PDA

View Full Version : Duesenberg advies



akkebaas
30 september 2006, 00:15
ik overweeg een duesenberg carl carlton te kopen, heeft iemand daar ervaring mee?

cardinal
30 september 2006, 10:59
Ik ken die gitaren ook niet, maar vind duesenbergs wel mooi.

Is het inderdaad wat?

Squier4ever
30 september 2006, 12:00
schijnen erg goede gitaartjes te zijn, die duesenbergs. vind het ook mooie plankies..

ik zou zeggen ga ze eens testen, mooie gitaren zijn het imo waard om daar een x aantal uren voor te moeten rijden voor je ze koopt.

schizo910
30 september 2006, 13:53
Ik heb op een aantal Deusenberg gitaren gespeeld en ik was van al die gitaren erg onder de indruk. Vooral de RonWood...

http://www.duesenberg.de/duesenberg/image/hb_ronwood_pt.jpg

BLOK182
30 september 2006, 14:12
Zag de bovenstaande laatst hangen, volgens mij bij Keymusic Rotterdam, echt een prachtbak!!

Harry
30 september 2006, 14:12
ik ken de gitaar niet, maar Duesenberg maakt mooi spul. En voor de liefhebbers, Carl Carlton is een tijd lid geweest van ons aller Vitesse (de band dus), en speelt de laatste jaren met Udo Lindenberg.

tijn
30 september 2006, 15:27
Laatst heb ik toevalligerwijs een tijdje op een Carl Carlton gespeeld met een gelegenheidsbandje omdat er een snaar gebroken was van mijn Telecaster en ik geen zin had om em te vervangen :).
Wat een ervaring! Het ding klinkt zoals ie eruit ziet: groot! En wat een leven zat erin. Nog nooit zoiets gevoeld.

Spontane GAS aanval dus, maar gezien ik em toch wel aan de lompe kant vond had ik mijn zinnen gezet op de Starplayer TV, hopende dat die qua geluid en feel een beetje hetzelfde zou zijn (ook semi-akoestisch, bigsby en dezelfde elementen).
Helaas niet dus. Waar de middenstand van de Carl Carlton echt een mooi vol belletjesgeluid produceert dat ook met overdrive mooi blijft, klinkt de middenstand van de Starplayer TV meer als een opgevoerd strat tussenstandje waarbij het met overdrive een ongedefinieerde brij werd.

ACSlater
30 september 2006, 17:44
Ik meende dat de Carl Carlton en de Ron Wood gewoon varianten waren op de Starplayer TV?

Ik wilde eerst ook een Duesenberg, de oranje Starplayer TV, omdat die op een Gretsch leek en een geluid produceerd wat redelijk in de buurt komt. Achteraf toch maar besloten om gewoon een echte Gretsch te kopen omdat het qua kosten niet zo heel veel scheelt.

hoofd
30 september 2006, 18:51
Ik heb op een aantal Deusenberg gitaren gespeeld en ik was van al die gitaren erg onder de indruk. Vooral de RonWood...


Wanneer ga je die nou 's kopen dan? :satisfie:

schizo910
30 september 2006, 19:35
Wanneer ga je die nou 's kopen dan? :satisfie:

Waarschijnlijk tegen de tijd dat Arnoud hem niet meer heeft :seriousf: dan ben ik te laat :D

Nee, serieus, ik ben verwend... Ik weet dat ik hem toch minder zal bespelen dan m'n Duo Jet...

Er zijn 2 electrische gitaren die ik er nog bij zou willen.... een LP Goldtop, en een plexiglas D'Armstrong...

Dylan61
1 oktober 2006, 11:04
Ik heb wat Duesenberg gitaren uitgeprobeerd en ondertussen een 49er gekocht bij Gitaarfriek Leeuwarden.

Mooi afgewerkte gitaar, gromt makkelijk op een Fender, scheelt weer wat pedalen.

akkebaas
9 oktober 2006, 19:26
...voor alle reacties, 'k heb hem ondertussen eens uitgebreid uitgeprobeerd, klinkt toch wel indrukwekkend, dat wordt nog maar eens een aankoop...