PDA

View Full Version : Kop zakt steeds naar onder bij staand spelen



Reb
2 oktober 2006, 18:18
Als beginner moet ik natuurlijk van alles nog gaan proberen. Op dit moment probeer ik staand te spelen. Het gaat wat lastiger dan zittend. Maar wat het helemaal lastig maakt is dat de kop steeds naar beneden zakt als ik de gitaar niet aanraak. Met m'n Strat heb ik daar niet zo'n last van, maar met m'n Epi SG400 best wel. Ik ben eigenlijk constant bezig met m'n linkerhand de gitaar omhoog te houden waardoor ik niet lekker kan spelen. Waar kan dit aan liggen? Aan de manier waarop je de draagriem bevestigd (achterkant van de gitaar) Of aan de draagriem zelf? Ik gebruik de draagriem die bij de Strat in het starterspakket kwam.

Danny Drug
2 oktober 2006, 18:19
ik zou bij een gitaarwinkel een zo breed mogelijke band kopen.. dat helpt een stuk

piezo
2 oktober 2006, 18:26
De breedte van de band helpt maar de stroefheid van het materiaal minstens zo veel.

@Reb: Sommige gitaren en bassen zijn nu eenmaal kopzwaar. Een SG model heeft een kleine lichte body zonder uitstekende hoorns voor een evenwichtige bandbevestiging. De kop van Epiphones is bovendien nog wat langer dan die van een Gibson, wat het nog erger maakt.

Danny Drug
2 oktober 2006, 18:39
toch maar spierballen kweken reb ;)

Fumi SG
2 oktober 2006, 18:56
Koop vooral een goede gitaarband. Dit scheelt al een hele hoop en kan zelfs het probleem oplossen. Let ook even op het gebruikte materiaal, stroef spul houdt de boel natuurlijk makkelijker op de plek dan glad spul.;)

AART
2 oktober 2006, 18:57
lood in de caity leggen van de body, band bevestiging op de body iets omhoog of naar beneden verplaatsen....

Carpe Diem
2 oktober 2006, 21:45
lood in de caity leggen van de body, band bevestiging op de body iets omhoog of naar beneden verplaatsen....

c a i t y ?

iwamoto
2 oktober 2006, 21:51
ik ben staand begonnen, dat zitten ben ik nu pas aan het leren :p

maar idd een goede band doet wonderen, of als je echt helemaal gek word een gitaar die niet kopzwaar is ;)

drap
2 oktober 2006, 22:09
Bij een SG is dit een heel normaal verschijnsel hoor. SG's hebben nu eenmaal het "probleem" dat ze wat kopzwaar zijn. Merk je op den duur niets meer van. Alles went, behalve een vent :D

$ander
2 oktober 2006, 22:18
hmm ik heb dus t zelfde probleem. maar zown breede ruwe band vind ik ook maar nix omdat je shirt dan de hele tijd mee beweegt als je je gitaar optilt... ik denk dat ik er maar mee moet leren leven :P

iwamoto
2 oktober 2006, 22:20
een goede oefening, dit is geen grapje, doe halter oefeningen met je gitaar, met je hals arm, gewoon goed oefenen, worden je hals arm en je gitaar goede vrienden, ik pak mijn gitaar altijd zo op :)

@ $ander, is zown een merk?

Danny Drug
2 oktober 2006, 22:22
En de SG maakt mede dankzij dit topic weer zijn status als "ECHTE MANNENGITAAR" op gitaarnet.nl weer waar..

hulde :)

$ander
2 oktober 2006, 22:27
@ $ander, is zown een merk?

nee:P dat ben ik gewend te zeggen op msn... maar t betekent dus zo'n ;)

Ash ketchum
2 oktober 2006, 22:36
Naar mijn mening hebben alleen epi's er last van, met mijn gibson sg + goede band heb ik er nooit last van.

Eko
2 oktober 2006, 22:39
Ik gebruik het liefste een band met een leren padding aan de binnenzijde. dat schuift tenminste niet de hele tijd. Met tweed aan de buitenkant. Staat te gek en speelt te gek.

drap
2 oktober 2006, 22:39
Naar mijn mening hebben alleen epi's er last van, met mijn gibson sg + goede band heb ik er nooit last van.

Ik heb het anders ook met m'n Gibson SG hoor. Is een heel normaal iets ook. Ook voor Gibson. Laat 'm maar es wat laag hangen en dan niet met de handjes aankomen. Gehijt dat ie naar beneden gaat wijzen.

Ash ketchum
2 oktober 2006, 23:16
Ik heb het anders ook met m'n Gibson SG hoor. Is een heel normaal iets ook. Ook voor Gibson. Laat 'm maar es wat laag hangen en dan niet met de handjes aankomen. Gehijt dat ie naar beneden gaat wijzen.
Ach, voor mijn is het in ieder geval niet zo'n probleem, ik ben linkshandig die rechtshandig speelt. Misschien heb ik er onbewust geen last van. :)