PDA

View Full Version : Vorige week Dinsdag gaf ik Bassie een gitaar cadeau.



Wouter J
30 september 2006, 21:13
http://www.clownbassie.nl/images/album1/bassie_grotefan024.jpg

En om te laten zijn dat ik niet uit mijn nek lul is hier het bewijs.

Ik had een oude vester zo gepimped en aan hem gegeven. Hij was er heel blij mee, meestal krijgt hij aleen maar rotzooi van zijn fans ik gaf hem wat waar hij ook wat aan had. Hij zei me dat hij de gitaar ook live gaat gebruiken, ik ben benieuwd.

marter544
30 september 2006, 21:14
Hartstikke tof man!!:rockon: Echt vet gewoon, bassie ruled!

Veekeren
30 september 2006, 21:19
Hahaha, wtf, Bassie wat een held :D Briljant.

Tupelo
30 september 2006, 21:25
Wreed man! :seriousf:

bert k
30 september 2006, 21:45
Ja geweldig! Ik heb ooit een trompetje voor hem gerepareerd, en dat gebruikt hij ook in zijn voorstelling. Die gitaar zie je nog wel eens terug.

Chris Winsemius
30 september 2006, 21:59
Alles is voor Bassie!

Top!

Vonk
30 september 2006, 22:03
:gitarist: BASSIE IS HEAVY METAL :rockon:

iwamoto
30 september 2006, 22:54
wow, echt raar en gaaf tegelijk :D vooral gaaf :D

jappiej
30 september 2006, 23:33
Wat zal Adriaan er wel van niet denken??

jacky
1 oktober 2006, 00:01
50 procent

bass blom
1 oktober 2006, 11:28
krijg ik er ook een? :D

Kaïn
1 oktober 2006, 11:30
Heeft Bassie daar nou een powerchord vast :|

Fumi SG
1 oktober 2006, 12:17
Nee, gewoon een G.

Super! Coole foto ook, klasse!:)

Robbert
1 oktober 2006, 12:19
Haha, super!

Helter Skelter
1 oktober 2006, 12:22
hehe de beschilderde Vlaardingse crimineel 8-)

ik heb de onvoorstelbare eer gehad Bassie een aantal keren ontmoet te hebben en zonder verf op z'n muil is hij NOG LEUKER kan ik je vertellen :D

Hector_Tsolodimos
1 oktober 2006, 12:33
echt cool dat je zo iets doet ja :D

Anders Destium
1 oktober 2006, 13:00
Erg cool, klasse!

ibbie
1 oktober 2006, 13:13
briljant hahaha, ook vet, met 1 humbucker.

Zino Z
1 oktober 2006, 13:15
was dat in Leusden? Hij was pas in Leusden op de kermis...

maar echt cool hoor..

schizo910
1 oktober 2006, 13:20
Wie is nu de clown van die twee? :seriousf:

Danny Drug
1 oktober 2006, 13:33
vet hoor.. als hij maar neit met de belasting gaat klote

Snaar
1 oktober 2006, 13:35
"Deze is voor iedereen die Bassie heet en die voor Bassie gaat"
(uit: Iedereen Is Van De Wereld, the Scene)

Wouter J
1 oktober 2006, 13:39
"Deze is voor iedereen die Bassie heet en die voor Bassie gaat"
(uit: Iedereen Is Van De Wereld, the Scene)

Die zin gaat dus zo.
"Deze is voor iedereen die passie heeft en die voor passie gaat."

Snaar
1 oktober 2006, 15:07
Hahahaha, gast!
Nu maak je echt een clown van jezelf. ;)

AART
1 oktober 2006, 16:11
Heeft Bassie daar nou een powerchord vast :|


Powerchords rule :gitarist:

bert k
1 oktober 2006, 16:15
ik heb de onvoorstelbare eer gehad Bassie een aantal keren ontmoet te hebben en zonder verf op z'n muil is hij NOG LEUKER kan ik je vertellen :D
Zeker weten:) Het is een obvoorstelbare ouwehoer, die verhalen kent van zestig jaar artiestenleven, echt heel leuk.

Tupelo
1 oktober 2006, 16:20
Wie is nu de clown van die twee? :seriousf:
Zo naast elkaar valt niet te ontkennen dat Wouter aanleg heeft ja, viel mij ook op! :seriousf:

Wouter J
1 oktober 2006, 16:38
Zo naast elkaar valt niet te ontkennen dat Wouter aanleg heeft ja, viel mij ook op! :seriousf:

Ik ben veel liever een clown dan zo'n Generaal die aleen maar aan oorlog voeren denkt en op macht uit is.

sunday violence
1 oktober 2006, 17:56
bassie is een klootzak die alles voor geld doet, je had m moeten laten betalen voor dat ding

Wouter J
1 oktober 2006, 18:59
bassie is een klootzak die alles voor geld doet, je had m moeten laten betalen voor dat ding

Lees dit maar eens en dan zie je mijn motief.


