PDA

View Full Version : ESP



sander666
7 december 2002, 18:08
Vraagje:
wat weten/vinden jullie van een ESP ltd
EC-1000
klinkt ie clean ook mooi?
en waar kun je m in nederland egens uittesten
thanx

rePUNKtative
7 december 2002, 19:14
ik zou dijkman in Amsterdam eens opbellen, die heeft een hele stapel ESP's staan...

Maiden Michiel
7 december 2002, 19:17
http://pub2.ezboard.com/fespguitarsmessageboardltdguitarandbassreviews.sho wMessage?topicID=223.topic

Maiden Michiel
7 december 2002, 19:21
Wat is eigenlijk het precieze verschil tussen LTD en ESP?
Zoiets als Jackson en Charvel?

Lacrymosa
7 december 2002, 20:03
Nee, meer als Epiphone/Gibson
aangezien Charvel GEEN B-merk is
Charvel Rules!! (Helemaal in et wit)

CheerS!!

Ic3gl0vE
7 december 2002, 22:59
charvel is gewoon een merk wat jackson 'erbij' heeft. Vroeger werkte de man die Jackson heeft opgericht namelijk bij Charvel maar ze waren het niet eens dus richtte 'ie maar z'n eigen bedrijf (jackson dus) op. Jackson werd erg succesvol en heeft later Charvel overgekocht

sander666
9 december 2002, 11:24
Is dijkman die muziekwinkel die vlak bij het rembrandtplein zit?

art|saves
9 december 2002, 15:54
Dijkman muziek zit op de rozengracht tram 10 komt er.

hoofd
9 december 2002, 19:06
en tram 17

Iceman
12 december 2002, 19:30
Ik reageer binnenkort omdat ik 'em ga bestellen. Ondertussen een paar mooie plaatjes van de EC-1000 op http://www.elderly.com/new_instruments/items/EC1000-STBC.htm Succes.

sander666
13 december 2002, 19:56
Eh Iceman, ik zit er ook over te denken om die gitaar te bestellen. (duurt waarschijnlijk nog wel even) zwaar vette gitaar
alleen ik zie tegen dat bestellen uit America op, omdat het zo veel kost en het me nog niet allemaal duidelijk is wat voor kosten en dergelijke er nog bovenop de verzendkosten komen.
Zou jij het kunnen vermelden als je m hebt hoe dat dat allemaal gaat enzo
Bedankt Groete

BLOK182
13 december 2002, 19:58
Hij is gewoon in Duitsland te koop, ik neem aan dattie ook in Nederland te krijgen is.

Anders Destium
13 december 2002, 21:45
Cool ding man, sweet... :smile:

sander666
14 december 2002, 11:15
Dat klopt hij is wel in duitsland te koop maar dan betaal je er €1500 voor en in America maar €800
bij
http://www.drumcityguitarland.com
Als er dan nog is €300 verzendkosten bij komen ben je nog veel goedkoper uit.
In Nederland is ie volgens mij niet te koop maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen

Anders Destium
14 december 2002, 11:41
Als je bestelt uit Amerika is het verstandig om iets van 20-25% bij de prijs op te tellen (bij de grens krijg je ook nog een fikse aanslag en je moet het pakket meestal verzekeren). Dus dan krijg je 800 + 300 + 275 (25% van 1100) = 1375 Euro. En dan heb je hem nog nooit in je handen gehad. Je kan geluk hebben hiermee, maar meestal betaal je de volle mep :sad:

BLOK182
14 december 2002, 14:45
En stel dattie tegenvalt (hoogst onwaarschijnlijk) of dat ie toch anders is dan dat je je had voorgesteld, zi je er wel mooi mee gebakken.

Iceman
14 december 2002, 15:09
Sander, ik bestel 'em via ProMusicStore uit Schiedam gewoon bij de nederlandse importeur SoundService die 'em waarschijnlijk weer bij z'n duitse collega (zelfde bedrijf) uit het magazijn haalt. Heb 'em daar voor 1499. Had net zo goed een andere zaak kunnen zijn, PMS was de goedkoopste na wat gemail met links van goedkopere duitse sites. Duitse importeur kijkt nog tussen zijn voorraad of er een EC1000 tussen zit met een flamed top ipv een quilted top. Zonder enige opgave of dergelijke gooit ESP die tussendoor, ze zijn erg zeldzaam en ik wil het in ieder geval geprobeerd hebben. Weinig kans, maar ben ook blij met de quilted versie. Heb veel foto's al voor je mocht je die willen hebben, ook van de zwarte uitvoering.

