PDA

View Full Version : gitaar laten bouwen in thailand



Pagina's : 1 [2]

Punt
28 december 2006, 00:13
Ik heb de sprong gemaakt en gisteren de Eternity besteld.
Ben benieuwd...:)

fred dons
28 december 2006, 07:20
Cool! wel regelmatig updates posten!

ik ga er volgende maand weer 1 bestellen, ik ben een beetje geinspireerd geraakt door 1 van Orpheo's ideeen, het wordt waarschijnlijk een lp met rosewood nek maar dan wel met floyd

almarvk
28 december 2006, 09:10
Ik ga dan ook bestellen als alles mee zit!

Anders Destium
28 december 2006, 11:33
Cool! wel regelmatig updates posten!

ik ga er volgende maand weer 1 bestellen, ik ben een beetje geinspireerd geraakt door 1 van Orpheo's ideeen, het wordt waarschijnlijk een lp met rosewood nek maar dan wel met floyd

Dat lijkt me echt een droomgitaar! :rockon:

fred dons
28 december 2006, 11:40
kheb net mijn appartement verkocht en er bleef wat geld over en er was niet veel meer om te wensen op gitaar gebied (en ik had geen zin private stock prijzen te gaan betalen) dus leek me dit een mooie "afsluiter" (voorlopig ;) )

BLOK182
31 december 2006, 00:25
Hey mensen! Heb afgelopen donderdag 2 uur met een taxichauffeur door Bangkok gereden op zoek naar de winkel, en met het adres vd website ben ik er helaas niet gekomen. Had me leuk geleken om eens te (laten) zien waar de gitaren gemaakt worden enzo, is jammer genoeg niet gelukt!

DarknessAwaits
31 december 2006, 00:31
Dat is jammer! Was zeker wel een duur taxiritje geworden?

BLOK182
31 december 2006, 00:51
Mwah, 800 baht, das...18 euro ofzo? WIlde wel graag bij Atlas langsgaan, had zelfs een afspraak gemaakt op de fabriek daar! Had me leuk geleken wat foto's hier te posten enzo. Maar zelfs taxichauffeurs in die buurt en de phone operator hadden nog nooit van Atlas guitars of Rinton Music gehoord. Jammer dat het niet gelukt is, had er stiekem wel een gitaar willen bestellen:p

Punt
31 december 2006, 02:07
Da's zeker jammer, had je geen adres, het is een grote stad?
Dat had je vast gekregen als je het had gevraagd voor je weg ging.
Aan de andere kant, ik heb begrepen dat Andrew er een paar dagen tussen uit is tot na oudennieuw.

almarvk
31 december 2006, 09:13
Aan de andere kant, ik heb begrepen dat Andrew er een paar dagen tussen uit is tot na oudennieuw.

Vandaar dat ik geen reactie kreeg...

robostrat
31 december 2006, 10:24
Vandaar dat ik geen reactie kreeg...

mmm, heb ook al 1.5 week geen reactie.....
anyway, heb geinvesteerd in een verse amp dus.... ff wachten nog
(en moet nog een gitaartje afbouwen)

vester86
31 december 2006, 11:22
Da's zeker jammer, had je geen adres, het is een grote stad?
Dat had je vast gekregen als je het had gevraagd voor je weg ging.
Aan de andere kant, ik heb begrepen dat Andrew er een paar dagen tussen uit is tot na oudennieuw.

in bangkok heb je niet veel aan adressen,de taxichauffeurs hebben vaak geen flauw idee waar je moet zijn, en rijden je naar het eerste de beste louche handeltje in de buurt zodat ze er zelf ook nog wat aan verdienen.
verder een leuke stad hoor

waar ga je nog meer heen blok?

