PDA

View Full Version : Looper + Ampswitch



tijs12
29 september 2006, 22:55
Ik ben aan het denken om zelf iets in elkaar te steken.Ik ben net bezig aan men distortion pedaaltje , maar nu zat ik te denken dat ik eigenlijk een soort looper zou kunnen gebruiken met een ampswitch in.

Is dit mogelijk?

Dat Ik 2 Knoppen heb zoals bij een jcm 900 1 voor A of B en 1 voor Reverb .
Met als extraatje dat ik als ik op B schakel een extra effectsloop bij inschakel( dan kan ik appart op de pedaaltjes zelf drukken om ze uit te zetten zodat ik nog wel bypass op de jcm kan spelen)?

Dan ga ik wel met twee kabels moeten werken naar de amp maar dat is niet zo'n groot probleem.

Weet iemand misschien het schema van een jcm 900 pedaaltje?

tijs12
30 september 2006, 10:59
Iemand?:) ....

the feable
30 september 2006, 11:08
Denk niet dat dat met dezelfde schakelaar kan! Je kunt wel een schakelaar er net naast zetten (of in bouwen) zodat je ze gemakkelijk tegelijk in kunt trappen.

tijs12
30 september 2006, 11:10
ok bedankt, maar weet iemand het schema van een jcm 900 footswitch?

the feable
30 september 2006, 12:01
Gewoon de Footswitch bedoel je? Das gewoon een standaardstereo switch... Dus ff zoeken naar een schema van een footswitch, deze zijn echter zo eenvoudig dan een schema beetje overbode is.
Stereo kabel dus 2 x +, een gezamelijke - dus de twee + draden lopen naar de switches, dan loopt de - naar de ene - en is verbonden met de andere -.

tijs12
30 september 2006, 12:11
Dus dan zijn dat twee enkelpolige drukknoppen?
maar als ik er nu neem met meerdere contacten zodat ik met 1 knop 2 of 3 contacten schakel? kan ik dan niet een soort loop in en uitschakelen? dat bij kanaal A de loop uitschakeld en bij B inschakeld

up-guitarman
30 september 2006, 12:24
Ik heb een tijdje terug hetzelfde gedaan, mijn footswitch ingebouwd in mijn loooper. Zoek een TB-schema (onder andere te vinden op www.musikding.de) en eentje voor een footswitch en begin eraan zou ik zeggen !!!
Dan kan je nog kiezen of je voor beide knoppen een led inbouwd (wat ik persoonlijk wel zeker zou doen).

Waar je wel op moet letten is de jacks !!! Die van de looper mogen gewone inbouwjacks zijn, maar die van de footswitch moet een geïsoleerde zijn (met zo'n plastic kapje er rond). Ik had hier zelf bromproblemen doordat ik eerst een gewone had gebruikt. Na wat navraag bleek de footswitch een aardlus te vormen met de loooper, even opletten dus !!!

Zo, ik hoop dat je hier wat mee bent ...

tijs12
30 september 2006, 12:45
Ik heb snel even een schematje proberen te maken , lukt dit?
Ik ga er misschien nog een tuner uitgang bij maken ook .

http://www.seasonsagainstus.net/looperswitch.png

tijs12
30 september 2006, 12:47
J2 en J4 zijn 1 Knop en J3 Is ook 1 Knop

aad
30 september 2006, 20:54
J2 en J4 zijn 1 Knop en J3 Is ook 1 Knop

Zo te zien ga je in deze stand vanuit je gitaar in rechtstreeks naar je gitaar uit.
Maar de effect return blijft aan je signaal hangen. Wil je dit?

Phoneplug2 "hangt" hierbij open. Wat is daar de bedoeling van? Reverb?
Is niet helemaal duidelijk.

In de andere stand van J2//J4 gaat je signaal van gitaar in rechtstreeks naar Effect send
en dan via Effect return naar gitaar uit.

Oh nee ik denk verkeerd (denk ik) J2 is dus apart van J4. Hmmmm.
Maakt niet uit voor de omschrijving die ik heb gegeven.

Phoneplug2 is dus je switch voor kanalen en reverb.

tijs12
1 oktober 2006, 21:39
J2/J4 Zijn wel apparte schakelaars maar ze schakelen samen . Maar kan iemand me zeggem of ik alle aardingespunten van de input jacks mag verbinden? zoals op de tekening? daar was ik niet helemaal zeker van

aad
1 oktober 2006, 23:33
J2/J4 Zijn wel apparte schakelaars maar ze schakelen samen . Maar kan iemand me zeggem of ik alle aardingespunten van de input jacks mag verbinden? zoals op de tekening? daar was ik niet helemaal zeker van

Ja dat mag.