MAG IK U EENS FOTOGRAFEREN?

Regelmatig krijg ik de vraag: ‘Mag ik u eens fotograferen? Ik ben namelijk student op de fotovakschool’ of ‘Mag ik u eens schilderen? Ik zit op de kunst academie.’ of ‘Ik heb die en die ook al geschilderd’. Dan luid mijn antwoord steeds: ‘Nee, nee en nog eens nee’.
‘Goh, ik had van u wel verwacht dat u dat leuk zou vinden’. Nou, ik vind dat helemaal niet leuk. Waarom? Dat zal ik u vertellen.

Ik ging een keer op het verzoek van een fotograaf in en we spraken een dag af dat hij en ik de tijd hadden. Hij vertelde vrolijk dat hij mij graag om 8 uur ‘s ochtends in zijn studio in Amsterdam zou willen zien. Ik zei: ‘Nou, ik had eigenlijk gedacht dat u naar een voorstelling van ons kwam en dan een kwartiertje foto’s maakte in ons decor en dan klaar is Kees.
Hij dacht meer aan twee fotosessies van drie uur. Ik vroeg terloops: ‘Wat gaat u met die foto’s doen?’ Toen zei hij: ‘Ik ga er een kalender van uitgeven’. Ik vroeg: ‘Wat is voor mij dan de eventuele gage?’ Toen begon hij te lachen en zei: ‘Nee. Ik kan u er niet voor betalen maar het is voor u goede reclame dat u mijn naam kunt noemen en dat ik u gefotografeerd heb’.
Hij zat die dag natuurlijk zonder model.

De volgende kwam met een stuk of vijf kinderen naar het theater waar wij een voorstelling gaven, en na de voorstelling was hij in ¾ minuut klaar en verdween gelijk. Ik denk, om zich nog lang, tijdens de rit naar huis rot te lachen in de auto, omdat die clown er toch maar mooi ingetrapt was en hij met zijn gehele gezin gratis de voorstelling had bijgewoond. En die foto’s? Ach joh, dat was een geintje.

Een volgende student nam zeker twee uur de tijd in het theater waar we werkten en stuurde zowaar nog wat foto’s op ook, waarvan ik nu nog lachstuipen krijg als ik er aan terug denk. Zowel Adriaan als ik waren uit de gekste standpunten opgenomen en daarna afgedrukt of we zo uit holocaust kwamen. Ik had zelfs een totaal geel gezicht en Aad zag er ook niet uit en keek of hij zojuist met zijn hoofd uit een wringer kwam. Ik heb die fotograaf gebeld en hem aangeraden om voortaan op die manier de trouwreportages af te drukken, dan was de mensheid, mede door zijn geheide faillissement, voorgoed van hem af.

De kunstschilder oogde vrij normaal, en ik was net uit de nok van het circus van tien meter hoogte naar beneden gedonderd en liep op twee krukken te revalideren toen mij gevraagd werd: ‘Mag ik u zo schilderen?’ Ik stemde toe en ik heb drie zittingen geposeerd zodat hij de rest verder uit kon werken. Daarna natuurlijk nooit meer wat van gehoord. Zo gaat dat nou eenmaal. Totdat een kennis mij vertelde dat hij mij op een expositie te koop had zien hangen, voor een prijs zo hoog dat ik met alle plezier voor dat bedrag daar zelf een half jaar voor aan de muur had willen hangen.
De naam van het schilderij was tragiek. Ja natuurlijk, wat dacht je? Ik liep in die tijd te sterven van de pijn, met zes scheuren in mijn bekken, en het deed nu nog meer pijn dat hij aan mijn leed een ton overhield terwijl het verdorie mijn tragiek was die hij daar hing te verkopen.

