PDA

View Full Version : Solo-contest



JimiDylan
2 oktober 2006, 18:40
Hierbij een solo wedstrijdje, kheb gezocht maar kon er geen vinden, dus dan zelf maar even maken. bedoeling is, dat je een backing track opneemt (of die van een ander neemt) met een bepaald akkoordenschema (dat iedereen hetzelfde heeft) en er vervolgens een solo overheen maakt, maakt niet uit welke stijl of toonladders, als het maar klinkt. Uitslag van de coolste word dan bepaald door stemmen. Iemand interesse om mee te doen?

kiem
2 oktober 2006, 19:21
euhm jij zegt: t maakt niet uit welke stijl of toonladders je gebruikt als t maar klinkt.. dat ligt dan tog bestwel aan de akkoorden waaruit je de backing track opmaakt tog?? zeker voor de stijl

maargoed, t idee is leuk, als je met een backing track komt waarmee ik iets zou kunnen doe ik wel mee, lijkt me leuk :D

JimiDylan
2 oktober 2006, 19:27
ja ok, misschien kunnen we een selectie van akkoorden maken die iedereen mag gebruiken, waar je uit kan kiezen? en dan ook tempo en zo zelf verzinnen ofcourse

kiem
2 oktober 2006, 22:10
ja das best een goed idee, nu ken ik zelf zo goed als geen akkoorden (niet de namen in iedergeval) behalve powerchordjes en de basis mineur akoorden :D:D.

en ik ben ok niet goed in muziek schrijven enz, maar ik wil weles proberen een solo te maken op een backtrack :D

potjemetal
4 oktober 2006, 01:16
Lijkt mij ook leuk. Ik kan wel wat akkoordjes noemen waar goed over te soleren is: Em C Am G Bm. Is het de bedoeling dat iedereen zijn eigen backingtrack maakt met deze akkoorden, en zelf tempo etc mag bepalen?

Moet toch iets moois uit kunnen komen, lijkt me

JimiDylan
4 oktober 2006, 08:15
Lijkt mij ook leuk. Ik kan wel wat akkoordjes noemen waar goed over te soleren is: Em C Am G Bm. Is het de bedoeling dat iedereen zijn eigen backingtrack maakt met deze akkoorden, en zelf tempo etc mag bepalen?

Moet toch iets moois uit kunnen komen, lijkt me
ja, iedereen mag z'n eigen backing track maken, maar als iedereen nou zoiezo z'n eigen backingtrack ook upload, dan kunnen anderen die ook gebruiken, als ze niet in staat zijn zo'n track te maken, zo kan vrijwel iedereen meedoen....

kiem
4 oktober 2006, 15:23
ooh op die manier, koel ik zal es wat proberen te maken als ik tijd heb :D