PDA

View Full Version : kleine amp probleempjes



hendrix2
1 oktober 2006, 14:33
Ik heb enkele kleine probleempjes met m'n amps, zet ze maar gelijk in één topic.

-Bij m'n Marshall 5150 hoor ik af en toe een zacht 'gekraak' in 1 van de speakers. Ik vermoed dat dit een scheurtje zou kunnen zijn? Of kan het eventueel ergens anders aan liggen. (het moet wel iets met de speaker te zien hebben, want je hoort duidelijk dat het uit de rechterspeaker komt.

-Op de repetitie, waar ik ook m'n 5150 gebruik viel het geluid plots weg. Toen ik hem uitzette en daarna weer aanzette was het opgelost. Waar kan dit allemaal aan liggen? Ik zou niet graag op het podium staan dat plots m'n versterker geen geluid meer produceert.

-Bij al m'n versterkers kraakt de mastervolume knop ongelooflijk. Dus als ik aan de master volume draai, krijg je zo een typisch gekraak. Hoe verhelp ik dit best?

bedankt alvast.

Squier4ever
1 oktober 2006, 14:37
- zou best aan de speakers kunnen liggen, even na laten kijken?

- is het een buizenamp? zoja zijn je buizen misschien aan vervanging toen, anders zie hierboven

- beetje contactspray helpt, maar vaak tijdelijk. las laatst ergens dat vaseline of een dergelijk middel helpt tegen gare potmeters

hendrix2
1 oktober 2006, 14:40
geen buizenbakken.
De marshall 5150 is een solidstate, dan heb ik nog marshall MG100 en een valvestate.