PDA

View Full Version : Goede punk rock gitaar voor beginner



Punkrocky
1 oktober 2006, 13:54
Ik wil graag elektrische gitaar beginnen maar weet niet welke gitaar ik moet kopen om goede punk rock te kunnen spelen, ik wil graag soort gitaar spelen als sum 41, blink 182, ...
Ik heb al 6 jaar akoestische gitaarles gevolgd.
Mijn budget is 500 euro, maar zoveel geef ik niet aan een gitaar, dus als er iemand een goedkope goie punk rock gitaar weet, zeg maar

thx

Luke-wannabe
1 oktober 2006, 13:56
Epiphone G 400. Om en nabij de 300 euro.

robert-gitarist
1 oktober 2006, 14:14
Epiphone G 400. Om en nabij de 300 euro.

+1
En hou je nog geld over voor een leuke versterker ;)
Of kijk 2de hands na een Epiphone SG.Ben je nog goedkoper uit.

Code-X
1 oktober 2006, 14:18
Ik wil graag elektrische gitaar beginnen maar weet niet welke gitaar ik moet kopen om goede punk rock te kunnen spelen, ik wil graag soort gitaar spelen als sum 41, blink 182, ...
Ik heb al 6 jaar akoestische gitaarles gevolgd.
Mijn budget is 500 euro, maar zoveel geef ik niet aan een gitaar, dus als er iemand een goedkope goie punk rock gitaar weet, zeg maar

thx

Pop Punk dus (sorry, ben een muziekstijlenmierenneuker XD)
Zoals je misschien zelf weet speelt sum 41 veel op Les Pauls en ook Tom van Blink speelde een tijdje op een Les Paul, misschien dat een epiphone les paul standard iets is. Best leuk gitaartje :)

Punkrocky
1 oktober 2006, 14:25
En de epiphone les paul special II, zijn die ook goed? Want de epiphone les paul standaard zijn wel duur, zo'n 500 euro denk ik

schwalbe
1 oktober 2006, 14:29
Ik vind het zo saai dat alle punkers op SG's spelen...
Ik stem voor een Squier Telecaster Custom. Kost rond de 200 euro. Heeft een geschroefde hals ipv een gelijmde en is dus ook minder kwetsbaar, een voordeel bij punk.
http://www.squierguitars.com/products/prod_images/guitars/0327502506_md.jpg

Squier4ever
1 oktober 2006, 14:32
is idd ook een leuke, maar zoals code-x als zei: LP's all the way, of een es 335 studio van epi, ook erg vet

casper innosence
1 oktober 2006, 14:37
Heeft een geschroefde hals ipv een gelijmde en is dus ook minder kwetsbaar, een voordeel bij punk.

Waarom is dat een voordeel dan bij punk? Als of elke punkrocker zijn gitaar zooo afranseld dat ie elk jaar een nieuwe hals nodig heeft?

robert-gitarist
1 oktober 2006, 14:40
Ik vind SG's toch voor punk een stukje veelzijdiger :)

Squier4ever
1 oktober 2006, 14:42
tele's zijn toch wel erg vette plankies en hoeven per definitie niet minder veelzijdiger te zijn als een sg, daarbij vind ik tele's vetter, maar die dot studio is ook erg veelzijdig, van lekker clean tot vrij zware scheur, genoeg voor punk

schwalbe
1 oktober 2006, 14:44
Waarom is dat een voordeel dan bij punk? Als of elke punkrocker zijn gitaar zooo afranseld dat ie elk jaar een nieuwe hals nodig heeft?

Nou, de podiumact van de gemiddelde punkband is toch echt wel wilder dan het gemiddelde blues-ensemble. En zo'n gelijmde mahonie hals hoeft maar 1x te vallen en het kan gebeurt zijn; een geschroefde maple hals daarentegen... Het gewicht van een tele custom is ook een stuk lager dan een Les Paul, dat scheelt een stuk bij springen op het podium e.d.

robert-gitarist
1 oktober 2006, 14:47
tele's zijn toch wel erg vette plankies en hoeven per definitie niet minder veelzijdiger te zijn als een sg, daarbij vind ik tele's vetter, maar die dot studio is ook erg veelzijdig, van lekker clean tot vrij zware scheur, genoeg voor punk

Probleem bij z'n Dot Studio is dat ie van die holes heeft waarbij nogal feedback kan komen bij veel gain etc ;)

casper innosence
1 oktober 2006, 14:55
daar ben ik het wel mee eens Schwalbe, maar toch denk ik niet dat dat bij veel punkgitaristen een punt is om een gitaar op te selecteren.

Zelf zit ik ook in een punk/hardcore band en wij staan met zn 5en op et podium (als er al van een podium gesproken kan worden. En dat is vaak erg krap. We staan elkaar dan ook regelmatig in de weg.

Maar ik heb mijn gitaar nog nooit dusdanig onherstelbaar beschadigd. Nog geen stukken van de lak af. Alleen maar pickscratches (en bucklewear). Ik sloop wel regelmatig snoeren.

Maar dat gewicht daar kan ik me wel wat bij voorstellen inderdaad. Al vind ik een hele lichte gitaar ook niet alles bij jumps..

Moet ook zeggen dat ik zo'n tele custom wel heel vet vind.

Punkrocky
1 oktober 2006, 15:03
ik denk dat ik dan toch voor een tele costum ga, maar waar kan ik er een vinden? in de buurt van O.V.

schwalbe
1 oktober 2006, 15:14
Feedback verkoopt ze, die hebben een aantal vestigingen:
http://www.feedback.nl/?id=42

Maar er zijn nog veel meer winkels die Squier verkopen; ik denk dat je bij de helft van de muziekwinkels wel squier kan kopen, het is alleen de vraag of ze dit specifieke model op voorraad hebben.

schwalbe
1 oktober 2006, 15:30
daar ben ik het wel mee eens Schwalbe, maar toch denk ik niet dat dat bij veel punkgitaristen een punt is om een gitaar op te selecteren.

.

Klopt, maar ik kan ook nog wel een ander voordeel voor punk van een Fender-type gitaar ten opzichte van een gibson-achtige gitaar opnoemen: de scale length (mensuur) van fenderachtigen is langer en daardoor komt het laag er strakker en dus wat aggresiever uit. En dat maakt een groot verschil. Daarnaast heeft de Tele Custom geloof ik een string through body brug en dat is ook wel strak.

casper innosence
1 oktober 2006, 15:44
Klopt, maar ik kan ook nog wel een ander voordeel voor punk van een Fender-type gitaar ten opzichte van een gibson-achtige gitaar opnoemen: de scale length (mensuur) van fenderachtigen is langer en daardoor komt het laag er strakker en dus wat aggresiever uit.

Daar heb je n goed punt. Maar toch worden de gibson's sg en lp veel gebruikt in de punk en hardcore. Wellicht dat ze dat laag er dan door middel van de versterker/kasten uit halen.

schwalbe
1 oktober 2006, 15:52
Van een langere mensuur krijg je niet perse meer laag, maar vooral strakker laag. Is ook logisch want de snaarspanning is hoger.

AART
1 oktober 2006, 15:53
Ibanez RG.

