets mooier vind en dat zie je alleen tijdens het proces.

haha dit is heel herkenbaar, bij mijn shamray heb ik in de lange tussentijd ook nog erg veel veranderd, je ziet toch altijd net dingetjes over het hoofd...

fred dons
11 december 2006, 15:53
hou op schei uit, ik wilde eigenlijk toen hij al klaar was toch liever een maple nek maar dat wordt nu maar voor de volgende bestelling gebruikt

robostrat
11 december 2006, 16:23
hou op schei uit, ik wilde eigenlijk toen hij al klaar was toch liever een maple nek maar dat wordt nu maar voor de volgende bestelling gebruikt

achja, wilde eigenlijk de kleur nog veranderen maar ja,
toen was hij al klaar :???:

owja, is wellicht ook handig om te vermelden dat ze geen exacte prs copieen meer maken :stop:

robostrat
11 december 2006, 16:34
godnodesjuh, zie ik net dat ze al aan de deur zijn geweest :eek: :eek:

mmmm, hopelijk kan ik m vanavond dan alsnog ophalen :???: :cheerup:

fred dons
11 december 2006, 16:45
das balen, ik was zo blij dat er bij mij wel iemand thuis was

heb je al gekeken waar een eventueel afhaalcentrum is (en nee niet de lokale chinees :D )

robostrat
11 december 2006, 16:51
heb je al gekeken waar een eventueel afhaalcentrum is (en nee niet de lokale chinees )

Oooow, je bedoeld de Thai :D tsja even de yellow pages raadplegen

maargoed alle stokheid op een gekkie , zitten bij mij om de hoek
dusss nog ff ies geduld

BLOK182
11 december 2006, 17:29
Ben erg benieuwd naar je bevindingen! Ben toch wel liefhebber van mooie PRS'en, alleen de Santana's zijn echt grafduur. Bijna een Santana III gehad, is me net voor de neus weggekaapt! Zou gaaf zijn als zo'n Atlas in de buurt zou komen qua feel en kwaliteit:-)

Tristan
11 december 2006, 18:30
Hmm, als die Atlas Superstrat achtige modellen richting Suhr gaan dan zullen de PRS achtige modellen wel richting PRS gaan denk ik, die hebben ook dezelfde gefocuste sound, Nik Hubers klinken mijns inziens over het algemeen opener evenals Tom Andersons...
Een uitzondering zijn de PRS gitaren met pallisander hals, die klinken mijns inziens over het algemeen weer wat opener dan de gewone PRS'en...

BLOK182
11 december 2006, 19:18
Ik ben vooral benieuwd naar de feel. Of je van zo'n Atlas ook die feel van 'topgitaar' hebt, dat je echt wat in handen hebt. Zo maakt Fame, van Musicstore, ook leuke PRS-modellen, zeker goed voor het geld, de duurste lopen tegen de 1100 euro ofzo. Zeker bang voor je bucks, maar je hebt gewoon de feel van 'wel-goed-maar-niet-HET', dat is jammer.

Tristan
11 december 2006, 22:13
Hmm, dat idee heb ik bij die Atlas gitaren niet hoor, het ziet er echt highend uit en totaal niet smaakloos, maar dat is wel een voordeel van het laten bouwen van een gitaar, de toekomstige eigenaar bepaalt hoe de gitaar eruit gaat zien, smaakvol of smaakloos... :D

BLOK182
11 december 2006, 22:15
Ja de foto's voor zover zijn echt fantastisch, en ook al een goede comment! Volgende week dinsdag vertrek ik richting Thailand, en hoop ze dan in real life te kunnen zien/proberen!

robostrat
11 december 2006, 23:32
tada........,

allereerst Fred, ik leen je touwtje maar even ga er geen nieuwe voor openen
en uiteraard bedankt, want jij hebt dit vuurtje aangewakkert :cooler:

Hehe na lang wachten ( 3 weken uit en thuis ) heb ik m'n nieuwe custom
speeltje opgehaald woow dit is nog sneller dan het licht gegaan !(inclusief bouwen) vrijdag verstuurd vandaag in huis :cheerup:
netjes en goed verpakt. nou ik kan julie vertellen dat ik een custom neck ca. 7 weken geleden in america besteld heb en daar moeten ze nog aan beginnen geloof ik ........

