PDA

View Full Version : Ibanez RG-620X



Fvddungen
7 december 2002, 20:58
Zo, ben begonnen met gitaar leren spelen op een Squier Stratocaster, maar nu ongeveer een jaar verder te zijn en de beginselen aardig onder de knie te krijgen, wil ik toch 's uitkijken naar een andere gitaar (ook omdat ik het niet kan hebben dat de dure Ibanez van mijn leraar op hetzelfde soundsysteem vele malen beter klinkt dat mijn strat).

Zelf ben ik een fan van zowel Fender als Ibanez. Een echte Fender komt er ook nog wel een keer, maar ik heb mijn oog laten vallen op de RG-620X van Ibanez. Ik twijfelde nog tussen de QM en de X, maar het is toch de X geworden om de 5 standen schakelaar (ipv 3) en de piezo's op de bridge voor het akoustische geluid.

Laat mij nou 's horen of dit een goede keus is. Zijn er hier mensen, die ook zo'n gitaar hebben en zo ja, wat zijn de ervaringen?

Ik ben benieuwd.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Quint op 2002-12-07 20:59 ]</font>

Anders Destium
7 december 2002, 21:44
Als je voor de aanbieding van feedback gaat kan je voor die 650 euro absoluut niet mis gaan, die gitaren waren richting 1100 euro vroeger volgens mij. Meer dan waard voor je geld hoe dan ook. Ik wil hoe dan ook nog eens een piezo-brug, ik vind alleen de 620qm veel mooier om te zien, alleen zonde dat ik een nieuwe amp moet :smile:

Fvddungen
7 december 2002, 21:53
De aanbieding bij Feedback betreft de QM versie. Over de X versie valt zowel in de catalogus als op de site niks te vinden.

Ik zal van de week 's bellen met Feedback.

Ik heb bij Piens al gezien dat die ongeveer 875 euro kost.

Anders Destium
7 december 2002, 22:00
Oh oke, dat is nog steeds een erg mooie prijs voor een gitaar met een piezobrug en de verdere eigenschappen (hij heeft toch ook een mahonie body?). Gewoon een kwaliteits-Ibanez (dat is alles vanaf de 500-serie), vooral van die hals ga je erg veel plezier beleven). Een Ibbie koop je vooral vanwege het ongekende speelgemak, je speelt er als vanzelf op :smile:

Fvddungen
7 december 2002, 22:09
Tja, ik heb nu een leuke les van mijn leraar gehad: Seek &amp; Destroy van Metallica. Maar ik heb het gevoel dat dat op die squier strat gewoon niet te doen is. Helemaal niet voor een beginner als ik. Bij de slides voelt alsof ik mijn vingers over schuurpapier moet trekken.

Ik verwacht dat ik met die RG620X geen spijt zal hebben. Mijn leraar vindt het ook een zeer goede keus, maar ja dat kan hij makkelijk zeggen als Ibanez endorser zijnde.

Anders Destium
7 december 2002, 22:17
Ik endorse mezelf met Ibbies :grin: Je kunt er hoe dan ook van uit gaan dat je met een Jackson of Ibanez voor dat geld een gitaar hebt waar je qua metal flink mee uit de voeten kunt....

Ik ben ook niet echt objectief te noemen (met 4 ibbies), maar dit is echt zeker een goede investering (en een gitaar die je waarschijnlijk niet meer verkoopt).

Ic3gl0vE
7 december 2002, 22:51
als alleen een 'schuurpapierhals' het probleem is kan je ook gewoon een flesje formula 65 kopen en een setje nieuwe snaren, dan ben je voor 10 euro klaar :smile:
maar ja zo'n ibanez is natuurlijk wel erg leuk hè. Als je de kans hebt moet je ook eens een jackson proberen, klinken anders, en dat anders zou je misschien als beter kunnen ervaren...

Fvddungen
7 december 2002, 22:56
Die hals is niet zozeer het grootste probleem. Het probleem zit hem meer in het geluid. Met een beetje distortion/overdrive gaat het geluid al brommen en als ik vette distortion doe dan loop ik de kans dat het geluid zelfs gaat rondzingen. Daarnaast klinkt het geluid van de dure Ibanez van mijn leraar zoveel malen beter, wat ik met mijn gitaar nooit voor elkaar ga krijgen. Ik ben nou eenmaal gek op mooie sounds en ik experimenteer graag.

Fvddungen
8 december 2002, 10:28
Waar kan ik trouwens dat formula 65 krijgen? Is dat iets speciaals voor gitaren of een gewoon huis tuin en keukenmiddeltje?

Ibanez
8 december 2002, 10:53
Ach joh gewoon die RG620 kopen en de squier verbranden :grin:

Fvddungen
8 december 2002, 10:54
Ritueel of in de open haard?

Ibanez
8 december 2002, 10:56
Ritueel is het leukst :grin:

Fvddungen
8 december 2002, 11:07
Back to serious mode.

Waar kan ik de Ibanez RG620X het goedkoopst scoren? Is Feedback goedkoop of kan het nog goedkoper?

Ibanez
8 december 2002, 11:09
't lijkt me erg sterk dat ie ergens anders goedkoper is. Ik zou hem gewoon bij feedback kopen.

Fvddungen
8 december 2002, 11:11
Tja, van de week maar even Feedback bellen dan. De desbetreffende gitaar staat niet op hun site en ook niet in de catalogus. Piens kan hem aanbieden voor ongeveer 875,-. Ik hoop dat Feedback hem heeft en dat hij goedkoper is dan bij Piens. Dan ga ik hem zeer waarschijnlijk in de kerstvakantie halen.

