PDA

View Full Version : je wilt beginnen ...



bullet
7 december 2002, 17:26
maar hoe begin je best met gitaren ?
wat is de eerste stap enzo ...


alvast bedankt

Moonchild
7 december 2002, 17:27
de stap over de drempel van de gitaarwinkel is altijd wel belangrijk

Anders Destium
7 december 2002, 17:31
Je eerste stap is goed: je gaat naar gitaarforum.
Dan komt stap 2: Zoek de eerste pagina af naar soortgelijke vragen (of gebruik de zoekfunctie), helpt een hoop
Stap 3: Neem de info die er staat in je op
Stap 4: Zoek naar gitaarwinkels in de buurt
Stap 5: Kijk er eens rond en kijk of er iets binnen je budget valt, maar pas op: Met alleen een gitaar ben je er nog niet, je hebt ook nodig: Versterker, snoer, en wellicht plectra (tenzij je akoestisch wilt, maar das niet hier)
Stap 6: Deel je bevindingen hier
Stap 7: Ga eventueel over op koop

bullet
7 december 2002, 18:07
squire bullet heb ik binnen week (al voorschot gegeven) dat is goed om te starten denkik
maar wat is nu best boekje , muziekschool,...?

master G
7 december 2002, 18:09
priveles!

Anders Destium
7 december 2002, 18:51
Ligt aan je budget: Les werkt in het begin het snelst, nadeel is dat het kan afstompen. Je kan ook zelf prutsen en dingen van het internet plukken. Ik heb leren spelen door steeds te proberen mee te spelen met (niet al te ingewikkelde) muziek. Voor akkoorden zijn boeken ed erg handig, vaak leer je dingen verkeerd aan als je het zelf doet

Kjiratsiekoedel
7 december 2002, 23:57
Neem les!!

Je kan ook kiezen van niet, en:
-altijd blijven tokkelen
-jezelf de compleet verkeerde techniek aanleren

Zo zijn er nog wel meer te verzinnen.

hoofd
8 december 2002, 00:04
En als je dan toch les neemt, neem dan priveles...aan een half uurtje prive per week heb je echt veel meer dan bijvoorbeeld anderhalf uur met zn 4en (ik spreek uit ervaring). Verder ben ik ook van mening om na een jaar, of 2 jaar (ligt eraan hoe snel je vooruit gaat) een tijdje te stoppen met les. In die tijd kan je alles nog eens rustig doornemen, nummers leren die je wilt spelen en je eigen stijl ontdekken. Na een tijdje neem je weer les en dan zul je veel sneller vooruit gaan.