enfin, de eerste indruk is gewoon geweldig nette koffer en de inhoud overtreft je stoutste verwachting ik heb er in ieder geval geen spijt van!
ben ook de trotse bezitter van een prs artist III en deze doet er niet voor onder.
ben uiteraard ook nog even in het oefenkot ( lees kantoor ) geweest, tsja wat moet ik er van zeggen tuurlijk moet je ff wennen, dit is echt totaal iets anders dan wat ik al heb strat/tele/prs zeker qua neck/feel, en wat een sustain........ dus wat dat betreft een goede aanvulling....
vooralsnog ben ik echt overdonderd door de fa Atlas qua snelheid /kwaliteit/geluid, moet natuurlijk nog verder testen!

@ fred wanneer gaan we ff :jam:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=FFCV7G8B

fred dons
12 december 2006, 07:32
hij ziet er prachtig uit Robo !!!
ik zou van het weekend wel tijd hebben om hem eens uit te proberen, your place or mine ? (pm maar)

Luke-wannabe
12 december 2006, 07:39
Wow very nice!

robostrat
12 december 2006, 11:53
Fred, je hebt een pm 'etje

kiem
12 december 2006, 11:57
jeuses dat hebben ze mooi gemaakt :o

Orpheo
12 december 2006, 14:17
jeuses dat hebben ze mooi gemaakt :o

nu maar hopen dat t niet is als een stagg; gaaf van veraf, klote van dichtbij :)

Punt
12 december 2006, 22:20
argh dit wordt lastig:
Een Gibson CS VOS SG of een Atlas SG voor minder dan de helft van de prijs....

Squier4ever
12 december 2006, 22:45
Gibson natuurlijk :D

BLOK182
12 december 2006, 23:10
Tja....bij een model als een SG, Les Paul of strat zou ik toch voor 'the real thing' gaan. Geeft je toch die echte feel.

Orpheo
12 december 2006, 23:12
Tja....bij een model als een SG, Les Paul of strat zou ik toch voor 'the real thing' gaan. Geeft je toch die echte feel.

raar maar waar; agreed. ik heb ook besloten toch te gaan voor fender en gibson.

BLOK182
12 december 2006, 23:24
Onder het motto " mooie gitaar met allerlei soorten hout en een vrij 'merkloos' model" zou ik voor een bouwer kunnen gaan, bij een zeeeeeer typerende gitaar echter niet. Al bouwt vd haar de mooiste strat, ik zou dan liever een fender hebben.

Squier4ever
12 december 2006, 23:31
raar maar waar; agreed. ik heb ook besloten toch te gaan voor fender en gibson.

toch niet je uberveelzijdige les paul?
jammer, was wel benieuwd naar het resultaat:D
kijk anders voor een kramer ofzo als je een lijpe veelzijdige plank wilt.

Orpheo
12 december 2006, 23:48
toch niet je uberveelzijdige les paul?
jammer, was wel benieuwd naar het resultaat:D
kijk anders voor een kramer ofzo als je een lijpe veelzijdige plank wilt.

ach, ik word al zeeziek met 2 driewegjes en een mastertone en mastervolume :P dus dat idee was t zeker niet.

en ik heb teveel gas voor tele's en strats :chicken: (voor de tele en strat: 1tje rosewood toets, 1tje esdoorn). dat moet eerst :)

BLOK182
12 december 2006, 23:51
Hahaha jij bent ook echt een ramp he:p Hopelijk is geen een fabrikant zo stom jouw een signaturemodel aan te bieden, dat kost ze de kop:p

Squier4ever
12 december 2006, 23:56
idd met zijn snel wisselende smaak en ideeën over gitaren hehe....
anyway hoe lang denk je die tele en die strat te gaan houden :D:D

Orpheo
12 december 2006, 23:58
hahah of ze maken er juist een hoop! :D net als zakk wylde bij gibson :P


nou kijk. ik heb niks tegen strats, en de reden dat ik mn vorige strat wegdeed was niet de tone, die was top. maar ik kreeg immens veel pijn aan mn frethand van t spelen. en tele's..... daar heb ik al een hele tijd een zwak voor.


