PDA

View Full Version : Opvullen gat waar single coil in zat.



RedBuell
1 oktober 2006, 11:57
Mijn RG770 ben ik aan het upgraden, ben al een jaar bezig omdat het spuiten 2x is mislukt en ik er weinig zin meer in heb. Laatste keer was ik zelfs bijna klaar en de met het aflakken met blanke lak ging het mis.


Nu ga ik weer beginnen en heb nu besloten om het middelste element niet meer te gebruiken. Ik wil het gat dan ook het liefst opvullen. Gitaar is van Basswood (Linden?) moet ik hiervoor ook weer linden gebruiken om het opte vullen of maakt het niet zo veel uit. Om te plamuren zat ik te denken aan staalplamuur (op aanraden van een schilder). Ben echter wel bang dat als het een of ander gaat werken ik last krijg van scheuren in de lak. Slagplaat erop zetten is geen optie want die heb ik er juist afgehaald ivmspecial paint.

B_2_the_a
1 oktober 2006, 13:16
zoek even naar het topic van fred dons (volgens mij iets van klusje tussendoor)..

daar heeft hij hetzelfde gedaan maar dan met 2 pickup ruimtes en wat potmeter gaten

jan jansen
1 oktober 2006, 13:26
http://www.projectguitar.com/tut/tht1.htm

hier staat het duidelijk uitgelegd.....

JJ

Malle Eppie
1 oktober 2006, 20:50
Fred gebruikt volgens mij 2 componenten polyester plamuur, die ook voor autoschade gebruikt wordt.

B_2_the_a
1 oktober 2006, 21:27
lijkt me een stuk makkelijker dan blokjes gaan zitten maken

RedBuell
1 oktober 2006, 21:34
lijkt me een stuk makkelijker dan blokjes gaan zitten maken

Ben bang dat als ik te veel plamuur gebruik dat het gaat krimpen en voor scheurtjes in de finish zorgt.

B_2_the_a
1 oktober 2006, 21:39
daarom gebruikt fred 2 componenten polyester plamuur

dat krimpt niet

DarknessAwaits
2 oktober 2006, 10:40
Maar hout wel. En zodra je 2 gedeeltes krijgt met andere uitzettingseigenschappen krijg je problemen met je lak.
Daarom is het advies wat Fred gaf in een ander topic: een nieuwe top erover als het even kan.

vester86
2 oktober 2006, 12:07
ik heb gewoon clou vloeibaar hout gebruikt (te koop bij o.a. voxhumana). werkt prima bij mijn RG 1570, waar ik ook de single coil uit heb gehaald.
zie topic "it has been finished"

Nickname
2 oktober 2006, 12:56
ik heb gewoon clou vloeibaar hout gebruikt (te koop bij o.a. voxhumana). werkt prima bij mijn RG 1570, waar ik ook de single coil uit heb gehaald.
zie topic "it has been finished"

Maar jij hebt er vervolgens een fineer top overheen gelegd.. dus weet je eigenlijk niet of het krimpt en kleine barstjes geeft? toch? :satisfie:

P.S: vanavond eindelijk die bloedgeile RG van jou eens aanschouwen :D

vester86
2 oktober 2006, 13:41
Maar jij hebt er vervolgens een fineer top overheen gelegd.. dus weet je eigenlijk niet of het krimpt en kleine barstjes geeft? toch? :satisfie:

P.S: vanavond eindelijk die bloedgeile RG van jou eens aanschouwen :D

dus.......
beide punten geef ik je 100% gelijk