PDA

View Full Version : 5150-cabinet pimpen



caliban
1 oktober 2006, 00:39
Ik denk eraan om mijn 5150-cabinet te pimpen bij gebrek aan geld om een andere cabinet te kopen. Wat zou ik doen, andere speakers??
En ook iets aan de cabinet zelf veranderen
Bedankt voor de tips

Johannes
1 oktober 2006, 04:02
Ik denk eraan om mijn 5150-cabinet te pimpen
waarom?


En ook iets aan de cabinet zelf veranderen
zoals?



Suggestie: pak een pot verf en kwast m blauw........rood.........groen??!

interessander
1 oktober 2006, 15:44
Andere speakers zijn alsnog vrij duur, je kunt hem ook verkopen en geld bijleggen voor een andere kast, eventueel tweedehands. Maar wat bevalt je niet aan de kast?

Anders Destium
1 oktober 2006, 16:30
Je kunt de buitenkant bekleden, een cabinet dat er zo uitziet als de Zinky Blue Velvet zou wel ontzettend gaaf zijn natuurlijk! Het kan echter nog steeds in de papieren lopen, net als alle andere dingen die je zou kunnen doen. Het is handiger om te gaan sparen, of je huidige cabinet te verkopen als je er niet over te spreken bent.

http://www.adirondackguitar.com/zinky/BlueVelvet.jpg

interessander
1 oktober 2006, 16:35
Ai, da's wel erg lelijk. Dan vind ik het tapijt op mn hughes & kettner attax 80 nog mooier, duidelijk geval van "smaken verschillen"

Anders Destium
1 oktober 2006, 16:43
Het is juist ultracool, zeker als je er nog zo'n ZZ top guitaar bijhebt:


http://www.edromanguitars.com/resources/images/deazzpr1.jpg


Snakeskin is ook leuk (als je er van houdt):

http://img209.exs.cx/img209/5463/IMG_0712.jpg

interessander
1 oktober 2006, 16:51
Snakeskin is bij een soldano sowieso erg stoer!
Je kunt je cab natuurlijk ook "relicen" .........

caliban
1 oktober 2006, 23:31
Sorry met pimpen bedoelde ik enkel het geluid beter maken. Ik ben nu wel redelijk tevreden met mijn geluid eruit, maar het mag beter. Wat zou het kosten om V30's te plaatsen of om twee speakers erin te laten en twee V30's te zetten
En denken jullie dat het voor verbetering zorgt. Wat ik bedoelde met de cabinet zelf verbeteren was om misschien andere bekabeling of iets soortgelijks te doen

Lacrymosa
2 oktober 2006, 10:20
Dikkere bekabeling kan altijd,
Gewoon naar een goede audiofiele winkel gaan, en goed speakerkabel halen.
(houdt er rekening mee dat dit aardig prijzig kan worden, maar meer dan bijv 8 euro per meter moet je niet doen, zal wel beter zijn hoor, maar ik hoor het er niet vanaf)

Je kan ook een paar platen BAF wol in je kast leggen. om te testen of dit het gewenste effect oplevert, kan je een paar oude wolle truien in je kast stoppen.
Dit dempt de staande golven wat minder.

Ook kan je pritex (noppenschuim) aan de binnenkant maken. dit zal vooral het midden minder rommelig maken.

Ik ga zelf binnenkort kijken wat er gebeurd als ik de impedantie piek van de speakers weg filter met een correctienetwerkje

Dweezman
2 oktober 2006, 10:26
misschien een beamblocker?

Kim Wilson
2 oktober 2006, 10:29
Voor speakerkabel kun je ook gewoon bij de bouwmarkt kijken. 2x2,5mm˛ voldoet prima. Dure kabel van 8 Eu de meter hoor je echt niet meer. Voor hifi in de woonkamer, met kabels langer dan 5 meter kan ik het me voorstellen, maar voor een gitaarcab is het echt niet nodig.

almarvk
2 oktober 2006, 10:53
Sorry met pimpen bedoelde ik enkel het geluid beter maken. Ik ben nu wel redelijk tevreden met mijn geluid eruit, maar het mag beter. Wat zou het kosten om V30's te plaatsen of om twee speakers erin te laten en twee V30's te zetten
En denken jullie dat het voor verbetering zorgt. Wat ik bedoelde met de cabinet zelf verbeteren was om misschien andere bekabeling of iets soortgelijks te doen

V30's zijn nou niet echt bepaald goedkope speakers! Je had er toch geen geld voor? Of een klein budget?

Probeer nieuw speakersnoeren uit oid. Dat is de meest makkelijke oplossing denk ik.

Negative K3 fan
2 oktober 2006, 14:23
Ik ga zelf binnenkort kijken wat er gebeurd als ik de impedantie piek van de speakers weg filter met een correctienetwerkje

Dat hangt natuurlijk ook van de versterker af... veel versterkers hebben redelijk veel terugkoppeling vanaf de speakers richting de fase draaier, sommige maken helemaal geen gebruik van zo'n soort tegenkoppeling waardoor het effect van zo'n correctienetwerkje veel groter wordt.

ik ben benieuwd naar het resultaat.

caliban
2 oktober 2006, 17:23
V30's zijn nou niet echt bepaald goedkope speakers! Je had er toch geen geld voor? Of een klein budget?

Probeer nieuw speakersnoeren uit oid. Dat is de meest makkelijke oplossing denk ik.
Voor nieuwe betere speakers heb ik wel geld, of kan ik wel geld verkrijgen. Andere kabels kan ik ook wel eens proberen. Maar over die speakers, zou het goed werken om twee van die sheffieldspeakers te vervangen door twee V30's

ateng
2 oktober 2006, 17:40
Ik weet niet wat voor versterker je gebruikt en ik ga ervan uit een 5150 top, maar ik zou de speakers niet vervangen of wat aan de kast doen. Van velen gehoord en gelezen dat de speaker en cabinet gematched is op de versterker en dat het op een ander cabinet veel minder klinkt.

Negative K3 fan
2 oktober 2006, 20:04
mja dat hoeft ook weer niet zo te zijn, maar speakers zijn heel persoonlijk, ik vind persoonlijk v30s niets aan en die sheffields prima. Verder is het vervangen van speakers vrij duur, een paar v30s kan je zo een euro of 250 kosten. Dan zou ik eerst eens kijken naar bijvoorbeeld beam blockers.

ateng
2 oktober 2006, 22:19
speakers zijn ook persoonlijk.
Maar ik vraag me af wat Caliban bedoelt met geluid beter maken? Als je nou eens duidelijk beschrijft wat je wil verbetern qua sound. Mis je laag, is het te schel, flubberig in het laag of klinkt het te wollig enz.
Aan de hand daarvan kun je dus kijken wat je eraan kan verbeteren.

olaf
4 oktober 2006, 17:56
Je kan ook een paar platen BAF wol in je kast leggen. om te testen of dit het gewenste effect oplevert, kan je een paar oude wolle truien in je kast stoppen.
Dit dempt de staande golven wat minder.

Kun je aangeven wat hier het hoorbare effect van is???

caliban
5 oktober 2006, 02:04
Ik speel op een mesa/boogie mark III en vind mijn geluid wat te scherp. Zou dit met die beam blockers verholpen worden??
Bedankt dudes