PDA

View Full Version : Ruilen.. Ibanez -> Squier



Chroxy
29 september 2006, 19:48
Woaw.. als je die titel leest, dan schrik je je rot.. niet?

Nou, ik ben al een aantal maanden in het bezit van een Ibanez RG550 uit Japan. Opzich fijne gitaar, maar het is gewoon niet mijn dingetje: ik heb genoeg gitaren die ik fijner vind spelen en beter vind klinken..

duss...!
Online ermee.. Nu heb ik de pech dat er was beschadigingen aan de zijkant zitten.. en dat schrikt mensen af.

http://members.lycos.nl/mouthful/ibanez1.jpg
http://members.lycos.nl/mouthful/ibanez7.jpg
http://members.lycos.nl/mouthful/ibanez8.jpg

Nu kan ik deze ruilen tegen een Squier E-serie strat uit Japan. Ik vraag 350-375 voor mijn gitaar.. is dat ongeveer gelijk..? Squier schrikt me best af *terwijl ik er zelf toch 2 heb*.. Maar ik weet dat dit kwalitatieve goede gitaren zijn.. maar zijn die ook 350-375 waard..? En dus een gelijke ruil met mn Ibanez?

Alvast bedankt!

Spitfire
29 september 2006, 20:03
na mijn weten is die Ibanez toch wel wat meer waard, ondanks die beschadigingen

robert-gitarist
29 september 2006, 20:08
Ah die japanse Squiers zijn wel goed moet ik zeggen.Ik heb er zelf geen maar wel eens op gespeeld.Soms zie je ze wel eens staan op marktplaats voor een eurotje of 300.Of ik zou ruilen ja of nee durf ik niet te zeggen.Ik zou eerst die Squier eens testen enzo.

marter544
29 september 2006, 20:10
Ik zou het niet ruilen, maar dat komt gewoon doordat ik graag metal speel en hoor.

zeppo
29 september 2006, 20:58
Ok, ik ga er van uit dat je de gitaar wilt spelen, in deze prijsklasse is het vaak maar net wat de gek ervoor geeft, collectible is het nauwelijks.

Ga op die Squier spelen, zou ik zeggen. Zelf heb ik ook een E-serie uit Japan.
Ik zou die gitaar in ieder geval niet voor 300 euro wegdoen. Waarom niet?
Omdat ik, mocht ik een gelijkwaardige strat willen terugkopen, zeker meer dan 300 euro kwijt ben.

Mijn Japanase Squier vind ik in ieder geval beter dan de Mexicaanse strats die ik in mijn handen heb gehad. Niet dat dat er echt veel zijn trouwens, maar toch.

crrrN
29 september 2006, 21:04
Wil je die ibanez misschien gratis aan mij geven? Zou eigenlijk bijna hetzelfde zijn.

In andere woorden: niet doen dus x)

G.G.
29 september 2006, 21:13
lekker nuttige reacties:


Ik zou het niet ruilen, maar dat komt gewoon doordat ik graag metal speel en hoor.



Wil je die ibanez misschien gratis aan mij geven? Zou eigenlijk bijna hetzelfde zijn.

In andere woorden: niet doen dus x)

Je hebt het over "je ding".


maar het is gewoon niet mijn dingetje

Zoals eerder gezegd zitten de squiers uit die periode echt goed in elkaar en kan je ze rustig naar vele fenders zetten. Mijn advies: ga erop spelen en kijk of dat ding wel "je ding" is. Zo ja, dan is ie het zeker waard. Die Squiers zijn redelijk waarde vast, en je hebt voor het geld een zeer goed instrument.

Ik kan niet zeggen of je het wel of niet moet doen, maar ga erop spelen, en je zult het zelf echt wel weten. (denk niet teveel aan restwaarde, want die is redelijk constant). Kijk gewoon of hij wel "dat ding" is voor je.

Hopelijk heb je hier wel wat aan.

Wimvdb
29 september 2006, 21:14
Lijkt me een redelijke ruil als je er 50 à 100 € bijvraagd

E-J
29 september 2006, 21:20
Lijkt me een redelijke ruil als je er 50 à 100 € bijvraagd

Van een metalgitaar als een Ibanez naar een Stratocaster is natuurlijk wel een flinke stap....

Mocht je vallen voor het geluid van het laatste, zou ik het advies van onze Wim volgen :)

zeppo
29 september 2006, 22:15
Zoals eerder gezegd zitten de squiers uit die periode echt goed in elkaar en kan je ze rustig naar vele fenders zetten. Mijn advies: ga erop spelen en kijk of dat ding wel "je ding" is. Zo ja, dan is ie het zeker waard. Die Squiers zijn redelijk waarde vast, en je hebt voor het geld een zeer goed instrument.

Amen to that!

Ik kan niet zeggen of je het wel of niet moet doen, maar ga erop spelen, en je zult het zelf echt wel weten. (denk niet teveel aan restwaarde, want die is redelijk constant).
En wat als je toch een paar tientjes verspeeld? Het gaat toch om de lol die je aan een gitaar hebt?

Wolfje
29 september 2006, 22:28
Jammer dat ik geen squier heb... ik vind die ibanez wel heel vet...
Maar ja, ik kan het me wel voorstellen dat je wilt ruilen..
ibanez is niet alles...

forceps
29 september 2006, 22:58
Zoals al velen zeiden: ga op je gevoel af! Ik heb ook een RG550LTD gehad, maar dan in zwart. Super gitaar! Maar door de floyd rose speelde ik er nauwelijk nog op... dus verkocht voor 400 euro (2 kleine plekjes lakschade, verder top). Geen spijt van gehad, heb van het geld een POD XT Pro gekocht.