Spitfire
1 oktober 2006, 16:10
Nou, de podiumact van de gemiddelde punkband is toch echt wel wilder dan het gemiddelde blues-ensemble. En zo'n gelijmde mahonie hals hoeft maar 1x te vallen en het kan gebeurt zijn; een geschroefde maple hals daarentegen... Het gewicht van een tele custom is ook een stuk lager dan een Les Paul, dat scheelt een stuk bij springen op het podium e.d.
maar dan zou je iedereen een geschroefde hals kunnen aanraden, omdat iedereen thuis vast wel eens per ongeluk ergens tegenaan stoot

Ratdawg
1 oktober 2006, 17:30
Nou, de podiumact van de gemiddelde punkband is toch echt wel wilder dan het gemiddelde blues-ensemble. En zo'n gelijmde mahonie hals hoeft maar 1x te vallen en het kan gebeurt zijn; een geschroefde maple hals daarentegen... Het gewicht van een tele custom is ook een stuk lager dan een Les Paul, dat scheelt een stuk bij springen op het podium e.d.
Echte punks hebben niet veel geld, dus passen ze (meestal) goed op hun gear.

sunday violence
1 oktober 2006, 17:51
besef je goed dat als je een tele koopt je flink hard moet werken om lekker te rocken, ik heb jaren op een epi les paul punkrock gespeeld en als je ineens zonder humbucker speelt (ik speel sinds een jaar op een telecaster) is dat wel ff wennen. Blink en sum41 gebruiken humbuckers, en hebben daardoor een lekker lage palmmute sound. maar goed los daarvan zijn tele's gewoon erg geil en klinken ze heerlijk smerig... succes iig.

AART
1 oktober 2006, 17:54
echte punks zijn dood dus neem je een explorer...... :chicken:

schwalbe
1 oktober 2006, 17:56
Deze Tele heeft humbuckers..

sunday violence
1 oktober 2006, 18:04
haha oja, ah ben ook blond..

Squier4ever
1 oktober 2006, 18:46
maar een gewone tele voor punk/hardcore klinkt ook erg vet hoor....

nieuwe cd van de lostprophets is daar een goed voorbeeld van

De Beer
1 oktober 2006, 18:52
Zoek iets wat er in jouw ogen "punk" uitziet, en tenminste 1 humbucker heeft (in brug positie), binnen je budget is, en waar geen stagg op staat.
bvk iets wat wél een beetje genomeerd merk is:
Epiphone (by gibson)
Squire (by fender)
Ibanez (2e hands NDM is mischien een lekkere keuze)
etc.

alle merken hebben we een goedkopere variant van hun "main" gitaren.

marter544
1 oktober 2006, 19:05
Ik zou ook voor ófwel de Tele Custom (met die 2 humbuckers dus) van Squier nemen, of de G400 van Epiphone. Mijn voorkeur gaat uit naar de Squier, omdat je dan wat meer geld overhoud voor een mooie versterker.

AART
1 oktober 2006, 19:09
Ibanez (2e hands NDM is mischien een lekkere keuze)
etc.


Als je ze vind.

Zijn wel erg lekkere gitaren voor het geld btw, erg goed, echte players.
Een vriend van me heeft er een.

Squier4ever
1 oktober 2006, 19:11
prs se singlecut/ marc tremonti zijn ook erg goede gitaartjes, vallen denk ik wel net buiten je budget....

De Beer
1 oktober 2006, 19:26
Als je ze vind.

Zijn wel erg lekkere gitaren voor het geld btw, erg goed, echte players.
Een vriend van me heeft er een.Ik heb er ooit een in handen gehad(unplugged) voelt lekker aan.
Vrijdag zag ik het bandje NOU EN (hey gothic meisje) en en van die jongens had er een...klonk prima door een koch.

zouden nieuwe 450,- moeten kosten geloof ik, is het zeker waard.

Pun
1 oktober 2006, 22:02
Voor echte punk maakt het toch niet uit waar je op speelt, als je het maar goedkoop kan krijgen?

Als het daarnaast ook nog een beetje leuk klink is dat mooi mee genomen.

Dat is pas echt punk :punk:

Toaster
1 oktober 2006, 22:11
Als je punk wil spelen moet je van de ibbies (ibanez) afblijven.

(quote Aaron Reel Big Fish ;) )

speelt nu op een gibson studio + jcm 900

kun je dus inderdaad beter naar een epi kijken.

Toaster
1 oktober 2006, 22:17
ook tele custom nu trouwens :D

AART
1 oktober 2006, 22:22
Als je punk wil spelen moet je van de ibbies (ibanez) afblijven.

(quote Aaron Reel Big Fish ;) )

speelt nu op een gibson studio + jcm 900

kun je dus inderdaad beter naar een epi kijken.


Waarom dat?

Twee van de beste (pop/skate)punkbands(imo) spelen op Ibanez RG(Pennywise + The Offspring).
De NDM modellen zijn de signatures van Noodles van The Offspring.
Dexter Holland en Fletcher Dragge gebruiken RG's.

Daarnaast, punk is dood, probeer dus ook niet punk te zijn.

schizo910
1 oktober 2006, 22:48
Punk is niet dood!!! :angry:

Punk doet gewoon even een dutje...

casper innosence
1 oktober 2006, 22:48
Ik ben zelf niet zoo fan van ibanez. Al zal dat komen omdat ik alleen maar de goedkopere in handen gehad heb. Maar ben uberhaupt geen fan van (super)strats.

mijn favo bands (Good Riddance, Strung out, With Honor) spelen veelal op ESP live. Ik weet van good riddance dat de cd's zoiezo opgenomen zijn met een Gibson Les Paul Custom (wine red)

Zelf speel ik ook sinds 3 jr op n ESP viper en die bevalt mij PRIIIMA, kheb alleen de emg's laten vervangen door Duncans..

Hector_Tsolodimos
2 oktober 2006, 08:27
Ik vind het zo saai dat alle punkers op SG's spelen...
Ik stem voor een Squier Telecaster Custom. Kost rond de 200 euro. Heeft een geschroefde hals ipv een gelijmde en is dus ook minder kwetsbaar, een voordeel bij punk.
http://www.squierguitars.com/products/prod_images/guitars/0327502506_md.jpg
ik denk dat deze Telecaster met hum's het beste voor em is..

AART
2 oktober 2006, 17:00
Ik ben zelf niet zoo fan van ibanez. Al zal dat komen omdat ik alleen maar de goedkopere in handen gehad heb. Maar ben uberhaupt geen fan van (super)strats.

mijn favo bands (Good Riddance, Strung out, With Honor) spelen veelal op ESP live. Ik weet van good riddance dat de cd's zoiezo opgenomen zijn met een Gibson Les Paul Custom (wine red)

Zelf speel ik ook sinds 3 jr op n ESP viper en die bevalt mij PRIIIMA, kheb alleen de emg's laten vervangen door Duncans..


Dat is hetzelfde als zeggen: Ik ben niet zo'n fender fan wanneer je alleen suiers hebt bespeeld.

Maarja, een advies, test als je de kans hebt eens een keer een Japanse RGT(neck through)....

Code-X
2 oktober 2006, 17:08
maar een gewone tele voor punk/hardcore klinkt ook erg vet hoor....

nieuwe cd van de lostprophets is daar een goed voorbeeld van

Niet vergeten dat die ook nog een PRS Singlecut gebruiken, wat uberzwaar klinkt :P

Mja, misschien dat je je vraag ook beter kan formuleren, TS.
Ik bedoel, je wilt een "punkgitaar", wat versta je dan onder punk?
Punkgeluid, punkuiterlijk, punkimago enzo..
En dan maakt het bij het geluid ook nog uit wat voor versterker je gebruikt (Marshall JCM en Triple Rectifiers worden het meeste in de punk rock enzo gebruikt voor mijn gevoel).

casper innosence
2 oktober 2006, 18:05
nou ik denk vooral recto's maar toch ook de mark 3 en 4 van mesa is goed vertegenwoordigd in de punk. daarnaast is ook Krank een opkomend merk (Waarschijnlijk vanwege de endorsements..)

Axelll
2 oktober 2006, 18:08
Punk is niet dood!!! :angry:

Punk doet gewoon even een dutje...

Hahahahaha ik heb een nieuwe sig!

Punkrocky
2 oktober 2006, 18:40
pff, al die keuzes, ik ga toch voor de squir telecaster costum, goedkoop en goe, wat is er een goedkope prijs voor zo'n gitaar?