BLOK182
31 december 2006, 11:32
Ben net weer terug:p Begonnen in Bangkok, en toen in 11 dagen naar Chang Mai getrokken, en vanuit daar terug naar Bangkok gevlogen. Eg leuk gehad daar! Adres had ik trouwens wel bij (van Andrew gekregen), maar toen we in die buurt en in die straat waren, was de "zijstraat" met het gebouw gewoon niet te vinden. Was ook nogal een armzalige wijk ook. We hebben daar een uur rondgereden en steeds aan mensen gevraagd en het adres laten zien, en niemand die iets wist:p Verder voor de Bangkokreiziger: breng eens een bezoek aan het Siam Paragon, te ziek dat winkelcentrum, is Harrods peanuts bij:-)

ieme
31 december 2006, 20:28
lijken de zions van rob winter wel!

Tristan
31 december 2006, 20:49
Jezus Ieme, hou je nieuwjaarsuitverkoop ofzo? :o :D

ieme
31 december 2006, 20:50
Jezus Ieme, hou je nieuwjaarsuitverkoop ofzo? :o :D

ik doe de helft van mn collectie weg....

almarvk
1 januari 2007, 11:21
Ik zie dat je eindelijk van je fles cola af bent?? ;)

Goed ontopic maar weer. Dit is wat ik kreeg van Atlas.


Thank you for your reply. We can make make this guitar for you, but we can'
t copy 100% PRS since we have the problem with them.

Can we adapt some body shape, headstock and inlay for you? We also have some
choices of inlays such as dophin, butterfly, marlin fish, etc.

en:

We actually plan to launch our new singlecut model early of this month.


Nu dus ff wachten op de nieuwste foto's :)

Punt
1 januari 2007, 11:33
Ik ben nog aan het dubben. Gold of Chrome hardware?????

http://members.chello.nl/triekwel/QoA.bmphttp://members.chello.nl/triekwel/QoA2.bmphttp://members.chello.nl/triekwel/QoA4.bmp

almarvk
1 januari 2007, 11:44
Met die kleuren en met dat model zou ik voor gold gaan.

Tristan
1 januari 2007, 13:23
Definitely Chrome, met Gold is het wel heel kitcherig, staat ook heel lelijk bij dat blauw i.m.o...

Tristan
1 januari 2007, 13:31
ik doe de helft van mn collectie weg....

Pfoeh, het is echt een hoop zeg...
Is die Guytron niet je tweede?
Alles okee verder?

fred dons
1 januari 2007, 13:59
als je voor 5 a quilt en inleg gaat zou ik ook all the way gaan en gouden hardware nemen, dat blauw op die foto is in het echt meer azuur blauw en hoewel het chroom op die van mij niet lelijk staat vond ik achteraf goud mooier staan, goud vind ik met name kitscherig op ""goedkope" gitaren met ene fineer laagje of een fotoflame en dan ook het goedkope "goud'" wat meer op messing lijkt (de hardware van Atlas heeft een goede goldplating vergelijkbaar met schaller en gotoh)
en natuurlijk is het over de top maar dat mag best bij een custom gitaar ;)

Anders Destium
1 januari 2007, 17:50
Ik vind goud wel mooi bij die kleur passen, maar verder zou ik bij zo'n gitaar zelf altijd chromen hardware nemen. Het liefst zo min mogelijk inlays, maar wel mooi hout en mooie bindings (of purfling).

Tupelo
1 januari 2007, 18:05
ik doe de helft van mn collectie weg....
De helft?
En daarna?
Rentenieren zeker? :o

Punt
1 januari 2007, 19:05
als je voor 5 a quilt en inleg gaat zou ik ook all the way gaan en gouden hardware nemen, dat blauw op die foto is in het echt meer azuur blauw en hoewel het chroom op die van mij niet lelijk staat vond ik achteraf goud mooier staan, goud vind ik met name kitscherig op ""goedkope" gitaren met ene fineer laagje of een fotoflame en dan ook het goedkope "goud'" wat meer op messing lijkt (de hardware van Atlas heeft een goede goldplating vergelijkbaar met schaller en gotoh)
en natuurlijk is het over de top maar dat mag best bij een custom gitaar ;)

