PDA

View Full Version : Advies gevraagd Marshall JMP 100W Ebay



Jascha
1 oktober 2006, 03:49
Hallo,

op Ebay staat een behoorlijk afgeragde Marshall JMP 100W uit '79:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=009&item=190035974412&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

Ik ben geinteresseerd in deze versterker, maar ik kan niet goed beoordelen of de versterker er aan de binnenkant goed uitziet (trafo's origineel etc.).

Is het mogelijk op basis van de bijgevoegde foto's hier uitspraak over te doen?

alvast dank!

Agent_Smith
1 oktober 2006, 11:09
Trafo's zien er wel origineel uit. Het meeste wel geloof ik. Misschien een klein beetje gerommeld aan de bedrading en print binnenin.

the sure thing
1 oktober 2006, 12:22
het roostertje aan de bovenkant is wit en dat is zeker NIET origineel. Voor de rest ziet het er aan de buitenkant goed uit. Dat hoeft niets over de binnenkant te zeggen. Ik heb de identieke amp (ook uit 1979) gehad, en het zijn fijne versterkers.

heavy-metal-thunder
1 oktober 2006, 13:28
hoi,
er zijn hier toch genoeg JMP's te vinden? Ik zie geen reden om in UK een Marshall te kopen. Mijn ervaring is dat ze ginds veel meer gaan. Onlangs werd er een JMP 1987 van 1971 verkocht voor 1600 euro en hij was zelfs hertolext. Ik had een week voordien net dezelfde gekocht in België voor heel wat minder.

Bovendien, hou er rekening mee dat je zal taxen moet betalen! Oké, je kan zien wat het wordt, maar ik verwacht dat hij wel eens richting 1000 euro zal gaan (ik voeg er direct aan toe dat ik niet gecheckt heb in welke mate hij origineel is).

Jascha
1 oktober 2006, 20:32
bedankt, heren.

die opmerking van Heavy Metal Thunder is inderdaad wellicht waar.

Ik ben me ook nog maar pas aan het orienteren op een single channel Marshall.

Ik zoek verder tot ik iets leuks tegenkom.

Jascha

zjanke
1 oktober 2006, 20:39
Je hoeft geen belasting te betalen, UK is binnen de EU...

jerome
1 oktober 2006, 20:51
Hij ziet er voor zoveer ik het kan zien origineel uit.
De originele elco's zitten er ook nog in.
Die moet je wel vervangen denk ik.
Als je zelf handig bent met solderen is dat niet moeilijk.
Dat bovenrooster is ook zo te krijgen en is niet echt duur.
Dat ie er niet nieuw uitziet zou ik zelf niet zo wakker van liggen.
Er is laatst een precies dezelfde JMP verkocht op Ebay Duitsland voor 755 Euro.
Die zag er heel netjes uit, maar ook hier moesten de Elco's vervangen worden en ook de buizen.

Agent_Smith
1 oktober 2006, 20:52
bedankt, heren.

die opmerking van Heavy Metal Thunder is inderdaad wellicht waar.

Ik ben me ook nog maar pas aan het orienteren op een single channel Marshall.

Ik zoek verder tot ik iets leuks tegenkom.

Jascha

Een JMP kan ik je desondanks van harte aanbevelen! Echt vette amps

heavy-metal-thunder
1 oktober 2006, 20:59
Je hoeft geen belasting te betalen, UK is binnen de EU...

tja, dat dacht ik ook, maar onlangs verkocht ik iets op ebay en een Engelsman mailde me met de vraag of ik het als gift kon versturen omdat hij anders taksen moest betalen. Als we bij musicstore köln iets kopen moeten we ook het BTW verschil met België bijbetalen (oké, dat is een nieuw product bij een belastingplichtige handelaar). Ik weet het niet, ik zou me er toch op bevragen.

taylor
3 oktober 2006, 12:11
dan heeft die je mooi voor de gek gehouden :) ik heb verschillende dingen gekocht in engeland daar hoef je geen tax op te betalen,het is ook een EU land dus dat kan helemaal niet.