daarnaast; vergeet niet; ik ben niet alleen maar speler, maar ook verzamelaar, ala fred dons ;) mijn collectie is nog niet ZO groot, maar dat komt ghehe

Luke-wannabe
12 december 2006, 23:59
ach, ik word al zeeziek met 2 driewegjes en een mastertone en mastervolume :P dus dat idee was t zeker niet.

en ik heb teveel gas voor tele's en strats :chicken: (voor de tele en strat: 1tje rosewood toets, 1tje esdoorn). dat moet eerst :)
What The Fuck :D

Orpheo
12 december 2006, 23:59
idd met zijn snel wisselende smaak en ideeën over gitaren hehe....
anyway hoe lang denk je die tele en die strat te gaan houden :D:D

nou ja. ik weet dat ze toh wel een keer terug komen als ik ze verkoop, dus waarom niet gewoon HOUDEN?:D

ik heb 4 gibsons; ik wil nu 4 fenders. leuk toch?

Squier4ever
13 december 2006, 00:03
ja erg leuk maar voor hoe lang :D
nee ff no kidding: doe vooral wat je niet laten kan en als ik een gitaar van je moet adopteren, omdat pappie hem niet meer kan handlen moet je PM-men :D

Orpheo
13 december 2006, 00:09
ja erg leuk maar voor hoe lang :D
nee ff no kidding: doe vooral wat je niet laten kan en als ik een gitaar van je moet adopteren, omdat pappie hem niet meer kan handlen moet je PM-men :D

don't get your hopes up;) ik ben de fase van "METAL METAL METAL''onderhand wel een beetje ontgroeid, en voor rockabilly of bepaalde soorten blues zijn mijn les pauls totaal ONgeschikt.

en de sound van frusciante (soms) en gary moore (zie: youtube, red house) is gewoon TE lekker om geen strat te nemen. eentje met rosewood hals ;)

waarom ik eentje met maple hals wil, is puur nostalgie. i kheb ooit mijn strat verkocht aan ganjaman, en ik heb daar tot de dag van vandaag spijt van als HAREN op mijn hoofd. kortom: zoeentje moet terug.

waarom ik een Gretsch wil spreekt DENK ik voor zich...

Luke-wannabe
13 december 2006, 00:12
frusciante
WOOHOOOO!!!!!!!

BLOK182
13 december 2006, 00:13
Ik ben dus ook al maanden aan het gassen op een strat. Vorige week bij Feedback een berg strat in handen gehad, en zolang het geen strat is met een ontzettend dikke knuppelnek, dan wordt et em niet. Gelukkig heeft Gibson nog vanalles in de productrange:-) Maar ik denk dat mensen wel terecht een punt maken, misschien is het gewoon wat verstandiger wat relaxter aan te doen en soms wat meer na te denken, dan constant vanalles lopen te verkondigen en dan na korte tijd weer heel wat anders verkondigen, etc etc.

Orpheo
13 december 2006, 00:16
WOOHOOOO!!!!!!!

ja echt. ik kijk vaak naar een paar clipjes van die kerel. een les is dat van 'm ofzo. klinkt ongelooflijk lekker

@ squier: agreed. t moet dik zijn. maar een honkbalknuppel..tja. lekker hoor, maar soms is TE dik ook niet lekker. ik heb zitten denken aan warmoth strat, maar ik wil gewoon dat fender logo erop.

de hals van de classic 50ies van fender is overigens PRECIES goed voor een strat. althans, die ik toen had. dik genoeg, maar niet TE dik. lekker handje vol. AARGGGH ik had 'm NOOIT weg moeten doen. NOOIT. dom. dom. ik speelde toendertijd meer op de strat dan op mn LP custom die ik toen had. zegt genoeg denk ik zo....die pups ook. precies wat ik wilde. nja jammer. dikke shit. ik kom er nog wel eens zoeen tegen.


even over tele's; ik heb vandaag die lite ash korean gezet naast de USA standard. waarom vond ik die USA zo kaal en doods,en die korean zo levendig, agressief, scherp, dik, en briljant? ikkeniesnappe.

