PDA

View Full Version : hoe rack-tuner aan te sluiten ?



FNaRK
1 oktober 2006, 12:57
wellicht een n00b vraag

maar wat is de beste manier om mijn rack-tuner aan te sluiten op een Digitech 2120 ? (met zo min mogelijk kabels en / of geluidkwaliteitsverlies)

Of: kan ik mijn tuner in de FX loop zetten ?
of wellicht via de SEND ?


http://www.harmony-central.com/ProductPix/312.jpg --->http://www.idealo.de/folder/Product/313/7/313748/produktbild_gross.gif

Michael AE
1 oktober 2006, 13:40
De EFX loop send lijkt me de beste optie, inderdaad. Ik weet niet in hoeverre hij op de 2101 lijkt, maar je kunt dan in elke preset de tuner aan of uit zetten. Je kan dus heel makkelijk een preset voor silent tuning maken.

FNaRK
1 oktober 2006, 14:18
yep, kan ook op de 2120 ... had ik nog niet eens aan gedacht :sssh:

thx, ga zo eens mijn rackje uit elkaar halen en opnieuw opbouwen

AART
1 oktober 2006, 16:38
alles is prima, zolang hij maar buiten de signaalketen blijft.

FNaRK
1 oktober 2006, 17:07
heb het nu zo gedaan:


gitaar --> digitech 2120 --> MESA 50/50 --> cab 1 en cab 2

FX send 2120 --> racktuner


simpel, en het werkt
nu alleen nog mijn presets aanpassen zodat ik via mijn floorboard kan muten

:cooler:

Jay Cal
1 oktober 2006, 17:57
Mario, de 2112 heeft toch een fatsoenlijke tuner? Of ben je gewoon heftig aan het gassen op een vol rack?

FNaRK
1 oktober 2006, 18:47
klopt .... zit een prima tuner op ...

maar ik wil graag meteen en snel kunnen zien of ik goed gestemd ben, zonder dat ik moet trappen om naar tuner-modus te gaan ...
nu heb ik continu een tuner in het zicht, kan zelfs onder het spelen checken of alles nog klopt.

En dit voornamelijk na een gig gisteren waar ik mijzelf niet bijster goed kon horen, en steeds het idee had dat het niet lekker klonk. Nadat eindelijk het nummer was afgelopen kon ik controleren (was idd out of tune :chicken: ) .... terwijl de drummer enthousiast al aan het aftikken was voor het volgende nummer
Dus feitelijk een luxe oplossing, feit is dat ik van mijn oude Roadkill makkers een stagetuner kado heb gekregen en het staat zo ondankbaar die dan niet te gebruiken :seriousf:

AART
1 oktober 2006, 22:34
klopt .... zit een prima tuner op ...

maar ik wil graag meteen en snel kunnen zien of ik goed gestemd ben, zonder dat ik moet trappen om naar tuner-modus te gaan ...
nu heb ik continu een tuner in het zicht, kan zelfs onder het spelen checken of alles nog klopt.

En dit voornamelijk na een gig gisteren waar ik mijzelf niet bijster goed kon horen, en steeds het idee had dat het niet lekker klonk. Nadat eindelijk het nummer was afgelopen kon ik controleren (was idd out of tune :chicken: ) .... terwijl de drummer enthousiast al aan het aftikken was voor het volgende nummer
Dus feitelijk een luxe oplossing, feit is dat ik van mijn oude Roadkill makkers een stagetuner kado heb gekregen en het staat zo ondankbaar die dan niet te gebruiken :seriousf:


Het allerkoelste zijn natuurlijk de lichtjes mario, dit ding is een waar bordeel, en dan geen zielig amsterdammertje, maar een echte moulin rouge.