Een andere kunstleugenaar stuurde mij ongevraagd een fotokopie van een schilderij van mij, met een heel verhaal erbij, dat hij de hele oorlog ondergedoken was geweest en dat zijn moeder hem had geleerd altijd fier en rechtop te blijven lopen en te doen wat zijn hart hem in gaf. Nou, dat was dan zeker proberen mij op te lichten, want hij vroeg 5000 gulden voor zijn prutswerk.
Ik heb hem een brief geschreven die begon met: ‘Geachte heer, Naar aanleiding van de offerte van u schildersbedrijf verzoek ik u mij mede te delen wat het mij gaat kosten als u bij mijn moeder het plafond komt witten en de schutting teren’.
Ik kreeg een keurige brief van zijn zoon, die mij teleurgesteld mededeelde dat ‘Pappa zo overstuur was van mijn brief dat hij spoorslag 14 dagen voor zijn rust naar zijn huis in Spanje vertrokken was’. Tja, dat huis had hij zeker met schilderen verdiend.
Hij was heel beleefd en liet een briefje in mijn kleedwagen brengen dat hij mij na de show even wilde spreken. Nou, geen bezwaar. En hij kwam hijgend de trap van mijn wagen op een had een plat pak bij zich. Daarin bleek een schilderij te zitten wat mijn vrouw en mij voorstelde terwijl ik haar in spagaat op mijn handen boven mij droeg. ‘Nou’ zei hij ‘dat heb ik voor u gemaakt. Is het mooi of niet?’
In mijn zenuwen en om hem niet te kwetsen zei ik ‘dat ik nog nooit zo iets moois gezien had’. Dat is de op één na meest stomme opmerking die ik in mijn leven gemaakt heb, de grootste moet altijd nog komen.
Hij weer: ‘Ik dacht zo, voor 500 piek mag u het hebben!’
Nou, ik zat er geheid aan vast en kon niet meer terug. Ik betaalde en hij was daarna zo weg. Terug in mijn woonwagen zei mijn vrouw: ‘Als je maar niet denkt dat ik dat onding ook maar ergens in mijn huis of woonwagen ophang! en ik dacht: ‘Als ik nou zeg dat ik er 500 piek voor betaald heb dan wordt het oorlog in huis!’.

Enige jaren geleden heb ik, na veel gesoebat en gesmeek, een jongen uit het zuiden des land zijn zin gegeven en hem een paar weken met de show meegenomen en mocht hij slapen in de slaapkamer van een bedrijfspand van mij. Na drie weken werd iedereen gek van zijn grote mond zodat wij hem beleefd verzochten op te hoepelen. Hij kwam, bij wijze van afscheidscadeau, de laatste dag met een grote tekening aan, gemaakt door zijn moeder,
met zoveel van mijn clownkoppen door elkaar dat het net een momentopname leek van een trein die op een onbewaakte spoorweg overgang in een bus met carnavalsvierders gereden was. Hem natuurlijk uitvoerig bedankt, en wij blij dat hij weg ging.
Weken daarna bleek dat hij een groot aantal foto’s van ons uit het verleden had gejat dus dat schilderij, hoewel voor niks gekregen, was nog te duur.

Als u mij nu vraagt: ‘Bassie mag mijn kind met u op de foto?’ dan zeg ik altijd ja.
Maar onder geen beding leen ik mij voor zogenaamde kunstfoto’s en als u mij vraagt: ‘Zal ik u eens verrassen met wat schilderwerk?’ zeg ik ook altijd ja, mits u zich maar beperkt tot het in de carboleum zetten van mijn tuinschuur of mijn plafond witten, maar voor de rest: ‘Neeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhh!!!!!!!’

© 2006 Bas van Toor


Ik boodt hem die gitaar aan omdat hij al zo vaak getilt is dat ik zoiets had van "Een cadeau daar hoeft de gene die het krijgt niets voor te betalen" en omdat ik al jaren een trouwe fan van B&A ben.

Zo'n persoon zoals Yngwie Malmsteen moet ook een klootzak zijn maar er zijn genoeg mensen die hem als een held zien.

olaf reijnders
1 oktober 2006, 19:27
Het verhaal lezend begrijp ik Bassie wel.

grayfink
1 oktober 2006, 19:36
Hmm, ik heb het verhaal ook gelezen. Vind het nog steeds geen leuke man, maar goed, smaken verschillen. Natuurlijk altijd mooi als je je jeugdheld iets leuks kado kunt geven.

