PDA

View Full Version : amp tot de 250/200 euro



livefortoday
2 oktober 2006, 14:40
Hoi,
ik ben op zoek naar een gitaarversterker die geschikt is voor in een bandje te gebruiken, en ook een mooi geluid heeft. Ik heb weinig tot geen verstand van versterkers, ik ben nu in het bezit van een Cube 30.
Mijn budget is niet veel meer dan 200 euro, 250 op z'n hoogst. Ik zou waarschijnlijk voor tweedehans gaan, maar ik weet niet wat voor versterker ik nou zoek, welke de beste is die ik tweedehans binnen mijn budget kan krijgen.
Ik speel van punk tot metal, maar een lekker warm klinkende zachtere overdrive vind ik ook belangrijk. Mijn gitaar is een Epiphone Les Paul Custom.
heeft een van jullie een idee?

E-J
2 oktober 2006, 17:11
Mij lijkt voor jou een Randall RG75 wel iets!

Behoorlijk veelzijdig, best mooi clean geluid en de overdrive kanalen zijn ook erg divers...

...al weet ik eerlijk gezegd niet of de stap van een Cube 30 naar zo'n versterker groot is.

Erikt
2 oktober 2006, 17:12
Kijk (en probeer) eens de Vox AD serie uit! Ongelooflijk veelzijdige amp, alle effectjes al in huis en volledig programmeerbaar. En het belangrijkste.. hij klinkt prima! :cooler:

Code-X
2 oktober 2006, 17:12
Mij lijkt voor jou een Randall RG75 wel iets!

Behoorlijk veelzijdig, best mooi clean geluid en de overdrive kanalen zijn ook erg divers...

...al weet ik eerlijk gezegd niet of de stap van een Cube 30 naar zo'n versterker groot is.

Mee eens, je kan ook even doorsparen en voor 500 euro tweedehands een buizencombo kopen (goed marktplaats en gitaarnet in de gaten houden ;) )

Erikt
2 oktober 2006, 17:13
Mij lijkt voor jou een Randall RG75 wel iets!

Behoorlijk veelzijdig, best mooi clean geluid en de overdrive kanalen zijn ook erg divers...

...al weet ik eerlijk gezegd niet of de stap van een Cube 30 naar zo'n versterker groot is.

Zowiezo is van een Cube 30 overstappen naar een versterker van 200-250 euro niet een heel groot verschil..

livefortoday
2 oktober 2006, 18:24
Zowiezo is van een Cube 30 overstappen naar een versterker van 200-250 euro niet een heel groot verschil..

mja het verschil waar het om gaat is dat het wattage hoog genoeg is, dus boven de 60 voor zover ik weet... zodat ie boven een drummer uit kan komen

Mr.Bluesbreaker
2 oktober 2006, 18:38
Ik speel met 22 watts volledig buizen en 3* 12 inch speakers en heb de master op 4.
De drummer vindt me dan wat hard.
Zoek met de zoekfunctie eens op de term wattage, en lees je in over dit onderwerp. Zowel praktisch als natuurkundig gezien zul je zien dat dit geen maatstaf is, het aantal watts in je versterker.

livefortoday
2 oktober 2006, 19:25
Ik speel met 22 watts volledig buizen en 3* 12 inch speakers en heb de master op 4.
De drummer vindt me dan wat hard.
Zoek met de zoekfunctie eens op de term wattage, en lees je in over dit onderwerp. Zowel praktisch als natuurkundig gezien zul je zien dat dit geen maatstaf is, het aantal watts in je versterker.

Ok dan neem ik dat van dat wattage terug. Maar hij moet wel hard genoeg kunnen voor een bandje dus.

ACSlater
3 oktober 2006, 06:02
Voor een transistor zou ik minimaal een 60 watt nemen en als je voor buizen gaat heb je met 20 watt (of misschien nog minder?) wel genoeg voor in een bandje. Ik had een tijdje een 56 watt transistor en die trok het net niet. Ik gebruik nu een 50 watt buizen amp en die komt nooit over de helft. Met buizen blijft het gemiddelde clean kanaal niet meer zo "schoon" voorbij de helft van het max. volume.
Er zijn ongetwijfeld mensen die het niet met me eens zijn maar dit zijn mijn bevindingen. De ene drummer maakt meer herrie dan de ander.

livefortoday
3 oktober 2006, 08:12
Voor een transistor zou ik minimaal een 60 watt nemen en als je voor buizen gaat heb je met 20 watt (of misschien nog minder?) wel genoeg voor in een bandje. Ik had een tijdje een 56 watt transistor en die trok het net niet. Ik gebruik nu een 50 watt buizen amp en die komt nooit over de helft. Met buizen blijft het gemiddelde clean kanaal niet meer zo "schoon" voorbij de helft van het max. volume.
Er zijn ongetwijfeld mensen die het niet met me eens zijn maar dit zijn mijn bevindingen. De ene drummer maakt meer herrie dan de ander.

Dankje voor de heldere uitleg... Ik moet maar eens naar de muziekwinkel en vanalles proberen.

Die Randall die hierboven is genoemd heb ik geen idee van. Ik ben bang dat ik die ook niet in de muziekwinkel kan vinden om te proberen.
De Vox die hierboven is genoemd is een superamp, maar niet echt mijn toon. Het is te dun. Maar dat kan misschien ook komen doordat alle demo's op de site misschien op Strats zijn gespeeld ofzoiets dergelijks. Die moet ik ook maar eens testen met een LP in de muziekwinkel.

Michael Amott
3 oktober 2006, 12:17
Die randall RG is erg goed mijn bovenbuurjongen heeft er ook 1 ik heb em samen met mijn mts op mijn cab aangesloten dat kan met dat ding namelijk en ik moest mijne zelfs harder zetten... ook de kanalen klinken verdomd goed.. mocht je ooit meet willen kun je er een boss ME50 aan hangen.. heb je een mooie rig voor weinig geld

$ander
3 oktober 2006, 12:51
ik speel met een fender FM212R (100W) in een punk rock bandje en ik moet zeggen dat hij geweldig klinkt. tweedehands kan je hem al voor 200 eu vinden;)

livefortoday
3 oktober 2006, 17:40
ik zie ook steeds de Marshall Valvestate 80/80 opduiken. Die is helemaal buizen toch? Heeft iemand ervaring met deze amp? Kan die ook hard genoeg (ik had namelijk ergens gelezen dat dat niet het geval was)?

Aron Maiden
3 oktober 2006, 21:33
@ livefortoday Je hebt Pm!!

Fumi SG
3 oktober 2006, 22:22
ik speel met een fender FM212R (100W) in een punk rock bandje en ik moet zeggen dat hij geweldig klinkt. tweedehands kan je hem al voor 200 eu vinden;)

Jij stond toch niet heel toevallig afgelopen zaterdag in Lobith op Bylandpop he?!:sneaky:

Erikt
3 oktober 2006, 23:47
ik zie ook steeds de Marshall Valvestate 80/80 opduiken. Die is helemaal buizen toch? Heeft iemand ervaring met deze amp? Kan die ook hard genoeg (ik had namelijk ergens gelezen dat dat niet het geval was)?

Nee, dat is gewoon een transistorversterker.. Hij heeft wel een buis in de Pre-amp, maar daar hoef je niet voor naar huis te schrijven..

$ander
4 oktober 2006, 18:03
Jij stond toch niet heel toevallig afgelopen zaterdag in Lobith op Bylandpop he?!:sneaky:
toevallig niet:P