Punkrocky
3 oktober 2006, 19:12
Weet er iemand ofdat er cursusen bestaan van elektrische gitaar les, om te dowloaden, zodat ik niet hoef extra les te gaan volgen, want ik heb al 6 jaar akoestische gitaarles gehad

polysix
3 oktober 2006, 19:31
als jij 6 jaar akoestisch les heb gehad zal je wel genoeg geleerd hebben om een beetje punk te kunnen spelen ;)

mijn stem gaat naar een tele. Waarom niet eentje met een humbucker in de nekpositie en een singlecoil in de brug?

Micro-e
3 oktober 2006, 19:59
als jij 6 jaar akoestisch les heb gehad zal je wel genoeg geleerd hebben om een beetje punk te kunnen spelen ;)

mijn stem gaat naar een tele. Waarom niet eentje met een humbucker in de nekpositie en een singlecoil in de brug?

Omdat je met een Humbucker in de brug er een veeeeel beter een strak punk geluid uit kan halen. Singelcoils zijn daar te schel voor.

schwalbe
3 oktober 2006, 21:54
Weet er iemand ofdat er cursusen bestaan van elektrische gitaar les, om te dowloaden, zodat ik niet hoef extra les te gaan volgen, want ik heb al 6 jaar akoestische gitaarles gehad

Ik zou proberen om 'tabs' te leren lezen en dan de tabs downloaden van de nummers die je wilt gaan spelen. Tabs is een soort versimpelde muzieknotatie en op internet kan je van erg veel nummers de tabs vinden.
Hier: http://www.mxtabs.net/content.php?file=Reading_Guitar_and_Bass_Tabs lees je hoe tabs werkt. Op dezelfde site staan geloof ik ook veel tabs van nummers.

Punkrocky
4 oktober 2006, 09:30
Ok dat is wel interesant, maar heb je dat niet in het nederlands, want dan zou het wat simpeler zijn om te lezen. Maarja, toch bedankt om me zo ver te helpen.

schwalbe
4 oktober 2006, 10:36
Hier: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=57694 dezelfde tekst in het Nederlands. Op dit forum is trouwens een apart gedeelte over tabs: http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=24

Punkrocky
4 oktober 2006, 10:56
Ok thx, khad juist die engelstalige afgedrukt, en nu heb ik een nedrlanstalige, lol, slim van me, khad beter wa geduld gehad en niet mijn inkt hoeve te verspillen aan die engelstalige versie

interessander
4 oktober 2006, 11:23
Voor punk kom je met powerchords al heel ver, en je kunt het makkelijk uitzoeken terwijl je de cd op hebt staan.

tabmaniac
4 oktober 2006, 15:56
Ibanez GAX

Punkrocky
4 oktober 2006, 16:59
Ik heb nog een vraagje, wat is een hamer-on en een pull-off, misschien ken ik die beweging wel maar ik ken die namen van nergens, wat is dat?

schizo910
4 oktober 2006, 17:03
Bij een hammer-on sla je met je fretvinger op je snaar, waardoor je niet hoeft te picken. Bij een pull-off trek je de fretvinger juist van de snaar af waardoor je hem niet hoeft te picken.

Punkrocky
4 oktober 2006, 17:07
en wat is picken?

hendrix_appendix
4 oktober 2006, 17:45
Aanslaan met je plectrum, plectrum=pick in het engels.

Punkrocky
4 oktober 2006, 17:51
Ok bedankt

Punkrocky
4 oktober 2006, 18:21
Heeft er iemand een goede tweedhands versterker voor me? En/of een nieuwe squier telecaster costum?

datsun
4 oktober 2006, 18:22
ik weet niet juist waar je woont, maar dit lijkt me wel een goede aanbieding, mss nog wat vd prijs afdingen. Ohja btw, de aanbieding is niet van mij ;) , zag ze gewoon net staan.

http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/16653998-ibanez-rg270dx.html?per=10

:zz:

Punkrocky
4 oktober 2006, 18:37
Die kleur vin ik niet mooi, kga liever voor zwart, en geen tweedehandsgitaar, een nieuwe, en liefst een squier telecaster costum

cardinal
4 oktober 2006, 18:44
gibson sg menace, iets duurder maar zeker het geld waard. Zeer goede sound en ziet er top uit. Echt goed voor een hardcore sound.

Absolute aanrader van mijn kant (enige is, is dat hij een heeeeeeel klein beetje topzwaar is, maar echt peanuts hoor, bij het spelen heb ik er ging last van).

Squier4ever
4 oktober 2006, 19:43
Die kleur vin ik niet mooi, kga liever voor zwart, en geen tweedehandsgitaar, een nieuwe, en liefst een squier telecaster costum

waarom toch altijd maar zwart
zwart is ook maar zwart en kaal

datsun
4 oktober 2006, 20:48
waarom toch altijd maar zwart
zwart is ook maar zwart en kaal

+1

ik wou mn eerste gitaar ook zwart, ben ik blij dat er alleen nog maar rode waren! Het is de beste strat waar ik tot nu toe op heb gespeeld!

Pun
4 oktober 2006, 22:09
Die kleur vin ik niet mooi, kga liever voor zwart,
Zwart is zo gewoontjes. Ik raad je echt serieus aan om naar iets anders dan zwart te kijken, waarschijnlijk raak je op zwart al heel snel uitgekeken. Ik vind zwart eigenlijk alleen mooi als er ook een zwarte slagplaat op de gitaar zit. Maar uiteindelijk is het je eigen ding, en moet je gewoon doen wat jij zelf goed vindt :)



en geen tweedehandsgitaar, een nieuwe

Waar is die punk-attitude? :) Als je punk speelt moet je wel een beetje punk attitude hebben. Dat is wat er bij veel van de "punk" tegenwoordig eigenlijk nogal aan ontbreekt.

Brammibal
4 oktober 2006, 22:27
Zoals bij Blink 182 en Sum 41 verdomme!

Code-X
4 oktober 2006, 22:41
Zoals bij Blink 182 en Sum 41 verdomme!

Blink 182 = Pop Punk
Sum 41 = erg nu-metal

Mja, er zijn nog wel echte punkbands tegenwoordig, alleen moeilijk te vinden he :P
Op het moment overheerst emo nogal in de alternatieve muziek.

Brammibal
4 oktober 2006, 23:05
nja, ik zei het omdat dat in de beginpost staat. ik weet zelf ook wel dat dat helemaal niks met punk te maken heeft. Er zijn inderdaad ehct nog wel ehcte punk bands: Shaggable sluts, Blok1A, The Bips en nog zo veel nederlandse bands vinni kecht wel punk.

vipskate
5 oktober 2006, 18:28
koop een epiphone sg special
kost je 185 euro en je bent vertrokken

Neals
5 oktober 2006, 23:14
nja, ik zei het omdat dat in de beginpost staat. ik weet zelf ook wel dat dat helemaal niks met punk te maken heeft. Er zijn inderdaad ehct nog wel ehcte punk bands: Shaggable sluts, Blok1A, The Bips en nog zo veel nederlandse bands vinni kecht wel punk.

En die bands pakken het goedkoopste spul wat ze in de rekken vinden en goed speelt/klinkt! Dat is pas punk!

Ik raad een Gibson, Epiphone of Ibanez aan, en voor jouw stijl misschien ZELFS een STRAT met humbuckers.

Solidkick
5 oktober 2006, 23:22
Hondo :rockon:

Code-X
6 oktober 2006, 12:58
En die bands pakken het goedkoopste spul wat ze in de rekken vinden en goed speelt/klinkt! Dat is pas punk!

Ik raad een Gibson, Epiphone of Ibanez aan, en voor jouw stijl misschien ZELFS een STRAT met humbuckers.

Strat met humbuckers is idd ook wel een strak idee, alleen als je een beetje lekkere humbuckers wil hebben gaat het wel redelijk wat kosten..

Bins
6 oktober 2006, 13:09
Olp Mm1 !!!