Da's mijn insteek eigenlijk ook, normaal vind ik goud ook kitscherig, maar in dit geval lijkt het te kloppen....

robostrat
1 januari 2007, 20:03
Da's mijn insteek eigenlijk ook, normaal vind ik goud ook kitscherig, maar in dit geval lijkt het te kloppen....

tsja, je moet uiteraard doen wat je zelf het mooiste vind.......
als je veel op de gitaar speelt gaat na verloop van tijd de kleur/verguld toch verlopen\eraf, das dan altijd weer jammer......

en je mag altijd ff komen checken als je voor chroom gaat .... ;)

BLOK182
2 januari 2007, 10:08
Ik zou ook voor goud gaan, mooie gitaar trouwens!

Ritch
2 januari 2007, 11:20
Ik zou ook voor goud gaan, mooie gitaar trouwens!

Dikke plus 1! Schitterende gitaar... pfoe!

Anders Destium
2 januari 2007, 11:52
Hij doet me nogal denken aan deze Thorn :)

http://www.thornguitars.com/images/gallerypics/049-27.jpg

Ik vind dit soort kleuren met chroom zelf ook erg mooi (wel net een andere tint blauw):

http://www.thornguitars.com/images/gallerypics/104_1.jpg

robostrat
2 januari 2007, 12:39
Hij doet me nogal denken aan deze Thorn

waaauw, belachelijk, schitterend, waanzin mooi !!!

alleen jammer dat de beste meneer de bouwer GEEN orders meer aanneemt...
voor de komende anderhalf jaar

Mattia
2 januari 2007, 18:21
waaauw, belachelijk, schitterend, waanzin mooi !!!

alleen jammer dat de beste meneer de bouwer GEEN orders meer aanneemt...
voor de komende anderhalf jaar

Thorn is een top bouwer (al is de body shape 'gewoon' een Les Paul Doulecut met een carved top, eigenlijk...), maakt echt waanzinnig mooie gitaren.

BLOK182
2 januari 2007, 18:23
waaauw, belachelijk, schitterend, waanzin mooi !!!

alleen jammer dat de beste meneer de bouwer GEEN orders meer aanneemt...
voor de komende anderhalf jaar
Gewoon uitsourcen in het oosten:-)

robostrat
2 januari 2007, 18:30
Gewoon uitsourcen in het oosten:-)


Haha, even teruglezen staat een stukje over m'n geoutsourcede gitaar :D
ben nu eerst even aan 't bouwen

BLOK182
2 januari 2007, 18:33
Haha ja ik kende je Santana-style gitaar al;-)

robostrat
2 januari 2007, 18:44
;)
Haha ja ik kende je Santana-style gitaar al;-)
jammer dat je ze niet hebt kunnen vinden in T 'land .......
had je zeker wel een hoop ruimte over in je koffer op de terugreis

Mattia
2 januari 2007, 19:16
Gewoon uitsourcen in het oosten:-)

Mjah, die jongens kunnen veel, maar de details zijn bij Thorn echt een klas apart...

fred dons
2 januari 2007, 20:15
Thorn maakt echt hele mooie gitaren met prachtige houtsoorten en ik zou er graag nog 1 willen hebben alleen vind ik meer dat hij een goede cnc programmeerder is dan een goede bouwer, al zijn inleg werk en gitaren worden cnc gerouted en op die momenten dat Thorn zelf iets moet verzinnen vind ik zijn werk in vergelijking met bijvoorbeeld Larry Robinson (inlay) of PRS minder creatief (hoewel die de santana shape natuurlijk ook van gibson hebben gepikt hebben zij hem meer "eigen gemäakt dan Thorn)
ik zou wel eens een meer origineel model van Thorn willen zien (die van jou Mattia, vind ik al veel meer origineel)

