PDA

View Full Version : gitaar voor deze bands



kevin1994
30 september 2006, 10:21
ik wou weten wat voor gitaar ik nodig had voor zo muziek pantera kreator slayer testament alvast bedankt :hippie:

Tho
30 september 2006, 10:25
Jackson, Charvel, Dean, ESP? Als je er maar vette elementen in knalt! En bij muziek als Pantera mag een Dimebucker in de brug van je Dean niet ontbreken natuurlijk..
Het enige algemene verijste is eigenlijk dat je gitaar moet scheuren,
en vergeet niet dat je versterker ook een belangrijk aspect is!

Aron Maiden
30 september 2006, 13:14
ik wou weten wat voor gitaar ik nodig had voor zo muziek pantera kreator slayer testament alvast bedankt :hippie:

kijk gewoon met wat voor gitaar de gitarsisten van die bands spelen, of zoek eens op dit forum, dat kom je een stuk verder, bijna iedereen opent voor zulke stomme vragen meteen een nieuw topic!

iwamoto
30 september 2006, 13:25
hoi, wat voor gitaar heb ik nodig om smells like teen spirit te spelen? ik zit er aan te denken er binnenkort een gitaar te kopen, en hoeveel snaren moet ik dan kopen? en wat voor versterker? ik heb gehoord dat stagg goed is, want dat is een ondermerk van gibson, en ze gebruiken triplex ipv hout en de verkoper zei dat dat veel beter is, alvast bedankt, groetjes camiel

E-J
30 september 2006, 13:26
hoi, wat voor gitaar heb ik nodig om smells like teen spirit te spelen? ik zit er aan te denken er binnenkort een gitaar te kopen, en hoeveel snaren moet ik dan kopen? en wat voor versterker? ik heb gehoord dat stagg goed is, want dat is een ondermerk van gibson, en ze gebruiken triplex ipv hout en de verkoper zei dat dat veel beter is, alvast bedankt, groetjes camiel

WHAHAHAHAHAHAHAHA :seriousf:

robert-gitarist
30 september 2006, 13:32
hoi, wat voor gitaar heb ik nodig om smells like teen spirit te spelen? ik zit er aan te denken er binnenkort een gitaar te kopen, en hoeveel snaren moet ik dan kopen? en wat voor versterker? ik heb gehoord dat stagg goed is, want dat is een ondermerk van gibson, en ze gebruiken triplex ipv hout en de verkoper zei dat dat veel beter is, alvast bedankt, groetjes camiel

Damn onverbeterlijk :D

robert-gitarist
30 september 2006, 13:34
ik wou weten wat voor gitaar ik nodig had voor zo muziek pantera kreator slayer testament alvast bedankt :hippie:

Nou em,
voor slayer een BC Rich of ESP,voor Pantera een Dean en voor..en voor....


Koop gewoon een gitaar die je ZELF mooi vind,ZELF fijn vind spelen en goed klinkt.Ga niet af op wat bandjes gebruiken.Je zult toch nooit zo klinken als dat hun.Zelfs niet met exact dezelfde gitaar.

E-J
30 september 2006, 13:40
Nou em,
voor slayer een BC Rich of ESP,voor Pantera een Dean en voor..en voor....


Koop gewoon een gitaar die je ZELF mooi vind,ZELF fijn vind spelen en goed klinkt.Ga niet af op wat bandjes gebruiken.Je zult toch nooit zo klinken als dat hun.Zelfs niet met exact dezelfde gitaar.

Top Robert! Al zou ik één dingetje wel willen veranderen :)

Koop gewoon een gitaar die je ZELF mooi vind,ZELF fijn vind spelen en goed klinkt.Ga niet af op wat bandjes gebruiken.Je zult toch nooit zo klinken als dat hun.Zelfs niet met exact dezelfde GEAR.

robert-gitarist
30 september 2006, 13:47
Bedankt kerel ;) Inderdaad zelfs met de zelfde gear klinkt het nog niet zo.Hoewel sommige mensen er stellig van overtuigd zijn dat het wel kan etc..

sinneD
30 september 2006, 13:53
uitzonderingen daar gelaten?
(wil geen namen noemen maar een geluid als dat van greenday is toch wel heel simpel hoor, zelfs met niet de zelfde gear, een geluid als dat van petrucci zal je echter nooit bereiken nee)

robert-gitarist
30 september 2006, 14:03
uitzonderingen daar gelaten?
(wil geen namen noemen maar een geluid als dat van greenday is toch wel heel simpel hoor, zelfs met niet de zelfde gear, een geluid als dat van petrucci zal je echter nooit bereiken nee)


Het geluid zal misschien het zelfde zijn maar speeltechniek speeld ook een zeer grote rol.

interessander
30 september 2006, 14:05
Je merkt het verschil ook goed als je eens over de setup van een andere gitarist (bijvoorbeeld uit je band) gaat spelen. Ik kan daar dan helemaal niks mee, dat is natuurlijk ook smaakgebonden.

sinneD
30 september 2006, 14:09
@ robert
greenday... simpeler kan je het niet krijgen zo'n beetje
en idd maakt speeltechniek uit, maar bij greenday niet echt :p

@ interessander
hangt af van hoe jij speelt en hoe je alles afsteld enz enz, ik kan uit bijna alles wel degelijk geluid halen, alleen mijn eigen setup heeft natuurlijk MIJN geluid maar als ik over andermans spul speel kan ik er ook wel wat uithalen

interessander
30 september 2006, 14:11
Het is ook niet dat het geluid opeens heel anders is maar het speelt gewoon minder lekker, zelfs met je eigen gitaar, en dat hoor jewel in je geluid.

robert-gitarist
30 september 2006, 14:11
[QUOTE=sinneD]@ robert
greenday... simpeler kan je het niet krijgen zo'n beetje
en idd maakt speeltechniek uit, maar bij greenday niet echt :p

Ondaks dat het zo simpel is komt er echt meer bij kijken.Okee iets als American Idiot is simpel,kwestie van drive en een les paul..maar green day heeft echt wel nummers er tussen zitten die gewoon niet makkelijk te coveren zijn.het geheim van grotere namen is dat ze meedere versterkers gebruiken.

caliban
1 oktober 2006, 00:05
hoi, wat voor gitaar heb ik nodig om smells like teen spirit te spelen? ik zit er aan te denken er binnenkort een gitaar te kopen, en hoeveel snaren moet ik dan kopen? en wat voor versterker? ik heb gehoord dat stagg goed is, want dat is een ondermerk van gibson, en ze gebruiken triplex ipv hout en de verkoper zei dat dat veel beter is, alvast bedankt, groetjes camiel
Bijna perfect maar om echt te gaan kommaneuken
Je moet zeggen dat je graag zombie van the Cranberries wil spelen