Neals
6 oktober 2006, 16:14
Strat met humbuckers is idd ook wel een strak idee, alleen als je een beetje lekkere humbuckers wil hebben gaat het wel redelijk wat kosten..

Veel moderne duncan designed humbuckers klinken zeer ok, misschien zoeken naar een fender tom delonge sig?

vox
6 oktober 2006, 16:31
Pop Punk dus (sorry, ben een muziekstijlenmierenneuker XD)
Zoals je misschien zelf weet speelt sum 41 veel op Les Pauls en ook Tom van Blink speelde een tijdje op een Les Paul, misschien dat een epiphone les paul standard iets is. Best leuk gitaartje :)

jep en nog geen 600 euro

Brammibal
6 oktober 2006, 19:21
Ik heb hier trouwens 4 elektrische gitaren staan: 1 washburn, 2 arirangs en 1 ibanez artist hollowbody en met alle kan ik blink 182 en sum 41 spelen en zelfs echte punk (!!!). De overeenkomst is, dat in alle 4 de gitaren humbuckers zitten. Ik zeg dus, zoek een gitaar die lekker speelt en humbuckers heeft en gaan met die banaan!
Niet te vergeten: hij moet er ook bruut uitzien.

Pun
7 oktober 2006, 00:25
Ik heb hier trouwens 4 elektrische gitaren staan: 1 washburn, 2 arirangs en 1 ibanez artist hollowbody en met alle kan ik blink 182 en sum 41 spelen en zelfs echte punk (!!!). De overeenkomst is, dat in alle 4 de gitaren humbuckers zitten. Ik zeg dus, zoek een gitaar die lekker speelt en humbuckers heeft en gaan met die banaan!
Niet te vergeten: hij moet er ook bruut uitzien.

:rockon:


+10 tekens

vox
7 oktober 2006, 19:02
:rockon:


+10 tekens

zeker weten.. humbuckers en rock en punk gaan goed...

turboblues
7 oktober 2006, 19:14
...liefst een squier telecaster costum
Nou, zijn keuze is al gemaakt..of heeft hij het over zijn kleding?

vox
7 oktober 2006, 19:15
ik had voorheen een strat met 2 single coils en 1 humbucker die gitaar heeft me erg geholpen in het kiezen van mijn gitaar nu

Punkrocky
21 oktober 2006, 19:09
Ik ben vandaag naar de gitaarwinkel geweest. Ik vroeg er achter de telecaster custom, die hadden ze niet binnen, en ik moest die dus bestellen, nu zijden ze mij dat ik beter een strat zou kopen, en heb ik maar zo een gekocht, het is een rode volcano rock-a-teer. Ik zou een foto willen erop zetten, maar hoe doe ik dat?

AART
21 oktober 2006, 19:25
hmm, dat vind ik een beetje dom en ondoordacht.
en al helemaal slecht van de winkel dat ze je zo een andere gitaar aanpraten....

in het vervolg misschien niet direct in die praatje stinken en eerst hier checken.

Punkrocky
21 oktober 2006, 19:28
is die gitaar dan zo slecht?

marter544
21 oktober 2006, 19:28
Klinkt lullig, maar je had toch beter de Telecaster kunnen bestellen, want die volcano is nogal.. crappy. En waarom beter een strat dan een tele? Welke winkel ben jij geweest dan?

Punkrocky
21 oktober 2006, 19:35
Bebop in gent, da gitaar kostte 250 euro, en ik heb hem gekrgen voor 195, ze zijden dat deze niet de sound had van een tele, maar dat ik er wel veel genres kon op spelen, en op de tele vooral alleen harde muziek, ze zijden dat de strat een beter keuze was

Punkrocky
21 oktober 2006, 20:20
Ik kan de gitaar nog altijd inruilen als ik wil maar welke gitaar zou ik dan best nemen? Een strat van een ander merk ofzo?

Reb
21 oktober 2006, 20:37
Squier. Maken goeie Strats en Tele's voor het geld :) Als ik het goed begrijp heb jij dus voor 195 euro zo'n pack gekocht? Kijk hier eens: http://www.thehouseofmusic.nl/elektrischegitaren.htm 129 ;)

AART
21 oktober 2006, 23:45
Je bent behoorlijk genaaid, en om eerlijk te zijn, je bent behoorlijk naief als je dat zomaar doet zonder kennis van die gitaar te hebben of vooronderzoek gedaan te hebben.

Inruilen en die tele bestellen.

vox
22 oktober 2006, 05:44
punkrocky :O kerel wat heb je gedaan?? zomaar wat aannemen van een verkoper? je kan maar beter een strat kopen?? op welke basis vind je een strat wel mooi? etc etc klinkt ie zoals jij wilt?

Code-X
22 oktober 2006, 22:26
Ik ben vandaag naar de gitaarwinkel geweest. Ik vroeg er achter de telecaster custom, die hadden ze niet binnen, en ik moest die dus bestellen, nu zijden ze mij dat ik beter een strat zou kopen, en heb ik maar zo een gekocht, het is een rode volcano rock-a-teer. Ik zou een foto willen erop zetten, maar hoe doe ik dat?

Je hebt je hard laten naaien, nogal.
Voor punk kun je in principe dus gewoon elke gitaar met een humbucker pakken.
En als ik het goed heb, heeft jouw strat singlecoils, ouch.
Wat je misschien het beste kan doen is gewoon eens lekker gaan uittesten en kijken wat JIJ zelf het lekkerste vindt klinken.

marter544
22 oktober 2006, 22:34
Bebop in gent, da gitaar kostte 250 euro, en ik heb hem gekrgen voor 195, ze zijden dat deze niet de sound had van een tele, maar dat ik er wel veel genres kon op spelen, en op de tele vooral alleen harde muziek, ze zijden dat de strat een beter keuze was

Welke godvergeten kutwinkel was dat dan? Een tele alleen voor harde muziek..

iwamoto
22 oktober 2006, 22:45
Welke godvergeten kutwinkel was dat dan? Een tele alleen voor harde muziek..
bebop in gent he, breng jij de flessen? breng ik de benzine, die vieze tent gaat branden!

Pun
22 oktober 2006, 23:17
Een tele alleen voor harde muziek? Ikzelf zie een tele juist veel meer als een "rustige" gitaar die ook best wel kan scheuren :)

En dan punt 2, een tele voor harde muziek, wat is punk dan (nou ja, zo heel hard is een band als Blink-182 en Sum-41 ook weer niet, maar toch...)

Squier4ever
22 oktober 2006, 23:21
teles zijn geschikter voor dit soort werk als strats, dat is een zeker feit. kun je de aankoop nog terugdraaien?

Punkrocky
23 oktober 2006, 18:21
Normaal wel, maar ze zijden dat de gitaar ook speciale andere opties had dan de normale. En ik heb het gemeld dat de gitaar veel goedkoper staat. Normaalgezien geven ze altijd de goekoopste prijs zeggen ze, lol.

Squier4ever
23 oktober 2006, 18:32
ik zou toch proberen de koop terug te draaien, want die speciale functies is gewoon verkooppraat, gelul zegmaar

Code-X
23 oktober 2006, 18:35
ik zou toch proberen de koop terug te draaien, want die speciale functies is gewoon verkooppraat, gelul zegmaar

Mee eens, koop een humbuckergitaar. Een les paul ofzo, Epiphone heeft redelijke Les Pauls in je prijsklase.

Punkrocky
23 oktober 2006, 18:39
maja, de opties waren, speciale snaarenafstellers, of hoe je het ook noemt, stof dicht, 4 bevestigingspunten voor de hals, rood metalic lak laag, en zoon instelbare hals ofzo.