Luke-wannabe
13 december 2006, 00:34
ja echt. ik kijk vaak naar een paar clipjes van die kerel. een les is dat van 'm ofzo. klinkt ongelooflijk lekker

@ squier: agreed. t moet dik zijn. maar een honkbalknuppel..tja. lekker hoor, maar soms is TE dik ook niet lekker. ik heb zitten denken aan warmoth strat, maar ik wil gewoon dat fender logo erop.

de hals van de classic 50ies van fender is overigens PRECIES goed voor een strat. althans, die ik toen had. dik genoeg, maar niet TE dik. lekker handje vol. AARGGGH ik had 'm NOOIT weg moeten doen. NOOIT. dom. dom. ik speelde toendertijd meer op de strat dan op mn LP custom die ik toen had. zegt genoeg denk ik zo....die pups ook. precies wat ik wilde. nja jammer. dikke shit. ik kom er nog wel eens zoeen tegen.


even over tele's; ik heb vandaag die lite ash korean gezet naast de USA standard. waarom vond ik die USA zo kaal en doods,en die korean zo levendig, agressief, scherp, dik, en briljant? ikkeniesnappe.
Wowoohhoo ik vind die Usa standards ook niks..
Ik heb ook een 50 ri. Lekker dikke neck!

Orpheo
13 december 2006, 00:37
Wowoohhoo ik vind die Usa standards ook niks..
Ik heb ook een 50 ri. Lekker dikke neck!

dude.... oppassen: straks worden we het ECHT met elkaar eens! :o ga jij je kapot kopen aan les puals, en ik aan fenders!

Luke-wannabe
13 december 2006, 00:39
Ahahaha. Waarom denk je dan dat ik al die tijd loop te zeggen:

Fender Japan Rocks!

gerrekat
13 december 2006, 08:30
Ik ben dus ook al maanden aan het gassen op een strat. Vorige week bij Feedback een berg strat in handen gehad, en zolang het geen strat is met een ontzettend dikke knuppelnek, dan wordt et em niet. Gelukkig heeft Gibson nog vanalles in de productrange:-) Maar ik denk dat mensen wel terecht een punt maken, misschien is het gewoon wat verstandiger wat relaxter aan te doen en soms wat meer na te denken, dan constant vanalles lopen te verkondigen en dan na korte tijd weer heel wat anders verkondigen, etc etc.

Je kan beter constant iets verkondigen ;-)

Tristan
13 december 2006, 11:51
Die American Standard Tele's vind ik ook compleet ruk...
Dan kan je mijns inziens veel beter een '52 American Vintage Tele kopen, betere pickups, betere resonantie, een veel betere gitaar...
De stap daarbovenop is een Custom Shop No'Caster, die zijn echt waanzinnig, nog betere pickups, nog meer ballen, helemaal te gek...
Zo eentje wordt absoluut mijn volgende gitaar...

Wat betreft Strats vind ik de '56 Reissue Custom Shop (met elzen body en maple neck) de absolute top...
De '62 Reissue Custom Shops klinken ietsje dichtgesmeerder, minder ballen, wat moderner, maar die zijn ook erg goed...

Orpheo
13 december 2006, 12:18
Die American Standard Tele's vind ik ook compleet ruk...
Dan kan je mijns inziens veel beter een '52 American Vintage Tele kopen, betere pickups, betere resonantie, een veel betere gitaar...
De stap daarbovenop is een Custom Shop No'Caster, die zijn echt waanzinnig, nog betere pickups, nog meer ballen, helemaal te gek...
Zo eentje wordt absoluut mijn volgende gitaar...

Wat betreft Strats vind ik de '56 Reissue Custom Shop (met elzen body en maple neck) de absolute top...
De '62 Reissue Custom Shops klinken ietsje dichtgesmeerder, minder ballen, wat moderner, maar die zijn ook erg goed...
grappig; die had ik ook bespeeld, en ik vond die 52er pas klote. echt klote. heel dun, iel. totaal geen kloten.

