PDA

View Full Version : Fender Champ 25 SE



Stief
29 september 2006, 22:27
Na een jaar of 5 erg weinig gebruikt te hebben, heb ik mijn Fender Champ 25se weer eens van stal gehaald. Nu blijkt dat zo ongeveer alle potmeters heel erg kraken en dat sommige bij gebruik regelmatig het signaal onderbreken. Ook valt me op dat er soms behoorlijke tik-geluiden uit de behuizing komen, nadat ik hem uitgeschakeld heb. Soms nog wel als hij al ruim een uur uit staat.

Hij is aan groot onderhoud toe, maar daar wilde ik even mee wachten totdat ik een vervangingsversterker heb. Nu is mijn vraag: Kan dat tikken kwaad of kan ik rustig nog een paar weken wachten met onderhoud?

Thnx,
Stief

guitarnijboer
30 september 2006, 00:16
Ik heb er zelf ook eentje, doet het al 10 jaar zonder problemen en ik heb hem 2e hands. Laatst toch wat hinderlijk gekraak. Even contactsprayen dus.... Daar kom je dus erg moeilijk bij. Wat helpt is een dun stukje krimpkous om het buisje van de bus contactspray doen, zodat je een langer buisje krijgt. Even flink draaien daarna en klaar.

Tikken kan geen kwaad. Bij mij tikken de eindbuizen en die veertjes iets bij het opwarmen. Er is trouwens behalve wat contactsprayen en het vervangen van de buisjes (die je niet hoeft te baisen overigens) weining te groot onderhouden aan die versterkers. De hele preamp is solid state...

Wel leuke versterkertjes trouwens, erg goed te gebruiken in de studio!