Gewoon proberen die squier en idd, een paar tientjes erbij scoren, dan is het zeker een gelijkwaardige deal!

Braindead
30 september 2006, 00:34
Probeer er inderdaad wat geld bij te krijgen. Anders kun je er een pcikup bij vragen ofzo? Iets van een goed merk. Dimarziootje ofzo.
Verder zijn de E-Squiers erg goed behalve de hardware, maar die kun je upgraden.

AART
30 september 2006, 00:45
IK vind het wel een gelijkwaardige ruil, die ibanez heeft wel duchtige lakschade(waar sommigen idd over vallen), maar die squiers uit japan schijnen(geen ervraing mee dus) wel erg goed te zijn.
Bovendien zie je e-series vaak voor 3 a 400 euro over marktplaats gaan.

turboblues
30 september 2006, 00:46
Ik zou het zeker niet doen!! Die RG heeft een goede tremolo (Edge) als ik me niet vergis en toch ook een goede snelle neck..met een andere humbucker er in heb je toch wel een heel goede gitaar. Met die Squire (E serie of niet) blijft het toch een derderangs Stratje. Maar dit is natuurlijk alleen maar mijn opinie. Als je vindt dat die Squire net zo goed klinkt en speelt als een "echte" (Amerikaanse) Strat, moet je het maar doen. Zou me toch echt verbazen..

G.G.
30 september 2006, 08:25
Ik zou het zeker niet doen!! Die RG heeft een goede tremolo (Edge) als ik me niet vergis en toch ook een goede snelle neck..met een andere humbucker er in heb je toch wel een heel goede gitaar. .

Klopt helemaal, maar wat moet je ermee als het niet je ding is? Staat er de hele tijd een geweldige Rg in de kast, te wachten om nooit bespeeld te worden. Weg ermee, laat een ander er plezier van hebben en zorg ervoor dat je een ander instrument krijgt dat niet in de kast blijft hangen.

Chroxy
1 oktober 2006, 20:57
bedankt voor alle reacties!

Het is inderdaad zo: de Ibanez is een enorm goede gitaar: ik heb een andere gitaar met Hsh en een floyd en die is duidelijk VEEL minder. ALleen bevalt me de superdunne en brede nek van de Ibanez me totaal niet. Ook de elementen (zelfs na verschillende erin) blijven minder dan mn Squier met HSh en floyd en nu met een Seymour duncan erin.

Al met al is de Ibanez dus toch net wat beter qua hardware, maar hij speelt gewoon niet lekker en klinkt ook nie lekkerder dan mijn squier *die tevens mijne erste gitaar is en nooit weg zal gaan*..

Nu kan ik hem dus ruilen tegen een Squier E-serie. Ideaal, zeker nu ik 2 maanden geleden single coils ontdekt heb, (speelde altijd met humbuckers)

Maare! Ik zat dus te twijfelen: natuurlijk hangt het ook af van hoe de Squier speelt, hij ziet er in ieder geval al super uit *sunburst met maple hals*.

Maare: ik kan nu mijn Ibanez ruilen tegen een Fender Strat Classic '50.. mexicaantje.. maar ik heb die al in mn handen gehad en: Heerlijk!

Ik ga hem dus nu tegen een fender ruilen :)

Chroxy
7 oktober 2006, 09:43
8-)

http://members.lycos.nl/mouthful/classic.jpg

Jay Cal
7 oktober 2006, 09:50
Dude!

Die Ibanez die je had: De RG550LTDPT uit 97... die heb ik ook (in nieuwstaat en de 98 versie dan). Ik had hem qua waarde in ieder geval geschat op zo'n 370/430 euro, incl beschadigingen. Ik snap de reden wel waarom je hem weg hebt gedaan maar damn! het zijn voor mij wel echt fijne scheurplankjes hoor. :D Succes met je strat en wen maar flink aan de hals!

Mzzltov

Chroxy
7 oktober 2006, 09:53
Dude!

Die Ibanez die je had: De RG550LTDPT uit 97... die heb ik ook (in nieuwstaat en de 98 versie dan). Ik had hem qua waarde in ieder geval geschat op zo'n 370/430 euro, incl beschadigingen. Ik snap de reden wel waarom je hem weg hebt gedaan maar damn! het zijn voor mij wel echt fijne scheurplankjes hoor. :D Succes met je strat en wen maar flink aan de hals!

Mzzltov

Het zijn inderdaad fijne scheurplankjes, maar om te scheuren heb ik al een 2tal andere gitaren die mij lekkerder liggen.. Ook deze is super: ik pakte hem en hij speelde in 1x lekker, iets wat ik nooit gevoeld heb bij die Ibanez.. :)

FruscianteFan
7 oktober 2006, 11:39
8-)

http://members.lycos.nl/mouthful/classic.jpgda's geen 50's :p

Chroxy
7 oktober 2006, 11:45
klopt trouwens.. tis een '60 :)

iwamoto
7 oktober 2006, 12:12
ik pakte hem en hij speelde in 1x lekker, iets wat ik nooit gevoeld heb bij die Ibanez.. :)
Dat heb ik ALEEN bij ibanez :p ik kan niet zonder die dunne hals