Ibanez
8 december 2002, 11:21
D'r staat idd alleen een qm in de feedback gids. Maar als je voor die piezo meer dan 250,- meer betaalt zou ik gewoon de qm zonder piezo kopen. Die ziet er ook nog veel mooier uit :smile:

Fvddungen
8 december 2002, 11:26
Het is niet alleen de piezo, het is ook de 5 standen wiring, die me meer aanspreekt. Bij de qm kun je dus maar 1 van de 2 humbuckers kiezen, terwijl je bij de x ze ook allebei kunt aanzetten.

Of zou je dat bij de qm ook heel makkelijk kunnen veranderen? Dus ipv de standaard 3 de wiring van de x. Ander schakelaartje er in, beetje solderen en klaar. Of gaat dat niet zo simpel? De elementen zijn bij beide gitaren dezelfde.

urezna
8 december 2002, 11:57
ik zou voor piezo gaan..... zeker weten!
een gitaar moet je horen, een leuk uiterlijk is mooi, maar het gaat om de klank en dan is voor clean de piezo echt superieur!!!!

Fvddungen
8 december 2002, 12:00
Ok, ik ben nu echt overtuigd. Nu maar echt hopen dat Feedback hem heeft voor een betaalbare prijs.

Mijn dank aan jullie allen is verpletterend.

pim1234
8 december 2002, 12:28
yo quint je zei dat je gitaar leraar ibanez endorser is....wie is je leraar dan???

Fvddungen
8 december 2002, 12:31
Franc Tijdink.

Ik heb geen idee of hij enorm bekend is, hoor.

Elvomir
8 december 2002, 21:50
Die Ibanez is minstens 20 keer beter dan die Squier, k zou hem echt kopen. Ik durf dan bijna te wedden dat je Seek &amp; Destroy zo kunt spelen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Elvomir op 2002-12-08 21:50 ]</font>

Fvddungen
8 december 2002, 21:53
Eerste deel wellicht, tweede deel vergt nog wel wat oefening, hoor.

Eerste deel gaat op mijn Squier ook redelijk prima. En ik heb het pas paar keer geoefend.

DK2
8 december 2002, 22:33
Ik zag verder naar boven in dit forum iemand roepen dat Jacksons ook erg interessant zijn, en anders klinken.

Dit kan ik alleen maar beamen, en ik beveel je deze ook ten zeerste aan! Met name de DK2 is een erg interessant gitaartje, vanwege de grote veelzijdigheid. Twee singlecoils voor een lekker clean geluid (wèl typisch enkelspoelsgeluidje, maar, inderdaad, anders. Verwacht geen Stratklanken) en een aardige humbucker (al kun je die beter vervangen door iets leukers. Duncan Design HB102 is aardig, maar niet goed). En het ding ziet er prachtig uit. Populierenhout met gevlamd esdoorn toplaag. Overweeg hem eens! Ze zijn niet makkelijk te vinden, maar eenvoudig te bestellen, nu dat tegenwoordig via Fender gaat (Jackson is door Fender overgekocht van Akai Musical Instruments).

Phoenix Rising
9 december 2002, 16:15
Ik kan je die 620X zeker aanraden. Ik heb zelf een 520X (gewoon hetzelfde maar dan andere kleuren, en word niet meer gemaakt) en ik vind het nog steeds een beest. Als mensen op die gitaar spelen zijn ze ook altijd onder de indruk van het speelgemak.

Toevallig weet ik dat ze bij Just Music in Leiden nog een goede 620X hebben liggen. Ik heb er namelijk afgelopen vrijdag op gespeeld om wat versterkers te testen, en hij speelde heerlijk. Ik heb alleen geen flauw idee hoe duur die was, niet naar gekeken. Ik zou ff bellen, want het is een goede (heel donker grijs bijna zwart)!

Ibanez
9 december 2002, 16:26
hangt hij hierbij? http://www.justmusic.nl/images/just/winkel2/images/winkelgitc.jpg

Phoenix Rising
10 december 2002, 11:13
Nope, de ibanezjes hebben hun eigen deeltje in de winkel :smile: Ze hebben er echt veel. Je hoeft er alleen niets te vragen want die mensen daar weten er echt niets vanaf.

Fvddungen
10 december 2002, 14:54
Hoppa, besteld bij de Bass Connection in Hilversum voor 895,-. Hij moet nog wel besteld worden, dus ik hoop dat hij op voorraad is.

Phoenix Rising
10 december 2002, 16:47
Kan je dan niet beter meteen naar de importeur gaan en zelf eentje uitkiezen van dat model? Volgens mij kan dat best als je dat aan die winkel vraagt waar je em hebt gekocht. Maarja het is maar een idee, zo vaak koop ik geen gitaren :smile: (helaas)

Fvddungen
10 december 2002, 16:49
Ik denk niet dat een importeur aan een particulier verkoopt.

Fvddungen
10 december 2002, 16:52
Feedback was trouwens wel duurder. Ergens tussen de 930 en 950 euro (precieze prijs wisten ze nog niet). Just Music was met 795,- de goedkoopste, maar dat is 300 euro onder de advies verkoop prijs. Dan heb ik het gevoel dat het een demo/uitprobeermodel is, waar iedereen met zijn vingers aan heeft gezeten (o.a. Phoenix Rising).