AART
1 oktober 2006, 19:38
Gave gitaar, en bassie & adriaan zijn de max!

iwamoto
1 oktober 2006, 19:50
ik denk dat in principe de meeste mensen die groot zijn, zoals bassie en malmsteen vaak zo zijn om een rede, hierbij is het gewoon dat onze bas heel erg vaak is genaaid en nu extra terughoudend is.

malmsteen is denk ik mede arrogant als act, maar 1 ding wat me opviel, yngwie kwam in een interview wat ik met hem las helemaal niet arrogant over, eerder licht bescheiden, en ik vraag me ook vaak af of het niet vooral geruchten zijn

Robbert
1 oktober 2006, 19:57
Het is niet moelijk om te begrijpen dat Bas zo denkt, een hoop mensen, een hele hoop, proberen te profiteren over zijn rug. En dat geldt voor alle bekende mensen.
Toffe actie dat je de gitaar zonder tegenprestatie (behalve de foto dan ;) ) hebt weggegeven.

wietse
1 oktober 2006, 20:09
malmsteen is denk ik mede arrogant als act, maar 1 ding wat me opviel, yngwie kwam in een interview wat ik met hem las helemaal niet arrogant over, eerder licht bescheiden, en ik vraag me ook vaak af of het niet vooral geruchten zijn

geloof me maar yngwie is echt zo, een collega heeft ooit in z'n voorprogramma gespeeld, yngwie heeft geen woord gewisseld met die band terwijl yngwies bandleden allemaal wel effe met hun geluld hebben, yngwie besloot toen maar dat hij geen zin had in het volgende optreden in leeuwarden en heeft het dus maar afgeblazen onder de mom van ik ben ziek, hoezo hart voor je fans?
als je iets afspreekt dan sta je daar voor, ook als je geen zin hebt, je bent namelijk wel zo groot dankzij je fans.

ik ben ook geen bassie fan, maar hij kan wel verdomd goed mondharmonica spelen.
kan hem wel begrijpen voor veel mensen ben je vogelvrij als je beroemd bent, privacy weg, en oplichten is opeens ook prima, want "hij heeft toch genoeg geld".

bert k
1 oktober 2006, 20:47
bassie is een klootzak die alles voor geld doet, je had m moeten laten betalen voor dat ding
Tja, jij kent hem natuurlijk ook persoonlijk....

Ik ken hem helemaal niet goed, maar hij is al zo vaak genaaid dat hij wel twee keer uitkijkt voordat het hem weer overkomt.
Ik heb nog nooit iemend meegemaakt die zo graag optreedt, en die op zijn leeftijd nog zo hard aan het werk is. Hij doet zeker niet alles voor geld, maar gratis optreden heeft hij wel afgeleerd.

(De belasting wilde hij niet veel over kwijt, maar wie heeft hier nou nog nooit ergens zwart gespeeld?)

Ik ben geen fan van hem, ik vind hem helemaal niet grappig, maar het is een geweldige vakman, en echt een aardige vent, als hij je mag.

FruscianteFan
1 oktober 2006, 20:50
Ik heb nog nooit iemend meegemaakt die zo graag optreedt, en die op zijn leeftijd nog zo hard aan het werk is. B.B. King misschien? ;)

Chris Winsemius
1 oktober 2006, 21:02
Heb YM nooit zelf meegemaakt maar 'n idolate klant van mij wel die hem in Florida heeft opgezocht; na enig gebabbel bleek het 'n ok-je gozer richting hem te zijn. Z'n Marshalls bleken gemod te zijn...

Bassie & Adriaan, George Baker (heb voor 'n gitarist van hem gewerkt) en Eddy Wally:
KICK ASS!!!

Niet mijn muziekstijl maar wel alle respect qua werk, werk en werken :)

On topic: kan die ene boef ("Baas, wat zij je nou?") wel goed die gitaar horen?

:D

Slevin
1 oktober 2006, 21:58
Och en daar bij, Bassie is ook gewoon een persoon zoals iedereen. Ik zou na zoveel genaai ook zeker nee zeggen. Meeste mensen weten helemaal niet waarom jij een keuze maakt en gooien het dan gelijk op arrogantie, of op geldwolverij zoals hier met Bassie. Je kan je beter eerst verdiepen in een persoon voordat je zijn of haar keuzes af kraakt. En als je dat niet wilt, oordeel dan gewoon niet en ga verder.

Zo moeilijk is 't niet ^_^

iwamoto
1 oktober 2006, 22:00
mischien is het met YM net als mijn gitaarleraar, die is ontzettend bot en kortaf, geen gesprek mee aan te knopen, en als het om zaken gaat strikt, maar gewoon privé kan ik het goed met hem vinden, maar toch ken ik ook mensen die gewoon van les af zijn gegaan, mede omdat ze het echt met die vent hadden gehad, terwijl hij het volgens mij niet slecht bedoelt, maar meer een sociale onkunde, mischien heb ik gewoon wat meer begrip om privé rede :p

Wouter J
1 oktober 2006, 22:12
On topic: kan die ene boef ("Baas, wat zij je nou?") wel goed die gitaar horen?

