PDA

View Full Version : Minder is meer!



Magic Bean
30 september 2006, 20:48
Ik was nog op zoek naar een buizeneindtrap en ik wilde eigenlijk minimaal 50 watts. Maar omdat ik maar 4HE heb (en er nog een tuner of wireless bij wil) en ik me niet de ziekte wil sjouwen, ben ik op zoek gegaan naar iets kleiners. Gisteren dus naar Maasbracht geweest om een nieuw speeltje op te halen: een (vrijwel) nieuwe marshall 20/20! Er stond ook een Mesa/Boogie 20/20 op marktplaats, maar ik heb voor de marshall gekozen, omdat die over een deep-switch beschikt.
Tot nu toe alleen thuis kunnen proberen, dus volgende week na de repetitie horen jullie hoe het op hoog volume klinkt. Maar hard gaat-ie in ieder geval!

Voor laag volume klinkt het alvast stukken beter dan mijn 8008. Veel meer punch en de deep-switch doet zijn werk ook fantastisch. Ik heb mijn pre-amp volume bijna dicht en de poweramp zover mogelijk open (voor zover dat kan). En je hoort de buizen goed werken/ademen.
Op erg lage volumes heeft de ingebouwde fan een klein beetje de boventoon, maar zodra je harder gaat heb je nergens last meer van. De voorkant van de marshall blijft in ieder geval lekker koel daardoor. Er zit een switch input aan de achterkant voor de deepfunctie, dus die heb ik aangesloten aan mijn MS-4, zodat ik hem alleen voor mijn slag en solo geluid gebruik.
Met mijn rockmaster pre-amp heb ik echt een prima metal/rock sound, die dicht in de buurt bij het geluid van Petrucci (ook low gain) komt. Maar echte metalsounds zijn er ook makkelijk uit te halen.

Zodra ik de kans heb gooi ik natuurlijk een sampletje online!