Punkrocky
23 oktober 2006, 18:40
ik zou er foto willen bijzetten maar hoe doe ik dat, want met xdat plaatje toevoegen weet ik niet hoe dat werkt

Brammibal
23 oktober 2006, 18:41
mm .. dat zijn niet ehct opties die de squier telecaster custom niet heeft. Jouw strat heeft 3 elementen, in plaats van de 2 humbuckers van squier custom, en waarschijnl;ijk een bijbehorende 5 way switch. Dit is echter in jouw situatie niet echt een groot voordeel.

edit: http://imageshack.us/ ,daar kan je plaatjes uploaden.

Reb
23 oktober 2006, 18:43
maja, de opties waren, speciale snaarenafstellers, of hoe je het ook noemt, stof dicht, 4 bevestigingspunten voor de hals, rood metalic lak laag, en zoon instelbare hals ofzo.

:roll: Gewoon teruggaan Punkrocky, je bent afgezet IMO...


ik zou er foto willen bijzetten maar hoe doe ik dat, want met xdat plaatje toevoegen weet ik niet hoe dat werkt

ga naar www.imageshack.us, upload je plaatje, kopieer de link onderaan en post die tussen de LINK naar plaatje tags

AART
23 oktober 2006, 18:57
teruggaan, dit is echt grof imo.

Punkrocky
23 oktober 2006, 18:59
dit werkt ook niet goed, ik moet me registreren ofzo, en zelf dan gaat het ook niet voor die afbeelding

Punkrocky
23 oktober 2006, 19:06
ah, het lukt denk ek
links;
http://img334.imageshack.us/img334/2549/afbeelding0057rb1.jpg
http://img289.imageshack.us/img289/4047/afbeelding0056gp0.jpg
http://img289.imageshack.us/img289/9426/afbeelding0055qq2.jpg
http://img309.imageshack.us/img309/5276/afbeelding0054zi6.jpg
tzijn wel grote foto's, dus wat lange laadttijd, kwalitiet is ook niet super, is wat donker in mijn kamer daarom

Reb
23 oktober 2006, 19:08
ah, het lukt denk ek
links;
http://img334.imageshack.us/img334/2549/afbeelding0057rb1.jpg
http://img289.imageshack.us/img289/4047/afbeelding0056gp0.jpg
http://img289.imageshack.us/img289/9426/afbeelding0055qq2.jpg
http://img309.imageshack.us/img309/5276/afbeelding0054zi6.jpg
tzijn wel grote foto's, dus wat lange laadttijd, kwalitiet is ook niet super, is wat donker in mijn kamer daarom

Dit zijn dus allemaal "features" die standaard al op een Strat model zitten. Helemaal niet bijzonder dus. En dat je daar dan ook nog 195 euro voor hebt moeten neertellen (nadat ze je hebben "gematst" met een "korting"). Pfff, trieste zaak gewoon...

Punkrocky
23 oktober 2006, 19:12
ik vind de gitaar wel cool uitzien, dus ik zou hem toch wel willen houden, maar dan wat geld terugvragen, want de prijs is te hoog voor die gitaar, volgens jullie toch

marter544
23 oktober 2006, 19:18
Gewoon terug gaan, en neem iemand met verstand van gitaren mee, en neem de prijslijst van vulcano troep mee... Want ze hebben je zwaar genaait.

Punkrocky
25 oktober 2006, 14:25
Zaterdag ga ik terug, en proberen die gitaar in te ruilen, ze zijden dat als ik toch van gedacht ging veranderen, ik de gitaar kon terugbrengen, en dan toch de tele bestellen. Dus der zou geen probleem moeten zijn bij het inruilen, hoop ik.

DeadStar
25 oktober 2006, 14:29
Ik heb jarenlang punk gespeeld op mijn Ibanez RG470. IS ook rond de 500 E'tjes volgens mij.

Daarna op mijn Dean Mach5, rockt als een tiet en krijgt leuke reacties van het publiek. Was 230 E'tjes :rockon:

http://wholenote.com/images/products/Dean_Mach5x-CBK_s.jpg

renier
25 oktober 2006, 14:38
ik vind de gitaar wel cool uitzien, dus ik zou hem toch wel willen houden, maar dan wat geld terugvragen, want de prijs is te hoog voor die gitaar, volgens jullie toch


niet doen, vulcano is niet alleen het merk, maar ook de plek waar je dat ding het beste in kan slingeren.

godnondedju. wordt hier acht pagina's lang gepost door iedereen dat je in ieder geval een gitaar met humbuckers moet kopen, komt meneer terug met een fucking strat...

Solidkick
25 oktober 2006, 14:58
godnondedju. wordt hier acht pagina's lang gepost door iedereen dat je in ieder geval een gitaar met humbuckers moet kopen, komt meneer terug met een fucking strat...

Classic! :seriousf:

schwalbe
25 oktober 2006, 16:06
Zaterdag ga ik terug, en proberen die gitaar in te ruilen, ze zijden dat als ik toch van gedacht ging veranderen, ik de gitaar kon terugbrengen, en dan toch de tele bestellen. Dus der zou geen probleem moeten zijn bij het inruilen, hoop ik.

Let er dan even op dat ze de versie met humbuckers bestellen en niet die met de P90 elementen... dat is trouwens ook een hele leuke gitaar maar die is ietsje duurder.

Punkrocky
25 oktober 2006, 18:48
ik heb bij een andere winkel eens geinformeerd, en die zegt dat de volcano's en de squier telecaster custom allebij brol zijn. dan denk ik toch dat ik naar een hogere prijsklasse zal gaan, iets van een 250 euro, wie weet er iets goeds voor mij, en de gitaar moet er ook wat cool uit zien he

Slevin
25 oktober 2006, 19:12
Tja, je zal altijd een gitaar tegen komen die mooier en beter is, en gelijk ook duurder. Je moet gewoon een tevreden keuze maken met je budget.

Punkrocky
25 oktober 2006, 19:24
http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=GRG170DX&color=2

zou dit iets zijn voor mij, wat is hier de prijs van eigenlijk? Waarschijnlijk weer veel te hoog. Typisch voor de mooie goede gitaren.

marter544
25 oktober 2006, 19:38
Die is volgens mij iets van 180 euro.. Weet ik niet zeker hoor. Maar wat is der mis met die Squier volgens die gast dan? Want dat zijn toch heel degelijke gitaren!

Punkrocky
25 oktober 2006, 19:41
ik weet het niet maar hij zij dat squier tele's niet zo goed waren en dat ik beter een ibanez zou kopen dan

AART
25 oktober 2006, 19:59
die tele is prima hoor, die ibanez is bovendien een gio, das zelfde klasse als squier.

Reb
25 oktober 2006, 20:36
ik weet het niet maar hij zij dat squier tele's niet zo goed waren en dat ik beter een ibanez zou kopen dan

Je gaat toch niet weer op het advies van de verkoper af he? ;) Houd het gewoon bij de Squier Tele custom. Dit is echt een degelijke en goeie gitaar voor het geld. Misschien in de toekomst eens de elementen vervangen, maar daar is dan ook alles mee gezegt :rockon:

iwamoto
25 oktober 2006, 20:39
ik vind het zo zonde dat er zoveel slechte verkopers zijn :(
ik ken ook heel goede en vriendelijke, bij hans stegers, of die jonge van feedback eindhoven (ben zn naam vergeten), die gewoon netjes en geintereseerd zijn, geen lulkoek ophangen, alleen ingevoerde lulkoek correcten. achja, ik zou denk ik wel een goede verkoper zijn, ik kan geen mensen belazeren, ffe geen grapje, het gaat bij mij niet, ik voel me dan veel te schuldig, ik heb namelijk een keer een baan aangeboden gekregen voor een call center omdat ik schijnbaar een heel vriendelijke stem heb, maar ik kon het niet aannemen, omdat ik mensen niets kan aansmeren ofzo :p

