PDA

View Full Version : Neck maten



Samder
30 september 2006, 14:30
Hallo,

Ik heb nu een gitaar, (fender highway) waar ik zeer tevreden over ben..
Alleen ben ik van plan een nieuwe nek kopen.. Nu kan ik een nieuwe fender neck kopen,, van 400 euro maar dit is mij te duur... Nu zit ik wat rond te neuzen op tonefactory.nl en zie ik dat ze een neck voor 101,50 euro aanbieden.

Zal deze passen op mijn gitaar? Of niet?
Zoja, welke topkam raden jullie aan voor erop (het liefzst een witte).
En welke tuners passen erop? Zit er al een trusrod in?

En dan de laatste vraag: wat wordt bedoeld met "Onafgewerkt", Is de nek van de achterkant al bol, of is het nog een vierkant blok..
Dan moet ik natuurlijk ook nog denken aan de snaren boompjes, welke raden jullie me aan (kan ik ze er zelf inschroeven met goed resultaat of moet ik daarvoor naar een gitaarboer gaan.)


Met vriendelijke groet
Sander van Dijck

blimb
30 september 2006, 15:16
Hallo,

Ik heb nu een gitaar, (fender highway) waar ik zeer tevreden over ben..
Alleen ben ik van plan een nieuwe nek kopen.. Nu kan ik een nieuwe fender neck kopen,, van 400 euro maar dit is mij te duur... Nu zit ik wat rond te neuzen op tonefactory.nl en zie ik dat ze een neck voor 101,50 euro aanbieden.

Zal deze passen op mijn gitaar? Of niet?
Zoja, welke topkam raden jullie aan voor erop (het liefzst een witte).
En welke tuners passen erop? Zit er al een trusrod in?

En dan de laatste vraag: wat wordt bedoeld met "Onafgewerkt", Is de nek van de achterkant al bol, of is het nog een vierkant blok..
Dan moet ik natuurlijk ook nog denken aan de snaren boompjes, welke raden jullie me aan (kan ik ze er zelf inschroeven met goed resultaat of moet ik daarvoor naar een gitaarboer gaan.)


Met vriendelijke groet
Sander van Dijck


waarom wil je een nieuwe neck ... als je zeer tevreden bent met de gitaar?

jan jansen
30 september 2006, 15:45
Onafgewerkt wil zeggen dat je er zelf een lak op moet zetten of iets anders,oftwel een kale hals.En de rest van je vragen kan je ook direct bij tonefactory stellen,10 tegen 1 dqt je sneller antwoordt hebt dan hier..

JJ

Gearjunkie
30 september 2006, 19:19
Alhoewel de halzen van Tone Factory goed zijn (ik heb er zelf een), zijn die niet mooier of beter dan de hals op jouw Highway hoor.

Samder
1 oktober 2006, 12:55
Ik heb die highway al aardig lang, is een aantal keer gevallen en zitten behoorlijk veel deukjes en sneetjes in de neck.. En daar erger ik me aan tijdens het spelen. Daarom wil ik dus een nieuwe hals..

Ik schuur de lak altijd van mn gitaarhals af omdat dat lekkerder speelt dus dat zou ik dan ook niet meer hoeven te doen..

Robbert
1 oktober 2006, 14:55
Deukjes kun je ook wel vullen met een vulmiddel hoor, scheelt weer wat centen :)

niekb
1 oktober 2006, 23:12
ja, daarnaast kan de gitaar natuurlijk heel anders spelen met een andere hals... Ik zou t proberen met dat opvullen!