PDA

View Full Version : voeding boss CE-2 --> brom



Rude Perception
30 september 2006, 23:11
Hallo,
ik heb vandaag 2 nieuwe pedaaltjes binnen gekregen: een Boss DS-1 en een Ibanez DE-7 (in t roze:cheerup: ).

Ik sloot ze met een daisy chain op m'n Korg adapter van 300 mA aan, maar ik had last van een brom. Na een beetje zitten te testen gaat het wel goed als ik alleen de delay en de distortion op de adapter zet. Als ik m'n chorus op een batterij zet, gaat het ook goed in combinatie met de distortion en delay.

Ik weet niet of de adapter gestabiliseerd is, dus dat kan misschien de oorzaak zijn. Andere mogelijkheden die ik dacht zijn dat de chorus eigenlijk 12 volt nodig heeft (maar wonderbaarlijk genoeg doet hij het wel altijd gewoon op een 9 volt adapter) of dat ik op een ongeaard stopkontakt speelde.
De laatste mogelijkheid lijkt mij onwaarschijnlijk, want m'n versterker zit op hetzelfde stopcontact, en bij de andere effecten heb ik er geen last van.

Weten jullie waar het aan ligt, en hoe ik het het makkelijkst kan oplossen?
Kan ik beter gewoon 1 goede (gestabiliseerde) 9 volt adapter kopen, of kan ik beter toch een tweede adapter kopen van 12 volt?

the sure thing
30 september 2006, 23:33
... ik zou toch voor de zekerheid een aca adapter erop aansluiten. Ik heb wel problemen gehad met mijn 9V psa adapter op de CE-2. Wle blij om te lezen dat je m gebruikt: het blijft een van de best chorussen voor weinig geld!

Rude Perception
1 oktober 2006, 11:38
... ik zou toch voor de zekerheid een aca adapter erop aansluiten. Ik heb wel problemen gehad met mijn 9V psa adapter op de CE-2. Wle blij om te lezen dat je m gebruikt: het blijft een van de best chorussen voor weinig geld!

Zijn die adapters nog te koop of waren het speciale adapters voor die pedalen?
ACA, waar staat dat precies voor?
Kan er een gewone gestabiliseerde 12 volt adapter op?

the sure thing
1 oktober 2006, 12:16
Het verschil tussen de PSA en de ACA adapters weet ik niet, maar is vaak op dit forum uitgelegd. Gebruik de zoekfunctie! Daarnaast: de adapters zijn nog nieuw te koop. En bijvoorbeeld de Pedal Power van Voodoolab hebben schakelaartjes, waarmee dit soort pedalen ook te voeden zijn. Ik heb beiden, zowel de Pedal Power als een ACA adapter. ALs je in de omgeving van Arnhem woont, kan je alles gratis bij mij uitproberen! En anders ga je naar een beetje uitgebreide gitaarwinkel en vraag je of ze ACA adapters hebben en probeer je t ter plekke uit.

Rude Perception
1 oktober 2006, 12:20
Ik woon niet in de buurt van Arnhem, maar toch bedankt voor het aanbod!
Ik zal even gaan zoeken.

Rude Perception
1 oktober 2006, 12:45
help....
Ik heb even goed gezocht, en het komt erop neer dat ik overal lees dat de ce-2 het normaal niet goed hoort te doen (led hoort niet te branden) en in een daisy chain wel. Mijn chorus doet t normaal wel goed, maar als ik hem in een daisy chain hang gaat hij juist brommen.

Ik heb even de spanning die de adapter gaf gemeten....
11.5 volt!!! Op de adapter staat dat er 9 volt af moet komen. Kan dit kwaad met de 9 volt pedalen, dat mijn adapter te veel spanning geeft?
Kan de hoge spanning de reden zijn dat ik de chorus wel gewoon werkt als hij alleen aan de adapter hangt?
En kan het dan zijn dat de adapter niet gestabiliseerd is, en dat dat de reden van de brom is?

Rude Perception
2 oktober 2006, 21:28
ok, ik heb het nu helemaal gehad.
Ik ga een nieuwe adapter kopen. Die oude vertrouw ik niet meer + geeft dus brom.

Ik wil niet te veel geld kwijt zijn. Ik heb veel dingen gehoord over de 1spot, maar wat is het verschil met de 1spot en een 'gewone' adapter met daisy chain?
Heeft er verder iemand ervaring met de adapter van Newtone-online? Die leek me namelijk niet duur, of kan ik net zo goed een elektronica-zaak binnenlopen en daar een willekeurige gestabiliseerde 9 volt kopen?