Tristan
13 december 2006, 12:44
Hmm, dat moet dan wel een hele slechte geweest zijn...
Tsja, sommige zijn inderdaad akoestisch nog wel een beetje teruggetrokken, te netjes, maar versterkt is de klank zowiezo veel beter, want de pickups zijn echt 100 keer beter, bovendien klinken die American Standard Tele's als een soort foute Strat, heel erg dun en hebben minder kloten dan de '52 Vintage Tele's die ik geprobeerd heb...
Een customshop No'Caster is onverslaanbaar wat betreft ballen en aangezien je toch geld genoeg hebt zou ik als ik jou was voor zo eentje gaan, als je haar dan ooit een keer weer kwijt wil dan krijg je er ook nog een goede prijs voor terug, maar zo'n gitaar doe je niet meer weg, die dingen zijn echt gruwelijk vet...

Orpheo
13 december 2006, 13:20
Hmm, dat moet dan wel een hele slechte geweest zijn...
Tsja, sommige zijn inderdaad akoestisch nog wel een beetje teruggetrokken, te netjes, maar versterkt is de klank zowiezo veel beter, want de pickups zijn echt 100 keer beter, bovendien klinken die American Standard Tele's als een soort foute Strat, heel erg dun en hebben minder kloten dan de '52 Vintage Tele's die ik geprobeerd heb...
Een customshop No'Caster is onverslaanbaar wat betreft ballen en aangezien je toch geld genoeg hebt zou ik als ik jou was voor zo eentje gaan, als je haar dan ooit een keer weer kwijt wil dan krijg je er ook nog een goede prijs voor terug, maar zo'n gitaar doe je niet meer weg, die dingen zijn echt gruwelijk vet...
ik had 'm ook versterkt bespeeld, en ik vond 'm drie keer niks. en ik heb later nog eens een '52 getest, en idem dito. tis 't model ofzo? ik weet niet. ik vond er geen bal aan in ieder geval.

en tja, ik heb genoeg centen, maar ik ga niet meer dan 1000 euro neerleggen voor een fender. dat is fender imo niet waard.

BLOK182
13 december 2006, 13:23
Ik heb laatst nog zo'n 50s strat vastgehad (in fiesta red), erg leuk ding, nekprofiel ging al de goeie kant op maar nog steeds te weinig hout. Denk dat het de combinatie dun en smal is waarom ik mijn hand niet lekker kwijt kan. Verder prima gitaartje, klonk lekker!

Dirkdewaard
13 december 2006, 13:29
Ik heb 3 52ers teles gehad, 1 ervan klonk echt super, de andere niet echt.
De 2 slechte klonken nog 4 x zo goed als mijn JV tele die ik op dat moment had. Het verschilt heel erg per tele, net als het gewicht.
Van een 52er moet je houden denk ik. Dun en fel, puur clean, country.

slechts mijn mening

Orpheo
13 december 2006, 13:42
Ik heb 3 52ers teles gehad, 1 ervan klonk echt super, de andere niet echt.
De 2 slechte klonken nog 4 x zo goed als mijn JV tele die ik op dat moment had. Het verschilt heel erg per tele, net als het gewicht.
Van een 52er moet je houden denk ik. Dun en fel, puur clean, country.

slechts mijn mening

als dat echt een '52 tele is, dan is dat niet voor mij. dun en fel, puur clean. geef mij maar de tone van page van de 1e plaat van led zep. dat is voor mij DE tele sound.

Dirkdewaard
13 december 2006, 13:50
Ik denk dat er een verschil is tussen een echte oude en de tele's van nu.

Maar wat Page's tele zo goed maakte was Page himself. Page was geniaal in de studio. Hij kon elke tele laten klinken als een Les Paul en andersom. Hij kon een 5 watt versterkertje laten klinken als een 200 watt plexi.
De man was een studio genie.

Voor mij is dat geen echte tele sound. Dan denk ik meer aan de Twang van country muziek. Maar een tele kan als een pure lichte LP klinken als je maar je best doet.

Dirkdewaard
13 december 2006, 13:51
Het gerucht gaat dat de stairway to heaven solo een tele is.

almarvk
13 december 2006, 13:52
En nu weer ontopic aub!

