PDA

View Full Version : Video's mijn bandje in de studio (Jacob Hansen)



Iceman
30 september 2006, 14:11
http://www.youtube.com/watch?v=OPDr7IA9dtw&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=HCw261AbAzI&mode=related&search=

Eindresultaat op cd: http://www.xs4all.nl/~wwolda/mp3/DeadHead_Mesfeken.mp3

Geen hifi kwaliteit, video's opgenomen met een cheapo camcorder.

mAnoontje
30 september 2006, 14:25
Vooral mooi hoe die 'zanger' erop staat!

Verder is het niet mijn soort metal.

Iceman
30 september 2006, 14:32
Vooral mooi hoe die 'zanger' erop staat!


Helemaal leuk als je weet dat de 'zanger' op dat moment van die dinosaurus-pantoffels aan heeft.

DTmaster
30 september 2006, 14:53
tering wat is dit voor geweld :) , doet me denken aan de Mortification cd's

http://en.wikipedia.org/wiki/Mortification_(band)

Mr.Bluesbreaker
30 september 2006, 15:59
Leuk om te zien hoe iedereen werkt in de studio.

Een ding wat mij dan weer opvalt: ik zie de bassist en gitarist takes maken in die lagere stoel met leuningen. Zelf kan ik daar absoluut niet in werken.
Je zit helemaal voorovergeboden en je rug wordt wat moe. Ik werk het liefst op een eenvoudig (drum)krukje met rugleuning die iets naar achter staat, zonder armsteunen. Zo hou je het denk ik langer vol.

Iceman
30 september 2006, 18:09
Leuk om te zien hoe iedereen werkt in de studio.

Een ding wat mij dan weer opvalt: ik zie de bassist en gitarist takes maken in die lagere stoel met leuningen. Zelf kan ik daar absoluut niet in werken.
Je zit helemaal voorovergeboden en je rug wordt wat moe. Ik werk het liefst op een eenvoudig (drum)krukje met rugleuning die iets naar achter staat, zonder armsteunen. Zo hou je het denk ik langer vol.

Ieder zijn voorkeur, sommige gitaristen blijven liever staan.

Ik krijg binnenkort 5 uur dvd-materiaal van deze opnamens, ook met de gein buiten het opnemen zelf. Deze opnamens waren in 2004, dus wel grappig om achteraf te zien.

Solidkick
30 september 2006, 19:38
Ik krijg binnenkort 5 uur dvd-materiaal van deze opnamens

Da's dan wel weer errug veel van ut goede :D

Fijn deuntje overigens!! :rockon:

bass blom
30 september 2006, 19:50
ranzige video effecten..

drap
1 oktober 2006, 00:35
Video's van mijn "bandje"? Jullie zijn toch redelijk bekent in de scene? Volgens mij heb ik jullie in een ver verleden, toen drap nog aan den metal was, es gehoord op Vara's Vuurwerk (bestaat ook al jaaaaaren niet meer). Kan kloppen toch?

Han S
1 oktober 2006, 00:56
Het op deze manier opnemen, is je dat goed bevallen? Ik zet de hele band in één grote ruimte en laat ze spelen zoals ze gewend zijn, live dus zeg maar en dan wil ik die magische momenten vastleggen waarin alles in elkaar lijkt te vallen.

Geen koptelefoons dus en echte feedback op de gitaren.

Iceman
1 oktober 2006, 01:38
Video's van mijn "bandje"? Jullie zijn toch redelijk bekent in de scene? Volgens mij heb ik jullie in een ver verleden, toen drap nog aan den metal was, es gehoord op Vara's Vuurwerk (bestaat ook al jaaaaaren niet meer). Kan kloppen toch?

Drap heeft gelijk, ons verleden is ver. We zijn nog steeds aan het ankloojn.

Iceman
1 oktober 2006, 01:47
Het op deze manier opnemen, is je dat goed bevallen? Ik zet de hele band in één grote ruimte en laat ze spelen zoals ze gewend zijn, live dus zeg maar en dan wil ik die magische momenten vastleggen waarin alles in elkaar lijkt te vallen.

Geen koptelefoons dus en echte feedback op de gitaren.

Dat is de meest ideale situatie qua samenspel (heilige vuur vastleggen), maar dan zit je wel met overspraak. Onze drummer slaat GRUWELIJK hard, dan moeten de amps ook weer hard omdat de gitaristen zichzelf dan niet kunnen horen. In de oefenruimte spelen we altijd met oordopjes, anders ga je letterlijk kapot van de herrie.

Opnemen met clicktrack doen we gelukkig niet, dan wordt het zo'n levenloze opname zonder persoonlijkheid.

Jax
1 oktober 2006, 09:14
Zie je niet rond 2:45 dat het geluid van de drums gigantisch overstuurd? Misschien een domme vraag hoor.... :D

Han S
1 oktober 2006, 11:03
Dat is de meest ideale situatie qua samenspel (heilige vuur vastleggen), maar dan zit je wel met overspraak. Onze drummer slaat GRUWELIJK hard, dan moeten de amps ook weer hard omdat de gitaristen zichzelf dan niet kunnen horen. In de oefenruimte spelen we altijd met oordopjes, anders ga je letterlijk kapot van de herrie.

Opnemen met clicktrack doen we gelukkig niet, dan wordt het zo'n levenloze opname zonder persoonlijkheid.

Als de ruimte groot genoeg is en de drummer is hard, heb ik hoegenaamd geen overspraak. Ik heb meerdere ruimten, de bas gaat via een DI en er staat een microfoon voor de versterker en als daar teveel drums op komt gaat er een extra basspeaker in een ander hok en daar gaat de mic dan voor, is het helemaal schoon.

Gitaren hetzelfde verhaal, genoeg 4*12 kasten voorradig met G12, H30 of greenbacks en als het moet gaat zo'n kast in een ander hok of in de slaapkamer.

Hoe harder de drummer hoe beter, want ik wil geen gitaren op de overheads en als het moet bouwen we de drummer in met gobo's. De zanger kan in een booth en staat van de band gescheiden door een glazen wand en heeft een eigen monitorsysteem.

Ik heb een bepaalde filosofie over muziek opnemen en als ik hoor hoe zo'n band kan knallen dan wil ik het ook zo opnemen.

Wat ik wil zeggen met dit verhaal is dat je best alles tegelijk kunt doen zonder hinderlijke overspraak, de microfoonkeuze heeft daar ook alles mee te maken.

Han S
1 oktober 2006, 11:11
Zie je niet rond 2:45 dat het geluid van de drums gigantisch overstuurd? Misschien een domme vraag hoor.... :D

Dat kan net zo goed gitaar of bas zijn en mogelijk wordt er een stereobus op de meters gezien die wat hard er uit gaat. Het geluid dat wordt opgenomen zal daarbij niet vervormen, alleen het geluid dat naar de monitoren of koptelefoons gaat kan wat ranzig klinken, maar dat neem je niet op.