Punkrocky
25 oktober 2006, 20:47
dat advies over die tele's dat die slecht zijn kwam van een andere winkel, niet van die waar ik de volcano heb gekocht

iwamoto
25 oktober 2006, 20:49
dat advies over die tele's dat die slecht zijn kwam van een andere winkel, niet van die waar ik de volcano heb gekocht
we moeten wel winkel namen hebben, dan weten we welke te vermijden ;)

Punkrocky
25 oktober 2006, 20:55
Bebop was de eerste
cam-cole was de tweede

Punkrocky
25 oktober 2006, 21:03
maar die winkel zijn niet zo slecht hoor, in veel gitaren zijn ze goedkoop, gelijk in bebop 195 euro voor de tele custom, en in camecole zijn er een paar goedkope ibanez gitaren, en ze zijn klantvriendelijk, behalve dat ze dan voor sommige gitaren, gelijk mijn geval dus van de echte prijs niet op de hoogte zijn

Punkrocky
25 oktober 2006, 21:15
dan nu over versterkers wat zijn de beste merken? ibanez?

renier
25 oktober 2006, 21:15
Let er dan even op dat ze de versie met humbuckers bestellen en niet die met de P90 elementen... dat is trouwens ook een hele leuke gitaar maar die is ietsje duurder.

nou, die met p90's is voor punkrock mischien nog wel geschikter...
P90's zijn toch iets rauwer en iets vunziger.

renier
25 oktober 2006, 21:17
dan nu over versterkers wat zijn de beste merken? ibanez?

voor weinig geld altijd een roland cube kopen. heb je meer te besteden, kijk dan naar een buizenversterker.

Punkrocky
25 oktober 2006, 21:22
misschien hebben de buizenversterkers wel een goede sound, maar je moet toch vaak die lampen versteken?

renier
25 oktober 2006, 21:43
misschien hebben de buizenversterkers wel een goede sound, maar je moet toch vaak die lampen versteken?

ben je gek, valt hardstikke mee. afhankelijk van het gebruik gaat een set buizen 2 tot 6 jaar mee. ja, het is dus duurder in onderhoud, maar een ferrari f50 zuipt ook meer dan een suzuki alto.

Punkrocky
25 oktober 2006, 21:50
maar die versterkers vind je tegenwoordig alleen tweedehands, en ze zijn duuur! sommige gaan tot 3000 euro

Pun
25 oktober 2006, 21:55
Een leuk versterkertje had ik laatst bij Feedback Rotterdam uitgetest:
Hiwatt G40 12R.
Was ~180 euro, en klonk zeer lekker. Is dan wel geen buizenbak, maar wel een hele leuke versterker, voor (als ik met niet vergis) 30 euro meer dan een Roland Micro Cube. Als ik eerder van die versterker had geweten had ik die gekocht in plaats van m'n Valvestate, en dan was ik nog voor bijna de helft van de prijs klaar geweest ook.

Maar anders zo'n Roland Micro Cube is ook best een leuke versterker (ben er zelf ook mee begonnen), gaat alleen niet echt hard. Maar ja, als je thuis speelt (en lastige buren hebt, die ik gelukkig niet heb, kan met m'n Valvestate thuis spelen) zou het waarschijnlijk wel hard genoeg zijn, zeker als je maar een klein kamertje hebt.


Oh en buizen versterkers vind je tegenwoordig echt niet alleen tweedehands hoor, staan er genoeg van in de winkels. Sommige voor schappelijkere prijzen als anderen, en sommigen beter als anderen, maar ja, dat heb je altijd.

Hoe dan ook mijn advies: Gewoon heel veel uitproberen voor je iets koopt. Zo leer je in ieder geval wat je wel en niet leuk vindt, en loop je misschien nog wel tegen een hele leuke versterker aan voor een hele leuke prijs (zoals die Hiwatt). Zelfde advies geldt eigenlijk ook voor gitaren. Laat je niets aansmeren, zowel van een verkoper als van mensen hier (ook al zijn de mensen hier onpartijdiger (is dat een woord?)), maar probeer het gewoon allemaal uit. Kijk wat je zelf leuk vind en goed vind klinken, dan heb je er het meeste plezier van, en krijg je ook iets wat je echt wilt. Dan zit je dus niet over een half jaar met een lang gezicht te spelen, en stop je er misschien zelfs mee, omdat het toch niet is wat je verwachte.

http://www.gitaarnet.nl/forum/images/smilies/guitar.gif

Punkrocky
25 oktober 2006, 21:58
maar die micro cube heeft geen distorition denk ik, en dat heeft een ibanez wel, en de prijs is toch ongeveer gelijk, voor dezelfde watts.

Realeigo
25 oktober 2006, 22:00
als je een built in distortion kanaal hebt, wil je er altijd een footswitch bij hebben, anders kun je beter een los dist pedaal kopen (IMO)

Pun
25 oktober 2006, 22:02
maar die micro cube heeft geen distorition denk ik, en dat heeft een ibanez wel, en de prijs is toch ongeveer gelijk, voor dezelfde watts.

De micro cube heeft 3 verschillende distortions en 2 verschillende cleans en een akoestische simulator, en ook het microfoon kanaal is heel leuk van de micro cube om echt lekker lo-fi punk te klinken (waarschijnlijk de leukste optie van de micro cube). Daarnaast ook nog een setje effecten die je er in kunt draaien (reverb en delay op 1 knop en chorus, flanger, phaser en tremelo op een andere), wat ook wel leuk is om de effecten te leren kennen.
Grootste nadeel van de micro cube vindt ik dat er geen footswitch op kan, en dat je dus niet makkelijk van de verschillende kanalen kan wisselen.


Ps. Ik heb m'n post hierboven nog een beetje ge-edit, ik stel voor dat je dat ook nog even leest :)


Oh, en watts zeggen lang niet alles hoor. Maar echt waar, probeer die Hiwatt eens uit :)

Volgende edit: Nog even op de feedback site gekeken voor prijzen, de Hiwatt is 169 euro en de micro cube is 109 euro. Is wel 60 euro meer nu, maar met die Hiwatt kun je nog op het podium gaan staan volgens mij, en met de micro cube niet echt. Hoef je dus niet zo snel een nieuwe versterker te gaan halen.

Punkrocky
26 oktober 2006, 20:12
als ik voor een ibanez zou gaan heb ik mijn voorkeur, vooral omdat ik het mooie gitaar vind de rg350ex, wat zou de prijs hiervan zijn, en is dit wel een goede gitaar?

Squier4ever
27 oktober 2006, 11:25
van die kleine versterkers kun je idd beter een cube kopen dan een ibanez of dergelijke crap....

die klinken zo nasaal, net als de rest van die kleine kutversterkers...
komen volgens mij allemaal uit dezelfde fabriek

zo'n cube zit een hele fatsoenlijke sound in

Punkrocky
27 oktober 2006, 17:08
zo'n hiwatt is inderdaad wel interesant, maar ik begin dan toch liever met een tweedehands versterker, gelijk zo eentje, zou dit een goede zijn?
http://www.kapaza.be/detail/3563505/Conquest_gitaarversterker_50_Watt.html

Squier4ever
27 oktober 2006, 17:46
de buizenamps van conquest schijnen wel okee te zijn, maar het zijn geloof ik meer bluesamps
voor punk is die HiWatt denk geschikter

The Underdog
27 oktober 2006, 17:49
Hahaha, zo'n conquest is echt brol. Serieus brol é! Niet kopen!