Tristan
13 december 2006, 14:00
Sorry, een klein beetje off-topic nog...
Ik vond persoonlijk de '52 Reissue Tele's die ik tot nu toe getest heb juist meer rocken dan de American Standard Tele's...
Orpheo, als je echt niet meer dan 1000 euro kwijt wil zijn aan een Tele zou ik echt eens bij Van De Haar langsgaan, voor die prijs bouwt hij iets beters dan Fender bouwt...
Wil je the real deal, een rockende Tele met ballen, dan moet je een Custom Shop hebben en daarvoor dokken...
Er zijn geen betere...

Ontopic...
Ik denk dat zo'n Atlas Tele het ook niet zou worden, aangezien de gitaar volgens Fred richting Suhr gaat, die hebben gewoon niet genoeg de ballen en openheid die nodig zijn in een goede Tele...
Bij een Tele luistert dat heel nauw, nauwer nog dan bij Strats...

fred dons
13 december 2006, 14:09
voor een tele zou ik ook niet naar Atlas gaan, laten we eerlijk zijn een tele is om het plat te zeggen een redelijk simpele plank die een beetje redelijke bouwer wel in elkaar kan zetten
blijft dan alleen over de kwaliteit van het hout en gebruikte materialen en dat is dichter bij huis (inderdaad bijvoorbeeld Haar) toch ook wel te krijgen

overigens omdat mijn strat met de pups die ik uitgekozen had meer richting Suhr ging wil dat niet zeggen dat dat voor elke model en combi met pups geldt

BLOK182
14 december 2006, 14:14
Nog iets voor de geinteresseerden: via de link van worldwide dealers vond ik een Australische shop die een paar modellen op voorraad had: prijzen liggen (met de GWK koersconverter) op $1995 Australische dollar --> +/- 1080 euro. Dan gaat het om een Santana II / Archtop, fulloptions, winkelprijs. Misschien kan robostrat een tipje van de sluier oplichten of zijn Santana II (zo noem ik ze maar ff voor het gemak) ook ongeveer in die range viel? Of werd die toch een stuk duurder doordat dat een customorder was?

fred dons
14 december 2006, 14:46
ik kom zo'n eur 100 hoger uit al ik AUD converteer (en ik werk bij een bank ;) )

die van robostrat had iets hogere specs dan deze zoals een 5a quilt top dus ik denk dat die wel duurder was de santana 2 (2, want de 3 heeft geen streepinleg over de body) en die bij die australische dealer heeft een 3a flame top

robostrat
14 december 2006, 15:15
die van robostrat had iets hogere specs dan deze zoals een 5a quilt top dus ik denk dat die wel duurder was de santana 2 (2, want de 3 heeft geen streepinleg over de body) en die bij die australische dealer heeft een 3a flame top

yep helemaal correct, en uitgevoerd als santana I .....

BLOK182
14 december 2006, 15:18
Ja ik heb de GWK koersconverter op de site gepakt, van Aus D naar euro. Andersom kan je inderdaad net wat duurder uitzijn, maar het geeft een goede indicatie van wat je kwijt bent, denk ik. Ik meen gelezen te hebben dat tm 4 A top je een 'vaste' prijs hebt en dat 5a duurder wordt? Ik ben iig zeer benieuwd, en hoop in Thailand de mogelijkheid te hebben ff bij de fabriek langs te gaan als ze dat goed vinden, volgens mij heb ik nog een dag vrije besteding in Bangkok. Persoonlijk twijfel ik tussen een PRS-model (lees: lekker luxe, archtop/santana) of een hele gave superstrat, met alleen humbucker in de brug, lekker dikke maple nek/toets met veel flame en een indrukwekkende top op een traditionele stratbody, geen soloistbody. Lastig!:p

robostrat
14 december 2006, 15:34
Ik meen gelezen te hebben dat tm 4 A top je een 'vaste' prijs hebt en dat 5a duurder wordt? Ik ben iig zeer benieuwd, en hoop in Thailand de mogelijkheid te hebben ff bij de fabriek langs te gaan als ze dat goed vinden, volgens mij heb ik nog een dag vrije besteding in Bangkok.

hebbie nog ruimte over in de koffer(s)??, kan je wellicht nog wat voor mij meenemen heb gas op een ! :D

almarvk
14 december 2006, 15:35
ik kom zo'n eur 100 hoger uit al ik AUD converteer (en ik werk bij een bank ;) )

die van robostrat had iets hogere specs dan deze zoals een 5a quilt top dus ik denk dat die wel duurder was de santana 2 (2, want de 3 heeft geen streepinleg over de body) en die bij die australische dealer heeft een 3a flame top

Wat heb je uiteindelijk aan btw moeten betalen?