Mattia
3 januari 2007, 09:56
Thorn maakt echt hele mooie gitaren met prachtige houtsoorten en ik zou er graag nog 1 willen hebben alleen vind ik meer dat hij een goede cnc programmeerder is dan een goede bouwer, al zijn inleg werk en gitaren worden cnc gerouted en op die momenten dat Thorn zelf iets moet verzinnen vind ik zijn werk in vergelijking met bijvoorbeeld Larry Robinson (inlay) of PRS minder creatief (hoewel die de santana shape natuurlijk ook van gibson hebben gepikt hebben zij hem meer "eigen gemäakt dan Thorn)
ik zou wel eens een meer origineel model van Thorn willen zien (die van jou Mattia, vind ik al veel meer origineel)

Dank je!

ik zie CNC toch 'gewoon' meer als een stuk gereedschap, weinig anders dan de meeste anderen, in wezen; Thorn's inlaid tops (top in de body gezet) is zonder CNC bijna ondenkbaar, en wel erg mooi, en als ik zo'n ding had (of binnenkort misschien heb gebouwd, wie weet), en ik weer in maple een inlay moest doen, nou, dan weet ik wel hoe ik dat aan zou pakken. Qua inlay zou ik wel logo's machinaal doen (is zo saai, anders), misschien ook op termijn andere inlay, maar de design zal ik altijd met pen, papier, potloodje, lineaaltje doen. Puur omdat ik absoluut niet 'creatief' kan werken in photoshop, autocad, etc. Komt er niet uit.

Hele bodies, carves, halzen, etc? Nee. Maar eigenlijk meer omdat ik het leuk vind om wat meer handwerk te verrichten. Templates, of gewoon dat ding een body outline te laten frezen (enig verschil tussen CNC cutout body en eentje met een template: je CNC glijd niet uit), niks op tegen. 'tis ook veiliger. Als accuraat gereedschap om ander gereedschap mee te maken, of om het 'domme', weinig spannende werk te verrichten (denk: pickup routes, grove body shape, toets slotten/van compound radius te voorzien, etc.) lijkt het me echt ideaal.

Maargoed, beetje off-topic

Mattia

fred dons
3 januari 2007, 10:17
tuurlijk cnc is ook maar een gereedschap alleen gebruikt Thorn het om ontwerpen van anderen te programmeren en daar is hij heel goed in , de inlay ontwerpen bijvoorbeeld die hij volledig zelf ontwikkelt heeft zijn gewoon minder mooi dan bijvoorbeeld een Grit Larskin of een Robinson, maakt niet uit dat het resultaat overigens nog steeds fantastisch is.

Mattia
3 januari 2007, 13:00
tuurlijk cnc is ook maar een gereedschap alleen gebruikt Thorn het om ontwerpen van anderen te programmeren en daar is hij heel goed in , de inlay ontwerpen bijvoorbeeld die hij volledig zelf ontwikkelt heeft zijn gewoon minder mooi dan bijvoorbeeld een Grit Larskin of een Robinson, maakt niet uit dat het resultaat overigens nog steeds fantastisch is.

Daar ben ik het volledig met je eens, al noem je daar twee grootheden in de inlaywereld (vooral Laskin, voor mij). Stipt op twee is eigenlijk Judy Threet; als je d'r niet kent, neem eens een kijkje.

iam
13 januari 2007, 19:07
zouden ze ook bodies op bestelling maken?
ik heb me onlangs een Epi Japan EB3 bass aangeschaft 30" scale,
ik hou van dit soort body maar wil een longscale bass om in BEAD te zetten
ga me dus een allparts neckje van op marktplaats aanschaffen en dan een body zoeken.

nog een witte sg bass met jazzbass neck met rosewood fretboard en MOP inlays lijkt me zaaalig :)

http://users.telenet.be/iam/EBJG%20copy.jpg