PDA

View Full Version : tonesucking fx-loop



hendirkjan
2 oktober 2006, 17:43
Ik heb laatst een effect loop op een London City MK IV 100W laten bouwen met een dry/wet pot. Echter als ik er een effect in plug (in- of uitgeschakeld) dan valt het volume/dynamiek gelijk met 20% weg. Zelfs als ik een losse plug in de return steek gebeurt dit al. Heeft iemand idee waaraan dit ligt, of schema's van loops die niet 'tonesucken'?

PeeVee
2 oktober 2006, 19:57
Is er ook een extra buisje voor ingebouwd en/of gebruikt de loop een buisje van een kanaal wat je nu dus niet meer kunt gebruiken? Zo niet, dan is e.e.a. wel te verklaren ja. Dat is het compromis wat je moet sluiten, het moet toch uit de lengte of de breedte komen.

hendirkjan
15 oktober 2006, 01:32
Ik weet alleen dat de loop pas na de preamp komt. Maandag 23 oktober zie ik die man weer en dan zal ik vragen hoe het zit. Spijt me dat ik jullie niet beter kan informeren. Dank voor jullie reacties.

Ps. Weten jullie niet een site met verschillende GOEDE fx-loop schema's. Die kan ik dan op die datum meenemen.

gn_mark
21 oktober 2006, 10:33
Hi,

Ook ik heb een gemodificeerde LC.
Echter nog geen effect s/r loop.

Ik neem aan dat je http://www.drtube.com wel kent voor schema's.
Je kan ook terecht bij www.gaparts.nl

Wat heb je nog meer gedaan aan je LC.

/Mark van Loon

hendirkjan
28 oktober 2006, 01:53
het signaal door de fx loop is regelbaar met een wet/dry potmeter dit heb ik laten doen om dynamiek verlies door digitale effecten wat te kunnen neutraliseren. Verder heb ik een mastervolume aan laten brengen zodat ik op lager volume kan oversturen. Ik speel over een stereosysteem met 2 lc's en originele cabinetten. Fantastisch!

En ja, PeeVee had gelijk met dat buisje. De input komt nu voor het buisje. Moet het resultaat nog afwachten.

hendirkjan
5 november 2006, 00:59
Er is een 2e fx-loop aangebracht en die zou geen toonverschil laten horen. Nou vergeet het maar. Het is me duidelijk: Fx loops zijn bagger. verzieken de dynamiek. Nee, bij mij gaat alles, dus ook de fx processoren gewoon in de fx chain.

PeeVee
5 november 2006, 01:17
Hoi HDJ,

Een goeie effect loop is a joy forever hoor. Je kunt het op vele manieren aanpakken en zit soms met beperkende factoren. Wanneer het met de bestaande buisjes moet, moet je soms een compromis sluiten; het alternatief extra gaten in het chassis ponzen en buizen bijzetten. Wie heeft het gedaan en hoe?

Rgrds, PV

hendirkjan
5 november 2006, 01:54
Ik vind het vervelend om te zeggen wie het heeft gedaan, dat kun je wel begrijpen hoop ik. Wat ik wel kan zeggen is dat het een bekend fenomeen in deze wereld is die, naar menig muzikants' mening, verstand van zaken heeft. Ik ben echt een electronica analfabeet en het liefst zou ik eens iemand die weet waar hij het over heeft naar laten kijken en vooral luisteren. Hier laat ik het even bij want ergens heb ik aldoor het idee dat fx loops op beide LC's me een nog sprekender/helderder klank op de effecten kunnen brengen maar tot nu toe kost het veel geld, en voor niets.

Dank je PeeVee voor je bemoedigende woorden.

Groet.