Ik loop nog steeds te gassen, maar niet alleen daarop...Het sparen gaat nog niet zo snel zoals ik zou willen...

fred dons
14 december 2006, 15:38
tot nu toe helemaal niets, ze hadden de waarde van de gitaar op usd 200 gezet en dat is normaal gezien btw plichtig maar Fedex heeft nog geen nota gestuurd, en als hij er uiteindelijk komt dan zal het niet veel zijn gezien die usd 200
(mijn gitaar was overigens via mijn visacard voor de daadwerkelijke waarde verzekerd)

BLOK182
14 december 2006, 15:41
hebbie nog ruimte over in de koffer(s)??, kan je wellicht nog wat voor mij meenemen heb gas op een ! :D
Haha ben er bang voor! De eerste dagen vd reis zit ik in Bangkok, daarna rondreis door heel Thailand met een vrij klein gezelschap, veel plaats zal er niet zijn:p Zelf vind ik zoiets echt fantastisch, al heel erg lang:

http://img166.imageshack.us/img166/5820/sd25blueburstcombooq8.jpg

Goed te 'kopieeren', en niet te ingewikkeld, de kosten zitten vooral in het hout vd nek en de top. Dit specieke plaatje is een anniversary-model uit Charvel's customshop, in chlorine-blue. Ging voor zo'n 4000,00 dollar weg...en met zo'n gitaar heb je wat minder idee om met een kopie te lopen, het is meer een custom superstrat:p

almarvk
14 december 2006, 15:49
tot nu toe helemaal niets, ze hadden de waarde van de gitaar op usd 200 gezet en dat is normaal gezien btw plichtig maar Fedex heeft nog geen nota gestuurd, en als hij er uiteindelijk komt dan zal het niet veel zijn gezien die usd 200
(mijn gitaar was overigens via mijn visacard voor de daadwerkelijke waarde verzekerd)

Dat zou mooi zijn :)

Voor mij weer een lastig puntje; ik heb geen credticard zoals een visa. Moet dus ff een andere oplossing zien te vinden...

robostrat
14 december 2006, 15:50
@blok, ik mis een humbucker en een paar draaiknoppen .... :D
maar wel een mooi exemplaar.....

Btw, ik moest wel een bedrag van 48,75 betalen :cooler:

BLOK182
14 december 2006, 15:53
Dat valt ook reuze mee! Ik mis die extra pups juist niet, vind het wel lekker puur zo, lekker scheuren en pinchen tot je erbij neervalt, who needs clean sounds anyway:p

Mike McCready
14 december 2006, 18:31
Aj, dat is echt gruwelijk lelijk

Negative K3 fan
14 december 2006, 18:34
Dat valt ook reuze mee! Ik mis die extra pups juist niet, vind het wel lekker puur zo, lekker scheuren en pinchen tot je erbij neervalt, who needs clean sounds anyway:p

ja precies, op de kleur na is het een ideaal gitaartje!

Orpheo
14 december 2006, 18:48
Haha ben er bang voor! De eerste dagen vd reis zit ik in Bangkok, daarna rondreis door heel Thailand met een vrij klein gezelschap, veel plaats zal er niet zijn:p Zelf vind ik zoiets echt fantastisch, al heel erg lang:

http://img166.imageshack.us/img166/5820/sd25blueburstcombooq8.jpg

Goed te 'kopieeren', en niet te ingewikkeld, de kosten zitten vooral in het hout vd nek en de top. Dit specieke plaatje is een anniversary-model uit Charvel's customshop, in chlorine-blue. Ging voor zo'n 4000,00 dollar weg...en met zo'n gitaar heb je wat minder idee om met een kopie te lopen, het is meer een custom superstrat:p

een pot, en toch zo'n HUGE cavity. dat snap ik echt niet. zonde van t hout.

