PDA

View Full Version : Een goed reverb pedaal



Johnny Ramone
1 oktober 2006, 00:18
Kan iemand mij misschien adviseren?

Ik ben op zoek naar een goed reverb pedaal. Nu dacht ik zelf aan een Holy Grail, maar sommigen zeggen dat deze dun en schel klinkt. Zo op het oog likkt mij dat pedaaltje erg doeltreffend, 1 knop en 1 switch welke eenvoudig door een true bypass schakelaar is te vervangen.

Ik heb ooit een little lanilei gehad, maar dat was niet zo geweldig.

Tristan
1 oktober 2006, 00:23
Mwa, ik zou in ider geval die Electro Harmonix Holy Grail wel checken als ik jou was, de Holier Grail en Holiest Grail vind ik zelf niet zoveel toevoegen wat betreft features en klank...
Verder zou je ook nog de nieuwe T-rex Roommate kunnen proberen, daar heb ik een keer mee gespeeld en die vond ik goed klinken...
Aan de andere kant zou ik als ik echt Reverb zou willen een reverb tank kopen, zoals bijvoorbeeld een omgebouwde Fender Reverb tank reissue...

Daniël_san
1 oktober 2006, 09:30
Een EBS Dynaverb klinkt ook erg goed. Maar kost dan ook vrij duur...

Ootsfield
1 oktober 2006, 11:52
Ik gebruik zelf de roommate van T-rex en ben daar zeer tevreden mee!
Heb zelf een buizen versterker zonder reverb en daar doet hij het perfect op.
Mooie warme sound. Het is natuurlijk wel afhankelijk van welke versterker je hebt! Maar deze zou ik zeker eens proberen! Het is niet de goedkoopste, maar het wel waard, naar mijn mening!

robert-gitarist
1 oktober 2006, 11:53
Ik vond de Boss RV-5 wel erg goed.Wel duur maar erg mooi.Veel mogelijkheden

nielsduursma
1 oktober 2006, 11:55
ik ben dik tevreden met mijn danelectro spring king!

hoofd
1 oktober 2006, 14:57
Neem gewoon een Holy Grail, erg goed reverbpedaal en sinds 2005 ook gewoon true bypass (voor zover men dat belangrijk vindt). Die van mij zit constant in de effects loop, omdat m'n amp geen reverb heeft. En daar doet hij 't erg goed.

bluesbrother
1 oktober 2006, 20:58
EHX memoryman deluxe.Dit is een delay pedal.Maar een beetje delay en veel
feedback instellen levert de best regelbare reverb.Dit is dus een analoge
delay en reverb in een De chorus en vribato die erop zitten moet je als een
toevoeging op je geluid zien.Een veelzijdig pedal ljjkt mij.
Bluesbrother.

Johnny Ramone
1 oktober 2006, 21:44
EHX memoryman deluxe.Dit is een delay pedal.Maar een beetje delay en veel
feedback instellen levert de best regelbare reverb.Dit is dus een analoge
delay en reverb in een De chorus en vribato die erop zitten moet je als een
toevoeging op je geluid zien.Een veelzijdig pedal ljjkt mij.
Bluesbrother.

Ik heb nog een daimond memory lane waar ik niets mee doe, is dat ongeveer net zoiets als een memoryman deluxe? Dan kan ik daar dus ook een reverb mee simuleren??

De Room-Mate van T-Rex lijkt me ook wel oke, wel weer aan de dure kant.

Tristan
1 oktober 2006, 21:51
Doe je misschien die Memory Lane weg?

Johnny Ramone
1 oktober 2006, 22:21
Doe je misschien die Memory Lane weg?

weet ik nog niet, ook afhankelijk van het feit of ik er daadwerkelijk een reverb mee gemaakt kan worden.

Ik denk trouwens ook dat ik er niet veel voor krijg, dan hou ik 'm liever, ook al doe ik er nu niets mee.

bluesbrother
1 oktober 2006, 22:29
Als er een delay knop en een feedback knop opzit.
weinig delay+veel feedback = reverb

Welterusten,
Bluesbrother 8-)

Johnny Ramone
1 oktober 2006, 22:33
ga ik morgen meteen uitproberen, bedankt!

vinni
2 oktober 2006, 19:54
Heb de EBS Dynaverb.

Die is inderdaad erg goed maar de mogelijkheden zijn beperkt.
Maasr zeg nou zelf.....hoe vaak verander jij van reverb?

Voor mij moest het pedaal stereo in / stereo out zijn.
Het enige andere pedaal van een beetje kwaliteit die dat heeft is de verbzilla van Line6.

Als ik voldoende had aan mono in, dan had ik zondermeer de T-rex Roommate genomen.

Groet,
Vinni

ACSlater
3 oktober 2006, 06:11
Ik heb ook net het fijne van een delay ontdekt. Hiervoor dacht ik ook altijd dat ik een goeie reverb nodig had maar delay is veel mooier. Vooral voor rockabilly/rock n roll stijlen of Slash-achtige solo's. Nu ik erover nadenk zet ik mn Spring King maar te koop.

Tristan
3 oktober 2006, 11:56
ga ik morgen meteen uitproberen, bedankt!

Ik ben wel benieuwd, hoe is het je bevallen? :D

Johnny Ramone
3 oktober 2006, 12:00
Ik ben wel benieuwd, hoe is het je bevallen? :D

Vanmiddag ga ik dit doen, hoop ik, ik zal mijn bevindingen met jullie delen.

thieske
3 oktober 2006, 13:46
Ik heb zelf de holy grail.. en die werkt voor mij heel goed.. ietwat rare sweep van de galm als je grotere galms/galmen gebruikt.. maar dat hoor je live never nooit niet..
Enige nadelen:
-Moeilijk te voeden.. werkt t best op eigen adapter, niet alle voedingen pp enzo slikken dit ding geloof ik
-als je de reverb knop echt ver openschuift(vanaf een uur of 12/1) neemt t volume af.

almarvk
3 oktober 2006, 13:51
Ik heb zelf de holy grail.. en die werkt voor mij heel goed.. ietwat rare sweep van de galm als je grotere galms/galmen gebruikt.. maar dat hoor je live never nooit niet..
Enige nadelen:
-Moeilijk te voeden.. werkt t best op eigen adapter, niet alle voedingen pp enzo slikken dit ding geloof ik
-als je de reverb knop echt ver openschuift(vanaf een uur of 12/1) neemt t volume af.

Voeding is idd het probleem. Ik wacht al twee maanden op het pedaaltje inclusief voeding! ARGH!

Johnny Ramone
3 oktober 2006, 14:35
Als er een delay knop en een feedback knop opzit.
weinig delay+veel feedback = reverb

Welterusten,
Bluesbrother 8-)

Nou ik heb het geprobeerd, en het werkt niet goed, het maximale wat ik er uit haal is een badkamer geluid, plate reverb?? Heeft misschien te maken met het feit dat het een analoog pedaal is??

Ik zal misschien toch gaan voor de holy grail en als ik weer eens geld teveel heb voor de trex room mate.