Punkrocky
27 oktober 2006, 17:57
ok dan zal ik toch beter voor een hiwatt gaan, of roland cube, thx voor de info

-robbert-
27 oktober 2006, 18:16
Hey punkrocker,

Ik ben begonnen met raggen op een ibanez en crate versterkertje, later een epiphone G400. super gitaar (beetje opgefokt met 2 dikke SD's)

Squier4ever
27 oktober 2006, 18:51
ok dan zal ik toch beter voor een hiwatt gaan, of roland cube, thx voor de info

let your ears do the talking!
ga testen die hap en laat je nix aanpraten.... koop de versterker die jij lekker vind klinken (als wij je daarover professioneel onafhankelijk advies hebben gegeven)

Pun
27 oktober 2006, 18:59
let your ears do the talking!
ga testen die hap en laat je nix aanpraten.... koop de versterker die jij lekker vind klinken (als wij je daarover professioneel onafhankelijk advies hebben gegeven)

En zo is het, en niet anders.

vox
28 oktober 2006, 01:45
testen is toch het beste... en watts zeggen niks.. heb eens op een laney 15 watt gespeeld (buizen) en die overtrof een versterker met meerdere watts... wil je met drummer erbij zal 50 wel genoeg zijn..

Punkrocky
28 oktober 2006, 21:59
ok ik heb de gitaar ingeruild en heb nu een ibanez grg 170 dx int zwart, man die gitaar is toch vele beter dan die volcano, alleen het gevoel is meer qualitatief

Squier4ever
29 oktober 2006, 12:08
dat is alvast een goed punt!
nou nog een lekker ampje erbij en rocken met die zooi...
zorg dat je die niet eerst in hoeft te ruilen :D

vox
29 oktober 2006, 18:09
ik heb een laney 15c (volgens mij heette die zo) en die was perfect voor oefen versterker en klonk harder dan een andere 15 watt versterker.. leuk dingetje..

Slevin
29 oktober 2006, 19:55
ok ik heb de gitaar ingeruild en heb nu een ibanez grg 170 dx int zwart, man die gitaar is toch vele beter dan die volcano, alleen het gevoel is meer qualitatief

kwalitatief ;)

vox
29 oktober 2006, 20:26
ff een edit op mijn post over die laney ik "had" ereen

Punkrocky
30 oktober 2006, 11:46
zou er ipv versterkers ook iets bestaan gelijk een aqualizer, zoder de versterking en de box, want ik heb al een installatie staan thuis, ik weet wel dat het met zo'n gewoone geluidsinstallatie niet zi-o luid mag met de gitaar, omdat je de boxen kan opblazen, maar dat hoeft ook niet, tis maar om te oefenen. Dus dacht ik dat zo iets, als het bestaat, goedkoper zou uitkomen, is dat een goed idee?

Punkrocky
30 oktober 2006, 11:47
equalizer* bedoel ik

renier
30 oktober 2006, 11:55
nope, no go.

goedkoopste is een oefenversterkertje, cube ofzo.

Punkrocky
30 oktober 2006, 12:07
en een programma voor op de pc, dat werkt als een soort gitaar versterker, dus dat het geluid omvormt? is er daar niet iets goed bij?

mdb
30 oktober 2006, 12:10
Daar meot je dan nog iets bij kopen, een guitarpot of podxt. Daarmee kun je erg veel geluiden maken. Ik zal het latern og toelicthen ;)

Punkrocky
30 oktober 2006, 12:12
ok thx, en zou dat dan goedkoper uitkomen?

ExRxIxC
30 oktober 2006, 13:28
nee, ik zou gewoon een cube15 kopen

Pun
30 oktober 2006, 14:14
Je kan wel degelijk je gitaar aansluiten op je stereo installatie, door een verloopplug van zon 1/4" jack naar een tulpje, en dan in de AUX ingang (linker, witte kant).

Je kan dan alleen niet echt distortion krijgen of zo, en of het goed klinkt is een tweede, maar het kan in princiepe wel.

Punkrocky
30 oktober 2006, 14:26
het is al gelukt, ik mijn gitaar aansluiten op mijn pc, en met een programma distorition opwekken, het programma is guitarFX 3

Timmy
30 oktober 2006, 14:28
Klinkt het enigszins? Het lijkt me namelijk dat je nooit een warm geluid uit je PC kan halen?

Punkrocky
30 oktober 2006, 14:31
bwa nog te doen, zeker omdat het gratis is, de kwaliteit is natuurlijk niet top he, maar de distorition werkt wel goed. zeker een goede oplossing als je geen geld wil uitgeven aan een extra gitaarversterker! lol

Punkrocky
30 oktober 2006, 15:43
en zo'n effectsproccesor zou dat niet handig zijn?
http://www.kapaza.be/detail/3500913/

Punkrocky
30 oktober 2006, 16:20
ik heb nu gezien dat er al een nieuwere versie is, de ax1500g, heeft iemand die, en wil die doorverkopen, tegen een zacht prijsje aan mij? Want nieuw(190 euro) is toch wel wat veel

vox
30 oktober 2006, 16:22
ik heb nu gezien dat er al een nieuwere versie is, de ax1500g, heeft iemand die, en wil die doorverkopen, tegen een zacht prijsje aan mij? Want nieuw(190 euro) is toch wel wat veel

190 euro is toch wel redelijk zijn duurdere gitaren

Punkrocky
30 oktober 2006, 16:23
gitaar? ik heb het op een proccessor, van korg

vox
30 oktober 2006, 16:24
sorry dacht nog steeds over gitaren te hebben..

Punkrocky
30 oktober 2006, 16:26
lol wel grappig

vox
30 oktober 2006, 16:29
ach jah...

Punkrocky
30 oktober 2006, 21:06
zou nu zo'n proccesor van korg goed zijn? de ax1500g, voor mijn gitaar op aan te sluiten, en dan op mijn versterker. Zodat ik dezelfde effects heb als een gitaarversterker.

Punkrocky
30 oktober 2006, 21:27
kheb een klein vraagje weet er iemand waar je een serie nummer van je gitaar kan checken, om te weten waar ie gemaakt is enzo, een site? kvind er geen

Punkrocky
30 oktober 2006, 21:38
oh ja en mijn serienummer is I 060815524

Brammibal
30 oktober 2006, 22:28
Altijd al willen weten!

vox
30 oktober 2006, 23:10
hiero een kleine hulp (http://www.popschoolmaastricht.nl/homepage_frameset.htm)

enter, dan aan de linkerkant gitaar > gitaar dateren

fender USA en Gibson.

had nog een andere maar moet ik even zoeken..

Brammibal
30 oktober 2006, 23:34
hij heeft toch zoon ibanez ding ?

vox
31 oktober 2006, 00:18
ik dacht post evengoed dit maar help er altijd andere mee..

Punkrocky
31 oktober 2006, 11:11
thx voor de site, mijn gitaar zou komen uit indonesie, gemaakt 09-2006, gitaar nr 15524, van deze serie (grg170dx).

vox
2 november 2006, 23:48
geen probleem..

Punkrocky
3 november 2006, 14:04
weet er iemand een goede effecten proccessor, onder de 100 euro?

vox
3 november 2006, 15:48
ik heb de RP80 van Digitech.. ongelooflijk veel zijdig, voor metal geen flauw idee..voor punk zoinzo.. maar is een effecten pendaal dan wel nodig

Punkrocky
3 november 2006, 19:20
http://www.zoom.co.jp/english/products/pfx9003/
dit zou wel handig zijn, is dit wel een goede effect proccesor? Het interreseert me wel omdat het zo compact is. Wat zou dat kosten?

Squier4ever
3 november 2006, 20:09
die is niet bedoeld om voor je amp te pleuren, sowieso heb je niet echt een fx nodig voor punk, gewoon een amp met distortion erop en je bent klaar....

renier
3 november 2006, 20:18
weet er iemand een goede effecten proccessor, onder de 100 euro?


ik ken sowieso geen goede effectprocessor, laat staan onder de honder euro.

koop gewoon een leuk pedaaltje. geluid is beter en dan ben je tenminste aan het spelen in plaats van de hele avond aan knopjes aan het draaien.