fred dons
14 december 2006, 18:59
dat is een Fender foutje, Fender heeft Charvel gekocht en probeert de originele San dimas lijn weer leven in te blazen
dit model is meer of minder gebaseerd op de EVH 2 gitaar en die had een veel kleinere cavity voor alleen een single pup potmeter , voor de dubbele pickups klopt de cavity wel alleen zijn ze bij fender te beroerd om 2 verschillende mallen te gebruiken voor de verschillende setups

BLOK182
14 december 2006, 20:40
Die cavity zou ik inderdaad ook kleiner laten maken. Maar goed, we zien allemaal wel:-)

Punt
17 december 2006, 14:42
Fred en Robo,

Ik ben wel erg benieuwd wat jullie, nu de eerste kennismaking voorbij is, van de toon en de bespeelbaarheid vinden van jullie Atlassen.

robostrat
17 december 2006, 19:16
Ik ben wel erg benieuwd wat jullie, nu de eerste kennismaking voorbij is, van de toon en de bespeelbaarheid vinden van jullie Atlassen.

mm, fred en ik hebben gisteren een gezellig een kleine jamsessie gehouden (zonder volumebeperkingen) en hebben dan ook aan ruilverkaveling van de atlassen gedaan ;)

als ik voor de strat/atlas spreek kan ik wederom melden dat ik blij verrast was door de goede degelijke kwaliteit, mooie houtsoorten en gewoon super afwerking.
over geluid valt te twisten, ik vond persoonlijk het geluid lekker vol en vet met een goede sustain, niet echt een overtuigend strat geluid maar dat was ook niet de bedoeling geloof ik gezien de twee humbuckers.
mooie AAA flame maple neck ( type stamboom ) met een matte finish, fred houdt van de wat dikkere nekken heb ik begrepen, ja wat moet ik zeggen vond het een zijdezachte licht bespeelbare feel hebben met een goede toon..
enfin, ik kan nog een heel verhaal ervan maken ........ als ik in de markt was voor zo'n gitaar zou ik hem zeker daar weer bestellen!

ben zelf met nog wat projectjes bezig maar twijfel of ik die kwaliteit kan halen......

tsja, voor wat betreft mijn prs achtige mag fred zijn mening geven misschien wel leuk :cooler:

nogmaals voor wat betreft geluid blijft het vaak toch persoonlijk, wij gaan binnenkort weer een jamsessie doen en voor de echt geintresseerde
hebben we altijd wel een plekkie :D :D

robostrat
17 december 2006, 19:28
@punt je hebt een pm 'etje

fred dons
18 december 2006, 08:56
Ik wist al wel dat Robo's gitaar goed was maar in het echt was hij nog beter, ook een superafwerking en een hele prettige nek en bespeelbaarheid

de details op zijn gitaar maakten het helemaal af, de brug is bevestigd met busjes in de body ipv schroeven in het hout waardoor hij ook op de langere termijn veel stabieler blijft, de schakelaars hadden een inkeping waardoor ze net wat luxer ogen, net van die kleine dingen waardoor je ziet dat ze in ieder geval niet zuinig zijn geweest

het geluid was gewoon prs, zeker in combinatie met Robo's versterker kreeg je er een instant Santana geluid mee en ik heb het hem al verteld maar ik ben best wel een beetje jaloers op zijn gitaar

Mattia
18 december 2006, 09:12
Gotoh is best redelijke kwaliteit maar volgens mij hebben we het alleen over de tuners, het is eens tuk goedkoper dan bijvoorbeeld Tone Pro’s of Grover.

Een paar opmerkingen: TonePros maakt alleen (veel te dure) studs, de ToM's zijn van Gotoh. Verder, Gotoh's mechanieken zijn ongewijfeld beter dan die van Grover (zelfs de goedkope, 30-dollar varianten, maar zeker de 510 serie), en hun hardware is zo ongeveer de beste koop die je kunt dun. Er zijn een paar betere merken (Hipshot, bijvoorbeeld), maar als ik moet kiezen tussen gotoh en schaller voor kwaliteit, bijvoorbeeld, is het errug moeilijk. En dezer dagen vertrouw ik gotoh net een stapje meer.