PDA

View Full Version : Nieuwe les paul



llahsraM
30 september 2006, 13:33
Ik begin nu mijn Richwood erg zat te worden. De hals is echt verkloot. aan het einde waar die samen aan de body komt loopt die iets omhoog.
http://www.donhofstee.nl/pics/hals.jpg
Net als bij het derde voorbeeld. Zeer irritante fretbuzz, heb hem al laten afstellen bij Vox humana, maar ze konden er niet veel aan doen. Speel met .11 snaren (Power slinky van Ernie ball). nu heb ik hem weer zelf afgesteld dat je geen fretbuzz krijgt maar dan staan de snaren 2 kilometer boven de frets. Speelt dus van geen meter. Ook vind ik de frets op de richwood les paul erg hoog. Het enigste wat redelijk is, is het geluid. Nieuwe elektronica (CTS, Switchcraft) en Seymour duncan humbuckers. Nu wil ik dus een nieuwe les paul. Want ik vind les pauls gewoon geweldig. Ik heb een budget van 500 euro. Ik vind de bespeelbaarheid erg belangrijk!! Ik vernieuw de electronica wel weer. Uiterlijk geef ik ook weer niet al te veel om. Misschien is het ook verstandig als ik er dan weer .10 snaren op zet?? Welke gitaren komen hiervoor in aanmerking? Zijn bij die epiphone les paul standaard ook de frets zo hoog? Geen irri fretbuzz? Goeie bespeelbaarheid? Is die te vergelijken met de echte Gibson Les paul qua bespeelbaarheid? Alvast bedankt!

robert-gitarist
30 september 2006, 13:43
Ik zweer bij de Epiphone Les Paul.Ik heb er 2 en bevallen me super goed.Ik heb overgens ook wel eens mindere in me handen gehad maar goed kwestie van afstellen en uitproberen.Enige wat ik minder vind,hoewel het me niet stoord ofzo,is dat de elementen vrij basserig klinken maar goed ook dat heb je zelf in de hand ;) Ik heb een Standaard en een 56er Goldtop.geen last van fretbuzz ofzo en bespeelbaarheid is prima..lekkere hals,niet te dun en niet te breed.

llahsraM
30 september 2006, 13:53
Ik vind de bespeelbaarheid van mijn Fender squier strat. veel beter als die van mijn Richwood Les paul :roll:

robert-gitarist
30 september 2006, 13:59
Ja maar ja je kunt geen Les Paul met een strat vergelijken..zelfde als appels en peren.2 kompleet verschillende opjecten met elk een andere smaak ;)

stumpy
30 september 2006, 14:35
llahsraM, you've got mail :hippie:

ACSlater
30 september 2006, 16:40
Ja als ik jou was zou ik een Epi kopen. Voor jouw budget de beste keuze. De Seymours en de Switchcraft ff overzetten en gaan!

Mr.Bluesbreaker
30 september 2006, 16:52
Waarschijnlijk heeft je strat veel lagere frets dan je richwood, en zal een epiphone ook nog wel hogere frets hebben dan je strat.
Wil je uberhaupt wel een Les Paul model? Het is natuurlijk wel een mooie combi zo, 2203 en Les Paul (al zeg ik het zelf) maar als je hoge frets kl"te vind spelen...?

Aan de andere kant, de nieuwere Epi's laatst eens aan de tand gevoeld en die zijn naar mijn idee stukken beter dan 5-6 jaar terug.
Deze bijvoorbeeld:

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/53372419.html?

Erg mooie LP plus met gave top. Heb je nog 100 euro over om een supervet brugelement in te zetten eventueel. Is niet ver van je vandaan, ergens in Utrecht.