PDA

View Full Version : Woodland gitaar: is het wat?



Balthazar
30 september 2006, 13:05
hallo,
ik zag op gitaarmarkt een mooie woodland gipsy gitaar te koop staan voor slechts 175 euro. heeft iemand ervaring met deze gitaar? is het een goede koop, ten opzichte van bijv. de richwood django modellen. of is het brandhout en moet ik gewoon sparen tot ik 2000 euro heb en een macaferri/selmer kopen

bedankt,
wieger

guitartub
30 september 2006, 13:57
Ik denk niet dat je van deze budget Gipsy iets moet verwachten. Zijn waarschijnlijk niets anders dan leuke beginnersgitaartjes. Dar betekent niet dat je nu direkt door moet sparen tot zo'n 2000 euri. Vanaf 6 a 700 euro heb je al goede Django modellenen in diverse keuze. Kijk eens op de site van Palm Guitars bijvoorbeeld.

Squier4ever
30 september 2006, 16:09
mijn oud-gitaarleraar heeft er een en gebruikt deze ook in een semi-pro gypsy band, ze klinken erg lekker

Oude Drummer
1 oktober 2006, 08:16
[QUOTE=Balthazar]hallo,
2000 euro heb en een macaferri/selmer kopen

Nul vergeten....

Boom-chick-Franky
1 oktober 2006, 09:39
[QUOTE=Balthazar]hallo,
2000 euro heb en een macaferri/selmer kopen

Nul vergeten....
Dacht ik ook..
Een echte Selmer kost klauwen met geld, en dan moet je nog maar hopen dat je een goede kunt vinden, wat het zijn ook maar gewoon fabrieksgitaren!!
Mijn broer heeft verschillende Django-modellen , en was laatst op de beurs in Raalte, waar hij een Saga heeft geprobeerd...........
Erg goed voor maar ±700 euri!
Dus even kijken bij, ik geloof bleuridge
Succes Frank

Oude Drummer
2 oktober 2006, 23:22
Toevallig vorige week ook aan de zigeunergitaar gegaan. Een Claude Patenotte 251 gekocht bij de man zelf. Prachtige grande bouche voor maar
€ 640. En met een dikke hals zonder pen en originele Argentine snaren, helemaal zoals het hoort.
Als het rot klinkt ligt het helemaal aan mijzelf....
Al die chinese kopieen hebben de hals van een folkgitaar, dus dun en rond.
Hij maakt ze daar eigenhandig van Frans hout dat ie al 10 jaar heeft liggen. Ik heb de werkplaats mogen zien, hij zat net halsjes aan mandolines te beitelen. Het leken wel camembertdoosjes. Fantastisch dat dit nog bestaat.
Route d'Epinal 5 in Mattaincourt, afslag Mirecourt/Neufchateau op de tolweg naar Dijon.

gertdm
3 oktober 2006, 11:30
En met een dikke hals zonder pen en originele Argentine snaren, helemaal zoals het hoort.
Als het rot klinkt ligt het helemaal aan mijzelf....
Al die chinese kopieen hebben de hals van een folkgitaar, dus dun en rond.
Hij maakt ze daar eigenhandig van Frans hout dat ie al 10 jaar heeft liggen. Ik heb de werkplaats mogen zien, hij zat net halsjes aan mandolines te beitelen. Het leken wel camembertdoosjes. Fantastisch dat dit nog bestaat.
Route d'Epinal 5 in Mattaincourt, afslag Mirecourt/Neufchateau op de tolweg naar Dijon.



Zo is't maar net.....
Frankrijk heeft trouwens nog een paar goede bouwers waaronder een goeie 12string- bouwer....Claude Fouquet

Eko
3 oktober 2006, 16:46
Patenotte heeft ook gewoon in Nederland verkooppunten. In Amsterdam en Den haag zitten goede winkels die een goede gitaar kunnen leveren.
Ik heb er trouwens zelf ook een. Ook zonder halspen en met een dikke plak ebbenhout als toets. Al enkele malen herfret. Dijk van een gitaar.

Balthazar
3 oktober 2006, 20:00
bedankt voor jullie uitstekende adviezen!
ik denk dat ik die woodland toch maar even koop, voor de time being, om me te verdiepen in de gipsyjazz, en als het me bevalt ga ik naar zo'n patenotte of saga kijken.

Oude Drummer
3 oktober 2006, 23:39
[QUOTE=Eko]Patenotte heeft ook gewoon in Nederland verkooppunten. In Amsterdam en Den haag zitten goede winkels die een goede gitaar kunnen leveren.

Den Haag? Waar dan? In Amsterdam ben ik geweest, maar dat schoot niet erg op. M'n vriendin stond een half uur buiten in de regen te wachten omdat ze niet in de winkel paste, want die stond vol met een delegatie kazakstaanse mondharpisten.... We zijn maar weer weggegaan zonder veel wijzer te worden.

gospelgibson
21 oktober 2006, 16:01
In Oudewater woont Jan van Soest.
Die bouwt Django modellen. Zigeuners komen helemaal uit Limburg om hem er een voor ze te laten bouwen.
Geen idee wat ze moeten kosten, maar handgebouwd, speciaal naar jouw wensen...... Als je geinstereseerd bent kan ik je wel in contact brengen.
E 200 doet ie t nie voor, maar ik denk zomaar ook niet boven de E 2000

Martin

Balthazar
9 november 2006, 00:12
heeft jan van soest ook een site? of iets dergelijks? en waar zijn die verkooppunten van patenotte? heb mn woodland al een tijdje binnen. zit al een barst in en 2 stemmechanieken hebben het al begeven... maar toch vind ik het super ! en wil ik een wat betere.. budget van 600 euro. is er ergens een plek waar er heel veel vershcillende zijn zodat je een beetje kunt vergelijken? gas wel op die saga gitane dg255.