:D

Bassie speelde inderdaad een dubbel rol als zowel Bassie de Clown als Vlugge Japie de Boef maar die dove boef, B2 werd niet door hem gedaan dat was Harry Dijkmans in de series van "de Sleutel" en van "de Diamant" en later zijn Broer Joop Dijkmans in de series van "de Schatkaart", "de Kroon" en "de verzonken stad".
http://www.adriaan-homepage.nl/foto_nieuw/228_boeven_schatkaart_gr.jpg
Bassie (Midden) als Vlugge Japie en Joop Dijkmans (rechts) als B2. De Baron werd in deze serie gedaan door Adriaan, de rol werd later door Paul Van Gorcum overgenomen, Van Gorcum is ook de Baron zoals iedereen hem kent.

http://www.adriaan-homepage.nl/foto_nieuw/195_diamant_gr.jpg
Harry Dijkmans (links) als de eerste B2. Helemaal rechts staat Willem Sibbelee een ander legendarisch figuur uit de Nederlandse acteur geschiedenis.

http://www.adriaan-homepage.nl/foto_nieuw/128_boeven_met-moeder_gr.jpg
Bassie en Adriaan in hun boevenrollen samen met hun moedertje.

AART
1 oktober 2006, 22:31
oeh, de baron, echt, vette rol is dat, vooral dat baardje en de wisse dood van de telefoon....

Wouter J
1 oktober 2006, 22:46
oeh, de baron, echt, vette rol is dat, vooral dat baardje en de wisse dood van de telefoon....

En zoals jij de Baron beschrijft is het dus die rol uitgevoerd door Paul van Gorcum.
http://www.adriaan-homepage.nl/foto_nieuw/090_baron_gr.jpg

Braindead
1 oktober 2006, 23:11
Coole actie trouwens met die gitaar

Anders Destium
1 oktober 2006, 23:45
Het boeit mij echt geen reet als Bassie in het echt een klootzak blijkt of dat YJM in het echt een klootzak blijkt. Bassie en Adriaan was geweldig, de muziek van Yngwie is geweldig. Ik beoordeel ze alleen daarop omdat ik ze alleen daarvan ken (en wil kennen), voor de rest hoef ik niet met ze door een deur te kunnen...

B_2_the_a
2 oktober 2006, 00:11
http://members.lycos.nl/benatour/benatour1/foto/Dave/tn_100-0051_IMG.JPG

ondertussen andere kleur, maar dit was het huis van de baron (van de schatkaart serie)


en dat is welgezegd 30 meter van mijn huis :P

Maroon
2 oktober 2006, 00:14
nice crib!

B_2_the_a
2 oktober 2006, 00:31
nu wonen er moeilijk opvoedbare kinderen

dus de baron past er wel

Slevin
2 oktober 2006, 13:29
nu wonen er moeilijk opvoedbare kinderen

dus de baron past er wel

hehe, cynisch :D

Nickname
2 oktober 2006, 13:33
Geniaal dude.. echt waar! Ik ben benieuwd of ie em echt gaat gebruiken, en zo ja.. willen we er hier natuurlijk allemaal een foto van! :)

sunday violence
2 oktober 2006, 13:34
Tja, jij kent hem natuurlijk ook persoonlijk....

Ik ken hem helemaal niet goed, maar hij is al zo vaak genaaid dat hij wel twee keer uitkijkt voordat het hem weer overkomt.
Ik heb nog nooit iemend meegemaakt die zo graag optreedt, en die op zijn leeftijd nog zo hard aan het werk is. Hij doet zeker niet alles voor geld, maar gratis optreden heeft hij wel afgeleerd.

(De belasting wilde hij niet veel over kwijt, maar wie heeft hier nou nog nooit ergens zwart gespeeld?)

Ik ben geen fan van hem, ik vind hem helemaal niet grappig, maar het is een geweldige vakman, en echt een aardige vent, als hij je mag.

ik ken hem idd niet persoonlijk maar ik weet nog wel dat mijn zusje vroeger een keer een plakboek had gemaakt voor hem, ze was toen 7 ofzo, en aan bassie wilde geven toen ze hier optraden met dat circus en bassie haar wegduwde met de mededeling dat ie geen tijd had. nou come on en dat als fucking clown, dan heb je t verkeerde beroep gekozen.

plus die hele toestand met die kanker van adriaan, ik weet daar natuurlijk niet het fijne van maar toch, hij komt op mij over als een misselijke vent.