Moonchild
14 december 2002, 15:50
Hij is een tikkeltje te kitsch IMHO

Iceman
14 december 2002, 19:13
Inderdaad, behoorlijk over the top......en daarom vink 'em zo cool!! M'n groene iceman is ook zo lelijk dat ie weer mooi wordt :wink:

sander666
16 december 2002, 16:23
Ja de zou wel gaaf zijn als je die plaatjes ff wilt opsturen. Ik denk dat ik voor de zwarte uitvoering ga dus kun je die dan ook meesturen. sander_geven@hotmail.com
Volgende week ga ik met een paar collega's naar amsterdam en als het dan uitkomt ga ik heel even naar Dijkman en dan even op iets soorts gelijk spelen. Nou ben ik wel aan het twijfelen gegaan over hier in Nederland bestellen of in buitenland.
van die €300,- verzendkosten bedoelde ik het totaalbedrag, verzenden alleen = €170,-
Maar dat haal ik dus al niet als ik het zo hoor (totaal = ong. €400,-). Bedankt

Iceman
16 december 2002, 19:03
Je plaatjes zijn binnen......

sander666
17 december 2002, 16:55
gave pics, thanx mooi koffertje erbij!
Dus jij speelt aan het eind v.d. week, begin volgende week op je ec-1000
vet man. krijg je er trouwens een met een flamed top?

Iceman
17 december 2002, 18:21
Dat koffertje krijg je er in Europa niet bij, assholes!! Gisteren heen en weer gemailed met de duitse importeur, maar geen flamed op voorraad. Nou ja, heb het geprobeerd. Hoop volgende week mezelf te kunnen opsluiten met de nieuwe "babe".

Branzojo
18 december 2002, 00:02
Als je hem in het zwart wil >>>>>>>>> s34171674.shoplite.de/sess/utn153df5437e65a10/shopdata/index.shopscript?main_url=http%3A%2F%2Fs34171674.s hoplite.de%2Fsess%2Futn153df5437e65a10%2Fshopdata% 2F0030_Gitarre%2B%3D26amp%3D3B%2BBass%2Fproduct_ov erview.shopscript hier is ie voor 1390 euro inkl mwst. :smile:

Iceman
18 december 2002, 06:27
Klopt dat de zwarte goedkoper is, had ik ook al gevonden op het web. Dat zoeken heeft me ondertussen al 200 euro bespard door de links van goedkopere zaken door te sturen naarde zaak waar ik 'em bestellen wil.

sander666
18 december 2002, 10:16
inderdaad fuckt up dat je die koffer er niet bij krijgt.

Anders Destium
18 december 2002, 10:22
Raar dat ze dat op de site wel zeggen. Ik vind abalone binding en dergelijke altijd super mooi (ik ben ook in het bezit van een gitaar waar sommige (cultuurbarbaren :wink: ) van walgen).

Post je bevindingen zou ik zeggen :smile:

Iceman
18 december 2002, 17:55
Eind deze week of begin volgende week de ec-1000 binnen. Kantoor van de nederlandse importeur niet meer dan een slaapkamer bij iemand thuis, in Nederland geen ESP op voorraad. Dingen komen allemaal uit Berlijn vandaan. Who cares...... Op de duitse sites staat niet dat koffer inbegrepen is, bij de amerikaanse wel. Extra gelegenheid om je europese klanten een poot uit te draaien. Maar daar kan de gitaar niets aan doen, die zal ik lief behandelen :wink:

Iceman
25 december 2002, 14:57
EC1000 STBC zaterdag opgehaald, mooier dan mooi!! De top is 80 % flamed en 20 % quilted tot mijn (positieve) verbazing. De superheldere en overvloedige inleg lijkt lichtgroen op te lichten met een spot erbij. Zelden zoiets gaafs gezien. Probeer een digitale fotocamera te regelen om foto's van te maken.

Anders Destium
25 december 2002, 18:14
Cool man :smile:
Speelt hij ook lekker, heeft ie een dunne of een dikke hals en is hij gelakt aan de achterkant of niet?

Ik vind het gave van abalone bindings en inlays dat ze qua kleur veranderen als je je gitaar wat draait :smile:

Iceman
26 december 2002, 15:31
Speelt heerlijk, laat alleen nog wel de snarensleufjes van de topkam wat lager invijlen zodat de snaren wat dichter op de eerste fret staat. Meer een gibson hals, zeker niet Ibanez-dun. Achterkant is beetje transparant gelakt zoals bij SG's en andere Gibson les Pauls. Hij is VEEL lichter dan een Gibson les Paul, maar doet zeker niet goedkoop licht aan. Balans perfect! Als je je handen van de gitaar afhaalt (voor de broodnodige poses naar de kids toe :wink:) blijft ie mooi in dezelfde positie hangen. Heb op m'n Iceman ook abalone bindings, maar op de EC1000 schijnen ze ook werkelijk!! Je kent dat glow-in-the-dark-matriaal wel? zelfs met een zwakke spot in de kamer weerkaats het licht prachtig op alle abalone van de gitaar, en dat heeft ie overvloedig, zeker op de hals. Moet nog een camera regelen, maar zal de kleuren van de abalone zeker fotograferen. Iemand in de buurt van Zwolle die 'em een keer wil zien is welkom.

sander666
27 december 2002, 10:45
gefeliciteerd man!!!
dus hij bevalt je goed, des mooi.
Ik zou graag willen komen kijken, maar het is zo ver weg (omg. Eindhoven).
nou ben ik wel jaloers, ik zal er ook eens werk van maken.
grtz