Punkrocky
3 november 2006, 20:19
verschillende soorten effecten zijn toch ook handig, moest ik ooit eens wat anders willen spelen

Mitch_mashinguard
3 november 2006, 21:04
Zo...punkrocky is wel lekker actief op gitaargebied als je dit topic zo ff globaal doorleest :dance:

Punkrocky
3 november 2006, 21:11
mischien, kwil ook zeker zijn, dat iets goed in handen heb, dus voor de zekerheid VEEEL info vragen

Punkrocky
3 november 2006, 21:41
http://www.kapaza.be/detail/3659215/Fender_sidekick_reverb_35_made_in_Japan.html
is dit een koopje?

Punkrocky
3 november 2006, 22:32
nu over die effecten, zo'n gfx-1 van zoom, voor 45 euro, in nieuwstaat, zou dat iets zijn, tis wel goedkoop he?
Voor dat geld is er toch niets beters te vinden?
http://www.kapaza.be/detail/3732061/ZOOM_gfx1.html

vox
4 november 2006, 01:44
die is niet bedoeld om voor je amp te pleuren, sowieso heb je niet echt een fx nodig voor punk, gewoon een amp met distortion erop en je bent klaar....

dat is zo..

Punkrocky
4 november 2006, 12:12
kben vandaag geweest naar de muziekwinkel, en wat gehoord naar de verschillende versterkers van roland;

De micro cube; luid voor zo'n klein bakje, maar het geluid dat er uit komt is scherp, en niet warm, de prijs is ook 110 euro (vind ik veel)

De cube-15; die sound qua warmte is al beter, nadeel, alleen distorition en clean effecten, de microcube heeft meer effecten, ook 110 euro

De cube-30; lekker luid!, en veel effecten, voor een versterker, maar de prijs! 210 euro!, niets voor mij

De cube-60; dat kan ik me zeker niet permiteren.

Dan effecten proccessors;

De zoom g1; 75 euro, goedkoop, maar niet het beste modelletje, dat ze daar hadden

De zoom g2; dat is al iets beter, maar de prijs stijgt enorm, 150 euro!

De zoom g2.1u; met pedaal bij voor wah, ... 185 euro, ook wat te duur


Dus twijfel ik tussen de cube 15, of de zoom g1, eerder de zoom g1, want is goedkoop, en ik heb al een audio installatie waar ik em kan op aansluiten

Wat vinden jullie?

Kcie24
4 november 2006, 12:58
http://www.feedback.nl/?id=55&b=990101902

wat dacht je van deze dan leuk modeling versterkertje
Zet je drive helemaal open zet hem op insane
en voila je hebt een ideaal punk geluid

Zit standaard ook leuke effect ingebouwd
je kunt er nog footswitsch op krijgen enzovoorts

check ook
http://www.line6.com/spiderii/sounds02.html

<_-Tijs-_>
4 november 2006, 14:59
Is een Epiphone Valve Junior combo ofzo niet wat voor jou? komt best gaaf geluid uit! Is een Buizen versterker van 5 Watt

Die combo kost iets van 140 en als je alleen top koopt 100 maar dan moet je er nog cabinet onder zz (1×12 marshall misschien?)

Squier4ever
4 november 2006, 15:25
op die roland cubes zitten alle effecten al ingebouwd, die je evt uit je extra fx-pedaal wilt halen, is dus compleet overbodig

iwamoto
4 november 2006, 15:57
sjeezus, kan dit topic niet onderhand dicht? zometeen moeten we ook nog vertellen welke onderbroeken hij het beste kan kopen, en bij welke winkel, en welke maat....

ja sorry hoor, maar ik word er gewoon een beetje moe van, ik heb het meeste ook maar gewoon gedaan uit intuitie, je moet toch niet alles voorkouwen?

vox
4 november 2006, 16:09
sjeezus, kan dit topic niet onderhand dicht? zometeen moeten we ook nog vertellen welke onderbroeken hij het beste kan kopen, en bij welke winkel, en welke maat....

ja sorry hoor, maar ik word er gewoon een beetje moe van, ik heb het meeste ook maar gewoon gedaan uit intuitie, je moet toch niet alles voorkouwen?

heb ik ook gedaan.. op intuitie uitgaan.. en pakte meeste keren wel goed uit, kan natuurlijk niet kwaad om dingen te vragen..

even iets aan punkrocky: gewoon testen en kopen wat jij denkt goed te zijn.. als iemand bijvoorbeeld zegt zoom is klote wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk slecht is. Geldt voor meerdere onderdelen ook versterkers, de een werkt voor de ander wel en voor de ander niet.. Ook de gitaar etc etc..
Maak ook een goede prijs vergelijk te samen met het product, kijk wat ervoor een paar tientjes meer inzit etc. etc. succes..

dat effecten pendaal is mischien wel in nieuwstaat maar niet nieuw.. heb dat ding ook overwogen te kopen, maar er zat geen expressie pendaal bij en de knopjes om te schakelen naar settings etc etc. kon je niet bedienen met je voet..

-robbert-
4 november 2006, 16:23
He "punkrocky" even een aantal opmerkingen.


je vliegt de hele tijd van de hak op de tak, maak jezelf nou eens helder.
je vraagt hier om hulp, maar tegelijk ben je heel impulsief en laat je je maar wat aanpraten in de muziekwinkel.
Luister nou eens een keer naar wat mensen (veelal) ervaren gitaristen te vertellen hebben, en neem dit advies aan.
Je vraagt wat een hammer on en een pull of zijn terwijl je 6 jaar les hebt gehad?!
ok nu nog een advies van mezelf: Nu je die ibanez hebt ben je goed op weg. Belangrijk is dat je een goede versterker hebt. Met een effectenprocessor op een audioinstallatie spelen is onzin, je moet als beginnende elektrische gitarist een leuk versterkertje kopen met een beetje power erin (voor in een bandje later). Kijk 2ehands naar goedkope fender randall peavey roland etc. versterkers. En koop een fatsoenlijk ding aub. het liefst een 12 inch speaker erin, dan kun je tenminste even vooruit! En het steekt echt niet op een paar tientjes, dan moet je maar niet beginnen aan elektrische gitaar vind ik.

Succes.

vox
4 november 2006, 16:41
He "punkrocky" even een aantal opmerkingen.


je vliegt de hele tijd van de hak op de tak, maak jezelf nou eens helder.
je vraagt hier om hulp, maar tegelijk ben je heel impulsief en laat je je maar wat aanpraten in de muziekwinkel.
Luister nou eens een keer naar wat mensen (veelal) ervaren gitaristen te vertellen hebben, en neem dit advies aan.
Je vraagt wat een hammer on en een pull of zijn terwijl je 6 jaar les hebt gehad?!
ok nu nog een advies van mezelf: Nu je die ibanez hebt ben je goed op weg. Belangrijk is dat je een goede versterker hebt. Met een effectenprocessor op een audioinstallatie spelen is onzin, je moet als beginnende elektrische gitarist een leuk versterkertje kopen met een beetje power erin (voor in een bandje later). Kijk 2ehands naar goedkope fender randall peavey roland etc. versterkers. En koop een fatsoenlijk ding aub. het liefst een 12 inch speaker erin, dan kun je tenminste even vooruit! En het steekt echt niet op een paar tientjes, dan moet je maar niet beginnen aan elektrische gitaar vind ik.

Succes.

Leuk dat je peavey noemt was ook mijn allereerste versterker 2e hands toen gekregen van mijn vader.. voor mijn verjaardag.. ik was toen 16 of 17.. nu zie ik die peavey's die ik had staan voor 295 euro, was een special 130

Punkrocky
4 november 2006, 17:24
die hammaer on en pull of kende ik wel, maar niet met die engelse namen, en als beginner wil ik wel wat op mijn geld letten, en dus zal ik blijven zoeken naar iets goedkoop, en goed, daarom dat ik ook jullie raad vraag, maar nu weet ek waarschijnlijk al genoeg, kzal maar zelf dan testen, gelijk jullie zeggen, en zoeken wat voor mij het beste is.

THX allemaal